Onko joku ostanut em. paikasta pyörää? Vaikuttaa hyvältä hintojensa puolesta ja toimitusajoista mutta mutta ....
Jos tästä on keskustelua muualla tuupatkaa linkki please, thanks.
Hyvien harmaatuojien yhteystietoja haeskellessa
S
Itseäni ihmetyttää kun kyseisen firman sivuilla ei ole kenenkään firmassa olevan nimeä, numero on kännykkänumba ja osoite Rajamäelle (missä se on?)
Tommonen vaan itellä osu silmään. Firmasta en muuten tiedä yhtään mitään.
...Life`s a series of goodbyes...
-Yamaha FZ6-
Rajamäki on Nurmijärven vieressä sijaitseva pikkupaikka. Nurmijärvi on Helsingistä noin 40km pohjoiseen. Helsinki on Suomen pääkaupunki, sijaitsee etelärannikolla. Sijainti ei välttämättä tee firmasta epämääräistä? Vai onko vaikkapa Turussa sijaitseva Esso täysin perseestä, vaikka Turku itsessään on. Kännykkänumero ei myöskään kerro nykyään mitään, firmassa voi olla mobiilivaihde ja siellä voi työskennellä vaikkapa 100 henkeä.(Patteri @ Touko. 27 2004,12:14) kirjoitti
En minäkään firmasta mitään tiedä, mutta osu vaan silmään...
Rakastan Itseäni
Voin kertoa että tuntemani henkilö on ostanut uuden Hayabusan tuolta,eikä ainakaan vielä ole valittanut mistään.
Niin ja mitä v*ttua on väliä missä paikka sijaitsee.....?
Gixxerr,olen samaa mielipuolta.....
MP-Foorumilla käytiin välillä tulikivenkatkuistakin keskustelua firmasta. Jokainen tehköön kauppaa missä haluaa.
Itse törmäsin aiheeseen käydessäni vantaan bike world:ssä.Myyjä lähes räjähti silmille kun komentoin erään käytetyn cebarin 02 hintaa,se kun oli 50 euroa kallimpi kun uusi ylivuotinen03 vastaava pyörä ee-speedillä.Haukkui ja kyseenalaisti koko firman.Tämän "ripityksen" jälkeen tuli semmoinen tunne , että bike worldistä en osta uutta tai käytettyä.Eli hyvä,että näitä uusia firmoja tulee.
Itse deletoin koko MP-Foorumin suosikeistani, koska siellä muutamat näsäviisaat häiriköt viduilee kaikille kaikesta. Ei jaksa kiinnostaa koko mädäntynyt ilmapiiri. On tosi helppoa ruudun takaa piikitellä muita, mutta minä en semmoista kaipaa. Pitäköön sivunsa. *(wantti @ Touko. 27 2004,13:06) kirjoitti
Onneksi täällä sentään ollaan leppoisalla asialinjalla. *![]()
Dixi et animam levavi
Morkkaamatta sen enempää MP-foorumia/MP-foorumilaisia (ei oo juurikaan tuttu paikka/ihmiset), vaikutti tuo ee-speed-keskustelu kyllä melkosen mielipuoliselta välillä, oli kovasti "asennetta" toisilla pelissä... maalaisjärki puuttui tyystin. Mutta ei yleistetä, varmasti tuolla on hyviäkin juttuja, jossa saa ihan vapaasti kertoa jos on kauppiaista hyviä kokemuksia, ilman että syntyy tuollainen sota.
Nämä ORG:in jutut on kyllä rautaa!
Itse hommasin pyörän ee-speedistä, tuli päivän jälkeen mitä sovittiin, kiitos kuljetusfirman ja katsastusaseman kämmien. Aika halvalla, siis listahinnalla, sain ilman mitään tinkauksia ja laittelivat kaikenlaisia lisäkikkareitakin (edullisia myös) jo ja huollot edukkaita.
Kunhan pitävät hinnat kireällä, niin ostan varmaan seuraavankin pyörän tuolta (1200 Bandit onkin muuten yllättävän halpa...oliskos siinä seuraava....). Firman pyörittäjää en entuudestaan tunne, mutta mukava ja asiallinen heppu on. Ottakaa yhteyttä vaan, kyllä se teillekin mopot hommaa halvalla ja nopeesti. Jokainen ostakoon sieltä mistä parhaakseen näkee.
Don't take life too seriously. You'll never get out of it alive - Elbert Hubbard
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards. - Soren Kierkegaard
Amen.(EMK @ Touko. 29 2004,10:32) kirjoitti
Ducati 996 -00, Aprilia: Pegaso 650 -92 & 125 -90 x6, Tuareg 660 -22 & 350 -87, AF1 Futura Sport Pro -92 x2 & Futura -91 x4 & Replica & Sinteri x4, Cagiva: Supercity -98, Alazzurra 350 -87, Tamanaco 125 -90, Mito 125 -91, Gilera: RC 600 -90 & SP01 -90
Ei minkäänlaisia henkilökohtaisia kokemuksia ko. kaupasta mutta jokainen varmaankin osaa itse harkita mistä moponsa ostaa. Ja jos tulee huonosti kohdelluksi niin viisas varmaankin asioi seuraavaksi muualla. Oli sitten kyse "virallisista" tai "harmaatuonti"myyjistä. Tämän kun kauppiaat tiedostaa niin kauppa voi käydä tulevaisuudessakin. Kyllä itsekin voin seuraavan pyörän edullisesti ostaa jostain missä palvelu pelaa, sovituista asioista pidetään kiinni ja asiakasta kohdellaan ihmisenä. Pahasta ei ole jos hinnatkin saadaan kohdalleen. Seuraavaa kauppaa pääsee harkitsemaan jos joku tulee ja lyö rahat käteen mun fasusta.![]()
- vesku -
"viestintä epäonnistuu aina - paitsi sattumalta"
No joo, pakko itekkin kommentteerata.
EN oo tunnettu maailman hiljaisimpana ja syrjäänvetäytyvimpänä persoonana, joka sitten taas joillekkin samankaltaisille aiheuttaa pahaa mieltä ja kilpailutilanteen suunsoiton suhteen.
Toisaalta olen myös kilpailuhenkinen...
Erittäin rauhaa rakastava ja kauppiaaksi liian tyhmä, koska hommailen kavereilleni halvalla fillareita. Väliäkös sillä, jos alunperin arveltiin mopoa hankkivia kavereita olevan 3-5kpl ja jos kavereita onkin yhtäkkiä bussilastillinen Hangosta Sieppijärvelle saakka.
Koitan tehdä uuden fillarin hankinnan helpoksi, jos on tullut kaltoin kohdelluksi muualla. Kaikkia maailman asioita korjailleena ja rakennelleena on jonkunmoisia visioita siitä miten onnellinen elämä menee mopon kanssa ja parhaan kyvyn mukaan jelppaan, jos hämminkiä on ja olosuhteet suinkin sallivat.
Meillähän ei mitään ostopakkoa ole, kaikessa ei voi olla halvin, paras, tai nopein, naamakaan ei voi kaikkia miellyttää.
Ketään ei ole vielä poistettu väkivalloin tontilta, joten tervetuloa jutulle. Varsinaista liikettähän meillä ei ole, vaan rakkaan anopin hallissa puuhailen, ei ole aikomuustakaan vuokrailla mitään liikettä/hallia firmaa varten, että saisi lisää kuluja aikaan, joiden varjolla olisi hinattava hintoja ylöspäin.
Kaveripohjalta ja kaikessa rauhassa.
Minulla on ainaskin muutakin elämää, mutta aina sitä ehtii hiukan netissäkin viisastelemaan. Pitäisköhän vaan oma itsensä (nettipersoona irrottaa firmasta?) Firmavisio, taikkas sen missio ja imago ei kyllä kärsi yhtään joittenkin pahansuopien pässien piikittelystä. Ei mulle ainakaan kade voi kukaan olla, eikä niin mistään, vaikka vaimo onkin ihan nätti
Aijoo ja läheskään kaikki mopot eivät ole "sakuja".
-Meiltä mopon hommanneet saavatten muuten sitten merkkiosat ja tarvikkeet kanssa suht sopivaan...
Eihän siinä mitään, kunhan pidät ittes miehenä ja vastaat huutoos. ja pakkokinhan on, muuten bisnesura on aina lyhyt.
Onnea ja menestystä, kaikkin yhteiseksi hyväksi![]()
Joo täyty munki ottaa ny tähänki asiaan kantaa.
Mut ensin sanon mp-foorumista pari rumaa sanaa....
Vi**u Saat**a ku se on aivan anaalista, sitä päälliköi muutama aivan molto rotto tyyppiä ja saa varmasti satoja sivun käyttäjää inhoamaan kyseistä foorumia yli kaiken.
Siinä on pari jannua päästäny sanaisen sukkeluutensa liian pitkälle ja kaiken kukkuraksi eivät pidä ketään minään, paitsi omia kaljakavereitaan.
Itse päätin ruveta "boikotoimaan" kyseistä foorumia ku siellä ei voi järjellisesti vaihtaa kuulumisia tai kysellä tekniikkaan liityviä kysymyksia tai muuten vaan jutella mukavia ku heti tulee joku näsäviisas todennäköisesti lakia lukeva tai muuten vaan kaiken tietävä veistelemään....??
Mukava lukea hirveetä vit**lua ja sit ne vielä kehtaa heittää et eikö kestä pokka tai et eikö piisaa sukkeluutta.
Stadin meininki koko hommassa.
Jos koette saman niin ei muuta kun mitätöikää tunnuksenne siltä sivustolta, pääseepähän siitäkin sonnasta.
No niin, voisin mennä varsinaiseen asiaan.
Tunnen kauppiaan varsin hyvin, ku olemme villeinä vuosina juoneet, jahdanneet naisia ja muutenkin ottaneet yhteen ymv ja edelleen hyviä ystäviä.
Ostin häneltä Hayabusan ja olen tyytyväinen, ostin viimevuoden alussa häneltä virheettömän mustan TL1000S:n ja olin tyytyväinen, ensivuonna ostan häneltä uuden pyörän ja varmasti olen tyytyväinen, taas sitä seuraavana vuonna ostan häneltä uuden pyörän ja varmasti silloinkin olen tyytyväinen.
By the way! en ole ikinä ostanut autojani samasta kaupasta, paitsi nyt kun vihdoin olen löytänyt sen merkin jota haluan kuskata hautaan asti ja sitä merkkiä ei ihan joka kylässä myydä niin taidan ruveta hakeen Tampereen kaupasta vaik sellainen kauppa löytyy myös hesasta, mut en viitti mennä sinne etten vaan vahingossa törmää lakia opiskelevaan motoristiin;-) ....karkasinkohan taas aiheesta??
Ei muuta ku takaisin aiheeseen.
Tiedän hyvin monta (enemmän kuin mp-foorumin myrkyttäjällä on oikeita ystäviä) ee-speedin asiakasta, jotka on erittäin tyytyväisiä hankintaansa ja pitävät kauppiaasta niin paljon että tarjoaisivat jopa munkkikahvit jos törmäisivät kesän aikana tien päällä.
Esim. yks tyyppi halus ihan välttämättä hopeisen-03 rykkösen ja kun niitä ei ollut saatavilla pitkin eurooppaa niin eikös enzo jaksanut asiaan paneutua puhelimet ja faxit kuumana ja löysi kauhean taistelun jälkeen yhden ainkuaisen ja nyt se hemmo on onnesta soikeena.
Toinen tapaus näin äkkiseltään on yks Aprilian omistaja ku sai sellaisen pelin jota ei ihan joka jätkällä näillä leveysasteilla ole (Tuono Factory).
Sit on muutama Gixxerihemmoa jotka on mun tuttuja ja ovat onnesta soikeena.
Sit tiedän yhden Aprilia mille r factoryn ostajan joka on onnesta soikeena....onhan noita.
EE-speedillä ei taida olla ensimmäistäkään tyytymätöntä asiakasta jos asiaa rupee silleen niinku pohdiskelemaan.
Eli jos haet jotain mallia jota ei enään kotomaamme kaupoista löydä niin tiedän että enzo kaivaa ja kurkkaa kaikki maailman kolkat läpi löytääkseen asiakkaalleen mieluisan pyörän ja jos hän ei sitä löydä niin ei sitä taida löytää kukaan muukaan.
Tähän ei moni mp-kauppias ryhdy, yleensä ne keskittyy siihen mitä niillä on heti tarjota tai sit ei olleskaan??
PS.
Kyl sä Agostini tunnet pari tyyppiä kun on sieltä ostanu pyörän.
Oliko Mallinkaisissa lauantaina hyvät kinkerit?
Elämä alkaa 300:sta!!
Minen ikinä aikuistu, mie vaan kasvan isoks...
Poistatin tunnukseni samasta syystä. Kävinpähän vielä katsomassa, mitä siellä nyt viduillaan asiasta:kirjoitti
MP-foorumi
Kyllä jaksaa olla ryppyotsaista porukkaa. Varmaan kauheasti kiinnostaa mennä johonkin ratatapahtumiin tuon porukan kanssa - no ei se meikäläisen "homosohva" radalle sovikaan. Meillä oli kerran töissä esimiehenä tyyppi, joka piikitteli alaisiaan, jatkuvasti kyykytti heitä ja ylensi itse itseään mollaamalla muita. Työntekijät valittivat, mutta tyyppi ei koskaan myöntänyt itsessään olevan mitään vikaa (kuten ei eräs mp-foorumin tyyppi). Sensijaan muista hän löysi aina vikoja oikein urakalla ja valitukset olivat kateellisten panettelua. Työpaikan ilmapiiri oli tosi tulehtunut, mutta lopulta onneksi sain pätevän syyn antaa tyypille kenkää. Töissä on taas hyvä meininki ja tulos tuplaantui saman tien. *
Varmaan tuo foorumi saisi enemmän suosiota, jos jollain olisi munaa puuttua epäasialliseen touhuun. Ongelma lienee siinä, että kyseiset häiriköt ovat sivuston suuria pamppuja (ainakin omasta mielestään) ja sheriffejä ym.
Tuskin tulee käytyä piiiitkään aikaan ko foorumilla, kun todennäköisesti: *
Turha nostaa verenpainettaan asennevammaisten hyypiöiden takia.
Jos ei jaksa katsella tuota ylimielistä meininkiä, niin postia vaan ylläpitäjälle osoitteeseen admin@mp-foorumi.com. Hän poistaa tunnuksen pyynnöstä.
Dixi et animam levavi
Kiitos vaan kaikille kommenteista!
Asia tuli selväksi kauppiasta myöten. Niin ja MP-foorumin taso myös......
S
Itse ostin keväällä ee-speedistä ylivuotisen 12R:n. Mitään pahaa sanottavaa ei ole pyörästä eikä myyjästä ja verrattuna "oikeisiin" prätkäliikkeisiin palvelu oli paljon henkilökohtaisempaa ja rehellisempää. Missään vaiheessa ei tullut sellaista oloa että joutuisin huijatuksi. Itseasiassa homma oli välillä päinvastoin, informaatiota ja tietoiskuja tuli niin paljon, että piti lopulta keskeyttää tarinointi että pääsi ajelemaan...
Ee-speedin tilat häviävät ehkä loistokkuudessa ja turhamaisuudessa suuremmille myyjille, mutta tarkoituksenmukaisuudessa ja toimivuudessa ne ovat ylivertaiset ;) Lisäksi "virallisesti" maahantuotujen hintoihin verrattuna säästyneiden yli 2000 euron voimalla jaksaa kuunnella paljon kanssamotoristien varoittelua takuista ja huolloista.
Joku palvelukatkos varmaan iskenyt ee-speediin... Kaverini (täällä ax-tac) tilasi sieltä uuden gixxerin ja palvelu pelitti alkuun ihan hyvin ja nyt on tullu joku kummallinen katkos, puhelimeen eikä s-postiin vastata ja pyörä on myöhässä jo useamman päivän. Tai oikeestaan lähemmäs 2 viikkoa mutta sen ekan mýöhästymisen (joka piti olla viikko) se kauppias ilmoitti ihan reilusti ja antoi sitten vielä alea pyörästä.
Tuskin tässä nyt mistään kusetuksesta on kyse mutta jos vaikka Enzo lukisi näitä foorumeita ja kertoisi mistä on kyse.
Kari voi varmaan kertoa tarkemmin koko tapauksesta jos se nyt tajuaa tän topicin täällä.
Itteä kuitenkin vähän kummastuttaa tuollainen meininki, puhelin piippaa välillä varattua ja sitten kun pääsee läpi niin kukaan ei vastaa.Reilu maksu on jo suoritettu pyörästä joten kauppiaalle pitäisi olla ihan selvä homma että pyörä ostetaan eikä vaan potkita renkaita.
Mahdollisuus, että joku katselee sinua, on suoraan verrannollinen toimintasi typeryyteen.
*Aprilia RSV Mille ´01*
Juu, näin tosiaan on nyt käynyt.
Sen verran korjaisin, että alussa palvelu oli aivan erinomaista; vastaukset maileihin napsahtivat vartissa, ja tietoa tuli vähintäänkiin tarpeeksi. Itse kauppakin lyötiin lukkoon jo puolen tusinan viestin jälkeen. Käsiraha on maksettu, ja pyörän runkonumero minulla tiedossa. Viimeksi kilvityspäiväksi lupailtiin 8-9.6. mutta perjantain 11.6. jälkeen ei vastauksia ole kuulunut. *Ikävä särö muuten niin mainioon harrastuksenaloitukseen, kun meinaa mennä hartaasti suunniteltu Provinssirock-trippi vituralleen tällaisen säädön takia... Pyörä todellakin ostetaan, tällaisen menon jatkuessa jostain muualta tosin *
Oikein harmittaa kun alkuun kaikki sujui niin jouhevasti. Noin kilpailukykyiset hinnatkaan eivät paljoa pelasta, jos ostopäätöksen jälkeen asiakaspalvelua ei enää ole.
Pyörää tai edes vastausta odotellessa
Hattu kourassa takaisin,
äsken tuossa Enzon kanssa juttelin ja kyllä se asiakaspalvelu on tallella. Kuljetusfirman rekka oli simahtanut Rnaskan ja Hollannin rajalle, joten Enzo toimeliaana miehenä oli lentänyt (!) itse paikanpäälle ja hoitanut mm. lastauksen omin käsin. Eli homma on kunnossa, ja minulla tod.näk. huomenna uusi pyörä alla.
Oikein *(ax-tac @ Kesä. 15 2004,18:39) kirjoitti
...Lisää kauniita "mopoja" niin pienelle paikkakunnallemme, vai mitä Luke_?
Tosin Kawa on kuitenkin
Tällä hetkellä niitä ei taida olla kuin yksi. Punainen kawa.(ObiVanKenobi @ Kesä. 16 2004,15:54) kirjoitti
![]()
Mahdollisuus, että joku katselee sinua, on suoraan verrannollinen toimintasi typeryyteen.
*Aprilia RSV Mille ´01*
(Luke_ @ Kesä. 16 2004,16:21) kirjoitti
Sehän on ihan tyttöjen väri...![]()
No niin, uusi mopo tuli eilen ja nyt hissutellaan sisäänajoa.
Minun kohdalla Enzo/EE-speed saa kyllä yleisestä palvelusta täyden kympin. En keksi nyt mitään moitittavaa, oikeasti.
Eli tilasin Enzolta pikkugikserin, joka saatiin Suomeen ennätysvikkelään, kiitos Enzon liukkaiden säätöjen. Ja ilmeisesti siinä kuormassa sekin oli joka sinne rajalle oli hajonnut, mutta vauhdikkaan toiminnan jälkeen ilmoitti Enzo että laite on hänella ja vain reksiteröintiä vaille. No kauheella kiireellä eilen sitten mopoa hakemaan joka sitten samantien laitettiin siinä luovutuskuntoon, ja mä sain uuden vempeleen alle.
Musta tässä kaupasssa meni kaikki juuri niinkuin piti. Eli sain tosiaan riittävästi tietoa ja palvelua oli oikeasti hyvää. Olen tännekin foorumiin joskus purnannut jostain yrityksestä ja heidän käyttäytymismetodeista, mutta nyt siihen ei tod. ole aihetta. Eli koko homma meni simppelisti läpi. Mä sekoilin vähän aikaan eri pyörämerkkien välillä, yritin valkata, Enzo heitteli väliin omia ehdotuksiaan ja tarjouksia. Näitä sitten ynnäilin ja kun vanhan mopon sain myytyä niin heti seuraavana päivänä vääntämään sitten tilaussoppareita.
Ja niin, kävin kyselemässä vaihtotarjouksia noista isoista liikkeistä että olisin vanhan vaihtanut suoraan tollaseen pikkugiksuun.. Hmm, sanotaan näin että sillä rahalla mikä nyt säästy, niin aika paljon siihen viri-viri kilhettä ostaa..Tai sitten juo kaljaa koko_kesän.
Johu antaa äänen tälle liikkeelle![]()
Ensin Mp-foorumista:
Ite olen vaan lueskellut siellä juttuja ja omasta mielestä tossa yllä annetaan ehkä hieman turhan negatiivinen kuva paikasta. Moniin asiallisiin kysymyksiin tulee kyllä asiallisia vastauksia. Jotkut viestit kukin voi jättää omaan arvoonsa ja jättää niihin vastaamatta. Provosoimalla saa taatusti nenilleen tai jonkun puljun selvällä mainostamisella. Mutta silti väitän että jos kysyt esim. tekniikasta jotain niin löytyy kyllä asiantuntevia vastauksia aivan taatusti.
Mp-foorumin ja ee-speedin keskustelusta
Jos keskustelusta jättää turhat mussutukset pois niin se on ihan valaiseva. Mutta kaikkiin kysymyksiin en löytänyt vastauksia edes tarkan selailun jälkeen. Mm. paljon puhutut takuu asiat, merkkikohtaisen koulutuksen saaneet mekatsut, varaosatoimitukset, recallit jne. Tiedän vaan että joidenkin merkkien viralliset maahantuojat eivät korvaansa lotkauta muiden firmojen tuomien pelien takuuasioissa - kokemusta on, believe me!
Enzon toiminta ja hinnat
Hyvä juttu! Paljon hyvää lukenut palvelualttiudesta ja asiakaspalvelusta yleensä. Keep on going!!!
Hinnat ovat erittäin edulliset. Ite tuossa laskeskelin ja pähkäilin hintoja ja ihmettelin että miten moinen onnistuu koska täytyyhän toki vaivanpalkka hommasta ottaa. Täytyy vaan toivoa että alv on myös maksettu peleistä koska muuten homma loppuu katkerasti kun verottaja kyselee tulevaisuudessa verojaan könttäsummana. Tällaisessa tilanteessa olen vieressäseisojana ollut (ei tosin mp-asioissa) ja voin sanoa että ei paljoa kaverin puolesta naurattanut.
Summa summarun: Toivottavasti tuo viimeksi mainittu on hoidossa ja homama jatkuu, ja varsinkin asiakaspalvelu pysyy samalla tasolla.
![]()
You're not so fast as I think I am!
Ostin toisen pyörän Eskolta/ee-speedistä...tänä vuonna.
Tonninen gixxu (limited) ja hieno on!!
Tänään katsastus ja maanantaina kilpiin!!!
Hintakin ihan kohdallaan, säästin hirvittävän rahan, nyt voin lähteä nahkakauppaan ja katselemaan hirvittävän läjän virijuttui!
Panin huomioiden että uus 600 gixxu ei kokonsa ja näkönsä puolesta poikkea tonnisesta juuri ollenkaan, paitsi etuvalostaan joka on hienompi.
Oli vaan siinä ee-speedin tallilla 2 kpl (musta ja keltainen) uusia odottamassa ostajia, hintakin ihan kohdallaan 12500€!!(n. 2 tuhatta alle virallisen) ja toimitusaika ns. heti!, ei tarvi odottaa viikon verran, eli hätähousut saa rätkänsä nopsasti alle.
Itse ostaisin oitis jos olisin aloitteleva motoristi tai siirtymässä piikistä isompaan.
Toinen syy miksi harmaatuotu pyörä on järkevä ostaa.
Kun parin vuoden käytön jälkeen myyt sen hinta on täysin sama kuin virallisiakin reittejä ostettu, eli takkiin tulee vähemmän.
Takuut toimii niinkuin asiaan kuuluu ja sillä selvä.
Lyön jopa satasen vetoa että ee-speedin kautta saa takuuseen menevän pyöränsä nopeammin takaisin liikenteeseen, kuin jonkun virallisen kautta ostanut, jos sellaisia huolia sattuu tulemaan?? Isot puljut kun tuppaa panostamaan siihen mistä tulee rahaa ja sitä ei tule takuuasioissa, rahaa tulee myynnistä ja huolloista, eli takuuhuolet järkkäillään aina kun on hiljaista pajan puolella ja sitähän on harvemmin ajokauden aikana.
Kuten aikaisemmin olen ilmoittanut, että kun ostan uuden pyörän, ostan sen ee-speedistä ja olen palveluun tyytyväinen ja uskon että niin on myös kaikki muutkin jotka sieltä ovat ostaneet.
Työnnän nokkani tähänkin soppaan.
Ensin mopot:
Itse en tällähetkellä ostaisi "harmaatuotua" mopoa juuri näitten mahdollisten takuuasiaongelmien vuoksi.
Jos muut ostaa niin se ei ole minulta pois eikä häiritse millään tavalla. *Ja yrittäjyys on tietysti hieno asia.
Mainostamisessa kannattaa muistaa netiketti
Sitten foorumit:
Jos nyt verrataan mp-foorumi.commia ja moottoripyörä.orggia niin molemmissa on hyviä ja huonoja puolia.
mp-foorumissa on hyvää toiminta. Foorumi itsessään toimii loogisesti ja nopeasti eikä ole turhan sekava. Galleria ja nyyssit ovat erinomaisia toimintoja. Ratatapahtumat ja tietysti niitten valokuvat *Ja tietysti hienot ihmiset.
huonoa kuulemma asioista kinastelut. En ole osallistunut niihin ja suosittelen sitä muillekin jos ei erityisesti ole kiinnostunut siitä osa-alueesta.
moottoripyora.orgissa hyvää on jutut ja niitten määrä. Paikkakuntakohtaiset foorumit on erittäin jees. Tapahtumat ja kokoontumisajot myös vaikka en ole niiihin osallistunutkaan. (paitsi siis tampereen) Ja jälleen kerran hienot ihmiset.
huonoa on sekavuus. Jutut häviää viiteenkymmeneen eri foorumiin ja jos käyttää uusien viestien hakua niin hakusivu on täynnä "ajatko kommandona" topicceja jotka ei välttämättä kiinnosta
Enemmänkin olisi asiaa, mutta palataan siihen joskus toiste.
Mitä?
Häh, vittuiletsä?(busajake @ Heinä. 02 2004,11:43) kirjoitti
No nyt on fillari sisäänajettu, ja männäviikolla myös huollatettu Rajamäellä, joka sekin meni tyyliin soitin päivällä että sopisko tulla vaikka illalla pyörähtämään. Ja 1000 km huolto sitten tehtiin siinä odottaessa.
Mutta nyt VAROITUKSEN sananen, varsinkin kaikille pienituloisille:
Kun pääsin sitten sieltä huollosta lähtemään, oli reppu täynnä tuning-hilpettä. Ja osa jo jotenkin vahingossa pyörässä kiinni...Vaikka ne olivatkin kyllä erittäin käypän hintaisia, niin kun niitä riittävästi kerää mukaan, niin tuleehan siitä sitten maksettavaa. Että noi halvat hinnat voi olla sitten pirullisia...
Toi on paha paikka kun tallissa odottaa siistin näkösiä pyöriä, tulee sitten vimma omaa vääntää vieä hienommaksi.
Käsittääkseni kaikkialla ympäri maailmaa toimii tämä takuun alainen järjestelmä suht samalla tavalla.(Ilkka @ Heinä. 02 2004,13:00) kirjoitti
Jos ilmenee vikaa mopottimessa niin virallisten mopottimien kauppias ottaa yhteyttä maahantuojaan ja maahantuoja ottaa yhteyden tehtaaseen tai sinne mistä on mopottimet tilannu(tukkuri) ja mahdollisesti tukkuri ottaa yhteyden tehtaan puolelle.
Takuuhuolto tehdään kun osat tulevat perille ja on tilaa huollossa.
Pitävät maksavat asiakkaat tärkeimpinä ja tekevät takuut sit kun ei ole kiireitä.
Tietenkin harmaatuojat ovat keskustelleet kaikki asiat sen verran kuntoon (myös sen takuun) että uskaltavat lähteä yritystä pyörittämään.
Harmaatuojan yrittäminen on pienempimuotoista ja kulut ovat sitä kautta pienemmät, eli ne hinnatkin ovat sen takia kuluttajaystävällisemmät.
Takuukinastelu on mielestäni aivan turhaa, se nyt sattuu kaikille tulemaan mieleen, ku virallisen maahantuojan kautta ostanut kauppias tahalteen mustamaalaa harmaatuojia ja tietää että homma toimii kuitenkin niin kuin pitää ja useimmin jopa nopeammin, joka riippuu ihan kauppiaan palvelualttiudesta.
Palvelu harmaatuontiyrityksillä on henkilökohtaisempaa ja nopeampaa.
Näin se vaan on.
Ei aloiteta taistelua joka on aivan turha.
Kaikille hyviä kilsoja, mie aloitan sisäänajon sit maanantaina, sitä odotellessa meen mökille kalaan.
En ole aloittamassa enkä aio osallistua mihinkään taisteluun.(busajake @ Heinä. 02 2004,15:14) kirjoitti
Minulle tärkeää on se että kauppias on samassa kaupungissa jolloin mahdollisten ongelmien syntyessä voin mennä asiasta narisemaan kohtuullisen pienellä vaivalla.
Ja mitä palveluun on tullakseen niin tuskin se harmaus siihen vaikuttaa.
Mitä?
Jep!(Ilkka @ Heinä. 02 2004,15:28) kirjoitti
Mullekkin on ihan sama onks kauppias harmaa, keltainen, musta tai punanahkainen.
Tärkeintä on homman toimivuus ja ihanuus.
Toinen juttu miksi ostan vain harmaatuotuja pyöriä on että tiedän vaikuttavani moottoripyörien hinnanlaskuun pidemmällä aikavälillä, se kun on niin että kun harmaat jyrää hinnoissa niin "virallisten" kauppiaiden on pakko tulla mukana.