Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12
Tulokset 31:stä 56:een 56:sta
    Lainaa (Johu @ Heinä. 02 2004,13:23) kirjoitti
    Lainaa (busajake @ Heinä. 02 2004,11:43) kirjoitti
    Itse ostaisin oitis jos olisin aloitteleva motoristi tai siirtymässä piikistä isompaan.
    Häh, vittuiletsä?

No nyt on fillari sisäänajettu, ja männäviikolla myös huollatettu Rajamäellä, joka sekin meni tyyliin soitin päivällä että sopisko tulla vaikka illalla pyörähtämään. Ja 1000 km huolto sitten tehtiin siinä odottaessa.

Mutta nyt VAROITUKSEN sananen, varsinkin kaikille pienituloisille:

Kun pääsin sitten sieltä huollosta lähtemään, oli reppu täynnä tuning-hilpettä. Ja osa jo jotenkin vahingossa pyörässä kiinni...Vaikka ne olivatkin kyllä erittäin käypän hintaisia, niin kun niitä riittävästi kerää mukaan, niin tuleehan siitä sitten maksettavaa. Että noi halvat hinnat voi olla sitten pirullisia...

Toi on paha paikka kun tallissa odottaa siistin näkösiä pyöriä, tulee sitten vimma omaa vääntää vieä hienommaksi.
    Sori

No okei, oon jo niin monta vuotta ajellu tonnisilla tai isommilla, etten oikein osaa siirtyä pienempään.
    Ootkos sä se sama jannu kun oli siinä samaan aikaan ku poikkesin ihaileen omaani ja soviteltiin sitä hiilikuituänkkäriä siihen kiinni silleen ihan vaan kokeilumielessä ja sit se vaan niinku ikään vahingossa tuli ostettua?

Sama juttu mulla niitten tuningheebelien suhteen, ostin sieltä pyörän ja koht siinä oli kiinni yli 1000€ kaikkee kivaa (hälyt, putki, ivan´s, ym. ym. ym.) sälää??
    On se vaan kumma juttu se tuunaaminen

Elämä alkaa 300:sta!!
    Minen ikinä aikuistu, mie vaan kasvan isoks...
    Lainaa (busajake @ Heinä. 02 2004,15:14) kirjoitti
    Lainaa (Ilkka @ Heinä. 02 2004,13:00) kirjoitti
    Työnnän nokkani tähänkin soppaan.
    Käsittääkseni kaikkialla ympäri maailmaa toimii tämä takuun alainen järjestelmä suht samalla tavalla.

Jos ilmenee vikaa mopottimessa niin virallisten mopottimien kauppias ottaa yhteyttä maahantuojaan ja maahantuoja ottaa yhteyden tehtaaseen tai sinne mistä on mopottimet tilannu(tukkuri) ja mahdollisesti tukkuri ottaa yhteyden tehtaan puolelle.
    Takuuhuolto tehdään kun osat tulevat perille ja on tilaa huollossa.
    Pitävät maksavat asiakkaat tärkeimpinä ja tekevät takuut sit kun ei ole kiireitä.

Tietenkin harmaatuojat ovat keskustelleet kaikki asiat sen verran kuntoon (myös sen takuun) että uskaltavat lähteä yritystä pyörittämään.

Harmaatuojan yrittäminen on pienempimuotoista ja kulut ovat sitä kautta pienemmät, eli ne hinnatkin ovat sen takia kuluttajaystävällisemmät.

Takuukinastelu on mielestäni aivan turhaa, se nyt sattuu kaikille tulemaan mieleen, ku virallisen maahantuojan kautta ostanut kauppias tahalteen mustamaalaa harmaatuojia ja tietää että homma toimii kuitenkin niin kuin pitää ja useimmin jopa nopeammin, joka riippuu ihan kauppiaan palvelualttiudesta.
    Palvelu harmaatuontiyrityksillä on henkilökohtaisempaa ja nopeampaa.
    Näin se vaan on.

Ei aloiteta taistelua joka on aivan turha.

Kaikille hyviä kilsoja, mie aloitan sisäänajon sit maanantaina, sitä odotellessa meen mökille kalaan.
    Jep, ei aloiteta sotaa eikä siihen ole edes syytä. Mutta busajake, sä et selvästi _tiedä_ tuosta takuuhommasta mitään. Tuli jo sen verran paksua että pakko hieman oikaista.

Otapas luuri käteen ja kysy vaikkapa Sumekolta miten takuu on! Minä olen jo näin tehnyt ja voin kertoa mitä he sanoivat. He vastaavat maahantuomistaan pyöristä ja niiden takuusta. Mikäli pyörä on joku muu tuonut maahan he kehottavat ottamaan sen ko. pyörän maahantuoneeseen yhteyttä. Kysäisin että onhan teidän otettava pyörä koska pyörissä on yleiseurooppalainen takuu. Vastaus oli melko selva. Sellaista kuin "yleiseurooppalainen takuu" ei ole olemassa - ainakaan Kawasakissa, maahantuoja vastaa vain tuomistaan laitteista eikä ole velvollinen suorittamaan takuunalaisia töitä. Kysyin ovatko he tehneet huoltosopimusta ns. "harmaatuojien" kanssa. Ei kuulemma ole. Kysyin että informoivatko he "harmaatuojia" tehtaan takaisinkutsuista? Äijä varmaan ihmetteli että mitä mä jankkaan ja tokaisi jo vähän nyrpeänä että ei he eivät informoi. Ja sanoi että takuuhan ei ole voimassa jos pyörää ei ole huoltanut merkki/mallikohtaisen koulutuksen saanut henkilö, asianmukaisilla työkaluilla (tarkoitetaan erikoistyökaluja).
    Tämä puhelu sai minut vakuuttumaan siitä että itse en uskallakaan itsetuotua pyörää ostaa koska _jokaisessa_ uudessa pyörämallissa on recalleja ja takuun alaisia töitä. Mikäli "harmaatuoja" hoitaa takuuasian jonkun muun kautta nopeasti niin hyvä niin ja pointsit kotiin mutta kertokaa miten se on mahdollista edellisten speksien mukaan?

Ja vielä busajakelle: kyllä ne mopokorjaamot saavat takuutöistä rahaa - maahantuojahan sen maksaa ja perii saatavansa tehtaalta. Ei se mitään hyväntekeväisyyttä ole.
    You're not so fast as I think I am!
    Aivan!
    Kun soittaa maahantuojalle ja kysyy mitä vaan harmaatuonnista niin vastaus on aina EI.
    Kysit mitä vaan niin EI jos asia liittyy harmaatuontiin.
    Ymmärtänet varmaan mikä niillä on suhtautuminen harmaatuontiin ja se on vuorenvarma että vastaus on aina EI.

Käsittääkseni ee-speedillä on sama politiikka, he vastaa myymiensä pyörien takuusta samalla tavalla kuin "virallinen" maahantuoja jotka hoitaa asiat tehtaan/tukkurin kanssa.

Kyllä ee-speediä on informoitu kaikista asioista jotka liittyy pyörien takuukorjauksiin tai tarkoitan sitä ns. takaisinkutsuun liittyvästä asiasta jonka mainitsit.
    Eli takaisinkutsullahan tarkoitat varmaan huollon yhteydessä vaihdettavaan osaan joka on tehtaalla huomattu huonoksi ja täytyy vaihtaa uuteen.
    Kyllähän sen saman työn tekee ee-speedikin, kun hänelle tulee asiasta tiedoite ja jos on myynyt kyseisiä pyöriä.
    No joo, kaippa ne sit maksavat niistä takuutöistä sit, tuossa taisin heittää Texasit.

Lainaa (busajake @ Heinä. 02 2004,15:54) kirjoitti
    Mutta nyt VAROITUKSEN sananen, varsinkin kaikille pienituloisille:

Kun pääsin sitten sieltä huollosta lähtemään, oli reppu täynnä tuning-hilpettä. Ja osa jo jotenkin vahingossa pyörässä kiinni...Vaikka ne olivatkin kyllä erittäin käypän hintaisia, niin kun niitä riittävästi kerää mukaan, niin tuleehan siitä sitten maksettavaa. Että noi halvat hinnat voi olla sitten pirullisia...

Toi on paha paikka kun tallissa odottaa siistin näkösiä pyöriä, tulee sitten vimma omaa vääntää vieä hienommaksi.
    Sori

Sama juttu mulla niitten tuningheebelien suhteen, ostin sieltä pyörän ja koht siinä oli kiinni yli 1000€ kaikkee kivaa (hälyt, putki, ivan´s, ym. ym. ym.) sälää??
    On se vaan kumma juttu se tuunaaminen
    Amen!

Nimittäin laukkua ja hälyä löytyy, jopa tuollainen hiilikuituslipari (On se vaan aivan ) löysi jotenkin kummassa tiensä mopooni... Kun on osaa tyrkyllä edukkaasti niin, mites se meni "liha on heikko"

Don't take life too seriously. You'll never get out of it alive - Elbert Hubbard

Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards. - Soren Kierkegaard
    Te ketkä olette käyneet lähiaikoina ostamassa kaikkea kivaa EE:ltä, niin onko siellä uuden gsx-r:n (600) pieniä rekkaritelineitä ja/tai siistejä undertaileja ?

Sorry tämä hieman off-topic !
    Lainaa (Jusa.L @ Heinä. 02 2004,17:44) kirjoitti
    Te ketkä olette käyneet lähiaikoina ostamassa kaikkea kivaa EE:ltä, niin onko siellä uuden gsx-r:n (600) pieniä rekkaritelineitä ja/tai siistejä undertaileja ?

Kyllähän sillä kaikkea on kilpijutuista lähtien, mut parhaiten saat selkoa ku soitat sille suoraan.
    Aina kun oon ollu jotain vailla, niin oon soittanu sille ja max viikko niin on pyörässä kiinni.

PS. Eihän uus 600 gixxu undertailia kaipaa, se roiskeläppähässäkkä lähtee ihan ruuveilla veks ja se on siisti.
    Sen oman "undertailin" voi maalata.

Huggeria se perä kaipaa, ei muuta.

Panin huomioiden että uus 600 gixxu ei kokonsa ja näkönsä puolesta poikkea tonnisesta juuri ollenkaan, paitsi etuvalostaan joka on hienompi.
    Itse ostaisin oitis jos olisin aloitteleva motoristi tai siirtymässä piikistä isompaan.
    No no, taitaa olla todellisuus hukassa... Itse harkitsen kuussatasta vaikka nykyinen on ensimmäinen alle tonninen(998cc) vuosiin. Joten voi siihen päätyä "ylhäältä päinkin"...

Vai että aloittelija tai piikkikuski, taitaa olla aika ahdasmielistä luokittelua. OT tämä oli mutta ahdasmielisyys v*tuttaa yli kaiken .
    - vesku -

"viestintä epäonnistuu aina - paitsi sattumalta"
    Lainaa (-V- @ Heinä. 02 2004,22:28) kirjoitti
    Panin huomioiden että uus 600 gixxu ei kokonsa ja näkönsä puolesta poikkea tonnisesta juuri ollenkaan, paitsi etuvalostaan joka on hienompi.
    No no, taitaa olla todellisuus hukassa... Itse harkitsen kuussatasta vaikka nykyinen on ensimmäinen alle tonninen(998cc) vuosiin. Joten voi siihen päätyä "ylhäältä päinkin"...

Vai että aloittelija tai piikkikuski, taitaa olla aika ahdasmielistä luokittelua. OT tämä oli mutta ahdasmielisyys v*tuttaa yli kaiken *.
    Ohhoh-hoijaa.....

Vai otettiin mun kommentti vittuiluna....

Joo, kyllähän se sit taitaa olla niin et multa on todellisuus hukassa pahan kerran ku oon täs ajellu busallla ja gixxulla

Ei vaines, taisin kyllä kehua sitä 600:sta hienoksi ja että ostaisin pois heti jos olisin aloitteleva tai piikistä isompaan vaihtava.
    No lisätään että pienempäänkin vaihtava.

Ei mulla 600 mitään vastaan ole, sitä paitsi saatan ihan hyvin joku suvi painaa 6 satkulla meneen ihan tyytyväisenä jos sikseen tulee.
    Kuussatkuillahan pääsee nykypäivänä ihan hirmuvauhtia jos vertaa tästä kymmenen vuotta taaksepäin.
    Kyl mulla keväällä käväs 600 ja 750 mielessä, mut tuli sit kuiteskin ostettua hiukka isompi sillä kertaa.

Ahdasmielisille mä näytän....
    * *
    * * * .
    * * *...
    * * .....
    * *.......
    * .........
    *...........
    TRÖÖÖÖT!!

Lainaa kirjoitti

Vai että aloittelija tai piikkikuski, taitaa olla aika ahdasmielistä luokittelua. OT tämä oli mutta ahdasmielisyys v*tuttaa yli kaiken *.
    No elähän ny?

Taitaa olla vain sellaista hyväntuulista vittuilua kuule toi.

Ja pakko myöntää, olen himppasen kade kun katselee noita tonnisia. Käyppä kokeilemassa viakka tollasta 600 giksua, ja kuvittele siihen se 60 hp lisää... Huu...

Maksaa vain vähän liikaa, vaikka se laina olisikin halpaa..

Ehkä sitten ens kesänä jos vaikka saisi taas sopivan tarjouksen uudesta moposta. Ja jos olis vaikka palkankorotuksen saanut...
    Hauskaa luettavaa. Kannattaa siis ehdottomasti poiketa meitin pajalla jutulla ja muodostaa käsitys meitin naurettavasta mopokaupasta ja huollosta ihan omin silmin..

Selvästi on havaittavissa ero sellaisen kirjoittajan, jonka tiedän/tunnen ja sellaisen joka heittelee jotain
    musta-tuntuu-periaate-hommelia välillä.

Kiitos kundit (ja pari daamia kanssa), että olette tyytyväisiä palveluun. Meillä pidetään kanta-asiakkaista.

Joku kysyi myös, että mitens verot ja kannattavuus?
    -Yritys on kannattava, johtuen juurikin olemattomista kuluista ja siitä, että hinta on kohdallaan. Verot maksetaan ajallaan, johtuen edellämainituista seikoista. Firma ei myöskään mene konkurssiin ensivuonnakaan. (Toisella aputoiminimellä vaimo tekee kirjanpitoja, tilinpäätöksiä yms. yrityskonsultointia myös muille.) Talousasiat hoidetaan suht sekunnilleen.

Aika moni on mopon meitiltä hakenut, useampia myös todella kauas pohjoiseen. Siellä vehkeet huolletaan sitten merkkiliikkeissä, koska meillehän sieltä ei moni jaksa ajella.

Jos joku merkkiliike kieltäytyy ottamasta uutta pyörää määräaikaishuoltoon, tai asioiden hoitoon takuuaikana, voi merkkiliikkeen omistaja alkaa varautumaan merkkilappujen poistoon talonsa katolta. Asia on taivahan varma.

Tuomamme pelit ostetaan valtuutetuista organisaatioista ja niissä on täydellinen tehtaan määrittelemä takuu. Meillä ei ole ns. harmaatuotuja, vaan rinnakkaistuotuja moottoripyöriä.
    -Ne on alunperinkin tarkoitettu jaettavaksi eri ostajakunnalle markkinaosuuksien ylläpitämiseksi. Maksamme pyöristämme enemmän, kuin valtuutettu maahantuoja. Monessa tapauksessa maksamme enemmän, kuin täkäläinen jälleenmyyjä. Silti myymme samaan, tai huokeammin.

Re-call on hiukkasen eri juttu, kuin jonkun pienemmän asian tekninen päivittäminen. Molemmista tulee tieto, osat ja ohjeet.

Veikkaisin, että meitillä saattaa olla se hitusen pidempi hetki aikaa jokaiselle asiakkaalle, jolloin ehdimme neuvomaan monessa mieltä askarruttavassa asiassa ja juttelemaan muutenkin. Kiirusta on, mutta stressiä ei tarvitse kerätä.

Soita ja poikkea, jos olet uutta mopoa etsimässä, se ei maksa paljoa. Myyrään halavalla, muttei ihan iliman anneta.
    EE-Speed tekee hyvin.
    Lainaa (busajake @ Heinä. 03 2004,01:03) kirjoitti

Ohhoh-hoijaa.....

Vai otettiin mun kommentti vittuiluna....

Joo, kyllähän se sit taitaa olla niin et multa on todellisuus hukassa pahan kerran ku oon täs ajellu busallla ja gixxulla

Ei vaines, taisin kyllä kehua sitä 600:sta hienoksi ja että ostaisin pois heti jos olisin aloitteleva tai piikistä isompaan vaihtava.
    No lisätään että pienempäänkin vaihtava.

Ei mulla 600 mitään vastaan ole, sitä paitsi saatan ihan hyvin joku suvi painaa 6 satkulla meneen ihan tyytyväisenä jos sikseen tulee.
    Kuussatkuillahan pääsee nykypäivänä ihan hirmuvauhtia jos vertaa tästä kymmenen vuotta taaksepäin.
    Kyl mulla keväällä käväs 600 ja 750 mielessä, mut tuli sit kuiteskin ostettua hiukka isompi sillä kertaa.

Ahdasmielisille mä näytän....
    * *
    * * * .
    * * *...
    * * .....
    * *.......
    * .........
    *...........
    TRÖÖÖÖT!!
    No sori jos esitin kommenttini hieman kärkevästi. Tarkoitus olikin ravistella hieman... . Nimen omaan sitä asiaa että ei eri pyöriä voi luokitella sopiviksi jollekin tietylle ihmistyypille. Useilla käyttötarpeet muuttuvat, joillakin useammin, joillakin harvemmin, ja on se onni että pyörien valikoima on sellainen että jokaiselle löytyy sopiva *. Ja jos se "sopiva" osoittautuu virhevalinnaksi, taas löytyy joku toinen sopivampi. Ollaan siis tyytyväisiä tarjontaan.

Ja itse aiheeseen. Jos jostain saa mopon lompakolle sopivaan hintan niin eihän sekään paha ole. Jokainen puntaroi itse, mitkä asiat ovat tärkeitä hankintaprosessissa. Jollekin se on myyjä, jollekin joku muu. Mutta ajellaan kuitenkin *, ainakin jos tuo sade loppuu joskus...

EDIT typoja

- vesku -

Lainaa (Jusa.L @ Heinä. 02 2004,17:44) kirjoitti

No mä jatkan off-topiccia.

Eli paskalla säällä on hyvä ropata, joten kiinnittelin tonne perseeseen uuden telineen ja revin sen muovikauhistuksen pois.

Sorry kuvista, tosi huonolaatusia

Kuvia

Eli toi on sellanen simppeli rosteriteline ee-speediltä, paikat minivilkuille ja ainakin tossa reiät oli tehty vastaamaan tollasta uuden gikserin pohjaa.

Tosta kuvasta varsinkin huomaa että perä keventyi "hieman":

Kuva 6

Pitää noi johdot fiksata vielä jotenkin nätisti menemään tota telineen ylälaitaa, niin sitten on hyvä.

No niin, ny on tuhat kertaa hienompi siun gixxun perä.
    Ootas ku näät mun kilpivirityksen.
    Täähän on hyvä viestiketju joka laajenee paljon muuhukin kuin vaan EE-speediin.

EE-speedin palveluja en ole käyttänyt vielä, aika näyttää käytänkö ja millä tavalla. Näyttää kuitenkin siltä että maahantuojien kautta tuomien pyörien määrä lienee vähenemässä ja trendi on selvä ns harmaatuontipyörien määrä kasvaa , hinnat tippuu ja kilpailu kiristyy. Kuluttajan kannalta en näe asialle muuta kuin positiivisia seurauksia. Sivuilla olevien hintojen mukaan pyörät eivät lähtöhinnoiltaan ole muihin verrattuna sieltä kalliimmasta päästä ja ainakin valinnan varaa tuntuu olevan todella paljon.

Kun seuraavan kerran vaihdan huussia niin jokainen prätkiä myyvä liike on potentiaalinen myyjä ja pyörän ostan siltä joka pystyy tarjoamaan , pitkällä aikavälillä, kilpailukykyisimmän hinnan.

Kumma juttu että tuo MP-foorumi herättää niin paljon intohimoja. ihan kuin MP-foorumi tai org olisi jotenkin toistensa kilpailijoita? Itse lienee lukeudun MP-foorumin vakionaamoihin mutten koe kuuluvani mihinkään sisäpiiriin. Täällä taas seuraan keskustelua ja kommentoisin harvakseltaan.

Minusta tuntuu että jokainen noihin MP-foorumissa olleisiin viestiketjuihin osallistunut voisi katsoa peiliin ja miettiä omaa käytöstään ja oman käytöksen vaikutusta viestiketjun luonteeseen. Aivan varmasti, jos alkaisin esiintymään tällä foorumilla agressiivisesti ja ns hyvän etiketin, kirjoittamattomien sääntöjen vastaisesti ja provosoiden, saisin vastaani juuri sitä mitä tilaan. Mitä nyt sivusta olen hieman seurannut tämänkin foorumin keskusteluja ja vääntöjä niin toisinaan samanlaiset väännöt on täälläkin kuin muissakin foorumeissa.

Jokaiseen foorumiin, tai yhteisöön, syntyy aina ja väistämättä sisäpiiri, ts ryhmä ihmisiä jotka hoitaa foorumin/yhdistyksen asioita jotka päättävät asioista yms. Sisäpiiri on tavallaan (tehokkaan) toiminnan ja jatkuvuuden ehto. Luulenpa että se sama sisäpiiri löytyy myös täältä. Itse en näe siinä mitään pahaa, päinvastoin.

No, toinen tykkää äidistä toinen tyttärestä kolmas pojasta neljäs isästä ja joku jopa koirasta. Hyvä että on vapaus valita sekä moottoripyörämyyjistä että foorumeista ja vapaus on nimenomaan kuluttajalla.

Pikkuisen sääli että tuo ee-speed juttu lähti ihan väärille urille MP-foorumin puolella. Luulenpa että hiukan erilaisella lähestymisellä, puolin ja toisin, sävy ja lopputulos olisivat ehkä olleet toisenlaiset.

Enzolle toivon tietenkin hyvää menestystä mp-kauppojen tiimoilta. Aika näyttää mihin suuntaan businekset lähtee menemään tai mihin suuntaan kuluttajat kulkevat.
    ...Er..Houston we have a problem here...

Honda CBR 954RR -02
    Suzuki S1 -91, SuperMoPo
    KTM 525 exc -03, SuperMoTo
    Suzuki RM50 -80, kisacrossi
    Pappa Tunturi -71,
    Tunturi Sport ( käsivaihteinen, aihio kisamopoon)-??
    Mikään maailman mahtihan ei estä suomalaista ripittämästä ja
    "avautumasta" kun joku on pielessä. Kiitosten ymv. positiivisen
    toiminnan kanssa on sitte aina vähän hiljasempaa... koitanpa osaltani korjata tilannetta.

Nääs tulipa tuossa taannoin hyvien säiden myötä yllättäen mopoon reilummin
    kilomeetrejä ja huomasipa guppe sen että tuolle pitäis määräaikaishuoltoa
    tekemän. No siitä sitten varovaisesti - n. päivän varoitusajalla -
    kyselemään Esko-setältä jotta onnistuisko huolto, ehkä jo *sunnuntaina*,
    kun toi kelikin tuntuis suosivan pientä matkantekoo. Ja onnistuihan se!

Eskolta löytyi aikaa jopa kesken "tuska-viikonlopun" ja tosiaan
    sunnuntai-päivänä! Taitaa olla aika harvassa ne puljut jossa homma pelaa näin!
    (Aiemmatkin huolto- ymv. keikat tehty muute yhtä upeesti! )

Että tästä lähtee rajamäelle
    Don't take life too seriously. You'll never get out of it alive - Elbert Hubbard

Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards. - Soren Kierkegaard
    Jeh!

Iso kiitos Esko-sedälle ja Velhon-poppoolle perjantain ilmaisista kierroksista Affenistolla!!

Oli mullekkin elämäni ekat kiepit millään radalla ja mie rakastuin siihen touhuun kybällä
    Lainaa (terence @ Heinä. 29 2004,20:11) kirjoitti
    ... Ja pisteet sitten takaisin mulle.. * *
    Ei oo saatu pyörää luovutuskuntoon vielä tälläkään
    viikolla. *
    Itse asiassa ei oo kaveri vastannut puheluihin, tekstiviesteihin
    ja sähköpostiin pariin päivään !!! *
    Pyörä on kilvitetty 22. päivä ja vakuutukset juoksee kybällä ! .
    Täytyy varmaan ilmoittaa fillari varastetuksi, kun
    se kerran on mun vakuutuksilla !!
    Että sellasta toimintaa..
    Harmi sulle Kaipa se ajelu kuitenkin odottelun voittais...
    - vesku -

Lainaa (terence @ Heinä. 29 2004,21:52) kirjoitti
    Kolahti vastausta tekstiviestinä: Esko maksas mun vakuutuksen
    siltä ajalta, kun ei oo pyörää pystynyt toimittamaan. *
    Mutta mun pyörä ei ole maassa vieläkää *
    Miten sulla vakuutukset voi olla päällä jos ei ole vielä pyörääkään? Eihän se silloin voi olla rekisterissäkään sun nimissä eikä se voi olla vakuutuksessakaan?

Vai kerrotko tarkemmin mikä kuvio on menossa?
    - vesku -

hups... viestit ovat hävinneet??

Olikohan ihan asiasta??? hmmm...
    Lainaa (NakuXX @ Heinä. 30 2004,19:47) kirjoitti

Ei kun mulle on luvattu niin paljon hyvitystä
    Eli en kommentoi tätä asiaa, jos sovittu pidetään!!!
    "Joopa,joo"
    Lainaa (terence @ Heinä. 30 2004,21:22) kirjoitti
    Lainaa (NakuXX @ Heinä. 30 2004,19:47) kirjoitti

Ei kun mulle on luvattu niin paljon hyvitystä
    Eli en kommentoi tätä asiaa, jos sovittu pidetään!!!
    Näin sitä pitää... siis tuo viestien poistaminen.

Kaikki ei ilmeisesti ole kohdallaan jos pitää olla kommentoimatta ja kertomatta julkisesti kokemuksia? Herättää enemmän epäilyksiä kuin...
    - vesku -

Lainaa (-V- @ Elo. 01 2004,20:08) kirjoitti
    Kaikki ei ilmeisesti ole kohdallaan jos pitää olla kommentoimatta ja kertomatta julkisesti kokemuksia? Herättää enemmän epäilyksiä kuin...
    No, kai se on kommentoitava sitten.
    Poistetuissa viesteissä alkoi olemaan sellaisia
    tahoja, jota tähän kaupankäyntiin ei oikeasti kuulunut
    (tulli, ake,katsastus).Näiden toiminnasta voisi avata
    oman aiheen tonne yleiselle keskustelupuolelle (niin
    paljon vaikutti olevan eri kantoja samaan asiaan samassa
    laitoksessa). Ei olisi pitänyt poistaa näitä viestejä
    , vaan olisin voinut vastata niihin nyt myöhemmin. Mutta silloin
    se jotenkin tuntui parhaalta vaihtoehdolta.
    Nyt -vietettyäni muutaman tunnin Eskon luona 2.8 tiedän miksi minulle ei vastattu, kun soittelin. Jos on samanlainen häslinki
    päällä kun maanantaina, jolloin kasattiin mun tullutta pyörää
    (puhelin soi aina kun piti olla ruuvaavassa osia kiinni). Kyllä siinä jäi muutamalle tyypille vastaamatta.
    Mun pyörä saapui 2.8 maahan ja ajamaan pääsin puolenpäivän
    aikaan. Se että pyörä oli jo kilvissä johtui siitä kun sen luultiin
    olevan maassa, mutta se ei ollutkaan (oli myyjälle luvattu ja
    joka lupasi sitten mulle). Mutta sitten kun saatiin se tontille
    homma hoitui kivuttomasti. Tietysti jos homma alkaa laajenemaan Eskolla, täytyy löytää sellaiset logistiikka kumppanit, jotka pitävät mitä lupaavat tai tuoda ne vehkeet
    sitten itse. Meikäläisen pyöräkaupassa päästiin sitten onnelliseen lopputulokseen, joka oli loppujenlopuksi tarkoituskin. Voi suositella liikettä muillekin.
    "Joopa,joo"
    Lainaa (terence @ Elo. 03 2004,14:48) kirjoitti
    Meikäläisen pyöräkaupassa päästiin sitten onnelliseen lopputulokseen, joka oli loppujenlopuksi tarkoituskin. Voi suositella liikettä muillekin. *
    Loppu hyvin kaikki hyvin siis!

Nyt vain turvallisia kilometrejä .
    - vesku -

Joo, välillä menee joku aina pikkisen vitulleen. Onneksi kaikessa on aina ollut onnellinen loppu, kuten nyttenkin, oikea fiude oikeissa väreissä ja kummiskin suht järjellisellä ajanjaksolla suht järjellisellä hinnalla.

Suunnittelemme vahvasti ensi suvelle oman kuljetuskaluston laittamista, niin ei olla riippuvaisia muista tahoista ihan pelkälteen. Toisaalta samainen mukava kuljetusliike on ihan sovitusti hoitanut reilut 40kpl ihan ajallaan.

"Virallinen" toimitusehtohan meillä on "n. 14pv", joka lienee sitten käytännössä +/- jotain, yleensä viikko sinne tai tänne.
    Kuljetus näkyy sujuvan sutjakkaammin, jos samaan rekkaan on laakista tulossa useampi mopedi, yksin kappalein aiheuttaa hiukan hammasten kiristelyä, vaikka se saamarin rekka tulee sieltä ihan ohi keskusvarastosta ja täälläpuolen ollaan sitten jo Hangon/Stadin laivoista liki seuraavana ja pihaan saa tuoda vaikka keskellä yötä, aivan sama, huilataan haudassa..

Ei onneksi ole kolmea kaveria lukuunottamatta tarvinnut vartoilla *kohtuuttomasti*, kaikissa näissä on ollut sellainenkin seikka, että mopo on ollut vielä Japanian kontissa tilaushetkellä jossainpäin Rotterdamin pikku satamaa ja yksi vielä laivassa. Siinä menee helposti ensimmäinen viikko, jossei olekaan hyllymopo. Jos joku vehje/väri oli eilen hyllyssä, se ei välttämättä ole sielä enää. Vissiin muutama muukin kauppias ympäri euruuppaa tilailee kamojaan??

Nyt ei onneksi tarvitse, kun yhden kaverin varrota vielä hetken Gixxuaan, muitten osalta homma hanskassa.
    -Hällekin lainasin oman Busani, ettei hää kuole. Kaveri jo kävellyt reilut puolitoista kuukautta, kun ensten oli fiude pöllitty, karenssi 30pv, sitten reilut viikot ootella rahaa ja sitten vielä ee-speedin nopea pikarahti, niin hermohan on takuulla loppu =)

Onneksi pari heppua sai taas alle viikossa 2004 R1:t alle, niin pysyy toimitusnopeuden keskiarvo kunnossa.

Vaan ajokelit vasta alkaa. Saispas vaan itelle mopon alle.

Ensi suvelle uusia kujeita suunnittelemme. Huoltoon panostetaan enemmän, kun tähän astikka. Pakkohan se on, koska fiudeja on huoltokierroksessa aikalailla. Samaten tarviketta ja osaa saisi olla esitteille asti enempi hyllyssä.

Tilaa, kaluja ja ehken jopa lisää miesvoimaa. Meinaa aika loppua. Puhelimeen vastaajan tarvitsen kyllä, kun on ronuamassa jossain mopon alla, tai pahassa paikassa.
    -10 vastaamattoman puhelun lista ei auta, kun puheluita tulee aina 30 yhden huollon aikana.

Vaan, varmasti pärjätään, totuttelua stressiin hieman vaatii tämä.

Joku aiemmin kysyi recall asiaa, että saadaanko kamat?
    -Vastaus on kyllä. (Valitettavasti etuvanne recall tuli ja kamat toimitetaan, maksavatkin vielä..)

Samaten takuuasioissa kamat saadaan suhteellisen liukkaastikin, treenattu on pakosti hiukan.
    -Prätkissä on tosi vähän vikoja, kunnei ala ehdoin tahdoin myymään puolivalmistesohvia.

Tottakai verrattuna isompiin tahoihin jonkun asian toteutus ottaa enempi aikaa, koska sitä asiaa ei monasti ole hyllyssä. Toisaalta asian teon alle ottaminen ottaa kolme sekuntia.

En minä ota nokkiini haukuistakaan jos on aihetta, paikataan niinkuin osataan ja parhaani yritän.
    -Säilytetään hyvät tarkkailuasemat ja meillä kyllä tossu liikkuu, useimmiten venymiset ovatten muitten tekosia, eikä sille aina mahda, vaikka kuinka raivoaisin.

Onneksi viranomaiset ottavat vakavasti meitit, vievät niin penteleesti kansalaisten rahoja, että palvelu pelaa uskoakseni paaaaljon liukkaammin, kun monelle mopotoimittajalle.
    -Harva toinen saa kilpiin päivässä, tai kahdessa tuotteen pihaankantamisen päälle. Vehkeet tarvitsee ehtiä kokoamaankin, sekä juoksentelemaan asiakirjojen kanssa eestaas eteläsuomea, rahaakin tarvitsee valtiolle antaa ja sielläkin puolella papereita täytellä, huh.

Ja edelleen onneksi aletaan saamaan niskalenkki uudesta vähäpäästöisestä pakokaasudirektiivistä 2002/51/EU, joka teki mopoista vähäpäästöisiä 1.7.2004 alkaen ja se vaatii asiapapereilta lisää tarkkuutta. Että se osasi viedä hermot pari viikkoa sitten, kun normaalit vaaditut tyyppitodistukset eivät enää päteneetkään. Tietää jatkossa käytettyä tuovalle uskomattomia pulmia.

1.7.2005 tulee päästönormitus enduroille ja trialpyörille. Se on kakstahtareiden niskalaaki, kunnes oppivat uusille tavoille.

Onneksi rekkakuskien, katsastusmiesten ja tullin/verottajan kesälomat alkavat olla hiljalleen ohi, ei tarvitse nylkeä tuntitolkulla joka asiaa penkillä varttoen.

Ollaan opittu istuksimaan hiljaa odottelemassa kaikkea, että saadaan juosta täysillä odottelemaan seuraavaan kohteeseen. Tulee ihan sota-ajat mieleen.

Tässä Terencen tapauksessa homma meni suunnilleen näin:

-Tilaus, rekka just mennyt, joten seuraavaa odottamaan.
    -Seuraavassa vaiheessa iski tämä uusi direktiivi (Euro 2) ja meinasi mennä puihin koko homma, kunnes reilun viikon odottelun jälkeen Yamaha päätti alkaa tekemään uusia tyyppitodistuksia, jolloin katsastus kelpuutti paperit ja voitiin aloittaa peli uudelleen ja varata rekka =viikko lisää.
    -Rekkamiesten kesäloma, viikko lisää.
    -Karvan reipas 3 viikkoa tapellessa tuulimyllyjä vastaan meni, mutta mylly pyörii sittenkin .

Tervetuloa jutulle. Numero näkyviin soittaessa ja kertasoitollakin osaan soittaa takaisin, yleensä jopa vuorokauden sisällä

EE-Speed tekee hyvin.
  26.  
    Lainaa (ee-speed @ Elo. 04 2004,09:15) kirjoitti

Joo, välillä menee joku aina pikkisen vitulleen. Onneksi kaikessa on aina ollut onnellinen loppu, kuten nyttenkin, oikea fiude oikeissa väreissä ja kummiskin suht järjellisellä ajanjaksolla suht järjellisellä hinnalla.

Suunnittelemme vahvasti ensi suvelle oman kuljetuskaluston laittamista, niin ei olla riippuvaisia muista tahoista ihan pelkälteen. Toisaalta samainen mukava kuljetusliike on ihan sovitusti hoitanut reilut 40kpl ihan ajallaan.

"Virallinen" toimitusehtohan meillä on "n. 14pv", joka lienee sitten käytännössä +/- jotain, yleensä viikko sinne tai tänne.
    Kuljetus näkyy sujuvan sutjakkaammin, jos samaan rekkaan on laakista tulossa useampi mopedi, yksin kappalein aiheuttaa hiukan hammasten kiristelyä, vaikka se saamarin rekka tulee sieltä ihan ohi keskusvarastosta ja täälläpuolen ollaan sitten jo Hangon/Stadin laivoista liki seuraavana ja pihaan saa tuoda vaikka keskellä yötä, aivan sama, huilataan haudassa..

Ei onneksi ole kolmea kaveria lukuunottamatta tarvinnut vartoilla *kohtuuttomasti*, kaikissa näissä on ollut sellainenkin seikka, että mopo on ollut vielä Japanian kontissa tilaushetkellä jossainpäin Rotterdamin pikku satamaa ja yksi vielä laivassa. Siinä menee helposti ensimmäinen viikko, jossei olekaan hyllymopo. Jos joku vehje/väri oli eilen hyllyssä, se ei välttämättä ole sielä enää. Vissiin muutama muukin kauppias ympäri euruuppaa tilailee kamojaan??

Nyt ei onneksi tarvitse, kun yhden kaverin varrota vielä hetken Gixxuaan, muitten osalta homma hanskassa.
    -Hällekin lainasin oman Busani, ettei hää kuole. Kaveri jo kävellyt reilut puolitoista kuukautta, kun ensten oli fiude pöllitty, karenssi 30pv, sitten reilut viikot ootella rahaa ja sitten vielä ee-speedin nopea pikarahti, niin hermohan on takuulla loppu =)

Onneksi pari heppua sai taas alle viikossa 2004 R1:t alle, niin pysyy toimitusnopeuden keskiarvo kunnossa.

Vaan ajokelit vasta alkaa. Saispas vaan itelle mopon alle.

Ensi suvelle uusia kujeita suunnittelemme. Huoltoon panostetaan enemmän, kun tähän astikka. Pakkohan se on, koska fiudeja on huoltokierroksessa aikalailla. Samaten tarviketta ja osaa saisi olla esitteille asti enempi hyllyssä.

Tilaa, kaluja ja ehken jopa lisää miesvoimaa. Meinaa aika loppua. Puhelimeen vastaajan tarvitsen kyllä, kun on ronuamassa jossain mopon alla, tai pahassa paikassa.
    -10 vastaamattoman puhelun lista ei auta, kun puheluita tulee aina 30 yhden huollon aikana.

Vaan, varmasti pärjätään, totuttelua stressiin hieman vaatii tämä.

Joku aiemmin kysyi recall asiaa, että saadaanko kamat?
    -Vastaus on kyllä. (Valitettavasti etuvanne recall tuli ja kamat toimitetaan, maksavatkin vielä..)

Samaten takuuasioissa kamat saadaan suhteellisen liukkaastikin, treenattu on pakosti hiukan.
    -Prätkissä on tosi vähän vikoja, kunnei ala ehdoin tahdoin myymään puolivalmistesohvia.

Tottakai verrattuna isompiin tahoihin jonkun asian toteutus ottaa enempi aikaa, koska sitä asiaa ei monasti ole hyllyssä. Toisaalta asian teon alle ottaminen ottaa kolme sekuntia.

En minä ota nokkiini haukuistakaan jos on aihetta, paikataan niinkuin osataan ja parhaani yritän.
    -Säilytetään hyvät tarkkailuasemat ja meillä kyllä tossu liikkuu, useimmiten venymiset ovatten muitten tekosia, eikä sille aina mahda, vaikka kuinka raivoaisin.

Onneksi viranomaiset ottavat vakavasti meitit, vievät niin penteleesti kansalaisten rahoja, että palvelu pelaa uskoakseni paaaaljon liukkaammin, kun monelle mopotoimittajalle.
    -Harva toinen saa kilpiin päivässä, tai kahdessa tuotteen pihaankantamisen päälle. Vehkeet tarvitsee ehtiä kokoamaankin, sekä juoksentelemaan asiakirjojen kanssa eestaas eteläsuomea, rahaakin tarvitsee valtiolle antaa ja sielläkin puolella papereita täytellä, huh.

Ja edelleen onneksi aletaan saamaan niskalenkki uudesta vähäpäästöisestä pakokaasudirektiivistä 2002/51/EU, joka teki mopoista vähäpäästöisiä 1.7.2004 alkaen ja se vaatii asiapapereilta lisää tarkkuutta. Että se osasi viedä hermot pari viikkoa sitten, kun normaalit vaaditut tyyppitodistukset eivät enää päteneetkään. Tietää jatkossa käytettyä tuovalle uskomattomia pulmia.

1.7.2005 tulee päästönormitus enduroille ja trialpyörille. Se on kakstahtareiden niskalaaki, kunnes oppivat uusille tavoille.

Onneksi rekkakuskien, katsastusmiesten ja tullin/verottajan kesälomat alkavat olla hiljalleen ohi, ei tarvitse nylkeä tuntitolkulla joka asiaa penkillä varttoen.

Ollaan opittu istuksimaan hiljaa odottelemassa kaikkea, että saadaan juosta täysillä odottelemaan seuraavaan kohteeseen. Tulee ihan sota-ajat mieleen.

Tässä Terencen tapauksessa homma meni suunnilleen näin:

-Tilaus, rekka just mennyt, joten seuraavaa odottamaan.
    -Seuraavassa vaiheessa iski tämä uusi direktiivi (Euro 2) ja meinasi mennä puihin koko homma, kunnes reilun viikon odottelun jälkeen Yamaha päätti alkaa tekemään uusia tyyppitodistuksia, jolloin katsastus kelpuutti paperit ja voitiin aloittaa peli uudelleen ja varata rekka =viikko lisää.
    -Rekkamiesten kesäloma, viikko lisää.
    -Karvan reipas 3 viikkoa tapellessa tuulimyllyjä vastaan meni, mutta mylly pyörii sittenkin *.

Tervetuloa jutulle. Numero näkyviin soittaessa ja kertasoitollakin osaan soittaa takaisin, yleensä jopa vuorokauden sisällä
    Melko tyhjentävää tekstiä Tässä kun ollaan sattuneesta syystä uuden mopon tarpeessa...hmm täähän mopokuppias alkaa kiinnostaa
Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12