Sivu: 10 / 94:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 891011122060 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 271:stä 300:een 2806:sta
  1. #271
    Lainaa (mico @ Marras. 26 2008,19:25) kirjoitti
    Ehkä se sitten säännöllisen käytön jälkeen rasvaa ketjutkin...
    Jos delvacit vuotaa stefoista pihalle, niin tokihan ketjutkin siinä roiskevoitelun saappaiden ohella saa
    FZS1000 -03, Hayabusa -06
  2. #272
    Lainaa (eimo @ Marras. 26 2008,21:38) kirjoitti
    Lainaa (mico @ Marras. 26 2008,19:25) kirjoitti
    Ehkä se sitten säännöllisen käytön jälkeen rasvaa ketjutkin...
    Jos delvacit vuotaa stefoista pihalle, niin tokihan ketjutkin siinä roiskevoitelun saappaiden ohella saa
    Rasvaahan ne saappaatkin tarvitsee.
    Kronoby Racing Team
  3. #273
    Meni Yammuun sitten Delvacit koneeseen.. Ja hienostihan se kytkin rupes toimimaan, ei paukkunut vaihteet niinku ennen.. Kesää odotellessa! *

    Edit:: pitäisköhän ne vaihtaa seisotuksen jälkeen vai??



    Yamaha R6 -04

    Yrc.fi

    "Nollasta sataan alle viiden, se on nopeaa, nopeaa." -Kuustonen-
  4. #274
    No iliman muuta pitää keväällä vaihtaa, talvi vaan marinoidaan... Homma hoituu siinä ohessa kun huuhtelee koko polttoainejärjestelmän samana päivänä hankitulla V-powerilla.

  5. #275
    Hieno homma, tulishan se marinointi kalliiks "oikeilla" MP öljyillä!
    Yamaha R6 -04

    Yrc.fi

    "Nollasta sataan alle viiden, se on nopeaa, nopeaa." -Kuustonen-
  6. #276
    Ei tarvi keväällä vaihtaa, tais hidas57 vähän humöörillä letkauttaa.
    Kronoby Racing Team
  7. #277
    Nyt on omakohtaisia kokemuksia Delvac MX:stä.
    Pyöränä Kawa ZX-9R vm. 1995.

    Kylmänä kytkin ei irrottanut ollenkaan ja kuumanakin huonommin kuin mopo öljyillä. Vielä kun kuski on sen verran kärsimätön että en jaksa aina odotella moottorin lämpenemistä ennen ajoon lähtöä, delvacilla ajaminen oli tuskaa. Huonnolla irroittamisella tarkoitan sitä että sillä pystyi ajamaan kytkin pohjassa.

    Montaa päivää nuo öljyt eivät ehtineet olemaan motissa mutta tulipa tehtyä moottorinpesu ja kokeilu tieteen nimessä. Loput öljyt n. 25l kulutan Dieselini moottorissa, siellä ne toimii tosi hyvin.

    Kaippa tuo joissan mopoissa toimii, minun Kawaani ne eivät sopineet.
    " Keep the streets safe, ride on the sidewalk! "
    "Mercenaries never die, they just go to hell to regroup!" - Sahara
  8. #278
    -10 asteen pakkasessa??
    * Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
    * Tuubi
  9. #279
    Joo, kawalla ajellaan helposti -10C. Tosimies ei tartte edes nastoja!
    " Keep the streets safe, ride on the sidewalk! "
    "Mercenaries never die, they just go to hell to regroup!" - Sahara
  10. #280
    Vanhassa gixxerissä 750 ilma/öljyjäähdytteisessä käytin tuota kokoajan. (siis delvaccia) ja hyvin toimi. Nyt ylöisen pelästyttämänä en ole sitä Hayabusaan kuitenkaan laittanut. Ainakaan vielä.

    Joku tuossa jo aiemmin sanoi että yksi Delvacin hajottama moottori piristäisi tätäkin keskustelua.

    Typot korjattu suurimmaksi osaksi...



    Bussi kuski
  11. #281
    Öljyn testaus.

    My Webpage

    Onkos kukaan testauttanut käytettyä öljyä karhusella tai vastaavilla..?
    <p>Suzuki DR 650 SE 1998 Suzuki RM 250 2008 Suzuki PV 80cc Pappa-Tunturi 1974 Solifer SM 1980</p>
  12. #282
    Morjes. Nyt ois tarkotuksena yrittää muuttaa vakaumusta tuonne delvac-rintamalle. Minkälaista öljyä käyn ostamassa Zx-6r:ään? Vuosimallia -06 jos sillä on jotain väliä. Onko tuo MX sopivaa litkua? Vaihtoväli?

    Anteeksi hölmöistä kysymyksistä, mutta olen aloittelija pyöräilyssä.
    <p>2004 CBR1000RR</p>
  13. #283
    Lainaa (Rotiskossi @ Tammi. 02 2009,15:59) kirjoitti
    Morjes. Nyt ois tarkotuksena yrittää muuttaa vakaumusta tuonne delvac-rintamalle. Minkälaista öljyä käyn ostamassa Zx-6r:ään? Vuosimallia -06 jos sillä on jotain väliä. Onko tuo MX sopivaa litkua? Vaihtoväli?

    Anteeksi hölmöistä kysymyksistä, mutta olen aloittelija pyöräilyssä. *
    mx 15w-40 on sopivaa. tosin itse käytän sitä vielä alkeellisempaa maatalllousölijyä eli mobil delvac 1400 super 15w-40 ja se toimii hyvin jo vuosia ja kymmeniä tuhansia kilsoja pyörissä gpz1100 unitrak, zzr1100 c-malli ja zx12r a-malli.

    vaihtoväliksi sanoisin eka vaihdolle n. 1000 km. sitten vähän ajotavan mukaan n. 3000 - 6000 km. suodatin kannattaa vaihtaa vähintään joka toisella öljynvaihtokerralla.



    Delvac 1400 Super 15W-40 luokituksiltaan on ylihyvää useimpiin prätkiin. *pöriö. Delvac inside. Delvac moottoripyöräkerhon ylipappi, hallelujaaahh!! )
  14. #284
    Lainaa (kawabata @ Tammi. 02 2009,16:18) kirjoitti
    vaihtoväliksi sanoisin eka vaihdolle n. 1000 km. sitten vähän ajotavan mukaan n. 3000 - 6000 km. suodatin kannattaa vaihtaa vähintään joka toisella öljynvaihtokerralla.
    Yep, eka 1tkm on moottorin pesua ja öljy onkin tässä vaiheessa jo todella tummaa = vaihtoon niin öljyt kuin filsu. Seuraava vaihto onkin sitten enempi itsestä kiinni 3...5...10tkm Itsellä öljyt vaihtuu aina kauden päätteeksi joka tapauksessa niin pääsee fillari talviunille puhtain öljyin = hyvä juttu. Tosin itselläni ei yleensä kesässä kovin montaa tkm kerrykään, niin...
    Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
  15. #285
    Aiheena ikuinen ja hyvä väännön kohde... Voihan sinne koneeseen laittaa mitä vaan jos se toimii... On sitä paistirasvaakin käytetty. API
    Bensalla pestään pensselit, dieselillä tehdään voimaa.
  16. #286
    Joo, nämä öljyjutut ovat motoristien vastine uskonnollisille väännöille Mukavaa nähdä miten koulukunnat eroavat toisistaan.

    Edellä tosiaan jo mainitsin että kokeilin kääntymystä Delvacin hiippakuntaan muutaman sadan kilometrin ajan, palaan kuintenkin takaisin Castrolin mopolitkuihin.

    Mun iäkkäämpi Kawani (ZX-9R vm. 95) oireili kytkimestään viime kesänä, noin viiden kytkimen aukaisun jälkeen se alkoi pelittämään. Loppujen lopuksi laitoin sinne ihan kaikki uutta. Siinä välissä tuli tehtyä siis melkoinen määrä öljynvaihtoja kun en suostunut vanhoja laittamaan takaisin. Kokeilin näitä delvacceja pariin otteeseen ja voin kokemusperäisesti sanoa että ei toiminut ollenkaan ko. mopottimessa.

    Noissa wanhemmissa ninjoissa on muutenkin nuo kytkimet huikan haastavia, minun leirissäni on monta jotka ovat tapelleet kytkinongelmien kanssa, kukaan heistä ei enään suosittele delvaccia / maatalousöljyjä ZXR900A- tai ZXR900B- moottoreihin.

    Eukon Suitsassa GS500E -98 delvac MX toimii moitteettomasti. Pientä on ero tekniikassa mutta Suitsan 25kW suorakakkonen tykkää delvacista.
    " Keep the streets safe, ride on the sidewalk! "
    "Mercenaries never die, they just go to hell to regroup!" - Sahara
  17. #287
    Lainaa (Henry @ Tammi. 06 2009,16:36) kirjoitti
    Eukon Suitsassa GS500E -98 delvac MX toimii moitteettomasti. Pientä on ero tekniikassa mutta Suitsan 25kW suorakakkonen tykkää delvacista.
    Myös Kawan perinteikäs ilmajäähy 750cc on erittäin tyytyväinen Delvac-merkkiseen liukasteeseen
    Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
  18. #288
    tänään kävin ostamassa tuota ihmeöljyä itsellekkin..ja kohtuuhintaan vielä.. mx otin 20l
    kuulemma on delvacin hinnatkin nousussa..jo seuraava erä on kalliimpi..nyt suit sait ostamaan
    cbr 600 faitter
  19. #289
    Lainaa (jampe69 @ Tammi. 20 2009,23:38) kirjoitti
    tänään kävin ostamassa tuota ihmeöljyä itsellekkin..ja kohtuuhintaan vielä.. mx otin 20l
    kuulemma on delvacin hinnatkin nousussa..jo seuraava erä on kalliimpi..nyt suit sait ostamaan
    Mitäpä maksoit?
    Kawasaki 550 -83 Limited Edition
    Grumpy Old Fart

    "Si vis pacem, para bellum"
  20. #290
    Lainaa (Henry @ Tammi. 06 2009,16:36) kirjoitti
    Joo, nämä öljyjutut ovat motoristien vastine uskonnollisille väännöille * Mukavaa nähdä miten koulukunnat eroavat toisistaan.
    Eikös asia ole enemmän niin, että me delvac-käyttäjät ei välitetä uskonnosta, vaan purkin kyljessä olevasta luokituksesta. Kalliiden mopo-öljyjen ostajat taas perustaa hankintansa mielikuviin ja uskomuksiin.

    Kukin hankkikoon sitä öljyä minkä uskoo toimivan ja parhaiten soveltuvan. Itse pärjään prätkissä delvacilla kun vaihtovälit liikkuu 300km-3000km välillä. Pumpparidieseliin en taas sitä laita, koska ei sovellu tuolle moottorille.
    zx10r -04 + gs1000g -80, gs850g -79 + gs550e -78 + kz440 ltd -80 + gt380 -73 + yz250 -91 + kx80 -94 + XL600 -85, Gas Gas JT250 -96
  21. #291
    Lainaa (Kawa LTD @ Tammi. 21 2009,01:06) kirjoitti
    Lainaa (jampe69 @ Tammi. 20 2009,23:38) kirjoitti
    tänään kävin ostamassa tuota ihmeöljyä itsellekkin..ja kohtuuhintaan vielä.. mx otin 20l
    kuulemma on delvacin hinnatkin nousussa..jo seuraava erä on kalliimpi..nyt suit sait ostamaan
    Mitäpä maksoit?
    Kävin hakemassa maanantaina 4l MX 15W-40:tä, maksoi jotain 19€. 20l tonkka olisi maksanut 70€.



    R1100RS
  22. #292

    no halapaa se oli ku saippua...
    cbr 600 faitter
  23. #293
    sopiiko Delvac 1320 -öljy moottoripyörän koneeseen?
    hiukan epäilisin kyllä sen sopivuutta, tuota öljyähän käytetään isoissa teollisuuskoneissa joissa max. kierrokset on 2500 paikkeilla ja moottoripyörä sentään kiertää palanmatkaa toistakymmentä tuhatta..
  24. #294
    Lainaa (japi80 @ Tammi. 24 2009,01:38) kirjoitti
    sopiiko Delvac 1320 -öljy moottoripyörän koneeseen?
    hiukan epäilisin kyllä sen sopivuutta, tuota öljyähän käytetään isoissa teollisuuskoneissa joissa max. kierrokset on 2500 paikkeilla ja moottoripyörä sentään kiertää palanmatkaa toistakymmentä tuhatta..
    Jos valmistaja suosittaa kyseisen luokituksen omaavaa yksiasteöljyä niin tottakai!

    Tosin, ei nyt ihan heti tule mieleen mihin tuo kävisi

    Ja jos nyt oletan, ettet pahasti trollaa, niin ei niillä kierroksilla ole mitään tekemistä öljyjen kanssa
    * Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
    * Tuubi
  25. #295
    Lainaa (SamiN @ Tammi. 24 2009,02:29) kirjoitti
    Ja jos nyt oletan, ettet pahasti trollaa, niin ei niillä kierroksilla ole mitään tekemistä öljyjen kanssa *
    eikö? mä olen aina kuvitellu, että jos mä upotan laakerin vaseliiniin ja sitten syödään siihen laakeriin sen jälkeen vartiks 15000 rpm pyörimisnopeus tai laakeri joka upotetaan notkeaan moottoriöljyyn ja siihen lyödään sama vauhti niin kumpikohan niistä hajoaa ensin...
    tätä vertauskuvaa olen käyttäny öljyistä jotka on notkeita tai sitten eivät ole.
  26. #296
    Mie en käyttäis vaseliinia moottorissani, mutta luokitukset täyttävään Delvac MX 15W-40:seen olen erittäin tyytyväinen.



    Triumph Tiger 900 -96, 39tkm (430, DB) R.I.P. Sprint 900 -93, 96 tkm.
    Vanhan motoristin hengissäsäilymiskikka: vanhemmiten ei tule yhtään sen viisaammaksi, mutta varovaisuus lisääntyy.
  27. #297
    Lainaa (Henry @ Tammi. 02 2009,13:18) kirjoitti
    Joo, kawalla ajellaan helposti -10C. Tosimies ei tartte edes nastoja!
    Nimenomaan! Kuva talvelta 2007

    Tuolloin oli tosin vain -7C jos oikein muistan. Ai niin, ei ollut Delvacit koneessa..
    zx10r -04 + gs1000g -80, gs850g -79 + gs550e -78 + kz440 ltd -80 + gt380 -73 + yz250 -91 + kx80 -94 + XL600 -85, Gas Gas JT250 -96
  28. #298
    Wanhassa Kawassa (RX) toimi Delvac MX ja Shellin mineraali mainiosti, kun taas Motulit ym. nykyp....kat eivät. Bonuksena nykyölpit valuivat (tihkuivat) jokaisesta mahdollisesta tiivisteestä, kun taas Delvacit pysyivät siellä minne ne ölpit kuuluvat eli moottorissa ja jopa kytkimen toiminta oli pehmeämpää ja pitävämpää.



    *******************
    zx10r
    *******************
  29. #299
    Lainaa (japi80 @ Tammi. 24 2009,03:31) kirjoitti
    Lainaa (SamiN @ Tammi. 24 2009,02:29) kirjoitti
    Ja jos nyt oletan, ettet pahasti trollaa, niin ei niillä kierroksilla ole mitään tekemistä öljyjen kanssa *
    eikö? mä olen aina kuvitellu, että jos mä upotan laakerin vaseliiniin ja sitten syödään siihen laakeriin sen jälkeen vartiks 15000 rpm pyörimisnopeus tai laakeri joka upotetaan notkeaan moottoriöljyyn ja siihen lyödään sama vauhti niin kumpikohan niistä hajoaa ensin...
    tätä vertauskuvaa olen käyttäny öljyistä jotka on notkeita tai sitten eivät ole.
    Vertauksesi on huono.

    Esim raskaammissa (harvakäyntisissä) moottoreissa on huomattavasti suuremmat laakerit -> kehänopeus kasvaa. Sama öljy voitelee ison työkoneen niin kampiakselin kuin turbonkin.

    Tämä ei tietenkään tarkoita että vaseliini kävisi moottoriöljystä

    Yhtä kaikki, kierrosluku ei ole öljyä valitessa määräävä kriteeri. Asia on tässäkin ketjussa jo moneen kertaan selitetty.
    * Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
    * Tuubi
  30.  
  31. #300
    Lainaa (svahnm @ Tammi. 24 2009,09:00) kirjoitti
    Lainaa (Henry @ Tammi. 02 2009,13:18) kirjoitti
    Joo, kawalla ajellaan helposti -10C. Tosimies ei tartte edes nastoja!
    Nimenomaan! Kuva talvelta 2007

    Tuolloin oli tosin vain -7C jos oikein muistan. Ai niin, ei ollut Delvacit koneessa..
    > kliks <

    Delvac MX koneessa
    Kawasaki 550 -83 Limited Edition
    Grumpy Old Fart

    "Si vis pacem, para bellum"
Sivu: 10 / 94:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 891011122060 ... ViimeinenViimeinen