Jos delvacit vuotaa stefoista pihalle, niin tokihan ketjutkin siinä roiskevoitelun saappaiden ohella saa(mico @ Marras. 26 2008,19:25) kirjoitti
FZS1000 -03, Hayabusa -06
Rasvaahan ne saappaatkin tarvitsee.(eimo @ Marras. 26 2008,21:38) kirjoitti
Kronoby Racing Team
Meni Yammuun sitten Delvacit koneeseen.. Ja hienostihan se kytkin rupes toimimaan, ei paukkunut vaihteet niinku ennen..Kesää odotellessa! *
Edit:: pitäisköhän ne vaihtaa seisotuksen jälkeen vai??
No iliman muuta pitää keväällä vaihtaa, talvi vaan marinoidaan... Homma hoituu siinä ohessa kun huuhtelee koko polttoainejärjestelmän samana päivänä hankitulla V-powerilla.
![]()
Hieno homma, tulishan se marinointi kalliiks "oikeilla" MP öljyillä!![]()
Ei tarvi keväällä vaihtaa, tais hidas57 vähän humöörillä letkauttaa.
Kronoby Racing Team
Nyt on omakohtaisia kokemuksia Delvac MX:stä.
Pyöränä Kawa ZX-9R vm. 1995.
Kylmänä kytkin ei irrottanut ollenkaan ja kuumanakin huonommin kuin mopo öljyillä. Vielä kun kuski on sen verran kärsimätön että en jaksa aina odotella moottorin lämpenemistä ennen ajoon lähtöä, delvacilla ajaminen oli tuskaa. Huonnolla irroittamisella tarkoitan sitä että sillä pystyi ajamaan kytkin pohjassa.
Montaa päivää nuo öljyt eivät ehtineet olemaan motissa mutta tulipa tehtyä moottorinpesu ja kokeilu tieteen nimessä. Loput öljyt n. 25l kulutan Dieselini moottorissa, siellä ne toimii tosi hyvin.
Kaippa tuo joissan mopoissa toimii, minun Kawaani ne eivät sopineet.
" Keep the streets safe, ride on the sidewalk! "
"Mercenaries never die, they just go to hell to regroup!" - Sahara
-10 asteen pakkasessa??
![]()
* Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
* Tuubi
Joo, kawalla ajellaan helposti -10C. Tosimies ei tartte edes nastoja!
![]()
![]()
![]()
" Keep the streets safe, ride on the sidewalk! "
"Mercenaries never die, they just go to hell to regroup!" - Sahara
Vanhassa gixxerissä 750 ilma/öljyjäähdytteisessä käytin tuota kokoajan. (siis delvaccia) ja hyvin toimi. Nyt ylöisen pelästyttämänä en ole sitä Hayabusaan kuitenkaan laittanut. Ainakaan vielä.
Joku tuossa jo aiemmin sanoi että yksi Delvacin hajottama moottori piristäisi tätäkin keskustelua.
Typot korjattu suurimmaksi osaksi...
Bussi kuski
Öljyn testaus.
My Webpage
Onkos kukaan testauttanut käytettyä öljyä karhusella tai vastaavilla..?
<p>Suzuki DR 650 SE 1998 Suzuki RM 250 2008 Suzuki PV 80cc Pappa-Tunturi 1974 Solifer SM 1980</p>
Morjes. Nyt ois tarkotuksena yrittää muuttaa vakaumusta tuonne delvac-rintamalle. Minkälaista öljyä käyn ostamassa Zx-6r:ään? Vuosimallia -06 jos sillä on jotain väliä. Onko tuo MX sopivaa litkua? Vaihtoväli?
Anteeksi hölmöistä kysymyksistä, mutta olen aloittelija pyöräilyssä.![]()
<p>2004 CBR1000RR</p>
mx 15w-40 on sopivaa. tosin itse käytän sitä vielä alkeellisempaa maatalllousölijyä eli mobil delvac 1400 super 15w-40 ja se toimii hyvin jo vuosia ja kymmeniä tuhansia kilsoja pyörissä gpz1100 unitrak, zzr1100 c-malli ja zx12r a-malli.(Rotiskossi @ Tammi. 02 2009,15:59) kirjoitti
vaihtoväliksi sanoisin eka vaihdolle n. 1000 km. sitten vähän ajotavan mukaan n. 3000 - 6000 km. suodatin kannattaa vaihtaa vähintään joka toisella öljynvaihtokerralla.
Delvac 1400 Super 15W-40 luokituksiltaan on ylihyvää useimpiin prätkiin. *pöriö. Delvac inside. Delvac moottoripyöräkerhon ylipappi, hallelujaaahh!!)
Yep, eka 1tkm on moottorin pesua ja öljy onkin tässä vaiheessa jo todella tummaa = vaihtoon niin öljyt kuin filsu. Seuraava vaihto onkin sitten enempi itsestä kiinni 3...5...10tkm(kawabata @ Tammi. 02 2009,16:18) kirjoitti
Itsellä öljyt vaihtuu aina kauden päätteeksi joka tapauksessa niin pääsee fillari talviunille puhtain öljyin = hyvä juttu. Tosin itselläni ei yleensä kesässä kovin montaa tkm kerrykään, niin...
![]()
Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
Aiheena ikuinen ja hyvä väännön kohde... Voihan sinne koneeseen laittaa mitä vaan jos se toimii... On sitä paistirasvaakin käytetty. API![]()
Bensalla pestään pensselit, dieselillä tehdään voimaa.
Joo, nämä öljyjutut ovat motoristien vastine uskonnollisille väännöilleMukavaa nähdä miten koulukunnat eroavat toisistaan.
Edellä tosiaan jo mainitsin että kokeilin kääntymystä Delvacin hiippakuntaan muutaman sadan kilometrin ajan, palaan kuintenkin takaisin Castrolin mopolitkuihin.
Mun iäkkäämpi Kawani (ZX-9R vm. 95) oireili kytkimestään viime kesänä, noin viiden kytkimen aukaisun jälkeen se alkoi pelittämään. Loppujen lopuksi laitoin sinne ihan kaikki uutta. Siinä välissä tuli tehtyä siis melkoinen määrä öljynvaihtoja kun en suostunut vanhoja laittamaan takaisin. Kokeilin näitä delvacceja pariin otteeseen ja voin kokemusperäisesti sanoa että ei toiminut ollenkaan ko. mopottimessa.
Noissa wanhemmissa ninjoissa on muutenkin nuo kytkimet huikan haastavia, minun leirissäni on monta jotka ovat tapelleet kytkinongelmien kanssa, kukaan heistä ei enään suosittele delvaccia / maatalousöljyjä ZXR900A- tai ZXR900B- moottoreihin.
Eukon Suitsassa GS500E -98 delvac MX toimii moitteettomasti. Pientä on ero tekniikassa mutta Suitsan 25kW suorakakkonen tykkää delvacista.
" Keep the streets safe, ride on the sidewalk! "
"Mercenaries never die, they just go to hell to regroup!" - Sahara
Myös Kawan perinteikäs ilmajäähy 750cc on erittäin tyytyväinen Delvac-merkkiseen liukasteeseen(Henry @ Tammi. 06 2009,16:36) kirjoitti
![]()
Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
tänään kävin ostamassa tuota ihmeöljyä itsellekkin..ja kohtuuhintaan vielä.. mx otin 20l
kuulemma on delvacin hinnatkin nousussa..jo seuraava erä on kalliimpi..nyt suit sait ostamaan
![]()
cbr 600 faitter
Mitäpä maksoit?(jampe69 @ Tammi. 20 2009,23:38) kirjoitti
Kawasaki 550 -83 Limited Edition
Grumpy Old Fart
"Si vis pacem, para bellum"
Eikös asia ole enemmän niin, että me delvac-käyttäjät ei välitetä uskonnosta, vaan purkin kyljessä olevasta luokituksesta. Kalliiden mopo-öljyjen ostajat taas perustaa hankintansa mielikuviin ja uskomuksiin.(Henry @ Tammi. 06 2009,16:36) kirjoitti
Kukin hankkikoon sitä öljyä minkä uskoo toimivan ja parhaiten soveltuvan. Itse pärjään prätkissä delvacilla kun vaihtovälit liikkuu 300km-3000km välillä. Pumpparidieseliin en taas sitä laita, koska ei sovellu tuolle moottorille.
zx10r -04 + gs1000g -80, gs850g -79 + gs550e -78 + kz440 ltd -80 + gt380 -73 + yz250 -91 + kx80 -94 + XL600 -85, Gas Gas JT250 -96
Kävin hakemassa maanantaina 4l MX 15W-40:tä, maksoi jotain 19€. 20l tonkka olisi maksanut 70€.(Kawa LTD @ Tammi. 21 2009,01:06) kirjoitti
R1100RS
sopiiko Delvac 1320 -öljy moottoripyörän koneeseen?
hiukan epäilisin kyllä sen sopivuutta, tuota öljyähän käytetään isoissa teollisuuskoneissa joissa max. kierrokset on 2500 paikkeilla ja moottoripyörä sentään kiertää palanmatkaa toistakymmentä tuhatta..
Jos valmistaja suosittaa kyseisen luokituksen omaavaa yksiasteöljyä niin tottakai!(japi80 @ Tammi. 24 2009,01:38) kirjoitti
Tosin, ei nyt ihan heti tule mieleen mihin tuo kävisi
Ja jos nyt oletan, ettet pahasti trollaa, niin ei niillä kierroksilla ole mitään tekemistä öljyjen kanssa![]()
* Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
* Tuubi
eikö? mä olen aina kuvitellu, että jos mä upotan laakerin vaseliiniin ja sitten syödään siihen laakeriin sen jälkeen vartiks 15000 rpm pyörimisnopeus tai laakeri joka upotetaan notkeaan moottoriöljyyn ja siihen lyödään sama vauhti niin kumpikohan niistä hajoaa ensin...(SamiN @ Tammi. 24 2009,02:29) kirjoitti
tätä vertauskuvaa olen käyttäny öljyistä jotka on notkeita tai sitten eivät ole.
Mie en käyttäis vaseliinia moottorissani, mutta luokitukset täyttävään Delvac MX 15W-40:seen olen erittäin tyytyväinen.
Triumph Tiger 900 -96, 39tkm (430, DB) R.I.P. Sprint 900 -93, 96 tkm.
Vanhan motoristin hengissäsäilymiskikka: vanhemmiten ei tule yhtään sen viisaammaksi, mutta varovaisuus lisääntyy.
Nimenomaan! Kuva talvelta 2007(Henry @ Tammi. 02 2009,13:18) kirjoitti
Tuolloin oli tosin vain -7C jos oikein muistan. Ai niin, ei ollut Delvacit koneessa..![]()
zx10r -04 + gs1000g -80, gs850g -79 + gs550e -78 + kz440 ltd -80 + gt380 -73 + yz250 -91 + kx80 -94 + XL600 -85, Gas Gas JT250 -96
Wanhassa Kawassa (RX) toimi Delvac MX ja Shellin mineraali mainiosti, kun taas Motulit ym. nykyp....kat eivät. Bonuksena nykyölpit valuivat (tihkuivat) jokaisesta mahdollisesta tiivisteestä, kun taas Delvacit pysyivät siellä minne ne ölpit kuuluvat eli moottorissa ja jopa kytkimen toiminta oli pehmeämpää ja pitävämpää.
*******************
zx10r
*******************
Vertauksesi on huono.(japi80 @ Tammi. 24 2009,03:31) kirjoitti
Esim raskaammissa (harvakäyntisissä) moottoreissa on huomattavasti suuremmat laakerit -> kehänopeus kasvaa. Sama öljy voitelee ison työkoneen niin kampiakselin kuin turbonkin.
Tämä ei tietenkään tarkoita että vaseliini kävisi moottoriöljystä
Yhtä kaikki, kierrosluku ei ole öljyä valitessa määräävä kriteeri. Asia on tässäkin ketjussa jo moneen kertaan selitetty.
* Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
* Tuubi
> kliks <(svahnm @ Tammi. 24 2009,09:00) kirjoitti
Delvac MX koneessa![]()
Kawasaki 550 -83 Limited Edition
Grumpy Old Fart
"Si vis pacem, para bellum"