Sivu: 14 / 94:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 412131415162464 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 391:stä 420:een 2799:sta
  1. #391
    Lainaa (1tipi @ Huhti. 21 2009,11:59) kirjoitti
    kulkee volkkari 100tkm samoilla öljyilläkin jos haluat kokeilla, mutta ei kannata jos aikoo pitää auton muualla kuin korjaamolla.
    Eikös se joku hihhuli tuon jo tehnytkin Siis kaveri ruuvasi lisäkierron moottoriinsa, jossa alkup. filsun rinnalle tuli omalla pumpullaan varustettu "wc-paperirulla" -tyyppinen filsu. No tuon "filtterin" kuulemma joutui vaihtamaan määrävälein (=sen mitä normiautoissa öljyvaihtoväli), mutta kustannus ei ollut suuri ja tosiaan samoilla öljyillä kuulemma 100tkm

    Edit: Joku juttu tuosta paperirulla-filsustakin löyty ja sen "toimivuudesta": http://www.tuulilasi.fi/artikke....toimeen



    Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
  2. #392
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (1tipi @ Huhti. 21 2009,11:59) kirjoitti
    Long Life keksintö tuli autoteolisuuden tarpeista saada huoltohinta pidemmällä aikavälillä kohtuulliseksi ja korjaamoiden kate paremmaksi! *
    Kertoisitko lisää tästä mielenkiintoisesta "faktasta"?

    Edit. Hassu hymiö lisätty ehkäisemään palkokasvien lisääntymistä hengityselimissä.



    Superbike #7
  3. #393
    Lainaa (Nitrous @ Huhti. 21 2009,12:20) kirjoitti
    Lainaa (1tipi @ Huhti. 21 2009,11:59) kirjoitti
    Long Life keksintö tuli autoteolisuuden tarpeista saada huoltohinta pidemmällä aikavälillä kohtuulliseksi ja korjaamoiden kate paremmaksi! *
    Kertoisitko lisää tästä mielenkiintoisesta "faktasta"? *

    Edit. Hassu hymiö lisätty ehkäisemään palkokasvien lisääntymistä hengityselimissä.
    Ennen öljyjen kate oli surkea n.5-10% ja öljyyhtiöt "lainasivat" korjaamoille mm. nosturit kaikki öljynvaihtoon tarvittavat laitteet ja ns. isoille jopa mekkikohtaisia testereitä jotka oli tosi kalliita.

    Ei long lifen valmistus ole juurikaan kalliimpaa mutta vaihtoväli on pidempi jopa 40tkm ja litra hinta 9-15€/L kun aiemmin huippuöljy rally formula 5w-50 esim maksoi alle 7€/L.

    Olen auton huolto yrittäjänä ollut -94 alkaen enemmän ja vähemmän öljyjen parissa, öljy-yhtiöidenkin kavereita huolettaa autotehtaiden vaatimukset öljyille!
    FZ6S S2 -09/08
    diversion 600s -98
    NX 250 -95
    rd 125 -?
  4. #394
    Lainaa (zuha @ Huhti. 20 2009,21:23) kirjoitti
    Niin ja ohan tossa henkilöauton turbossa pienemmät laakerit, ne rasittaa öljyä vähemmän kun kuorma auton IIIISOT lujaa pyörivät laakerit. Thumpereissa kun ei ole turboa ollenkaan niin öljy pyssyy uutena koko vaihtovälin. Hiphei
    Hiphei! Pienessä turbossa on kyllä enemmän kierroksia kuin isossa, mutta hiphei vain. Itellä diesel-volkkarissa Teboil Power Plus -raskaan kaluston öljyt.
    Kronoby Racing Team
  5. #395
    Lainaa (aki-77 @ Huhti. 16 2009,08:23) kirjoitti
    Mitenkä Delvac toimii monttukoneissa ja enduropyörissä onko kukaan käyttäny
    Mulla on nelitahti yamaha yz 450 f -05
    Oma XT350 voidellaan Delvac Super 1400 15W-40:lla. Kestää rääkin ja toimii.
    Paljon kuutioita ja vähän pyttyjä

    Beta 350 RR kannonkiertäjä
    Yamaha TT600R 673 cc isolohkona vääntävä soransiirtäjä/rospuutto/talviajokki
    V-tyylin vääntöhirviö: Kawasaki VN 2000
  6. #396
    Morjens nyt lähti marauderista motulit pois ja tilalle delvac mx 15-40w

    aika näyttää onko eroa ainakin vaihteisto on vähän pehmeämpi ja kytkin parempi mutta tosiaan vain kokeilin tallin pihalla
    690 kottarainen
  7. #397
    No nyt Delvacit heitetty ZL 600:sen uumeniin.

    Kalinat katos, vaihteet kuin uudet sekä kytkin miellyttävämpi...
    Muutenkin "irtonaisemman" oloinen kulussa, joskin saatan kuvitella.

    Ainakin 200km. "kokemuksella" suosittelen ja muuta ei koneeseen enään mene.

    Ero entiseen on huomattavasti suurempi, mitä osin skeptisenä
    saatoin odottaa.

    Jos et usko, niin kokeile (ja ei tarvitse vastata niitä "tulee kallis kokeilu"-viestejä...).

    Edit: ja on MX 15W/40...



    Honda Valkyrie SuperCharged
  8. #398
    No niin, 700km takana delvacilla.. Vaihteisto ei tahmonut Motulillakaan, mutta kytkimen toiminnassa eron huomaa todella.. Jouhevaa ja jämäkkää..
    Kawassa on selvästikkin hyvä kytkin, kunhan se vain saa hyvää öljyä..
    ZZR 1400
    ZZR 1400
    Yamaha MT-01
    ZZR 1400
    ZX-12R
    ZZR 1100
  9. #399
    Delvac MX 15W-40 sisällä Z1300:ssa, ZRX1200R:ssä, ja tulee takuuvarmasti olemaan myös CBX:ssä kunhan saan rakkineen kasaan. Yhtään parempaa motskariöljyä ei o tullut vastaan 20 vuoden varrella, ja monia on kokeiltu.
  10. #400
    Taas lorahti delvacit koneeseen ja edelleen toimii vaihteisto ku unelma ja kytkin pitää ku tauti. MX 15W40 kyseessä. En vaihda ellei joku keksi parempaa litkua.
    Triumph Scrambler 900 -07 / Desert sled tracker projekti
    Ex. Triumph Street Triple R -12, Ktm Duke 690 -08, Triumph Speed Triple 1050 -05, Honda Cbr 600f / RR.
  11. #401
    Omaan kawiooni nakkasin nyt ensimmäistä kertaa Delvac MX:ää, ja hienostihan tuo tuntuu pelaavan! Kytkin nappaa paremmin ja tarkemmin, kuin Castrolilla, aski pelaa niin jouhevasti kuin vain kawasakin aski voi... Mikäs tässä, halpaakin vielä. Hyvästi ylihintaiset MP-öljät. Eihän tuo mitään ihmeainetta ole, mutta toimii paremmin kuin hyvin.
    <p>Purpattava spagetinkeitin</p>
  12. #402
    Hain tänään ensimmäiset delvacit.Toivottavasti olisi parempaa kuin
    Motul:in kurat,mitkä ei toiminu kawassa alkuunkaan.
  13. #403
    delvaci koneessa ensi kertaa jo toista sataa kilsaa...hyvin pelittää ja kierrokset on kyllä laulanu niin paljon kun voi! kytkin rupes pitämään ja keulakin nousee entistä paremmin ei voi kuin suositella
    cbr 600 faitter
  14. #404
    Kun tämä delvac niin kovasti innostaa, kurkkaapa tuo tässä hypetyksen lomassa: (en viitsi koko juttua tänne kopsata)

    http://www.yccf.fi/foorumi/viewtopic...=4&t=629#p3417

    oma kokeiluni on siis vaiheessa, nyt 350 km ajettu toisen vaihdon jälkeen (1000 + 1500 + 350 km) ja vielä toimii hyvin. jännitystä on pikkusen ilmassa, alkaako kohta taas vaihteet kinnata vai meneekö nyt niin kuin kuuluu, 5000 km vaihtovälillä.
    ehkä se onkelma johtui vanhan motulin jäämistä delvacin seassa....

    muuten, mikä todellinen ero on super 1400 ja mx:n välillä?

    Ludwig
    Kraftfahrzeug Trunkenpolz Mattighofen
  15. #405
    delvacit eka kertaa thunderacen myllyyn ja hienosti pelaa mustaks meni kyllä 1000km jälkee mut kattoo kui mustuu ku uusilla ajaa nyt uusilla ajettu 1000km eikä vielä mustunu tosin ekat oli mx ja nyt super 1400!mopo konerempattu talvella niin voi olla tiivisteliimoja sun muita niin mustu ekat nopeesti!tuskin toi mx/super 1400 vaikuttaa!ämäxää meinasin seuraavaks 20L pytyn hakea hyvää ja halpaa
    YZF1000R
  16. #406
    Lainaa (Ludwig @ Touko. 06 2009,18:39) kirjoitti
    muuten, mikä todellinen ero on super 1400 ja mx:n välillä?

    Ludwig
    MX:ssä on joitakin pikku lisäaineita, ehkä pitempi vaihtovälikin...
    Triumph Tiger 900 -96, 39tkm (430, DB) R.I.P. Sprint 900 -93, 96 tkm.
    Vanhan motoristin hengissäsäilymiskikka: vanhemmiten ei tule yhtään sen viisaammaksi, mutta varovaisuus lisääntyy.
  17. #407
    Tänään teimme mielenkiintoisen vertailun kaverin kanssa.. Kaverilla on vuotta vanhempi 12r kuin minulla. kilometrejäkin on taulussa suunnilleen saman verran. Pyörällä on ajettu ja ajetaan toistaiseksi samalla öljyllä kuin omallani ennen, eli Motul 5100.
    Heitimme muutaman lenkin päivän mittaan ja ajoimme vuoron perään kummallakin pyörällä.. Delvac-voideltu kytkin todettiin yksimielisesti ylivoimaiseksi ominaisuuksiltaan..

    Kohta selviää myös, että mitä tapahtuu vanhemman kawan kytkimen ajoittaiselle ravistelulle liikkeelle lähdöissä, kunhan sekin saa delvakkia pinnoilleen..
    ZZR 1400
    ZZR 1400
    Yamaha MT-01
    ZZR 1400
    ZX-12R
    ZZR 1100
  18. #408
    Alan olemaan vakuuttunut että Delvac mx on sopiva öljy Yamaha xv 1100 pyörääni seuraavaksi...
    Enää kiinnostaa Lahden seudulla saatavuus ja paljonko maksaa L?
  19. #409
    Eiköhän tuota ole motonetissä Lahdessa.
    Jos ei, niin ota Neste Turbo LXE 15W-40
    T765 RäsSi
    GSX-R750 K8 =ex
    CBR600F -00 (Manki)=Dö. R.I.P.
    6-Horo 2005=ex
  20. #410
    Hintapäivitystä:

    MX 15W-40 20litr 95eur netto paikallisessa autotarvikeliikkeessä. Kuulemma 6 eur jää katetta tuolla hintaa.
    Maatalous puljussa 2,5 vuotta vanha pönikkä 77 eur.

    Onko muualla maassa hinnat näin pompsahtanut?
    1992-1994 AR125 -84
    1994-1994 RD350LC -83
    1994-1996 CBX750F -84
    1997-1998 XJ600 -97
    2000-2002 GPZ1000RX -89
    2002-2003 GSX-R750R -94
    2005-2006 YZF-R1 -98 R.I.P
    2008-2008 TL1000R -98
    2009-2009 YZF-R1 -02
    2010-2010 ZX-12R -03
    2011-xxxx CBR1000F -97
  21. #411
    Tilasin Rautiasta rapian päälle seittämän kymppiä viime syksynä.
    CBR 1000F -89
  22. #412
    65eur *maksoi 20l pönikkä *07.05.2009
    VaraosaMaailma
    Hatanpään valtatie 48
    Tampere *

    melekeen kannatta hakea vähän kauempaakin *

    MX 15W-40



    ZX-12R -03
  23. #413
    Lainaa (jukka VFR @ Touko. 14 2009,14:17) kirjoitti
    65eur *maksoi 20l pönikkä *07.05.2009
    VaraosaMaailma
    Hatanpään valtatie 48
    Tampere *

    melekeen kannatta hakea vähän kauempaakin * *

    MX 15W-40
    Kiitos, kyllä tuohon hintaeroon jo lähtee hakemaan tuolta.
    1992-1994 AR125 -84
    1994-1994 RD350LC -83
    1994-1996 CBX750F -84
    1997-1998 XJ600 -97
    2000-2002 GPZ1000RX -89
    2002-2003 GSX-R750R -94
    2005-2006 YZF-R1 -98 R.I.P
    2008-2008 TL1000R -98
    2009-2009 YZF-R1 -02
    2010-2010 ZX-12R -03
    2011-xxxx CBR1000F -97
  24. #414
    Oletteko kokeilleet tuota John Deere +50 15W-40 öljyä?

    Applications

    – Plus-50 provides the best performance and wear protection for John Deere diesel engines.
    – Excellent for use in all diesel engines requiring a 15W-40 oil with CI-4 Plus performance.
    – Excellent for heavy-duty trucks, tractors, pickups, combines and other diesel engines.

    Service Ratings

    API (diesel): CI-4 Plus, CI-4,
    CH-4, CG-4, CF-4, CF
    API (gasoline): SL, SJ, SH
    ACEA: E5, E4, E3, E2, E1
    JASO: DH-1
    Global: DHD-1
    John Deere: JDQ 78A
    Cummins: CES20078, 77, 76, 72, 71
    Daimler Chrysler: 228.5, 228.3
    Mack: EO-N Premium Plus 03, EO-N Plus,
    EO-M Plus, EO-M, EO-L Plus, EO-L
    Volvo: VDS-3, VDS-2
    Man: M3275
    MTU/DDC: Type 2, 93K214
    Renault VI: RLD
    Allison: C-4
    Caterpillar: TO-2
    Military: MIL-PRF-2104G

    Test Analysis 15W-40

    Viscosity @ 40°C................... 119 cSt
    Viscosity @ 100°C.................. 15.6 cSt
    Viscosity index.................... 139
    HTHS @ 150°C....................... 4.4 cP
    Pour point......................... -33°C
    Flash point........................ 220°C
    Total base number (TBN)..... 13.5 mg KOH/g
    Sulfated ash level................. 1.55 mass %

    Features

    – Exceeds API CI-4 Plus performance level for diesel engines.
    – Exceeds API SL performance level for gasoline engines.
    – Formulated specifically to inhibit oxidation, deposit, corrosion, and wear with superior soot control.
    – Reduces oil consumption.
    – Reduces maintenance costs and downtime, plus extends engine life.
    – Provides maximum sludge and
    varnish control.
    – Excellent low-temperature fluidity reduces engine wear in cold weather
    – When used in John Deere engines with John Deere oil filters, drain intervals may increase 50 percent over operator's manual recommendations.
    – Recommended oil for new engines that have a 500 hour maximum drain interval.

    Plus-50, 15W-40 for U.S. and Canada

    1 qt. .......................TY6389
    1 gal. ......................TY22008
    2-1/2 gal. ...............TY22061
    5 gal. ......................TY6390
    30 gal. ....................TY22010
    55 gal. ....................TY6391
    220 gal. ..................TY22093

    1 L ..........................TY22039
    4 L ..........................TY6396
    10 L ........................TY24508
    20 L ........................TY22005
    125 L ......................TY22089
    205 L.......................TY6397

    ------------------------------------------------

    Varsin kattava luokituslista mukaan lukien MIL-PRF-2104G. Saisi vielä Agrimarketista siinä samalla kun hakee nurmikonsiemeniä, lannoitetta tms.

  25. #415
    Ettei vain olis delvakkia eri purkissa

    Edit: jaa Shellin tuote näyttäs olevan ja vähän eri arvot kuin mobilissa.

    Miksei toikin kävis, jos luokitusten puolesta voi laittaa. Voisin omaani ainakin tuota laittaa, jos ei olis vielä 20l vakkipytystä aika paljon käyttämättä *



    * Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
    * Tuubi
  26. #416
    Lainaa (turre74 @ Touko. 11 2009,13:28) kirjoitti
    Alan olemaan vakuuttunut että Delvac mx on sopiva öljy Yamaha xv 1100 pyörääni seuraavaksi...
    Enää kiinnostaa Lahden seudulla saatavuus ja paljonko maksaa L?
    Tänään hain 20l pönikän Originatorilta. Hinta oli muistaakseni 76€. Mulle tulee kyllä vähän halvemmaks...
    DR 650 + XF 650
  27. #417
    tein vähän lievää syntiä. jmk:n kerholla yöpyessäni kaikilta katseilta piilossa sen tein. oli muutaman vuoden tallin nurkissa lojunut shellin x-100 öljyä 4 litraa, 20w-50, jonka nakkasin hetken mieljuohteessa kärryyn koirien sekaan lähtiessäni reissuun. sitten yön pimeydessä vaihdoin. lorutin delvacit pois ja vielä paksumpaa x-100 tilalle. no n. vajaan 1000 km sen avulla ajettuani, voisin sanoa, ettei ole delvacin voittanutta. nyt kun on kylmiä ilmoja ollut, niin lähtee yön seisottuaan pikkuisen huonommin käyntiin. vaatii melkein aina kaksi starttausta. se x100 on sen verran paksumpaa. palaan toki taas delvacciuskoon kunhan nuo vanhat shellin tökötit on ajettu edes muutaman tuhatta. muuten loota ja kytkin tuntuvat toimivan myös x100:lla melkolailla samaan tapaan kuin delvacillakin ja siis paljon paremmin kuin ns. "oikeilla" prätkäöljyillä. ajopelinä on zx12r, peräkärry, jossa kolme hurttaa ja vähän roinaa. maksoihan x100 joskus muuan vuosi sitten jopa 9,90€ / 4 litraa, ettei sitä sentään viitti hukkaan heittää.

    delvaccina suosin primitiivisempää super 1400 vaccia 15w-40. en ole lähtenyt hienostelevampaan mx vacciin kun ei ole ollut tarvetta. jos nyt voi puhua hienostelusta ja delvacista samassa kappaleessa, hehiö.
    Delvac 1400 Super 15W-40 luokituksiltaan on ylihyvää useimpiin prätkiin. *pöriö. Delvac inside. Delvac moottoripyöräkerhon ylipappi, hallelujaaahh!! )
  28. #418
    Olen minäkin syntiä joskus tehnyt
    Menin ajamaan yhden vaihtovälin entisellä zzr600 kawiosolla Nesteen Turbo LXE:llä, kun ei ollut juuri silloin Delvaccia saatavilla viikonloppuna. Halusin rautahanuriajon jälkeen vaihtaa uudet delwacvoiteluliemet, kun seuraavana päivänä oli 400km siivu edessä. Hyvästi se sillä kotimaisella pullotteellakin toimi. Ainakin paremmin kuin so called mp-öljyillä.
    --Tärkeintä on lähteminen - jäiden lähteminen--
    (-Tosimies ajaa säällä kuin säällä - eikä kumipukuja käytetä-)

    Gas Gas EC 300
    Kawa z750
  29. #419
    Uuteen / vanhaan (60tkm mittarissa) Varaderoon vaihdoin ensityönä Delvacit. Koneessa oli reilut 5tkm ajetut Hondan merkkihuollossa vaihdetut ölpät - mitkälie™ - varmaan kuitenkin hyvät oikeat mopoöljyt.

    Ajattelin kytkimen olevan finaalissa kun otti kiinni heti kahvaa höllätessä ja irrotti kuitenkin huonosti vaikka välykset veti minimiin. HEH Enpä ole aiemmin kokenut vastaavaa uudelleensyntymää. Nyt kytkin toimii upeasti. Irrottaa hienosti vaikka säädin kahvan minimivedolle ja puree kiinni pehmeän tasaisesti.

    Ja öljynä Delvac MX....
    <p>2002-2014</p>
  30.  
  31. #420
    Lainaa (Lörsson @ Touko. 15 2009,17:04) kirjoitti
    Oletteko kokeilleet tuota John Deere +50 15W-40 öljyä?

    Applications

    – Plus-50 provides the best performance and wear protection for John Deere diesel engines.
    – Excellent for use in all diesel engines requiring a 15W-40 oil with CI-4 Plus performance.
    – Excellent for heavy-duty trucks, tractors, pickups, combines and other diesel engines.

    Service Ratings

    API (diesel): CI-4 Plus, CI-4,
    CH-4, CG-4, CF-4, CF
    API (gasoline): SL, SJ, SH
    ACEA: E5, E4, E3, E2, E1
    JASO: DH-1
    Global: DHD-1
    John Deere: JDQ 78A
    Cummins: CES20078, 77, 76, 72, 71
    Daimler Chrysler: 228.5, 228.3
    Mack: EO-N Premium Plus 03, EO-N Plus,
    EO-M Plus, EO-M, EO-L Plus, EO-L
    Volvo: VDS-3, VDS-2
    Man: M3275
    MTU/DDC: Type 2, 93K214
    Renault VI: RLD
    Allison: C-4
    Caterpillar: TO-2
    Military: MIL-PRF-2104G

    Test Analysis 15W-40

    Viscosity @ 40°C................... 119 cSt
    Viscosity @ 100°C.................. 15.6 cSt
    Viscosity index.................... 139
    HTHS @ 150°C....................... 4.4 cP
    Pour point......................... -33°C
    Flash point........................ 220°C
    Total base number (TBN)..... 13.5 mg KOH/g
    Sulfated ash level................. 1.55 mass %

    Features

    – Exceeds API CI-4 Plus performance level for diesel engines.
    – Exceeds API SL performance level for gasoline engines.
    – Formulated specifically to inhibit oxidation, deposit, corrosion, and wear with superior soot control.
    – Reduces oil consumption.
    – Reduces maintenance costs and downtime, plus extends engine life.
    – Provides maximum sludge and
    varnish control.
    – Excellent low-temperature fluidity reduces engine wear in cold weather
    – When used in John Deere engines with John Deere oil filters, drain intervals may increase 50 percent over operator's manual recommendations.
    – Recommended oil for new engines that have a 500 hour maximum drain interval.

    Plus-50, 15W-40 for U.S. and Canada

    1 qt. .......................TY6389
    1 gal. ......................TY22008
    2-1/2 gal. ...............TY22061
    5 gal. ......................TY6390
    30 gal. ....................TY22010
    55 gal. ....................TY6391
    220 gal. ..................TY22093

    1 L ..........................TY22039
    4 L ..........................TY6396
    10 L ........................TY24508
    20 L ........................TY22005
    125 L ......................TY22089
    205 L.......................TY6397

    ------------------------------------------------

    Varsin kattava luokituslista mukaan lukien MIL-PRF-2104G. Saisi vielä Agrimarketista siinä samalla kun hakee nurmikonsiemeniä, lannoitetta tms.

    Minullapas onki Neste Farm Universal 10w30, täyttää vaatimukset, ja on toiminutkin useamman tuhannen km. Kyllä JD öljykin kelpaa.
Sivu: 14 / 94:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 412131415162464 ... ViimeinenViimeinen