Miten se nyt menikään? On kahdenlaisia kuskeja:
1. niitä, jotka ovat kaatuneet
2. niitä, jotka tulevat kaatumaan...
Toivottavasti kukaan ei saa mitään paniikkikohtausta tai menetä yöuniaan, mutta kertokaapas miten olette mopon kanssa kaatuneet, kolaroineet tai muuten joutuneet onnettomuuteen? (15v mopolippoja ei lasketa *
) Tarinoita on varmasti yhtä monta erilaista kuin niiden kertojaa, joten niistä olisi varmaan apua kaikille niille, jotka kuuluvat tuohon jälkimmäiseen ryhmään (tunnustan)
Kuinka tilanne kehittyi, mistä onnettomuus johtui, olisiko sen voinut välttää=mitä olisi pitänyt tehdä toisin jne...
Ei enää mopoa allaGsx1400 lähti uuteen kotiin...
Polkupyörällä noin kymmenen vanhana ja viellä sairaalan pihalla.
Taisi tilanne nopeus olla liian suuri![]()
LIFE'S TOO SHORT NOT TO BE
* *-jokaisen motoristin sisällä asuu se pieni bomberi-
-joka muuta väittä valehtelee tai ei käytä moottoripyörää-
www.gamblerracing.eu
www.bombermagazine.com
www.riding.fi
Zetan 750 koeajossa ja melkein paikaltaan kaaduin, kun vetäsin etujarrun pohjaan ja rengas lähti alta
No ei sinäänsä mikään ihme tuo kaatuminen, koska ennen tota zetaa olin ajanut vain kerran piikillä...
18v, cb 350 ja ajoin pakettiauton perässä, menosuuntaan katsottuna oikealta pihasta tuli auto jonka kuski ei pakun takaa minua nähnyt. Ruuhka-aikaan päätti sitten heti pakun jälkeen nostaa kytkintä ja liittyä liikennevirtaan. Pyörä poikittain auton nokkaan ja alle, itse hyppäsin suoraan ylöspäin niin ei jalat jääneet väliin. Pää edellä auton tuulilasin yläreunaan josta ilmalento vastaantulijoiden kaistan ylitse toisen puolen jalkakäytävälle. Pyörä lunastukseen ja itselle reiteen mustelma ja kypärä halki. Autoilija (Tampereen liikennelaitoksen bussikuski) sai n. kolmen viikon palkkaa vastaavan sakon varomattomuudesta liikenteessä. Onneksi on hiukka paksumpi niska niin tässä vielä pärtsäillään.
Do you have premonitions of déjà vu?
Kerran vauhdista, oma ajovirhe ja llian suuri nopeus. Lukemattomia kertoja pihassa.
No niin, no
kauan sitte piikillä nissanin kylkeen joka päätti omasta tahdostaan kääntyä eteen...mamma ei huomannut auringonpaisteen takia mooppedia...
muutama kylkiluu ja toinen jalka poikki ja pyörä lunastukseen..
väistää ois voinut toiseen autoon tai metsäliiton vastaan tulevaan rekkaan...ei kiinnostanut...
siitäkin selvittiin...mikä lappalaisen tappas...
KÄRPÄT KIITTÄÄ....
TUOLTA löytyy niin meikän kuin monen muunkin kokemuksia mopon seljätyksestä.
Eka ja pahin. Tammikuisena aamuna ajelin kaikessa rauhassa roudilla kouluun, ihan jopa lähestulkoon nopeusrajoituksen mukaisesti kuuttakymppiä, kun oikealta kolmion takaa tulla suhautti pikkuinen renaultti aikeenaan kulkeutua tulosuuntaani. Aikeeksi jäi, samoin kuin miun kouluunmenoni. Lennettiin kevarin kanssa hankeen, siltä meni raukalta runko vääräksi, minulta vain nilkasta nivelsiteet. On tossa koivessa nyt yhä kiva arpi, mutta luu oli vahvempi kuin piikin runko ja renaultin pelti yhteensä, kun siinä välissä kesti rikkoutumatta. Rellu muuten meni lunariin, olisi roudikin mennyt mutta kun sattu just oleen sopiva runko tallissa...
Minun osaltani tuota olisi ollut melko vaikea välttää, siinä vaiheessa kun tajusin ettei se aio tohon risteykseen edes hidastaa, olin itse jo liian lähellä koskeaksenikaan jarruihin. Jäisellä tiellä ei olisi muutenkaan pysähdytty ihan äkkiä...tietysti, jos ois ollut enempi tehoa niin olisin ehkä juuri ja juuri ehtinyt pois alta, nytkin kun osuttiin nimenomaan vasempaan etukulmaan.
Aina ei voi hidastaakaan kun joku ajaa kolmiolle vähän kovempaa, sekin kun kuuluu suomalaiseen liikennekäyttäytymiseen. Eli eipä tuossa auttanut kuin kiristää vaijeria, purra hammasta, ja sen jälkeen rentoutua ettei paikat mene rikki kun se asfaltti tulee taas vastaan.
Pari vuotta tuosta kulunut, melko helposti palautuu mieleen. Saman vuoden kesäkuussa sattui toinen auton päällekäyminen, silloin eka ajatus oli "eikai taas" ennenkuin pimeni...
Lentämistä ilman siipiä![]()
"On se ny per... kun ei letitetyllä parrallakaa saa...!"
Onneksi en ole kovasta vauhdista röntyillyt pitkin ojan pohjia, enkä kokeillut auton pellin ruttaamista. (TOK TOK, koputtaa päätä) Viime kesänä tuli mokattua Tampereella, en muista missä siellä. Olin vahingossa ajanut harhaan ja käännyin umpikujassa tulosuuntaan. Joku oli keksinyt laittaa kivenmurikan tielle, sellasen parin nyrkin kokoisen ja seuraavaksi ko. motoristi kääntyy tiukasti autokoulun oppien mukaan ja ajaa epäonnekseen suoraan kivenmurikkaan. En vaan jostain syystä huomannut sitä. HOPLAA, jalka maahan ja siitä kyljelleen liki nollavauhdista, kun asvaltilla ollut hiekka luisti jalan alta. Pari tyyppi jäi toljottamaan siihen, mutta minä en odottanut sen enempää. Mopo pystyyn ja pikainen poistuminen. Onneksi oli kypärä päässä. Nuppi helotti sen verran punaisenaJarrukahva vaan vääntyi ja änkkäristä lähti vähän maalia, ei muuta. HUH!
Kloppina suistuin jyrkässä mutkassa ulos kevytmoottoripyörällä. Seurauksella, että katteet hajosivat ja solisluuni murtui. Olisi vissiin pitännyt ajaa hiljempää tai sitten kantata enemmän.![]()
http://www.etukaista.com/ Houkuttelevan helposti loistokaupat ja -kohteet
olen ilmeisesti se motoristi "joka tulee kaatumaan"..![]()
nyt meni yöunet... ja p**kat!![]()
![]()
![]()
ärrää sen olla pittää...
Pahin..? No, ainakin noloin. Korttia ajaessa ekalla liikenteeseen suuntautuvalla ajotunnilla. Ajoin päin seinää ja siittä nurin.. Ja opettajakin kaatoi omansa, kun vilkas olkapään yli, et mitä mä törttöilen.. Hävetti niin sairaasti, että..!!
Sen jälkeen oon pysynyt pystyssä, vaikka viimeks tänään oli "vähältä piti"-tilanne.. Ja joku taxi-mies + muutama kirves-mies oli todistamassa. Sillonki hävetti niin, että kävelin kypärä päässä sisälle asti..![]()
-paljon tuli tehtyä oikeinkin-
No silloin 1939 raatteen tiellä kaaduin aika pahasti *No ei vaan sori huonon maun vitsi...
Nurmikko on viholliseni. Kaaduin endurolla metsätiellä about kuudenkympin vauhdista sen keskiviheriön vaikutuksesta niin ettei ehtinyt sanoa edes v*ttu. Takapää lähti alta salamannopeasti. Pännimistä lisäsi että päällä oli ensimmäistä kertaa uusi ajotakki, joka kuitenkaan ei onneksi ottanut osumaa. Tämä tapahtui 16 vuotiaana, niin että pahemmilta kaatumisilta on 14 vuotta vältytty. (koputtaa päätä)
Muokkaus:
Itseasiassa tuo ei ole ollenkaan pahin. Samaisella endurolla tulin sataa loivaan mutkaan jossa kokonaiskulma oli jotakin 90-astetta. Asfaltti oli uutta, ja perse lähti alta silloinkin. Seurauksena stongan päässä kulumaa ja jalkatappi kului melkein puoleenväliin, samaten taka-akselin pultin pää. Selässä oli reppu, mikä meni roskiin ja farkuista lähti takataskut
Nolotuspointtina kyseinen tapahtuma tapahtui paikallisen työväentalon vieressä, jossa sattui olemaan kyseisenä ajanhetkenä nuorisodisco. Olin varmaan illan näyttävin episodi...
Kunpa joku kertoisi bomberipelleille, että halvempia kulmahiomakoneita löytyy laatumerkeiltäkin. Ei tarvitse käyttää moottoripyörää.
Heinäkuussa 2002 olin parin kaverin kanssa pätkällä ja meno yltyi liian kovaksi, tiukassa mutkassa ollut routavaurio koitui kohtaloksi.
Mutka loppui kesken ja ojassa ollut lohkare lopetti ajot sen kesän osalta, mopon keula ja runko solmuun parin voltin aikana.
Onneksi oli viljapelto laskeutumis paikkana, ei luita poikki eikä sisäisiä vammoja, ruhjeet oli tosi värikkäät, henkisiä vammoja tuli vähemmän. Vauhtia oli niin paljon että henki olis voinu mennä jos olis osunnu johonkin.
lopputulos oli 250TZR vaihtu 650 Hondan Revereen ja ajot jatku seuraavana keväänä, se raato muistuttaa varaston nurkassa siitä kaasun käytöstä.
![]()
Purkaan sen joutuu kumminkin...
No viimeksi 7v:nä ajoin Honda MOnkey:lla ojaan,iskä tuli sit nostaa,se varmaan![]()
Yamaha, Feel the power...
(TurbocheR @ Touko. 30 2004,21:02) kirjoitti
![]()
Tänään Alastarolla kolmos mutkassa etunen alta ja nurin mentiin *. Vauhtia arviolta joku 70 km/h. Mutkassa oli hivenen öljyä joissain kohdin ja sadekin alkoi hetkeä myöhemmin, joten taisi olla normaalia liukkaampaa, koska ihan normaalisi siihen tulin. Yritin loppuun asti pitää pyörän pystyssä joten lopputulos oli se, että pyörä heitti mut kyydistä ja jatkoi matkaansa ihan pyörillään noin sata metriä. Siihen se sitten johonkin juurikkoon pysähtyi ja kellahti kumoon hiekalle. Aika moinen tuuri siis kävi. Oikean puolen katteisiin tuli lieviä naarmuja niinkuin myös peiliin, muuten ei vaurioita. Itse kieriskelin jonkun matkaa ja kypärä, nahkapuku, kengät ja hanskat menee vaihtoon. Pahimmat jäljet kypärässä ja hanskoissa. Vasemman käden etusormi ja pikkurilli sekä käsipöytä, vai mikä tuo nyt on, sattuu aika paljon. Huomen aamulla röntgeniin.
Loppujen lopuksi aika vähin vaurioin siis selvittiin.
DT125R-95>CBR600F-91>ZX9R-01>ZX6R-04>ZX10R-05>BSE 125 minisupermoto>CBR900RR-92
Ai saasta! kehno tsägä... toivottovasti lekurilla ei ole kurija uutisia, kesähän vasta tuloillaan!(heijani @ Touko. 30 2004,22:19) kirjoitti
![]()
Life is a bitch... but ain't it funny to fuck it!?!!
Onneksi ei *(jenssode @ Touko. 30 2004,22:39) kirjoitti
. Pari päivää lepoa vaan. Vähän kolottaa lihaksia ja käsi on edelleen pirun kipeä. Murtumia ei kuitenkaan ollut. Kausikin voi kohta jatkua kunhan käsi hieman paranee ja saan hommattua uuden kypärän *
. Ja ne naarmut pyörässähän vaan lisäävät katu-uskottavuutta *
.
DT125R-95>CBR600F-91>ZX9R-01>ZX6R-04>ZX10R-05>BSE 125 minisupermoto>CBR900RR-92
Asia on vakava, eikä sille missään tapauksessa saisi nauraa.. mutta tuo poliisiraportti pisti repeämään![]()
Vanhus:
Honda CBR 600f -89