Minulle pamahti yhtäkkiä luukusta "autoveronpalautuspäätös". Toin pyöräni aika tarkkaan vuosi sitten enkä ole tehnyt silloisesta päätöksesta valitusta. Veroja maksoin silloin tietysti hirveän summan, mutta pyörän kokonaishinta pysyi juuri ja juuri pyörän silloisessa vähittäismyyntiarvossa, joten en vaivautunut tekemään mitään. Tästä lapusta ei ole helppo ottaa selkoa johtuen sen sisältämästä vaikeaselkoisesta lakitekstistä, mutta jos oikein ymmärsin, minun tililleni maksetaan 207 euroa veroja takaisin.
Onko tämä joku uusi systeemi, että jos autoveron määräytymisperusteet muuttuvat, tehdään tällainen päätös automaagisesti tulliviranomaisten aloitteesta?
*.m
Omaani olen odottanut jo 2 ja puoli vuotta... Eli ei aina näytä tulevan edes pyytämällä.
On tärkeää erottaa terve innostus ja addiktio. Terve innostus tuo jotain elämääsi, mutta addiktio vie jotain pois.
-prof. Mark Griffiths
Mulle tuli kans 511 euroo vaikka en "ehtiny" edes valitusta tekeen. Jos näistä päätöksen perusteluista jotain ymmärrän niin verotusta on tarkastettu jonkun lain voimaantulosäännöksen nojalla. Lopussa lukee kuitenkin että muilta osin verotuksen oikeellisuutta ei ole tutkittu. Tarkoittaa varmaan sitä että esim. vertailuhintaa tms. ei ole tarkistettu. Nehän ovat tullilla tunnetusti aika korkeat.
Yamaha R1 -07
Mulle tuli päätös/korjaus keväällä 2002 maksetusta verosta. Ollut näemmä verotus kohdallaan jo silloin, palautettavaa tuli 22 euroaTuolloin 2002 laskettiin niitä ikävähennyksiä, uusi laskelma oli tehty uuden systeemin mukaan. Mihinkähän rahat sijoittaisi...
Humppaa taikka kuole
Tässähän oli taannoin tilanne, että autoverolaki sepitettiin uusiksi ja vaikutus taannehtivasti. Silloin tehtyjen päätösten mukaan sai paprun, jossa puhuttiin tästä "oikaisuautomaatista", eli tulli lupasi tarkistaa viran puolesta tuon verotuksen oikeellisuuden...(p66 @ Kesä. 05 2004,09:25) kirjoitti
Kitka miehen tiellä pitää!
Tuollainen päätös se kolahti meikäläisenkin postiluukusta tänäänNo eihän mopotin ole liikenteessä vasta kuin 2. kautta, mutta parempi myöhään kuin ei milloinkaan
No anyway. Toteavat päätöksessään tylysti jotta verovalitukseni on HYLÄTTYPerustellen seuraavasti:
- Reilu vuosi sitten kannettu veron määrä ALV:eineen = 787.68€
- Uuden systeemin mukaan kannettava veron määrä ALV:eineen = 1052.46€
Eli nyt haluaisivat 264.78€ lisäveroa, mutta kun eipä ole mahdollista, niin meikäläinenkauniisti ja pyyhkii
moisella lappusella
Taisi se veroajankohtani sitten tosiaan olla just eikä melkein optimaalisessa pisteessä
![]()
Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08