Nyt on Suziella menty +6000km noilla silver 10w-40 Teppo-oileilla ja hienosti vörkkii, ei oo räjähtäny eikä kytkin luistanu! 5000 km:n ajon jälkeen alkoi pikkasen jo huomaamaan öljyn väsymisen, vaihteet hiukan ajoittain takkuili, mikä ilmenee myös esim.delvacilla sekä näillä "taivaanlahja mp-kauppiaalle mp-öljyillä", castrolilla tuli aikoinaan välivapaita ym jo 2000km:ssa! eli pian taas lurahtaa halvat osasynteettiset teppo-oilit sisään matkalahnaan alk. 12,90€/4L sis.Alv 22%. niillä mennään sit kauden loppuun.(Earache @ Maalis. 25 2009,15:27) kirjoitti
Yamaha FZS 600 -02
"Ajokausi" 12kk/vuosi ;)
Panin 160-kuutioiseen B&S:ään Delvacit. Hyvin tuntui pelittävän mutta pitäisikö tehdä sisäänajon jälkeen öljynvaihto? Ohjeissa käskettiin vaan vaihtaa kerran kaudessa tai oliko 24 käyttötunnin jälkeen tjsp **
![]()
Jos ei Delvac ja tissit auta, tauti on kuolemaksi.
Delvac on sen verran edullista, jotta vaihda silloin kun siltä tuntuu. Vaihtaisin ilman muuta sisäänajon jälkeen!(Tympeysmies @ Kesä. 23 2009,22:24) kirjoitti
<p>2002-2014</p>
Tavasin ohjekirjaa tarkemmin ja siinähän käsketäänkin viiden tunnin sisäänajon jälkeen vaihtamaan, joten niinpä siis teen hyvinkin. RTFM!
Jos ei Delvac ja tissit auta, tauti on kuolemaksi.
Näinpä se on meikäläinenkin liittynyt Vacci-öljyn käyttäjien joukkoon. 700km takana tänä viikonloppuna ja kyllä pelittää.
Varren vaihteistosta tuli kertalaakilla pehmeämmin toimiva ja välivapaatkin tuntuivat kadonneen jonnekkin. Moottorikin kuulostaa pehmeämpi käyntiseltä..? Siihen en osaa sanoa mitään mutta kulutuskin tuntui laskevan litralla/100km?? Lieneekö äijällä menny laskuoppi sekaisin Delvac-hurmion johdosta![]()
F800GSA
Just eilen vaihdettiin kaverin FZ6 koneeseen Neste turbo LXE 15W-40 öljyt. Kovasti on ollut tyytyväinen ja tämä ei siis ollut eka vaihto.(Puujulli @ Kesä. 21 2009,17:01) kirjoitti
Suosittelen!!
T765 RäsSi
GSX-R750 K8 =ex
CBR600F -00 (Manki)=Dö. R.I.P.
6-Horo 2005=ex
Laitoin tuossa jokunen sataa kilometriä sitten 2001 FZS 600:n MX 15W-40 Delvacit sisään. Kyseessä on lähemmäs 100k km ajettu laite ja tähän asti olen ajellut Bilteman mopo öljyillä ja Motulilla.
Delvac tuntuu pelaavan varsin hyvin, kytkin ottaa hyvin, tasaisesti ja pehmeästi, mutta ei luista. Kakkoselle vaihtamisen kolahdus on hieman vaimeampi ja vaihteisto toimii varsin hyvin muutenkin. Tässä kyllä varmasti 10W-40 vs. 15W-40 muutos vaikuttaa enemmän kuin öljyn merkki.
Pitää katsoa miten tuo kestää käyttöä, mutta jos homma toimii niin hyvin kuin tähän asti, pitää hakea tuo 20 litran pönikkä seuraavaksi. Nyt kokeilin vain tuolla 4l purkilla.
Niin se vaan menee, Väinö on hyvin tykännyt MX.stä ja heman jopa pienentänyt öljynkulutustaan.
Ja ajettu on..
"People are more violently opposed to fur than leather
because it's easier to harass rich women
..... than motorcycle gangs." - Unknown
Mikä se on tässä Uralissa...kun ei se vaan toimi?
Meinasin uskaltautua liittymään 636:ni kanssa delvac -hiippakuntaan, mutta en löytänyt Lappeenrannasta ensimmäistäkään delvac MX 20 litran pönttöä, super 1400 oli mutta pistäisin "mieluummin" MX:ää. Yksi 4 litran MX pönttö oli motonetissä mut se makso 24€, liian kallista.
Jos jollain on tietoa/ideoita missä sitä ihmelitkua vois olla niin saa kertoa.
Ai perkele, pitääkii käydä kattoos K-Maataloudesta.(JarkkoV @ Kesä. 29 2009,17:12) kirjoitti
Oma FJR pelaa paremmin tuolla 1400 S 15W/40 öljyllä, siis vaihteet ei kolahtele niin pahasti kuin MX:llä. Kokeiltu on ekana tuota MX:ää mutta ei tuntunut kovin hyvältä, ajoin sillä vain reilun tonnin ennenkuin vaihdoin nuo halvemmat koneeseen ja nyt pelaa paremmin.
ZX10R -08
S1000RR -11
K-Maatalous oli jo kiinni, huomenna käyn katsomassa sieltä ja AD-Varaosamaailmasta ja jos MX:ää ei 20L pöntöissä löydy niin pistän super 1400 mottiin.
Vähän kyllä vieläkin epäilyttää pistää delvacia koneeseen ku tuo 636 ottaa kierroksia aika reippaanlaisesti, mutta jos muillakin on toiminut niin miksei minullakin. Todennäköisesti se on kuitenkin parempaa kuin tuo valvolineluiru.
Varaosamaailmasta ostin 20 l mx :ää 65 €:lla. Parin viikon päästä hinta oli nostettu 75 € ja K-Maataloudessa 82 €. Aika säätämistä hinnoissa. Kannatta siis hieman katsella mistä saa edukasta moottorieliksiiriä.![]()
BMW R1200RT
Hyvät kaupat tehdään ostaessa ei myydessä.
oota vaan niin kohta niissä on mopon kuva kyljessä, kun keksivät mihin sitä käytetään, ja hinta pompsahtaa(Toippari @ Kesä. 29 2009,19:40) kirjoitti
![]()
* Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
* Tuubi
Nonii, nyt on MX 15W-40 tonkka hankittu (AD-Varaosamaailma LPR, 68,50 €). Kävin samalla ostamassa öljynsuodattimen.
Mites ootte tehny, voiko sen "puhdistavan ~1000km" ajaa vanhalla suodattimella joka on ollu nyt noin 4000km kiinni. Vai pitääkö joka öljynvaihdossa vaihtaa myös suodatin? Vastauksella kiire koska kohta alkaa delvacci lirumaan ninjan sisuksiin!
Tyhjää, virauta vanha suodatin ja lyö takasin. 10€ säästö.(JarkkoV @ Kesä. 30 2009,12:47) kirjoitti
![]()
BMW R1200RT
Hyvät kaupat tehdään ostaessa ei myydessä.
Delvacit motissa, ei ainakaan muutaman minuutin tyhjäkäynnin jälkeen pamahtanut. Palataan asiaan testirundin jälkeen.
150 km ajettu ja ainakin suht sama kawarallatus jatkuu. Kytkin ja vaihteet toimivat kylläkin paremmin.
Nyt tulee kuonoon oikein huolella mutta vakaasti luulen että tuota delvakkia saa biltemasata. kattokaas uuden luettelon hyväksyntälistausta niin aikas vaffasti tuoksahtaa mx/1400lle. Vielä kympin kannussa ja 32 juroo. Tärkeimpänä Allison C-4.
moniaste 15-40 tbt meni silti villeen. Kun tuli koklattua kertaalleen ja hyväksi havaittua.. Eroa mx:n,, ei muuta väriä eikä liruunnu pätkääkään. vähäinenkin nokkakeijujen ääni poissa sekä voimansiirto silkkistä.
Joten en enää tunustaudu vaccilaiseksi vaan mineraali 15-40 rules, kait tota LXE:täkin vois kokeilla. Shelliäkin. Ja motoxiakin heh
a
BMW R1200RS
Life is for the living. Never waste a minute of it on regret.
Mitäs toi Motox on???(amaunu @ Heinä. 01 2009,01:21) kirjoitti
![]()
Suzuki Gs 125 -84
GSF 600S -97
GSF 1200S -97
GSX 1400 -06
Omalla luvalla jo vuodesta 1977.
Lienee Motonetin tuotesarja, tuo Motox...
En kiellä enkä myönnä, vaan pikemminkin päinvastoin.
Ray Of Darkness
Tulipahan tänään vaihdettua ölpät kawaan. Neste turbo LXE maksoi 20 l pytyssä 62 € varaosamaailmassa, kun Delvac MX pönttö oli 75 €. Lyhyen koeajon jälkeen voisi sanoa, että kytkimen tuntuma on herkempi ja vaihteisto toimii napakan täsmällisesti. Nyt riittää tonkasta tälle ja vielä seuraavalle kesälle.![]()
Honda XL700V Transalp 2009
ex Suzuki Hayabusa 2008
ex Kawasaki ZX-6R 636 2006
ex Suzuki GSX-600R 1997
ex Honda CBR 600F 1996
Vain nopeet elää..
http://www.youtube.com/watch?v=yCY2X_TwEDs
Tänään omakin sussu sai delvacit sisäänsä, tuntuihan tuo toimivan oikeasti jopa mukavemmin,vaihde ei kolahda niin paljon alaspäin vaihtaessa kuin ennen. Sitä kytkimen palamista/koneen kiinni leikkaamista odotellessa. Muuta tuosta en osaa sanoa, vanha öljy oli pikimustaksi mennyt, eli sekin saattoi huonoa olla.
Suzuki Bandit
Omassa gessussa kanssa viikon ollut MX:t. Tuli hiljaisempi kone ja alaspäin vaihtaminen on nyt sujuvampaa. Pakko vain ylistää tuota ainetta.(PoPs @ Heinä. 04 2009,21:55) kirjoitti
Tilailen varmaan piakkoin 20 l tönikän tuota ainetta paikalliseen autovaraosaan joten jos on Nurmijärvellä kiinnostuneita jakamaan kustannuksia niin yv:tä kehiin. Hinta muistikuvieni mukaan 75e per 20 litraa joten jos pari - kolme kaveria hommaisi kanssani tuon pöntön kimpassa niin säästö olisi jo hyvä. Yksin tuota 20 litraa en kuitenkaan saa kulutettua joten kimppapönttö olisi aika hyvä juttu.
Now playing: K7
Kannattaisiko harkita 4 litran pönikkää ennemmin jos ei ole muuta käyttöä. Keväällä ostin kyseisen 20 l purnukan ja kaipa se tän vuoden riittää. Tulee käytettyä muissakin koneissa.(-ahven- @ Heinä. 04 2009,23:47) kirjoitti
Pikkupönttö tulee järjestään paljon kalliimmaksi. Säästö se on pienikin säästö.(Nova @ Heinä. 05 2009,08:48) kirjoitti
Now playing: K7
Itse en luota Delvacciin. Tehty kuitenkin dieselmoottoreihin. Mieluummin aitoa mopoöljyä.
Nauru nuorentaa, rakkaus kaunistaa.
Lady, Sexy Lady.
Tai siis markkinoitu dieselmoottoreihin(Athene @ Heinä. 08 2009,22:19) kirjoitti
![]()
Taitaa olla noissa öljyissä sama kuin autoissa, Audi on premium ja Skoda pirkkamalli siitä. Silti pitkälti hintaa ja ulkonäköä (ja huomioarvoa) lukuunottamatta samaa kamaa.
Itse olen kokoajan tyytyväisempi valintaani, niii-iin moni asia pyörässäni parani delvacilla.![]()
Now playing: K7
sama homma.. korkeintaan 2tahterin vaihteistoon lataisin sinne un vaihdan ölpän joka ratakeikan jälkeen..(Athene @ Heinä. 08 2009,22:19) kirjoitti
haluisimpa kuulla miten käy kun joku kaveri pistäis delvacit ducatiin ja radalle...
itselläni ei nuukuus riitä sinne asti että pitäis dukeen läträtä delvaceja. tällä hetkellä mutulin v300 double estherit ja toimii hemmetin hyvin..
FUCK THE RULES..!!!
KTM RC8R-12, KTM SX 250-04
exät
KTM Super Duke R 990-08 Suzuki DR 600-89