sen verran, että redheadin mukaan kysinen hommeli ei aiheuttasi mitään öövermmäräisiä tutinoita mustalle loodalle niinkuin suitsafinlandian teknoguru aikanaan väitti ! soitin tosta astiastosta kun olin kuulevinani ton hapettimen pitävän omaa mekkalalaansa siellä lähtökäyrien alla, just siinä motosalvaruokkoojan vieressä. kyseessähän himmeli, joka tuuppaa ilimoo tuonne poistosydeemiin pakokaasujen puhtaanapitoa varten, ja tavallaan sen lisähapen ansiosta jäännöskaasut palavat vielä siellä pakopuolellakin. totuus lienee kuitenkin se, että päästömittareille annetaan jippoillen hiukan myös puhdasta ilmaa jotta sallitut normirajat eivät ylittyisi.....ja miksei tämmöisellä maatiaisjärjellä ajatellen vehke myös hieman jäähdyttäisi poistokaasuja, mene ja tiedä. no joka tapauksessa härvelistä ei ole mitään hyötyä motukan toiminnalle sinällään, pelkää painolastia tuo on. hämää myös tehomittauksia, koska seoksen säätöä on lähes mahdoton suorittaa optimaalisesti pairin ollessa leikissä mukana, niin sanovat nuo virittäjätietäjät. 99-2001 busissa toi pair oli alipainetoiminen, ja siitä ylöspäin räklätin pelaa pienellä solenoidilla. näissä hirstoriikkilinnkareissa..hahaha....riittää kun tulppailee imupuolelta tulevan alipainekelloletkun, ilman syöttöletkut, ja myös ne pakoaukkoihin johtavat metalliputket tukitaan erillisin umpilaipoin. redhead varmaan kertoo ton jenkkiosoitteen josta noita levynpalasia saapi. 2002- ja uudemmissa ei kait tarvii kun tulpata noi pakoliitokset ja ilmasyöttö, *ja heittää se halvatun pairi naapurin koiralle.... * *
mie pyydän vielä tota entistä spegellmannia täydentään tätä ilmiantoa, jotta mun takii ei kukaan busanisti sorru mitään ylimmääräisiä tuhmuuksia tekemään rakkaalleen.... *![]()
jokkebus@
Ei ole sellaista mekaanista ongelmaa, jota raaka voima ja tietämättömyys eivät ratkaisi...
Minä heitin sen lutkuttimen ennakkoluulottomasti mäelle ja tulppasin ne röörin reikelit sieltä kannesta. Tietenki niitten joilla vielä jostain syystä on or(i)ginaali se ilmansuodatinboksi, täytyy muistaa tulpata myös sieltä päästä se läpimeno. Tuoreitten lambdojen mukaan vehje pelaa kuin kello, ja saatiinhan sen venttiilin tontille kivasti saneerattua tilaa sille föönille... Niin ja pyörähän on -02,eli juuri se sähkö-ohjatulla humpuukipairventtiilillä varustettu versio. Mullapa muuten vois olla niitä laippoja sinne kanteen, mikäli löytyy jostain se levarin ohjelma, millä niitä vois hakata.
Ja minulle sitten samantien 4 kpl niitä laippoja tulemaan jos/kun löydät sen softan. Ilmotat sitten vaan tili-nröötä ja että paljonko... *
Ficcen kuvista syynäilin tuota systeemiä ja jäi mieleen että paljonkohan nuo pairin reiät siellä kannessa siis pakokanavan päässä sotkee kaasujen kulkua... luulis jotain pyörrettä aiheuttavan kun on moiset "umpikujat"... *![]()
-Artsi-
100 m/s Club Member
Mulla on sit varmaan se alipainehärpäke.......2000-malli.
Mitäs toi käytännössä(Suomeksi) teettää että poistuu toikin tehonpuottaja?Tulppia,softaa? ....mitä mitä mitä mitä sinä sanoa.... onko busassani joku 'muka' vikana.......
Kyl mie uskon että pientä tehonpoikasta sillä vielä lissee saa ainakin ylimäärästä painoa pois![]()
busanistit +200mph club finland
Mullapa muuten vois olla niitä laippoja sinne kanteen, mikäli löytyy jostain se levarin ohjelma, millä niitä vois hakata.
Kujo...suomennas ny toi lauseke sedälle, mää putosin rattahilta eineentoi laippahan on semmonen soikhio snadi levynpala, jossa on pari läpee päissään. kyll noita saa laserilla läimittyä äkkiäkin, ja sitä halvempia ovat mitä enemmän tettää.
ja noi samat laipat kelpaa varmaan moneenkin suizamallliin, joten sosiaalista kysyntää vois olla paljonkin.....
kattelin pikasesti rompulta että miten toi laipan tiivistys on hoidettu, mut ihan ei selvinny äkkivilkasulla. onks siinä putken päässä joku pallolaajennus jonka se laippa änkee vasten kannessa olevaa vastepintaa...
jokkebus@
Ei ole sellaista mekaanista ongelmaa, jota raaka voima ja tietämättömyys eivät ratkaisi...
Fast Sjonnyn sivuilta (Busa modifications -> PAIR removal) löytyy infoa tuos PAIRin poistosta. Ne "tulppalaipat" saa tiivistettyä, vaikka moottorisilikonilla, tai tekemällä tiivistepahvista sopivan kokoiset tiivisteet. Siinä on siis yksinkertaisesti vain kaksi tasopintaa vastakkain. Maailmalla ovat tulpanneet noita reikiä ihan vaan kiertämällä sopivan kokoisen pultin siihen kannessa olevaan reikään. **Tosin sellaiset tiiviste levyt antavat kylläkin vähän enemmän "ammattimaisemman" kuvan. Noita tulppalaippoja (Block Off Plates, Part#: BOP-1) löytyy mm. tuolta.
Nonnii,nyt miekii pääsin 'jyvälle'....
Kohta ei oo mulla pairrii......*lallattaa*..... *
Kiitos linkistä....jälleen.....
juu, jos saat toimimaan sen ohjelman, tai Laaserin rallattamaan, niin ajakaas mullekkin niitä BlockOff lepukoita! Sillä kappalehintahan vaan laskee, kun niitä vääntää!!!
Siis lauantaina haen omani "autotalliini" ja sit alkaa vimmattu osien vaihto jotta pääsen kokaseen peliä... Pitää varmaan ihan stanuna kokeilla muutama kiekka ympäri tallia ennen purkamista, että saanko takasuoralla 100 km/h lasiin, niinku Zetori ottaa...
Laittakaas viestiä, kun lepukat on valmiita!!!
Suomennetaanpas...
Minä kun en ite ällyä noista ohutpeltileikkuuhakkurivermeistä yhtikäs mittään, vaan ku se tuo meitin mamma mulle tuolta töistä kulettelee kaikenlaisia kivoja...
Ja ku se on just nyt toipilaana kun sirkkelöi sormeensa *,niin on nuo alihankinnat vähä pitkissä piuhoissa. Vaan jos se softa löytyy jostakin sieltä työpaikan kätköistä, niin niitä kyllä äkkiä tulee paljonki, ja ne on halapoja!
Jos ei ne sitte sitä löydä, niin toimitus voi venähtää jopa ens viikkoon.![]()
no joo nyte selkis ! jos toi datanpätkä ehkä löytyy ja sun ellin pippa paranoo, nii tottahan sitä joku päivä kandee odottaa. eikä toi tulppaaminen kierteittämälläkään oo hullumpi idea, semmosella sisäkuusiotasotulpalla koristettuna siitä tulee vieläpä ihan siisti katellakin.
toi pikajounin linkki oli ihan hyvä, eli ton yhen anturin siirto tulee tehtyä ilmanruokkoojan tilkityksen yhteydessä. siitäkin huolimatta että noita tosi kuumia ajokelejä ei näillä leveysateilla niin montaa päivää vuodelle ees satu...
jokkebus@
Ei ole sellaista mekaanista ongelmaa, jota raaka voima ja tietämättömyys eivät ratkaisi...
Oli tuolla tehtaalla ollunna vähän kiireitä, mutta nyt ois tuossa pöydällä nippu näitä tulppalaippoja odottelemassa. Laittelen tulemaan pikimmiten. Sillyflier vois laittaa mulle tuon osoitteen, niin vois tulla paremmin perille. Lisäksi Artsi, Jokkebusa, Tbus ja Ago on noteerattu, oliko muita tarvitsijoita?
kiittää ja
![]()
![]()
Hehiö, palauduinpa taas lähemmäs maan pintaa tuolta ajeluleijumisista... 150 km nautiskelua takana. Vilpoista mutta niiiiin mahtavaa...
Kujolle siis n kertaa *miitissä peitelevyistä, selviiköhän paluumatkalle koko viikonlopun aikana... Jokkeb taas joutuu särpimään nunna-sumppia nuista cd-lätyistä niin että suoli toimii taatusti seuraavan viikonkin ja samarinia palaa mukitolkulla... *
![]()
-Artsi-
100 m/s Club Member
Hep!!! Tänne vois jo varulta 8 kpl pistää josko tuota putken vaihtoa jossain vaiheessa taloustilanteen niin salliessa sais eteenpäin...(Kujo @ Huhti. 06 2004,18:43) kirjoitti
Siiis 4 mulle ja 4 Tase1:lle. Ja kulut korvataan tottakai!
No parskuta, tuhannet kiitokset ecutäteen Kujolle
Piti jo eilen alkaa noihin huoltohommiin, mut järki voitti ja painuin lenkille. Ja kuinkas ollakaan sinihopee hababusahan se siellä lähitiellä oli kans menossa kera donnansa. kävimmä pikasumpilla öljymäellä, ja teimme kimpassa pikku illtalenkin. about neljää astetta näytti lämpömittari kun kasin jälkeen kotiuduin. vaan maittoihan tuo maantie taas kerran. ekat viissattoo kilsaa alkaapi olla kasassa tältä kaudelta. pikku hiljaa alkaa taas muistuun miltäs se prätkän ajaminen oikeen tuntuikaan.....![]()
jokkebus@
Ei ole sellaista mekaanista ongelmaa, jota raaka voima ja tietämättömyys eivät ratkaisi...
nonnii levyset tuli...kiitos vaan Kujolle
ottakso bussin heti aaki.....*malttamaton*![]()
Kiitokset Kujolle!!! Eilen odotteli nippu noita palikoita kotosalla. Ovat ikään ammattitason jälkeä.![]()
busasta on PAIR:i irti ja käy ja kukkuu vallan hienosti.
Kiitokset Kujolle vielä palikoista!! *![]()
Hommana ihan miellyttävä,ei tarvinna syyläreitä irrotella kun kiinnityksiltään ja poishan sen oli tultava.
Perskutarallaa,meni säätöhommiksi uusiks...bensankulutus nousi melkein puolella.... *
Tosin ei tainnu liittyy tohon PAIRiin.....
Penkityksen jälkeinen säätö toi tuon 'ikävän' probleeman,bensankulutus on nyt tavallisella nopeusrajoituksia noudattavalla ajolla?(mitähän se on)nyt n 10ltr/100km....ei perkele.....onko tosi että näin?Oisko parannettavaa jotenkii.....