No nyt on sitten tehty lakialoite prätkien eturekkarista. Olisikohan tätä voinut jo ennustaa? Asiassa ei ole mitään järkeä, mutta...
Tälläkin foorumilla on kehuskeltu sillä, miten kameroiden ohi voi kaakottaa ylinopeudella ja morjestaa "paskahatuille". Kamera-alueella ajetuista ylinopeuksista on tullut jopa jonkinlainen uusurheilulaji ja rehvastelun aihe osalle mp-väkeä. "Sitä saa mitä tilaa" on paljon käytetty ja tähänkin sattuva sanonta. Nyt on sitten aloitettu kamala parkuminen asian tiimoilta. Jos olisi liikuttu vähemmän huomiota (ja pahennusta) herättävästi, niin ainakin osa esityksen perusteluista olisi jäänyt MOTORISTEILTA aikaansaamatta.
Pohjanmaalla olen kuullut paikallisten isäntien uhonneen, että:
"Teherähän akoolle kiusaa, paskannetahan huosuumme ja pestähän itte". *Hmmm....!
![]()
Ja tämä on sitten *täysi trolli tämä jjnxx:n kirjoitus.....
Olipa kerran kansanedustaja joka ei omista moottoripyörää eikä ajokorttiakaan prhaassa tapauksessa pitäisi olla aihe.
Aivan varmasti ilman noita jjnxx:n 'toteamia' asioita tällainen ns. lakialoite olisi nähnyt päivänvalon.
Miksi?Ainakin kyseisen 'lulun' kirjoittama tiellä liikujien tasa-arvoisuus pointti on täyttä potaskaa.Mies? ei todellakaan tiedä mitä kirjoittaa ja taitaa tuokin teksti olla jonkun 'avustajan' laatima.Vieläpä juuri tuollainen mistään mitään tietämätön.
Hänellä on kaikkien tuki?Keiden kaikkien?Bullshit!! *
Asioista toki saa kirjoittaa,en sitä tässä ala retusoimaan,mutta joskus on myös mietittävä mitä kirjoittaa.....
Kaikkien b-henkisten motoristien herjaaminen ei todellakaan ole lääke tähän.Saatikka että kokoajan arvostellaan toisia motoristeja jopa motoristien puolelta.Näitä faktoja vaaran aiheuttamisista ja kolareiden syistä ei todellakaan voi sälyttää ja yhdistää tähän.Kaikki motoristit ovat ihmisiä ja koska moottoripyöriä on tullut vallan perhanasti viime vuosina,niin on jo tilastollinen mahdottomuus,ettei mitään sattuisi.
Useimmat onnettomuudet ovat kuitenkin tapahtumien summa ja myös inhimillinen erehdys tai virhearviointi.
Jatkuva natina tuota bomber-henkisyyttä kohtaan närästää!
AJAKAA JA NAUTTIKAA,MUTTA LOPETTAKAA NARINA!!
ps. kuka on jjnxx:n mielestä motoristi kun oikein isoilla kirjaimilla piti mainita......
Toistan kyllä itseäni taas tässä kommentoinnissa..(jjn XX @ Kesä. 06 2004,09:50) kirjoitti
Minusta tätä ei oikein voinut ennustaa, olkoon sitten liikkuminen ja liikennekäyttäytyminen ollut mitä tahansa. Itse odotin ja odotan edelleen nopeaa hyväksyntää haltijavastuulaille, se tuntuu kaikkein luontevimmalta vaihtoehdolta valvonnan tehostamiseen ja on jo käytössä laajalti EU-alueella. Se, onko tuo laki hyvä vai paha, on sitten ihan oma tarinansa..mulle aivan sama, itse kuitenkin jokaisen on vastuu kannettava. Ja jos ei halua kaveriaan polttaa, niin maksaa sit itse sen sakon jonka joku toinen on ajanut![]()
Tämä ei todellakaan ole suunnattu mitään rajattua joukkoa kohtaan. Rehvastelijoita löytynee kaikenlaisten pyörien selästä.(Agostini @ Kesä. 06 2004,11:40) kirjoitti
Ja on tyhmää olettaa, ettei kukaan, koskaan pysty nyppimään meiltä siipiä. Mielestäni matalampi profiili joissakin asioissa olisi viisautta. Varpusen viisaus: "Ei kannata tirskuttaa latvassa, kun haukka on taivaalla".
Isoilla kirjaimilla tarkoitin sitä, että vaikka esitys luultavasti joskus olisi kumminkin tehty, ei motoristien olisi tarvinnut olla sitä provosoimassa ja jouduttamassa. Olisi saanut jäädä yksi "syy" ja perustelu antamatta malttamattoman käyttöön.
Niih, tätynee kai taas kans osallistua keskusteluun. Valitettavasti mitään asiaan sopivaa sananlaskua en tiedä joten liirum-laarumit sikseen...
Jotenkin vaan tuntuu ett oliskohan aika taas vahvistaa motoristien rivejä ja yhteenkuulumisen tunnetta kannustamalla ja kehittämällä tätä harrastusta/elämäntapaa joka meitä yhdistää. Mainittu eturekisterikilpi-aloite on aivan turhanpäiväistä jupinaa, senhän me tiedämme. Lietsomalla asiaa se saa vain turhaa julkisuutta ja sen myötä mahdollisesti joku muukin julkisuuden tavoittelija saattaa alkaa ehdotteleen moisia...
Eli, keskitytään nyt vain siihen ajamiseen ja kukin valitkoon ajotyylin ja -tavan itse... *
* Yamaha Tenere 700 -22
* KTM 200 EXC -10
* KTM 250 EXC-F -10
* KTM 300 EXC Six Days -11
* Husqvarna TE 450 -10
* Yamaha YZ 250 -00
* Suzuki Bandit 1200 GSF -04
* Honda Transalp 600 -96
Kannatetaan(MadMax @ Kesä. 06 2004,12:37) kirjoitti
![]()
There shall in that time be rumors of things going astray, and there shall be a great confusion as to where things really are, and nobody will really know where lieth those little things with the sort of raffia-work base, that has an attachment.
At that time, a friend shall lose his friend's hammer, and the young shall not know where lieth the things possessed by their fathers that their fathers put there only just the night before, about eight o'clock.
Räpylä sydämellä: Eihän tuohon eturekisterikilven oikeaan vastustamiseen ole muuta syytä kuin se, että nykyisessä koossaan se on mahdoton saada istutettua pyörän keulalle. Pienempänäkin moinen olisi pirun ruma.
Hyväksyttävää syytä tuon muuhun vastustukseen ei ole. Mutta onneksi tämä on vain hyödytöntä spekulointia ja lässytystä, lämpimikseen koska kansanedustaja Salovaara jo kollegaansa eilen Iltalehden yleisönosastolla valisti moisen kilven sotivan EU-direktiivejä vastaan - jotain hyvää niistäkin...![]()
<p>2002-2014</p>
Joo, onneksi tuollaiset älynväläykset ei voi mennä läpi kun ollaan eu:ssa, muutoin meillä palaisi etukilpipakko mopottimiin melko varmasti. Koskas tuo kilpi edestä muuten poistui? joskus 60 -luvulla?
KTM
Tarkoitus ei todellakaan ole mollata bombers-henkisiä motoristejä - jotka ei näköjään arvostelua kestä. Tärkeistä asioista vaikeneminen ei kuitenkaan ole oikea tapa, jos haluamme vielä jatkaa tätä yhteistä harrastusta. Nämä asiathan vaikuttavat meihin kaikkiin motoristeihin: b-henkisiin, matkaporukkaan, customisteihin jne.
Kawasaki GT750 P1 -82
Kawasaki GPZ750 Turbo E2 -86
Etukilpipakko poistui 70-luvun alussa. Täytyy yhtyä siinä jjn XX:n mielipiteeseen, että turhalla provosoinnilla on varmasti vaikutettu virkavallan mielipiteeseen ja sieltähän se tämä Kokoomuksen tukipylväs on tod. näk. ideansa saanut. MadMax on myös mielestäni asialinjalla, liialla meuhkaamisella asia kaikuu sellaistenkin moponvihaajien korviin, joille k. o. pointti ei ole tullut mieleen. Eli noudatetaan Agon neuvoa, ajetaan ja nautitaan, unohdetaan liika narina. Tulin muuten just n. 400 km:n iltapäivälenkiltä Ardenneilta...![]()
No empä ole moista urputusta aikoihin lukenut. Moista moralisointia voi mielestäni jakaa paatoksellisella mielialalla varustettuna valtakunnan salissa tahi muussa vastaavassa paikassa...
antti.kemppainen@smoto.fi - Suomen motoristit Ry - www.smoto.fi - Modified Motorcycle Association of Finland - www.mmaf.info
Ja kamala parkuminen alkaa heti kun kaikki eivät kumarra motoristivihamielisiä poliitikkoja ja poliisia.kirjoitti
*** Poliisi on parasta huumetta! ***
[url="http://www.adressit.com/liikenne"]Adressi: Liikennettä tulisi kehittää tielläliikkujat huomioiden[/url]
[url="http://www.tiet.fi/"]-= TIET.FI: Tielläliikkujien Etujärjestö ry =-[/url]
Samoilla linjoilla yhtäkään bomberia osoittelematta: "Täytyy yhtyä siinä jjn XX:n mielipiteeseen, että turhalla provosoinnilla on varmasti vaikutettu virkavallan mielipiteeseen ja sieltähän se tämä Kokoomuksen tukipylväs on tod. näk. ideansa saanut. "
Poliisin mielipiteellä voi olla painoarvoa muissakin tulevissa esityksissä. Siksi ehkä 'kameralle moikkailut' voisi jättää vähemmälle...![]()
* Arctic Ranger *
Jees poks. Samaa mieltä. Mun mielestä jjn xx kirjoittelee asiallisesti. Ainakin ne jutut mitkä mun silmiini ovat osuneet.(rico @ Kesä. 07 2004,10:38) kirjoitti
"If a..holes could fly, this place would be an airport"
Oli tuossa jjn XX:n ekassa viestissä hieman asiasisältöäkin, kukin voisi hieman pysähtyä asiaa ajattelemaan...(MadMax @ Kesä. 06 2004,12:37) kirjoitti
Tuohon MadMax'in kommenttiin ihan en suosittelisi kirjaimellisesti yhtymäänTulee sanomista sinivuokoilta ja muilta lainkuuliaisilta (myös motoristeilta). Järki kannattaa pitää aina mukana.
Niih, sehän nyt vain on totuus ett jokainen viimekädessä valitsee itse sen ajonopeuden ja -tyylin, sanoo kuka muu mitä tahansa. En yllyttänyt ketään mihinkään... muuta kuin keskittymään siihen oleelliseen, eli ajamiseen...(Köpi @ Kesä. 07 2004,11:06) kirjoitti
![]()
* Yamaha Tenere 700 -22
* KTM 200 EXC -10
* KTM 250 EXC-F -10
* Husqvarna TE 450 -10
* Yamaha YZ 250 -00
* Honda Transalp 600 -96
Haluaisin vain tietää, onko kukaan arvon Motoristeista onnistunut oikeasti prätkällä räpsäyttämään automaattikameraa?
Kertokoon jos on.
Minä en ole, huonoa tuuriani vaiko olenko tarjonnut liian heikkoa magneettikenttää anturille?
Vai olenko ajanut rajoitusten mukaan?
Who knows...
Gray-haired riders don't get that way from pure luck !
"räpsäyttämään automaattikameraa..."??(JIMJAK @ Kesä. 07 2004,11:37) kirjoitti
Mitenkä se oikein räpsähtää? Välähtääkö valo vai meneekö kameran linssi hetkeksi mustaksi?
Juuei, en ole onnistunut. Ja ei, en ole huomannut... (ehkäpä syynä on alitehoinen mopo tai kuskin asennevamma) Juu kyllä, ajelen myös teillä, joilla näitä kameroita on. *
Ajellaan ja nautitaan kesästä!
Joillakuilla on tässä jotain hauskaa...
Joo! Vaan eipä se kilpi ajamistani haittaisi. Ja jos se pyörän ulkonäkö on niin tärkeä, niin eihän sitä kilpeä edes näe ajaessaan.(FJ20 @ Kesä. 07 2004,11:03) kirjoitti
No niin, no
Salamavalo räpsähtää kolmasti, ei voi olla huomaamatta, perustuu ihmisen vaistoihin, eli...(Kta @ Kesä. 07 2004,14:21) kirjoitti
Tuttavani toimi aikoinaan hälytin- ja valvontajärjestelmien asentajana ja sai aika lailla toteuttaa itseään. Joskus kytki yhden ainoan kameran varastoon, joka oli piukassa viihde-elektroniikkaa, oli silloin myös yleisessä tiedossa, joten vorojakin oli odotettavissa. Koska varasto oli kylmillään, kaveri kytki ihmiskehon luovuttaman lämmön reagoivat anturit molempien sisääntulojen luo. Varaston valaisimet kytkettiin pois. Laitteisto oli ollut kytkettynä vajaan viikon kun konnat tallentui kuvanauhalle.
Kun tunkeilijat pääsi sisään pimeään varastoon, anturit kytkivät ensin kameran päälle ja muutaman sekunnin viiveellä kameran yläpuolella olevan 500 wattisen halogenivalon. No, luonnollisena reaktiona vorot kääntyi katsomaan ett MIKÄ PRKL, ja naamat tallentui kuin passikuvaan. Samaa uteliaisuutta hyväksikäytetään näissä poliisin kameroissa. Kun ensimäisen kerran räpsähtää, vasten omaa tahtoaan tulee katsottua sinne välähdyksen suuntaan ja... lopunhan jo tiedättekin...![]()
* Yamaha Tenere 700 -22
* KTM 200 EXC -10
* KTM 250 EXC-F -10
* Husqvarna TE 450 -10
* Yamaha YZ 250 -00
* Honda Transalp 600 -96
Mutta onko sekään oikea tie edetä, että motoristit kritisoivat ja haukkuvat toisiaan?
Tämä suomalainen tyyli; mikään ei ole niin tärkeää, kuin syyllisen löytäminen?
Eikö teistäkin tunnu siltä, että jos ei itse revitä juopaa erilaisten motoristien välille, vaan kaikki on yhtä joukkoa, menee se asennekasvatuskin paremmin perille.
Itse en ainakaan voi kuvitella, et jos haukun jonkun nuoren miehen yltiöpäisestä käyttäytymisestä-kuuntelevan sen jälkeen mitä viisauden helmiä minulla on valutettavana hänen korviinsa?
Se ei oel niinkääns se oman erinomaisuuden osoittaminen, vaan yhteistyö?
Kyllä automaattisen nopeusvalvontakameran potretin oton huomaa. Aivan varmasti.
Salamavalo on todella säväyttävä.
En vaan oo tavannut ketään motoristia josta ihan oikeesti olisi kuva otettu.??
![]()
Gray-haired riders don't get that way from pure luck !
Jaa että kamera räpsähtää kolme kertaa?! Oon kahdella pyörällä(alaston ja katettu) onnistunu saamaan kameran räpsymään ja mä en kyllä huomannut kuin yhen välähdyksen. Noissahan on sitte oikeen punasilmä esto ja kaikki!![]()
Joko löydän tien tai teen sen...
-Hannibal-
H-D Road King Custom 2004
Jos se onki kuskin ulkonäöstä kiinni...
Eli jos on kaunis - monta kuvaa.
jos ei kaunis - ei niin monta kuvaa
![]()
![]()
![]()
Life is hard, then you die...
Tuossa tapauksessa ne kamerat ei ois ottanu musta kuvaa lainkaan....(demsey @ Kesä. 07 2004,18:52) kirjoitti
![]()
![]()
Joko löydän tien tai teen sen...
-Hannibal-
H-D Road King Custom 2004
Ilmankos se ei oo mulla räpsähtäny kertaakaan..(demsey @ Kesä. 07 2004,18:52) kirjoitti
![]()
There shall in that time be rumors of things going astray, and there shall be a great confusion as to where things really are, and nobody will really know where lieth those little things with the sort of raffia-work base, that has an attachment.
At that time, a friend shall lose his friend's hammer, and the young shall not know where lieth the things possessed by their fathers that their fathers put there only just the night before, about eight o'clock.
Kerran keskisessä Saksassa, pienessä kylässä salama välkkyi kerta/pyörä periaatteella koko porukalle. Liekkö samanlainen systeemi kuin täällä? En tiedä.
![]()
Jos tommonen kilpi eteen tulee pakolliseksi niin kai sitä ennen järjestetään kunnollinen letkassa ohi-ajo jossain että voidaan muistella menneitä.Kuinkasmonta kuvaa siihen filmille mahtuu?
990 adv, VF750F, ZX-12R
Pariin kertaan olen kuvaan päässy, kerran se vaan välähtää.![]()
Tota noin.
Kawa ZL kirjoitti: "Tämä suomalainen tyyli; mikään ei ole niin tärkeää, kuin syyllisen löytäminen?
Eikö teistäkin tunnu siltä, että jos ei itse revitä juopaa erilaisten motoristien välille, vaan kaikki on yhtä joukkoa, menee se asennekasvatuskin paremmin perille."
Silloin kun on aihetta, syyllinen 'etsitään'. Ei kaikkea voi katsoa läpi sormien vain siksi että ollaan kaikki motoristeja. Toki tuo yksi joukko -tsydeemi on hyvä, periaatteessa. Mutta kun ei kaikki edes haluakaan olla yhtä joukkoa. He ovat ihan itsekseen tai omassa pienessä joukossa (jossa tyhmyys joskus tiivistyy).
"Itse en ainakaan voi kuvitella, et jos haukun jonkun nuoren miehen yltiöpäisestä käyttäytymisestä-kuuntelevan sen jälkeen mitä viisauden helmiä minulla on valutettavana hänen korviinsa?"
Eipä niin, mutta jospa se muiden yleinen paheksunta huonoa liikennekäytöstä vastaan saisi nuoren miehen edes myöhemmin ajattelemaan, että ehkä vika onkin hänessä, ei kaikissa muissa..?
Ja loppujen lopuksi, alunperin kyse oli siitä, että turhalla negatiivisen huomion herättämisellä pieni osa motoristeista saattaa aiheuttaa laajempaa harmia koko porukalle viranomaisten liiallisen ärhäkkyyden muodossa.
Eikä se liene kenenkään toivelistalla.![]()
* Arctic Ranger *