Eli uuteen Bladeen pitäis saada enemmän ja parempaa ääntä kun normiputki ei kovin voimakkaalta kuulosta *
Mietinnässä on ollut joko slip-on tai kokoputki, koska äänen lisäksi saa tulla myös lisää tehoa (ei sillä että lisätehoa tarvitsisin, mutta jos kaupan päälle sais niin miksei) *
Mikäli siis olette jo putkea vaihdelleet niin kaikki kokemukset otetaan vastaan, ml. tehonlisäys, hintatiedot ja mörinät. Ja samaan konkurssiin kannattanee laittaa myös esim. Power Commander III usb tai vast. joten kertokaa myös siihen liittyvistä tiedoista / hinnasta.
Alustavasti merkkinä on sattunut silmään Akrapovic, Yoshimura tai Moriwaki mutta muutkin toki ovat mahdollisia.
Hieman yleisluontoiseltahan tämä kuulostaa joten kaikki käyttökokemukset ovat tervetulleita. Kiitos.
Kolmenkympin kriisi tuli vähän etumerkissä...
Itse jos laittaisin RR:ääni putken niin se on todennäköisesti tämä
![]()
Ns125R -> CBR1000F -> XX -> 1000RR -> GSX1400 -> Gen2 Busa -> S1000RR -> K9 Gixxer
Hitto! Toihan on aika pirun nätti, istuu ku orkkis! Tosin ei se akrakaan huonolta näyttäny....
Samaa miettinyt. Voiskohan alkuperäistä purkaa hieman, vain jotta saisi muhkeammat äänet?
Jykki
Näillä näkymin taidan kallistua Yoshimuran RS5 Slipariin ja siitä kevyempään Titanium versioon. Sliparin Stainless Steel -version lähtöhinta on Duell:lla 545 euroa ja titaani maksanee vähän enemmän.
Mikäli tuon nyt hätäpäissäni hommaan niin kaipa se PCIII usb tulee siihen samalla laitettua.
Käytin pyörän Kouvolan MP Tuning/Servicen Dynossa kun sillä oli ajettu n. 4200 km ja tulokset oli seuraavat:
Max hp 147,92 (takarenkaalta luonnollisesti) *
Max Nm 113,53
_Jos_ laitan setit kiinni niin samassa dynossahan se säädetään joten laittelen sitten tulokset tänne.
Kyseinen titaani versio olis jenkeissä n. 300 euroa joten taas meitä eurooppalaisia ja etenkin Suomalaisia alistetaan... *![]()
Joo...(Janozchek @ Heinä. 29 2004,23:03) kirjoitti
Olen toki huomannut saman että jenkeissä on halpaa. Itelläni on -04 R1 ja oon katellut siihen vähän kaikkee.
Tässä olis listaa:
BMC 04 R1 "RACE" Air Filter
DynoJet PC3 USB 04 R1
EX030TI Graves Motorsports 04 R1 Full System
Yamaha Factory 04 Seat Cowl (blue)
Zero Gravity 2004 R1 Windscreen double bubble (Dark smoke)
Suomesta kyselin niin saatavuus joidenkin osien kohdalla heikkoa ja joidenkin osalta mahdotonta.
Juurikin putkistojen kohdalla hinta erot on karmeita. No gravesi ei aivan yllä ton yoshimuran tasolle mutta ei kauas jää (ainakaan käyrien perusteella). Hinta ero kummiskin korjaa asian. Suomessa yksinään toi yoshimuran koko putki maksaa 1800€ netto kun taas toi koko mun lista ei jenkeissä maksa niin paljoo *. Powercommander taas suomessa netto 365€, lätäkön takana kallein mitä oon nähnyt 330$ halvin taas 270$.
Osien saatavuuskin on kuin eri planeetalta. Täällä kuulee useesti että "joo maahan tuojalla olis yks näyte kappale mutta toimitus aika noin 2-3vko... ai samperi se onkin mennyt jo" .... jenkkilässä " montako tarvit? Meillä on vaan kymmen kappaletta hyllyssä. Lisää saa noin 2-3:a päivässä".
Tää on aika perseestäetten toisin sanois.
Onneks oon lähdössä sinne *.
Oon ollut yhteydessä paikalliseen yamaha centraliin. Kyseisellä putiikilla ei ollut esim. ton gravesin edustusta mutta jannu sieltä sano että jos se on mun mielestä helpompaa niin voin suorittaa koko tilauksen heidän kauttaan. Kai ne vaivasta jonkin verran velottaa mutta täytyy sanoa että ei kyllä näkynyt loppu summassa (koko paketti *2,160$).
Ei tartte ku vältellä tullimiestä takasi tullessa *.
Ei kannata voimillaan uhota jos vastassa on haulikko
Pelkästä sliparista ei tehoa tule käytännössä yhtään, vain äänet paranevat. Akran Evolution kokoputkisto ja PC III on noin 2.500 euron paukku kiinni laitettuna ja dynottuna. Akra lupaa sivuillaan tehoa lisää mainitulla kokoputkistolla 7 hv. Varjopuolena voi olla se, että jos jotain kilahtaa moottorissa ja se johtuu vaihdetusta kokoputkistosta, Hondan takuu ei ole voimassa. Näin minulle kerrottiin Bike Worldista kun asiaa kysyin.Taidan siis hankkia vain pelkän vaimentimen.
Mitään ei ole jaettu yhtä oikeudenmukaisesti kuin tervettä järkeä - kukaan ei tunne tarvitsevansa sitä lisää.
Jenkeistä tilatessa kannattaa ottaa huomioon, että tulee alvit (22 %) yms. tullimaksut maksuun. + tietysti postikulut. Eli kannattaa tehdä tarkat laskemmat onko tuotteet tosiaan oikeasti halvempia.
Nauru nuorentaa, rakkaus kaunistaa.
Lady, Sexy Lady.
Omaan pyörään laitoin Micronin sliparin. Ei kaunein mutta kohtuu hintainen. Hinta taisi olla 360€.
Kuva pyörästä:
http://www.mp-foorumi.com/gallery....11e.jpg
Dyno käppyrä:
http://www.mp-foorumi.com/gallery....7e0.jpg
Eihän tuo nyt pahalta näyttänyt, tehoa ja vääntöäkin on tullut mukavasti. Lienee ilman Power Commanderia?(olli99 @ Heinä. 31 2004,19:48) kirjoitti
Olet näemmä laittanu tuplakuplan joka oli oikeinkin tyylikkään näköinen *Mistä ostit pleksin ja paljon makso? Menikö jämptisti kiinni ja väri lienee vaaleanharmaa eli savunharmaa tai vastaava? Onko ollut hyödyllinen kapistus eli aiheuttaako pyörteitä ja miten pitkä olet itse?
Joo, ilman komentajaa. Plexi on kotoisin tuolta Teeriojan putiikista ja hinnaltaan taisi olla halvin tuplakupla mitä vastaan tuli eli 70€. https://www.ratamopo.com/kauppa/products.asp?cat=12(Janozchek @ Elo. 01 2004,14:09) kirjoitti
Istuu paikalleen oikein hyvin ja väri taisi olla vaaleasavu. Tuntuuhan se toimivan ja on aika kuivaa menoa sateellakin kun kiipee taakse vaan. 0,00178 km pitkä.
Vähän myöhään huomasin topicin, mulla on Morin Stage 2 kokoputki (siis pelkästään penkin alla kulkeva race-versio, ei se gay motogp-replica jossa tulee toinen vaimennin sivulle) + PCIII USB ja siinä KX-Centerissä ajan kanssa väännetty custom kartta.
Aluksi ajelin tuota dynojetin saitilta Akran kokoputken kartalla, dynoaikaa ei ollut tarjolla ja Morin putkelle ei ollut eurooppa-versioon käyvää downloadattavaa karttaa. Mopo oli suorastaan paskan tuntuinen ajaa orkkikseen verrattuna. 6 h KX-Centerin penkissä ja kotimatka tampereelta tsadiin oli yhtä juhlaa, parempi kaasuun vastaavuus kaikilla kierrosalueilla, tasaisempi veto tasakaasulla, noin 10 heppaa takakumilla lisää (tarkkaa lukua ei ole kun ei ole samasta penkistä vakioajoa). Eli kokoputki vaatii PC:n ja custom kartan, rautapuoli maksaa niin paljon että muutaman satkun säästö säädätyksessä jättää homman totaalisesti puolitiehen. Kokonaiskustannus luokkaa 2300 Eur, eli ei perustetavissa millään järkisyillä.
Ai niin noi soundit, ihan riittävät, mutta menee kuitenkin Apparan melumittauksesta reilulla kahden desibelin marginaalilla läpi.
Retired to a 4-wheeled coffin, yo.
Mites ton sliparin kanssa, mistä toi orkkisputki katkeaa? Yritin katsella putkea, ja jotenkin vaikuttaa siltä, että pakoputken venttiili ja lambda-anturi tulee aluperäisen päntön mukana pois.
Voiko ne jäädä sliparin kanssa toimimaan, ts. onko sliparipöntöissä niille paikka?
Ainakaan Duellilla ei osattu sanoa mitään tästä asiasta, ja varastossa heillä ei ollut jossimuron sliparia, että olisi voinut katsoa.
Jykki
Ainakin tuolla (www.1000rr.net) on muutama kuva Yoshin sliparista irrallaan. Pitää olla rekisteröitynyt että näkee kuvat.(Jykki @ Elo. 05 2004,10:44) kirjoitti
Kiitokset kaikille vastauksista. Luulen että sliparin hankkiminen ens kevääseen, mutta eihän sitä koskaan tiedä *![]()