Eikös se joku hihhuli tuon jo tehnytkin(1tipi @ Huhti. 21 2009,11:59) kirjoitti
Siis kaveri ruuvasi lisäkierron moottoriinsa, jossa alkup. filsun rinnalle tuli omalla pumpullaan varustettu "wc-paperirulla" -tyyppinen filsu. No tuon "filtterin" kuulemma joutui vaihtamaan määrävälein (=sen mitä normiautoissa öljyvaihtoväli), mutta kustannus ei ollut suuri ja tosiaan samoilla öljyillä kuulemma 100tkm
Edit: Joku juttu tuosta paperirulla-filsustakin löyty ja sen "toimivuudesta": http://www.tuulilasi.fi/artikke....toimeen
Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
Kertoisitko lisää tästä mielenkiintoisesta "faktasta"?(1tipi @ Huhti. 21 2009,11:59) kirjoitti
Edit. Hassu hymiö lisätty ehkäisemään palkokasvien lisääntymistä hengityselimissä.
Superbike #7
Ennen öljyjen kate oli surkea n.5-10% ja öljyyhtiöt "lainasivat" korjaamoille mm. nosturit kaikki öljynvaihtoon tarvittavat laitteet ja ns. isoille jopa mekkikohtaisia testereitä jotka oli tosi kalliita.(Nitrous @ Huhti. 21 2009,12:20) kirjoitti
Ei long lifen valmistus ole juurikaan kalliimpaa mutta vaihtoväli on pidempi jopa 40tkm ja litra hinta 9-15€/L kun aiemmin huippuöljy rally formula 5w-50 esim maksoi alle 7€/L.
Olen auton huolto yrittäjänä ollut -94 alkaen enemmän ja vähemmän öljyjen parissa, öljy-yhtiöidenkin kavereita huolettaa autotehtaiden vaatimukset öljyille!
FZ6S S2 -09/08
diversion 600s -98
NX 250 -95
rd 125 -?
Hiphei! Pienessä turbossa on kyllä enemmän kierroksia kuin isossa, mutta hiphei vain. Itellä diesel-volkkarissa Teboil Power Plus -raskaan kaluston öljyt.(zuha @ Huhti. 20 2009,21:23) kirjoitti
Kronoby Racing Team
Oma XT350 voidellaan Delvac Super 1400 15W-40:lla. Kestää rääkin ja toimii.(aki-77 @ Huhti. 16 2009,08:23) kirjoitti
Paljon kuutioita ja vähän pyttyjä
Beta 350 RR kannonkiertäjä
Yamaha TT600R 673 cc isolohkona vääntävä soransiirtäjä/rospuutto/talviajokki
V-tyylin vääntöhirviö: Kawasaki VN 2000
Morjens nyt lähti marauderista motulit pois ja tilalle delvac mx 15-40w
aika näyttää onko eroa ainakin vaihteisto on vähän pehmeämpi ja kytkin parempi mutta tosiaan vain kokeilin tallin pihalla![]()
690 kottarainen
No nyt Delvacit heitetty ZL 600:sen uumeniin.
Kalinat katos, vaihteet kuin uudet sekä kytkin miellyttävämpi...
Muutenkin "irtonaisemman" oloinen kulussa, joskin saatan kuvitella.
Ainakin 200km. "kokemuksella" suosittelen ja muuta ei koneeseen enään mene.
Ero entiseen on huomattavasti suurempi, mitä osin skeptisenä
saatoin odottaa.
Jos et usko, niin kokeile (ja ei tarvitse vastata niitä "tulee kallis kokeilu"-viestejä...).
Edit: ja on MX 15W/40...
Honda Valkyrie SuperCharged
No niin, 700km takana delvacilla.. Vaihteisto ei tahmonut Motulillakaan, mutta kytkimen toiminnassa eron huomaa todella.. Jouhevaa ja jämäkkää..
Kawassa on selvästikkin hyvä kytkin, kunhan se vain saa hyvää öljyä..![]()
ZZR 1400
ZZR 1400
Yamaha MT-01
ZZR 1400
ZX-12R
ZZR 1100
Delvac MX 15W-40 sisällä Z1300:ssa, ZRX1200R:ssä, ja tulee takuuvarmasti olemaan myös CBX:ssä kunhan saan rakkineen kasaan. Yhtään parempaa motskariöljyä ei o tullut vastaan 20 vuoden varrella, ja monia on kokeiltu.![]()
Taas lorahti delvacit koneeseen ja edelleen toimii vaihteisto ku unelma ja kytkin pitää ku tauti. MX 15W40 kyseessä. En vaihda ellei joku keksi parempaa litkua.
Triumph Scrambler 900 -07 / Desert sled tracker projekti
Ex. Triumph Street Triple R -12, Ktm Duke 690 -08, Triumph Speed Triple 1050 -05, Honda Cbr 600f / RR.
Omaan kawiooni nakkasin nyt ensimmäistä kertaa Delvac MX:ää, ja hienostihan tuo tuntuu pelaavan! Kytkin nappaa paremmin ja tarkemmin, kuin Castrolilla, aski pelaa niin jouhevasti kuin vain kawasakin aski voi... Mikäs tässä, halpaakin vielä. Hyvästi ylihintaiset MP-öljät. Eihän tuo mitään ihmeainetta ole, mutta toimii paremmin kuin hyvin.
<p>Purpattava spagetinkeitin</p>
Hain tänään ensimmäiset delvacit.Toivottavasti olisi parempaa kuin
Motul:in kurat,mitkä ei toiminu kawassa alkuunkaan.
delvaci koneessa ensi kertaa jo toista sataa kilsaa...hyvin pelittää ja kierrokset on kyllä laulanu niin paljon kun voi! kytkin rupes pitämään ja keulakin nousee entistä paremminei voi kuin suositella
![]()
![]()
![]()
cbr 600 faitter
Kun tämä delvac niin kovasti innostaa, kurkkaapa tuo tässä hypetyksen lomassa: (en viitsi koko juttua tänne kopsata)
http://www.yccf.fi/foorumi/viewtopic...=4&t=629#p3417
oma kokeiluni on siis vaiheessa, nyt 350 km ajettu toisen vaihdon jälkeen (1000 + 1500 + 350 km) ja vielä toimii hyvin. jännitystä on pikkusen ilmassa, alkaako kohta taas vaihteet kinnata vai meneekö nyt niin kuin kuuluu, 5000 km vaihtovälillä.
ehkä se onkelma johtui vanhan motulin jäämistä delvacin seassa....
muuten, mikä todellinen ero on super 1400 ja mx:n välillä?
Ludwig
Kraftfahrzeug Trunkenpolz Mattighofen
delvacit eka kertaa thunderacen myllyyn ja hienosti pelaamustaks meni kyllä 1000km jälkee mut kattoo kui mustuu ku uusilla ajaa
nyt uusilla ajettu 1000km eikä vielä mustunu tosin ekat oli mx ja nyt super 1400!mopo konerempattu talvella niin voi olla tiivisteliimoja sun muita niin mustu ekat nopeesti!tuskin toi mx/super 1400 vaikuttaa!ämäxää meinasin seuraavaks 20L pytyn hakea
hyvää ja halpaa
YZF1000R
MX:ssä on joitakin pikku lisäaineita, ehkä pitempi vaihtovälikin...(Ludwig @ Touko. 06 2009,18:39) kirjoitti
![]()
Triumph Tiger 900 -96, 39tkm (430, DB) R.I.P. Sprint 900 -93, 96 tkm.
Vanhan motoristin hengissäsäilymiskikka: vanhemmiten ei tule yhtään sen viisaammaksi, mutta varovaisuus lisääntyy.
Tänään teimme mielenkiintoisen vertailun kaverin kanssa.. Kaverilla on vuotta vanhempi 12r kuin minulla. kilometrejäkin on taulussa suunnilleen saman verran. Pyörällä on ajettu ja ajetaan toistaiseksi samalla öljyllä kuin omallani ennen, eli Motul 5100.
Heitimme muutaman lenkin päivän mittaan ja ajoimme vuoron perään kummallakin pyörällä.. Delvac-voideltu kytkin todettiin yksimielisesti ylivoimaiseksi ominaisuuksiltaan..
Kohta selviää myös, että mitä tapahtuu vanhemman kawan kytkimen ajoittaiselle ravistelulle liikkeelle lähdöissä, kunhan sekin saa delvakkia pinnoilleen..
ZZR 1400
ZZR 1400
Yamaha MT-01
ZZR 1400
ZX-12R
ZZR 1100
Alan olemaan vakuuttunut että Delvac mx on sopiva öljy Yamaha xv 1100 pyörääni seuraavaksi...
Enää kiinnostaa Lahden seudulla saatavuus ja paljonko maksaa L?
Eiköhän tuota ole motonetissä Lahdessa.
Jos ei, niin ota Neste Turbo LXE 15W-40
T765 RäsSi
GSX-R750 K8 =ex
CBR600F -00 (Manki)=Dö. R.I.P.
6-Horo 2005=ex
Hintapäivitystä:
MX 15W-40 20litr 95eur netto paikallisessa autotarvikeliikkeessä. Kuulemma 6 eur jää katetta tuolla hintaa.
Maatalous puljussa 2,5 vuotta vanha pönikkä 77 eur.
Onko muualla maassa hinnat näin pompsahtanut?
1992-1994 AR125 -84
1994-1994 RD350LC -83
1994-1996 CBX750F -84
1997-1998 XJ600 -97
2000-2002 GPZ1000RX -89
2002-2003 GSX-R750R -94
2005-2006 YZF-R1 -98 R.I.P
2008-2008 TL1000R -98
2009-2009 YZF-R1 -02
2010-2010 ZX-12R -03
2011-xxxx CBR1000F -97
Tilasin Rautiasta rapian päälle seittämän kymppiä viime syksynä.
CBR 1000F -89
65eur *maksoi 20l pönikkä *07.05.2009
VaraosaMaailma
Hatanpään valtatie 48
Tampere *
melekeen kannatta hakea vähän kauempaakin *![]()
MX 15W-40
ZX-12R -03
Kiitos, kyllä tuohon hintaeroon jo lähtee hakemaan tuolta.(jukka VFR @ Touko. 14 2009,14:17) kirjoitti
1992-1994 AR125 -84
1994-1994 RD350LC -83
1994-1996 CBX750F -84
1997-1998 XJ600 -97
2000-2002 GPZ1000RX -89
2002-2003 GSX-R750R -94
2005-2006 YZF-R1 -98 R.I.P
2008-2008 TL1000R -98
2009-2009 YZF-R1 -02
2010-2010 ZX-12R -03
2011-xxxx CBR1000F -97
Oletteko kokeilleet tuota John Deere +50 15W-40 öljyä?
Applications
– Plus-50 provides the best performance and wear protection for John Deere diesel engines.
– Excellent for use in all diesel engines requiring a 15W-40 oil with CI-4 Plus performance.
– Excellent for heavy-duty trucks, tractors, pickups, combines and other diesel engines.
Service Ratings
API (diesel): CI-4 Plus, CI-4,
CH-4, CG-4, CF-4, CF
API (gasoline): SL, SJ, SH
ACEA: E5, E4, E3, E2, E1
JASO: DH-1
Global: DHD-1
John Deere: JDQ 78A
Cummins: CES20078, 77, 76, 72, 71
Daimler Chrysler: 228.5, 228.3
Mack: EO-N Premium Plus 03, EO-N Plus,
EO-M Plus, EO-M, EO-L Plus, EO-L
Volvo: VDS-3, VDS-2
Man: M3275
MTU/DDC: Type 2, 93K214
Renault VI: RLD
Allison: C-4
Caterpillar: TO-2
Military: MIL-PRF-2104G
Test Analysis 15W-40
Viscosity @ 40°C................... 119 cSt
Viscosity @ 100°C.................. 15.6 cSt
Viscosity index.................... 139
HTHS @ 150°C....................... 4.4 cP
Pour point......................... -33°C
Flash point........................ 220°C
Total base number (TBN)..... 13.5 mg KOH/g
Sulfated ash level................. 1.55 mass %
Features
– Exceeds API CI-4 Plus performance level for diesel engines.
– Exceeds API SL performance level for gasoline engines.
– Formulated specifically to inhibit oxidation, deposit, corrosion, and wear with superior soot control.
– Reduces oil consumption.
– Reduces maintenance costs and downtime, plus extends engine life.
– Provides maximum sludge and
varnish control.
– Excellent low-temperature fluidity reduces engine wear in cold weather
– When used in John Deere engines with John Deere oil filters, drain intervals may increase 50 percent over operator's manual recommendations.
– Recommended oil for new engines that have a 500 hour maximum drain interval.
Plus-50, 15W-40 for U.S. and Canada
1 qt. .......................TY6389
1 gal. ......................TY22008
2-1/2 gal. ...............TY22061
5 gal. ......................TY6390
30 gal. ....................TY22010
55 gal. ....................TY6391
220 gal. ..................TY22093
1 L ..........................TY22039
4 L ..........................TY6396
10 L ........................TY24508
20 L ........................TY22005
125 L ......................TY22089
205 L.......................TY6397
------------------------------------------------
Varsin kattava luokituslista mukaan lukien MIL-PRF-2104G. Saisi vielä Agrimarketista siinä samalla kun hakee nurmikonsiemeniä, lannoitetta tms.
![]()
Ettei vain olis delvakkia eri purkissa
Edit: jaa Shellin tuote näyttäs olevan ja vähän eri arvot kuin mobilissa.
Miksei toikin kävis, jos luokitusten puolesta voi laittaa. Voisin omaani ainakin tuota laittaa, jos ei olis vielä 20l vakkipytystä aika paljon käyttämättä *
* Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
* Tuubi
Tänään hain 20l pönikän Originatorilta. Hinta oli muistaakseni 76€. Mulle tulee kyllä vähän halvemmaks...(turre74 @ Touko. 11 2009,13:28) kirjoitti
DR 650 + XF 650
tein vähän lievää syntiä. jmk:n kerholla yöpyessäni kaikilta katseilta piilossa sen tein. oli muutaman vuoden tallin nurkissa lojunut shellin x-100 öljyä 4 litraa, 20w-50, jonka nakkasin hetken mieljuohteessa kärryyn koirien sekaan lähtiessäni reissuun. sitten yön pimeydessä vaihdoin. lorutin delvacit pois ja vielä paksumpaa x-100 tilalle. no n. vajaan 1000 km sen avulla ajettuani, voisin sanoa, ettei ole delvacin voittanutta. nyt kun on kylmiä ilmoja ollut, niin lähtee yön seisottuaan pikkuisen huonommin käyntiin. vaatii melkein aina kaksi starttausta. se x100 on sen verran paksumpaa. palaan toki taas delvacciuskoon kunhan nuo vanhat shellin tökötit on ajettu edes muutaman tuhatta. muuten loota ja kytkin tuntuvat toimivan myös x100:lla melkolailla samaan tapaan kuin delvacillakin ja siis paljon paremmin kuin ns. "oikeilla" prätkäöljyillä. ajopelinä on zx12r, peräkärry, jossa kolme hurttaa ja vähän roinaa. maksoihan x100 joskus muuan vuosi sitten jopa 9,90€ / 4 litraa, ettei sitä sentään viitti hukkaan heittää.
delvaccina suosin primitiivisempää super 1400 vaccia 15w-40. en ole lähtenyt hienostelevampaan mx vacciin kun ei ole ollut tarvetta. jos nyt voi puhua hienostelusta ja delvacista samassa kappaleessa, hehiö.
Delvac 1400 Super 15W-40 luokituksiltaan on ylihyvää useimpiin prätkiin. *pöriö. Delvac inside. Delvac moottoripyöräkerhon ylipappi, hallelujaaahh!!)
Olen minäkin syntiä joskus tehnyt
Menin ajamaan yhden vaihtovälin entisellä zzr600 kawiosolla Nesteen Turbo LXE:llä, kun ei ollut juuri silloin Delvaccia saatavilla viikonloppuna. Halusin rautahanuriajon jälkeen vaihtaa uudet delwacvoiteluliemet, kun seuraavana päivänä oli 400km siivu edessä. Hyvästi se sillä kotimaisella pullotteellakin toimi. Ainakin paremmin kuin so called mp-öljyillä.![]()
--Tärkeintä on lähteminen - jäiden lähteminen--
(-Tosimies ajaa säällä kuin säällä - eikä kumipukuja käytetä-)
Gas Gas EC 300
Kawa z750
Uuteen / vanhaan (60tkm mittarissa) Varaderoon vaihdoin ensityönä Delvacit. Koneessa oli reilut 5tkm ajetut Hondan merkkihuollossa vaihdetut ölpät - mitkälie - varmaan kuitenkin hyvät oikeat mopoöljyt.
Ajattelin kytkimen olevan finaalissa kun otti kiinni heti kahvaa höllätessä ja irrotti kuitenkin huonosti vaikka välykset veti minimiin. HEHEnpä ole aiemmin kokenut vastaavaa uudelleensyntymää. Nyt kytkin toimii upeasti. Irrottaa hienosti vaikka säädin kahvan minimivedolle ja puree kiinni pehmeän tasaisesti.
Ja öljynä Delvac MX....
<p>2002-2014</p>
Minullapas onki Neste Farm Universal 10w30, täyttää vaatimukset, ja on toiminutkin useamman tuhannen km. Kyllä JD öljykin kelpaa.(Lörsson @ Touko. 15 2009,17:04) kirjoitti