Sivu: 16 / 94:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 614151617182666 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 451:stä 480:een 2791:sta
  1. #451
    Mitenkäs delvacin sopivuus V2 koneisiin? Tässä tapauksessa kyseessä Suzukin SV650. Nyt koneessa Motulin 5100 10w40:set. Jos laitan koneeseen Delvacin 15w40:sen niin miten muuttuu moottorin toiminta kylmänä kun tuo viskositeetti muuttuu? Motulin öljyt tuntuu kolisevan jonkun verran ja vaihteisto välillä kolahtaa kovasti kun pykältää.

    Melkein jo motonetistä ostin kokeeks 4l delvaccia mutta tajusin etten saanu sitä reppuun mahtumaan kun oli muita ostoksia

    - Pasi
  2. #452
    Tosta öljyn likaantumisesta: en tiiä mitä öljyä edellinen omistaja oli mun pyörässä käyttänyt, mutta vasta toisella öljynvaihdolla öljyt pysyi normaalin värisenä yli 5 minuuttia. Delvac ei nyt tähän liity, uusi öljy oli siis Motorex, joka puhdistaa kyllä hyvin, mutta vanhenee äkkiä.
  3. #453
    Lainaa (_paffa @ Kesä. 02 2009,18:12) kirjoitti
    Mitenkäs delvacin sopivuus V2 koneisiin? Tässä tapauksessa kyseessä Suzukin SV650. Nyt koneessa Motulin 5100 10w40:set. Jos laitan koneeseen Delvacin 15w40:sen niin miten muuttuu moottorin toiminta kylmänä kun tuo viskositeetti muuttuu? Motulin öljyt tuntuu kolisevan jonkun verran ja vaihteisto välillä kolahtaa kovasti kun pykältää.

    Melkein jo motonetistä ostin kokeeks 4l delvaccia mutta tajusin etten saanu sitä reppuun mahtumaan kun oli muita ostoksia

    - Pasi
    Huomaat ehkä eron kun käynnistät alle -10 asteen pakkasissa.
    Tarkista API suositus, uskon että hyvin vörkkii...
    Triumph Tiger 900 -96, 39tkm (430, DB) R.I.P. Sprint 900 -93, 96 tkm.
    Vanhan motoristin hengissäsäilymiskikka: vanhemmiten ei tule yhtään sen viisaammaksi, mutta varovaisuus lisääntyy.
  4. #454
    Lainaa (wesba @ Kesä. 02 2009,23:21) kirjoitti
    Lainaa (_paffa @ Kesä. 02 2009,18:12) kirjoitti
    Mitenkäs delvacin sopivuus V2 koneisiin? Tässä tapauksessa kyseessä Suzukin SV650. Nyt koneessa Motulin 5100 10w40:set. Jos laitan koneeseen Delvacin 15w40:sen niin miten muuttuu moottorin toiminta kylmänä kun tuo viskositeetti muuttuu? Motulin öljyt tuntuu kolisevan jonkun verran ja vaihteisto välillä kolahtaa kovasti kun pykältää.

    Melkein jo motonetistä ostin kokeeks 4l delvaccia mutta tajusin etten saanu sitä reppuun mahtumaan kun oli muita ostoksia

    - Pasi
    Huomaat ehkä eron kun käynnistät alle -10 asteen pakkasissa.
    Tarkista API suositus, uskon että hyvin vörkkii...
    "Use a premium quality 4-stroke motor oil to ensure longer service
    life of your motorcycle . Use only oils which are rated SF or
    SG under the API service classification . The recommended viscosity
    is SAE 1OW-40 . If an SAE 1OW-40 motor oil is not available,
    select an alternative according to the right chart ."

    Noin sanoo huolto-opas käytettävästä öljystä.

    SG - For 1993 and older engines.

    Delvac ylittää luokituksen CI-4:

    " Introduced in 2002. For high-speed, four-stroke engines designed to meet 2004 exhaust emission standards
    implemented in 2002. CI-4 oils are formulated to sustain engine durability where exhaust gas recirculation
    (EGR) is used and are intended for use with diesel fuels ranging in sulfur content up to 0.5% weight. Can
    be used in place of CD, CE, CF-4, CG-4, and CH-4 oils. Some CI-4 oils may also qualify for the CI-4 PLUS
    designation."

    Eli voisi olettaa delvacin olevan tarpeeksi hyvää moottorilleni

    - Pasi
  5. #455
    Jep, hyvää on, tiesithän että "c" on Diesel luokitus ja "s" on bensamoottoreille.

    Delvac MX: API CI-4/CH-4/CG-4/CF-4/CF/SL/SJ.

    Eli nuo 2 viimeistä kiinnostaa meitä motoristeja, ja tuo toinen kirjain ässän jälkeen on se luokitus. Mitä kauempana aakkosten alusta kirjain on (tässätapauksessa L ja J), sen parempaa öljy on. Se täyttää myös alemmat (sinun tapauksessa G) luokkien vaatimukset.
    Triumph Tiger 900 -96, 39tkm (430, DB) R.I.P. Sprint 900 -93, 96 tkm.
    Vanhan motoristin hengissäsäilymiskikka: vanhemmiten ei tule yhtään sen viisaammaksi, mutta varovaisuus lisääntyy.
  6. #456
    Lainaa (wesba @ Kesä. 02 2009,23:21) kirjoitti
    Huomaat ehkä eron kun käynnistät alle -10 asteen pakkasissa.
    Huomaat myös muuten. 10W on meinaan @150C luirumpaa kuin 15W ölperi, vaikka sama 40 yläpää molemmilla olisikin. Tosin yläpään 50:llä ero olisi huomattavasti suurempi, mutta kyllä tuo alapäänkin nostaminen 10>15 vaikuttaa, tuossa välissä kun juuri sattuu olemaan pykälä SAE-luokituksessa. Ja 150C ei nyt ole mikään hirmu harvinainen lämpötila moottorin tulikuumissa sisäosissa. Käytännössä tuon eron huomaa aavistuksen hiljaisempana venakoneistona - etenkin i/ö-jäähyisissä moottoreissa

    http://www.autowiki.fi/index.php/Moottoriöljy
    Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
  7. #457
    Kiitos HiTechille asiantuntevasta selvennyksestä.

    Myöhemmin kun Pasi käyttää Vaccia, niin häntä vituttaa ettei nakannut niitä muita ostoksia veks ja ruvennut jo aiemmin käyttäjäks, ja ostanut samalla (halvemmalla) 20l tonkkaa kun saa vaihtaan 1. satsin jo 1000 km jälkeen.
    Triumph Tiger 900 -96, 39tkm (430, DB) R.I.P. Sprint 900 -93, 96 tkm.
    Vanhan motoristin hengissäsäilymiskikka: vanhemmiten ei tule yhtään sen viisaammaksi, mutta varovaisuus lisääntyy.
  8. #458
    Lainaa (_paffa @ Kesä. 02 2009,18:12) kirjoitti
    Mitenkäs delvacin sopivuus V2 koneisiin? Tässä tapauksessa kyseessä Suzukin SV650.
    Tän kevään öljynvaihdossa heitin -99 SV650:iin Motorexin 10W-40 tilalle Delvac MX 15W-40. Näin pikaisesti en ainakaan huomannut mitään muutosta suuntaan taikka toiseen, kaikki pelaa kuten pitääkin. Ja kun viskositeetti on ohjekirjankin mukaan soveltuva -10C lämpötiloihin asti sekä luokituksetkin riittää kevyesti, niin en näe mitään syytä odottaa ongelmia pidemmälläkään aikavälillä.
    Arttu
  9. #459
    vaccitippa melekeen linssissä tätä lukkee ku vaccia niin kehuthaan, snif.
    Delvac 1400 Super 15W-40 luokituksiltaan on ylihyvää useimpiin prätkiin. *pöriö. Delvac inside. Delvac moottoripyöräkerhon ylipappi, hallelujaaahh!! )
  10. #460
    Lainaa (wesba @ Kesä. 03 2009,10:02) kirjoitti
    Myöhemmin kun Pasi käyttää Vaccia, niin häntä vituttaa ettei nakannut niitä muita ostoksia veks ja ruvennut jo aiemmin käyttäjäks, ja ostanut samalla (halvemmalla) 20l tonkkaa kun saa vaihtaan 1. satsin jo 1000 km jälkeen.
    No tuota pakko myöntää et olisin voinut ostaa sen siitä vaikka heti mutta en kehdannut uusia mp-asun 170 euron housuja jättää motonetin tiskille. :P Ja tuossa vähän aikaa mietiskeltyäni ajattelin että taidan käydä hakemassa parinkympin pöntön tosta K-Maataloudesta kun huomenna asiaa muutenkin sinnepäin. Kerrotaan kun saadaan jotain aikaiseksi. Suodattimen jos vaihtaa sen "pesun" jälkeen jossain tonnissa ja samalla öljyt niin silleen varmaa parempi? Jos nyt menis pelkällä öljyn vaihdolla siihen asti.

    - Pasi
  11. #461
    Sarankulman motonetissä ei ollu tota isompaa tonkkaa? Ostin parit filtterit ja pari pönikkää Waccia.. Ihan kohtuullisesti on pelannu nyt n. 800 ajettu ei kuitenkaan ihan rutisematta ykkönen mee silmään.. katotaan nyt jos ens viikolla vaihtais uudet ölpät ja filsun tuleeko enempi eroa entiseen..
    - Jännittää sanoi mummo kun kahvimerkkiä vaihtoi-
    - Honda CBR XX -99
  12. #462
    Lainaa (_paffa @ Kesä. 03 2009,18:35) kirjoitti
    Lainaa (wesba @ Kesä. 03 2009,10:02) kirjoitti
    Myöhemmin kun Pasi käyttää Vaccia, niin häntä vituttaa ettei nakannut niitä muita ostoksia veks ja ruvennut jo aiemmin käyttäjäks, ja ostanut samalla (halvemmalla) 20l tonkkaa kun saa vaihtaan 1. satsin jo 1000 km jälkeen.
    No tuota pakko myöntää et olisin voinut ostaa sen siitä vaikka heti mutta en kehdannut uusia mp-asun 170 euron housuja jättää motonetin tiskille. :P Ja tuossa vähän aikaa mietiskeltyäni ajattelin että taidan käydä hakemassa parinkympin pöntön tosta K-Maataloudesta kun huomenna asiaa muutenkin sinnepäin. Kerrotaan kun saadaan jotain aikaiseksi. Suodattimen jos vaihtaa sen "pesun" jälkeen jossain tonnissa ja samalla öljyt niin silleen varmaa parempi? Jos nyt menis pelkällä öljyn vaihdolla siihen asti.

    - Pasi
    Tampereen K-Maataloudessa 20 l maksoi 80€ jossain muualla 65€ siis mx15W40... hintaeroo on...joku taas saatana viisastelee tähänkin.
    BMW R1200RT
    Hyvät kaupat tehdään ostaessa ei myydessä.
  13. #463
    Vacci valtaa alaa selvästikin. Tämän kauden aikana olen pannut merkille, että yhä useampi kertoo ajavansa vacilla.. Varmastikkin nämä topicit tällä foorumilla on markkinoinut menekkiä huomattavasti. On myös havaittavissa tietty joukko, jota silmin nähden ottaa päähän, että on tullut julistettua ei-MPöljyt niin alimpaan helvettiin, että takkia ei voi enää kääntää..
    ZZR 1400
    ZZR 1400
    Yamaha MT-01
    ZZR 1400
    ZX-12R
    ZZR 1100
  14. #464
    Lainaa (kawabata @ Kesä. 03 2009,11:21) kirjoitti
    vaccitippa melekeen linssissä tätä lukkee ku vaccia niin kehuthaan, snif.
    Vaikeata kehua vakkia kun ajelee hondan ööleillä...
    <br />
  15. #465
    Noniin, Kuopion suunnalla Toivalassa K-maataloudessa parikyt litraa mx vaccia makso 82e. Eipähän tuo nyt niin pahalta tuo hinta tunnu ku vertaa tosiaan niihin mp-öljyihin. Huomenna tai viikonlopun aikana menee öljyt koneeseen niin kattellaan miten vörkkii

    - Pasi
  16. #466
    No niin, tonnin ajeltuani vaihdoin MX:t uusiin kuten Vaccikultin noin kymmeneen käskyyn on kirjattu.
    Käytetty Vacci muistutti olemukseltaan erehdyttävästi sopivan vahvaa kahvia. Mausta en tiedä, joku raja Vacin palvonnassakin.
    Pohjalla siis 30 tonnia vääräuskoisilla puolisynteettisillä höpöhöpö-öljyillä.
    Eiköhän näillä liemillä nyt ajella seuraavaan viralliseen vaihtoon eli viisi tonnia, katsellaan minkälaista sumppia syntyy.
    Jos ei Delvac ja tissit auta, tauti on kuolemaksi.
  17. #467
    Sori kun tunkeudun oikeiden motoristien palstalle mutta asiaan:
    Nyt ois tulossa Delvacille tosi testi:
    150cc 4-t Kiinankrossi (mökkimopo) joka kolisee, kytkin luistaa ja vaihteet rutisee niin pirusti. Tästä jos saadaan edes kolinaa pienemmäksi ja tuo kytkin ajettavaksi niin (iso käsi) *teille. *
    Sen verran voin kertoa pohjia että pärrä maksoi huimat 200€
    Noita kalliita öljyjä kun tuohon survoo samaan tahtiin kuin 2-t koneen tuorevoitelusäiliöön niin kyllä ahistaa ja pahasti, varsinkin kun ottaa tuon mopon hinnan huomioon.
    3 eri merkkiä "pyöräöljyistä" kokeiltu viime ja tämän kesän aikana sekä auton öljyistä 4 tai 5 purkkia eli yrityksen puutetta ja vertailukohtia ON *
    Öljyksi valikoitu Delvac MX hintaa tais olla 4l kannulla 17,90€
    Viimeistään viikonloppuna tuloksia *
  18. #468
    Mekaanisesti rikkinäistähän ei mikään öljy korjaa, mutta tuohonkin nelitahtimoottoriin hyvälaatuinen yleisöljy (esim. juuri delvac) on parasta, mitä voi laittaa...
    --Tärkeintä on lähteminen - jäiden lähteminen--
    (-Tosimies ajaa säällä kuin säällä - eikä kumipukuja käytetä-)

    Gas Gas EC 300
    Kawa z750
  19. #469
    Jup jup... nyt siis 1000km jälkeen uusi suodatin ja puhtaat delvacit kehissä. Tänään löytyi ensimmäistä kertaa vapaa vaihde nelosen ja vitosen välistä ohitus tilanteessa. Kiekasi komeasti. Eipä oo ennen välivapaita löytynyt, mutta ei vielä laiteta öljyn syyksi. Voi olla, että lepsusti vaihtelin, kun pyörä muuten toimii niin pehmeesti... Kaikki uutta, paitsi pyörä :-) Eli renkaat, öljyt, ketjut ja jarrupalat... kyllä kelpaa...
    CBR 1000F -89
  20. #470
    Lainaa (TiTu @ Kesä. 09 2009,00:19) kirjoitti
    Mekaanisesti rikkinäistähän ei mikään öljy korjaa, mutta tuohonkin nelitahtimoottoriin hyvälaatuinen yleisöljy (esim. juuri delvac) on parasta, mitä voi laittaa...
    Velipoika oli käynnistelly ja tuumasi että ääni tulee venttiilikoneistosta, ostaessa kävi ihan mukavasti ja hukkasin myyjän numeron niin ei voinut kysyä öljyistä kun ensimmäisen öljynvaihtokerran jälkeen alkoi ongelmat.
  21. #471
    Heitin vanhaan diisselitransuun vacit. Tuhannen km jälkeen vaihdoin uudet vacit.
    Jotain puhdistavaa vaikutusta ölpillä on kun se oli melko "sakeeta" ja aina kun paino tallaa tuli mustaa nokisavua takanatulevan iloksi.
    2.vaihdon jälkeen savunmuodostus selvästi väheni..
    BMW R1200RT
    Hyvät kaupat tehdään ostaessa ei myydessä.
  22. #472
    Lainaa (Kiwikasa @ Huhti. 20 2009,11:21) kirjoitti
    "Mitenkä Delvac toimii monttukoneissa ja enduropyörissä onko kukaan käyttäny"

    Huimiiko ootte!! * Eihän yksisylinterisissä voi käyttää monisylinterisille tarkoitettuja öljyjä... Kjeh! Kjeh! * Niillehän on tarkoitettu ihan omat THUMPER öljyt, ne kun eroaa niin rajusti mootoriltaan monisylinterisistä.. *

    http://img237.imageshack.us/my.php?i...mper4strok.jpg

    Seuraavat mopoöljyt kehitetään varmaan kuutiotilavuuden mukaan 125- 250cc, 250 - 500cc jne.. Ja kaikki käyttää onnellisena yli tonnisille tarkoitettuja öljyjä ne kun ovat ne parhaimmat, ja maksavat eniten... *
    Löytyi oheinen propaganda artikkeli liittyen näihin yksipyttyisiin: >>>KLIKS<<<
    KTM
  23. #473
    Laitoin Delvacit Hondaan ekaa kertaa ja oon ootellu, että mustuis nyt edes vähän öljyt, että pääsis vaihtaan. Kun "totuus" kerran sanoo, että pitäis joku max tonnin jälkeen vaihtaa ekat satsit pois. Öljy on yhtä kirkasta, kuin uutena, vaikka jo 3500 ajeltu. Pitääkö huolestua ja oonko rikkonut pahasti etikettiä, kun samoilla öljyillä vielä ajelen? Toimii kyllä hyvin, ehkä paremmin..
    CBR,Thuderace
  24. #474
    RSV 1000R:ässä oli vaikeutena vapaan löytyminen
    ennen pysähtymista, nyt Delvaceilla 2000km,
    vapaa ja vaihteet pelaa paremmin kuin Belrayn EXP 20w50 kuralla. Rouva kehuu kilpaa 600RR paremmasta vaihteiston
    toiminnasta. Eipähän tarvi enää ostella ylihinnoteltuja
    jäteöljyjä.
    ex Honda CBR 1100XX -99
    Honda CBR 600RR-05
    Aprilia RSV 1000R Mille -04
    Suzuki GSX-R 1000 K9
    Yamaha R1 2009

    Pessimisti ei pety.
  25. #475
    MX 15w-40:set lorahti 9R Kawan nieluun. Saas nähdä... 20km lämmittelyn jälkeen ei havaittavia muutoksia. Kytkin ainakin irrotti ja piti kuten ennenkin. Niinhän se oli että noilla ekoilla ei kannata paljoa ajaa? Sitten uusi filsu ja seuraavilla voi jo mennä 3-4tkm.
    En kiellä enkä myönnä, vaan pikemminkin päinvastoin.

    Ray Of Darkness
  26. #476
    Jeps, Motulit vaihtu delvacciin ja muutamman kymmenen kilometrin testilenkin jälkeen zephyrinkin vaihteisto kolahtaa sisään hieman nätimmin, vaikka aika pauketta välillä 1 ja 2 vieläki pitää..niiku kuulemma tässä myllyssä asiaan kuuluu
    -If it wasn't for bad luck, I wouldn't have no luck at all-
  27. #477
    Lainaa (Kalakauppias @ Kesä. 08 2009,22:59) kirjoitti
    Sori kun tunkeudun oikeiden motoristien palstalle mutta asiaan:
    Nyt ois tulossa Delvacille tosi testi:
    150cc 4-t Kiinankrossi (mökkimopo) joka kolisee, kytkin luistaa ja vaihteet rutisee niin pirusti. Tästä jos saadaan edes kolinaa pienemmäksi ja tuo kytkin ajettavaksi niin (iso käsi) *teille. *
    Sen verran voin kertoa pohjia että pärrä maksoi huimat 200€
    Noita kalliita öljyjä kun tuohon survoo samaan tahtiin kuin 2-t koneen tuorevoitelusäiliöön niin kyllä ahistaa ja pahasti, varsinkin kun ottaa tuon mopon hinnan huomioon.
    3 eri merkkiä "pyöräöljyistä" kokeiltu viime ja tämän kesän aikana sekä auton öljyistä 4 tai 5 purkkia eli yrityksen puutetta ja vertailukohtia ON *
    Öljyksi valikoitu Delvac MX hintaa tais olla 4l kannulla 17,90€
    Viimeistään viikonloppuna tuloksia *
    No niin Delvacit sisässä, öljyt mustui ensimmäisten 3min aikana aivan älyttömänä. Kytkin luistaa vielä isoimmilla vaihteilla mutta pienemmillä keulii jo aika mukavasti *
    1. Vaihde menee paikoillaan tosi sulavasti päälle toki pienellä kolahduksella.
    Venttikoneisto tai mikä sillä kolisi ja kolkatti/naputti häipyi melkein kokonaan 30min aikana *
    Vähän oli kyllä skeptinen tuohon öljyyn mutta onhan tuo eri pyörä jo. Nyt jopa haistaa että on siihen öljyn häviämiseen syykin *
    Seuraavalla kerralla sitten vaihdetaan toinen satsi ja katotaan miten käy kun suolla huudatetaan sinkki kireällä



  28. #478
    Lainaa (Kalakauppias @ Kesä. 18 2009,13:34) kirjoitti
    Venttikoneisto tai mikä sillä kolisi ja kolkatti/naputti häipyi melkein kokonaan 30min aikana *
    Vähän oli kyllä skeptinen tuohon öljyyn mutta onhan tuo eri pyörä jo. Nyt jopa haistaa että on siihen öljyn häviämiseen syykin *
    Jep, mulla Kawa VN 750:ssä sama vika, aivan älytön kolina edellisen omistajan jäljiltä venoissa.
    Noin 30 min. käytön jälkeen alko kolinat sillointällöin katoilemaan, ja nyt 3000 km jälkeen enään kylmänä hieman kolisee.

    Annoin itseleni kertoa, että pikkuväinössä on automaattinen (hydraulinen) venttiilin säätö, ja se olisi paskoista öljyistä tukkeutunut, ja nyt siis Vacilla avattu.
    Triumph Tiger 900 -96, 39tkm (430, DB) R.I.P. Sprint 900 -93, 96 tkm.
    Vanhan motoristin hengissäsäilymiskikka: vanhemmiten ei tule yhtään sen viisaammaksi, mutta varovaisuus lisääntyy.
  29. #479
    Pari huomiota Mobilin Delvac MX -propagandasta:

    Recommended for use in high performance gasoline engines

    Transmissions requiring Allison C-4 (SAE 15W-40 Grade)
    Jos ei Delvac ja tissit auta, tauti on kuolemaksi.
  30.  
  31. #480
    Nyt kun näyttäs olevan vuosien vääntö tuosta delvacci aiheesta niin mahtaskohan kenellä olla henkilökohtaisia kokemuksia delvacista FZ 1 S ja FZ 6 S pyörien osalta...? Tollaset näyttäs meitin pihassa olevan...Ainakin tonnifasussa olen huomannut vaihteiston tahmimista merkkihuollon öljyillä kun ulkolämpötila alkaa lähennellä +20.... Itsellä kun ei ole kokemusta kuin nuitten isojen kiisseleitten osalta ko öljyistä...
    Yamaha RD 125 LC -82
    Yamaha XJ 600 -89
    Yamaha XJ 900 Diversion -02
    Yamaha FZ 1 S -07
    Suzuki GSX 1250 FA -12
    BMW R1200GS -09
    BMW R1200GS LC Adventure -14 + Yamaha FZS1000 Fazer -03
    BMW R1250GS LC Adventure -23
Sivu: 16 / 94:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 614151617182666 ... ViimeinenViimeinen