Tulokset 1:stä 18:een 18:sta
    tervehdys,onko poijjilla kokemusta tuollaisesta touring plexistä busassa,tuo orkkishan puhalluttaa tuon ajoviiman sopivasti tuohon kaulankorkeudelle tälläiselle "pers-jalkaiselle-179 cm" et sitä minä vain et heittääkö se sit ton viiman tuohon kypärän korkeudelle ja alkaa sit siinä paukuttamaan jos tuollaisen plexin laittaisi..kerkesin mittäin jo hätäpäissäni sellaisen tilaamaan...kuitenkin selvinpäin
    Itselläni on tommonen plexi.. katso linkki. Se on MRA:n ja käsittääkseni joku touring-malli.

http://www.geocities.com/sillyflier/Hayabusa.htm

Itse olen 173cm, siis oikeasti mä olen pitkä jätkä mutta mulla on noi jalat vaan niin syvällä pers.....

No siis... *Normaali ajoasennossa mulla on vähän semmonen tunne että toi jotenkin kasaa korvien kohdalle tota ilmavallia. Räplätys vähenee yli sadan vauhdeissa kun suoristaa selkäänsä niin että pää nousee korkeemmalle. Mua on alkanut kiinnostaa kokeilla tuota tuplakuplaa.

Kertokaas tuplakuplailijat mielipiteitänne siitä.... Tosin ihmisen aistit on huono mittari mutta kuitenkin.
    Entisessä pärrässä oli just tollanen spoileriplexi.Yksin ajaessa ok mutta kaksin ajaessa heittää tuleet kyytiläisellä. Taasen tuplakupla sopii molempiin. Jos ajalet enemmän yksin osta toi mutta jos et niin ehottomasti tuplakupla.,
    busanistit +200mph club finland
    mmmm...mihis mun viesti oikein hukku......

Määku olen tällanen pitempi(174cm),nii toi Mra:n tuplakupla on aivan mahtava härpäke.Alkuperäinen plexi juurikin heittää tuulahdukset korvien alapuolelle kaulan tietämille.Tupla taas viskoo sen ylemmäksi ja inhottava humina häipyy ja pystyy ajaan 'reilumminkin' ihan imatran ajo-asennossa.....ei tarvi mennä loheksi tankin päälle....
    Taitaa tuo sillyflierin pleksi olla samanlainen mitä minulla, eli spoileripleksi lienee kyseessä. Normaalivauhdeissa ei juuri eroa vakiopleksiin, vähän kovemmassa kyydissä pääsee paremmin sen taa piiloon...
    +200 mph & +100 m/s Club Finland
    Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
    170 reppu selässä.... ja mulla on ton givin tekemä etulasi.
    meikäläiselle niin passeli ku olla ja voi. potta ei viimassa juurikaan häiriinny turbulensseista, ja antaa kyllä nostettakin kun joskus harvoin niille nopeuksille ylletään. miten toi sitten toimii teillä jotka ilmeisesti ovat kasvatuslaitoksessa olleet, eivätkä oo ajoissa päässet sinne katkaisuhoitoon...siiit en ossoo sannoo miten heillä pelittäisi...
    jokkebus@

Ei ole sellaista mekaanista ongelmaa, jota raaka voima ja tietämättömyys eivät ratkaisi...
    Mullakin on toi MRA:n tuplakupla. Mun mielestä toimii oikein hyvin.

Btw. Vaikuttaa viesteistä päätellen Busanistit olevan aika kookasta sakkia! * Itse 178cm.
    Sepe

<span style='color:blue'>*BMW G450X*</span>
    <span style='color:orange'>*Suzuki GSX-R1000 K8*</span>
    HUOMIO! Myydään ylimääräisiä pituus senttejä muille busanisteille!
    Mä kun olen rapiat päälle 190...
    Tällä hetkellä mopossa on vielä toi vakio pleksi...Ja pitkä kun olen, ni suurin paino tuntuu tulevan ihan tohon hartioiden kohdille...Hyvä nopeusrajoitin, ku satasen vauhdissa on vielä sopiva ajaa, mut jos lisää vähänki (20-40km/h) vauhtia, ni alkaa tuntuu ku joku koittais hartijoista kammeta mua pois satulasta....
    Vakavassa mietinnässä on toi tuplakupla...pelottaa vaa, se kun ei ilmainen ole, et jos se on MULLE huono ostos...ja ilmavirta tulee kaulaan ja päähän...
    Tiedä sitte...
    Taas piti...Piti taas
    Lainaa (hababusa @ Huhti. 22 2004,15:06) kirjoitti
    Hyvä nopeusrajoitin, ku satasen vauhdissa on vielä sopiva ajaa, mut jos lisää vähänki (20-40km/h) vauhtia, ni alkaa tuntuu ku joku koittais hartijoista kammeta mua pois satulasta....
    Jotain hyötyä tästä lyhyydestä. Ei meinaan tarvi ennen 250km/h alkaa kumarteleen. Menee tuonne asti loistavasti pystyssä.
    Sepe

<span style='color:blue'>*BMW G450X*</span>
    <span style='color:orange'>*Suzuki GSX-R1000 K8*</span>
    ja noi menee helposti......nää meinaan mitat tonne tuplan alle...ei tarvi kyyristellä suotta.....
    Mie oon sopivasti 173cm tynkä, ei tarvi onneksi laittaa dubbelbubbeleita.
    Mie en henkohtasesti välitä dubbelist enkä touringista.
    Mun silmään ne näyttää tuovaan busan keulaan AfricaTwin/Paris-Dakar lookin.
    Mulle busan orkkispleksin korkeus riittää ja jos rupeen survoon huolella niin mun selkä kestää kyyristelyä.
    Huom!
    Tää on mun mielipide, ei tarvi kivittää

Onhan mull pleksi vaihtunu iridiumiin, mut se on suunnilleen orkkis korkeudella.

Elämä alkaa 300:sta!!
    Minen ikinä aikuistu, mie vaan kasvan isoks...
    Mulla on ny ollu puolentuhatta kilometriä kiinni tuo Metissen "Race" pleksi eli dubbeliksi tuonkin kai vois määritellä...
    Pituuden puolesta kun näemmä oon tämmöinen tyypillinen metriheikki busanisti, siis 176 cm * niin kommenttia:
    on parempi kuin alkuperäinen, tuuli ei paina hartioita kuten orggis-pleksillä. Mullahan on myös kahvat vähän ylempänä ja taaempana kuin vakiona eli suht pysty ajoasento. 2-päälläkin menettelee. Orggis-muotoinen pleksi on kyllä minustakin esteettisesti kuitenkin parhaimman näköinen busaan.
    -Artsi-
    100 m/s Club Member
    Mun kokemus spoileri pleksistä on huono. Musta se ohjaa ilmaa suoraan kypärän visiiriin! Vakio on parempi, tuplakuplasta ei ole kokemusta.

Pituutta tällä busanistil on 176cm.
    ex mopot --> Honda CBR 1000F -92, Suzuki GSX1300R Turbo -03, Suzuki GSX1300R -06, Suzuki GSX600R -06, KTM Super Duke -07, Kawasaki Z750 -07, Ducati 1098 -08.
    Nyt alla KTM Super Duke
    Kuten Artsi mainitsi niin orgis on in!!! On se ihme asia että mitä enempi tota bussea katsoo, sen paremmalta se näyttääääää SIIS kaunein pyörä päällä planeetan

Höh, vuos sit, ei ikinä tollaista "paskaa"
    Joo, mul kävi näin et tilasin briteistä iridiumpleksin ja britti väitti et se olis ihan vakion korkuinen ja iridiumi.
    No se tuli ja se ei ollut vakion korkuinen vaan dubbelbubbeli ja vielä rikki!!
    Oli halki sielt ylhäältä just siitä kuplasta ja sit sieltä alhaalta mikä menee sinne katteen alle.

No mie sain sen kans sovittua et hinnasta pudotetaan puolet poies ja se lähettää ilmaseks pari jutskaa mitkä mie halusin.

No sit mie rupesin pleksukkaa modaan sen näköseks miks mie sen halusin.
    Jätin sen vakion korkeudelle, mut leikkauksen jouduin toteuttaan aikaste edestä, mut ei se mitään, siitä tuli aika magee....siis mun mielestä.
    Eli taas lausun et älkää kivittäkö.
    Mie oon tällanen hassu jannu, mun rätkien pitää näyttää ns."hotrodilta" vaik ei ne oliskaan.
    Tos olis pari mautonta kuvaa:

http://www.mp-foorumi.com/gallery....d47.jpg

http://www.mp-foorumi.com/gallery....82c.jpg

Tilauksessa on elohopean näköinen pleksi joka sointuis noihin vilkkuihin ja umpioon, sit se olis sen näkönen mitä olen aiiina halunu.
    Eikös tärkein juttu oo et pyörä on omistajansa silmään sopiva?
    Mie en ainakaan hirveesti kuuntele muiden ohjeita kuin pitää tuunata.

Niin ja sitä vielä et eilen yöllä ku tulin kotiopäin hesasta ja tiesin ettei kissalan pojjaat kerkee motarilla päivystää vai onko se sit yövystää?? *
    No kuiteski otin sen ekan kunnon testin busalla ja suihkasin ennen myllykukon asemaa 250km/h mittarin mukaan ja sigma näytti 237 ja sit sen myllykukon kaakaon jälkeen vetäsin sen mullekkin maagisen luvun 300 mittariin, mut voihan vidhu!! sigma ei ollu mukana jutussa...oli magneetti sen varran siirtyny ettei antanu mitään infoo!! *
    No kuiteski sitä vaan et toimii toi mun pleksitekele ihan vakion tavoin, ei kauheesti tarvi kyykkiä viel 200-220 kohalla, mut siitä eteenpäin tarttee jo kyyristyä ja mulle ei tuota haittaa kyykkiminen.
    Ei mul muuta täs kohtaa...plekseistä.

Lainaa (busajake @ Touko. 01 2004,21:06) kirjoitti
    Niin ja sitä vielä et eilen yöllä ku tulin kotiopäin hesasta ja tiesin ettei kissalan pojjaat kerkee motarilla päivystää vai onko se sit yövystää?? *
    No kuiteski otin sen ekan kunnon testin busalla ja suihkasin ennen myllykukon asemaa 250km/h mittarin mukaan ja sigma näytti 237 ja sit sen myllykukon kaakaon jälkeen vetäsin sen mullekkin maagisen luvun 300 mittariin, mut voihan vidhu!! sigma ei ollu mukana jutussa...oli magneetti sen varran siirtyny ettei antanu mitään infoo!! *
    Tota silläkin uhalla, että saan ikävän ihmisen maineen niin. Kannattais kait harkita miten paljon kertoo näillä foorumeilla noista nopeuksistaan _maantiellä_. Tai jos on kerrottava noita nopeuksia niin ainakin 'radan' voisi kait jättää mainitsematta. Asiasta tämä enempää enää, mutta kun on meikäläisellä tämä forbia 'Ison veljen'-valvonnasta vainen. Ja onhan tämä suljettu-palstakin eli kait murehdin ihan turhia.

Jokainen kait meistä rakastaa vauhtia ja jännitystä, muuten Hayabusa olisi kait väärissä käsissä. Kenelläkään tietoa milloin pääsisi radalle kokeilemaan .... kuskin ratataso alle noviisin? Muita menossa, milloin ja minne?

Ja sitten asiaan. Tuo tuplakupla kiinnostaisi meikäläistäkin hankkia. Todennäköisesti tuo 'humina' kypärässä pienenisi, mutta sittenhän tuo noste-ilmiö häviäisi? Eli se ilmavirran vaikutus joka alkaa ......... Kertokaatten ketkä olette moisen asentaneet.
    2xSS1000 2002
    3xSS1000, BB1500 2003
  18.  
    Lainaa (busajake @ Touko. 01 2004,21:06) kirjoitti
    No kuiteski otin sen ekan kunnon testin busalla ja suihkasin
    Joo....Toiset sitä vaa suihkii... *...
    Mul ei ollu tänäänkää mitää tarkoitusta suihkia...oltii minä + parempi puolisko linkkarilla ja sit paremman puoliskon vanhemmat omalla pyörällää maisema ajolla hienon sunnuntain kunniaks...Jäätii Lavian tienoilla risteyksessä vähä jälkee... Sit melkei heti ristee jälkee alko ~2km pituinen suora...
    Mä ajattelin, et otanpa toiset kiinni...Suoralla oli tasan yks auto...Musta piste liikku suoran toisessa päässä mua kohto...
    En kiinnittäny siihe sen enempää huomiota, kunnes kohdalla alko kuskin ikkunasta pysäytyslaikka heiluu *...
    Valehtelematta koko ~150km lenkin aikana ainoa kerta, ku ajoin ylinopeutta (koska en halunnut aiheuttaa pahennusta mahdollisten tulevien appi vanhempien keskuudessa) ja seki tyhjällä suoralla, eikä silloinkaan kaahaus mielessä...
    Ja voi helvettiläinen...oli kai se ainoa musta kärpäsen paska kaukaisuudessa sivaripolliisi...
    Kirjoitti sitte 192€ sakon...anto "hyvää hyvyyttää" pari päiväsakkoa alennusta, ku oli tyhjä tie...Siis voi * ....
    Olen sitä nyt tän päivän miettiny ja totean seuraavaa :
    Olen nyt 25v ja ajanu vuoden vaihteesee asti niin ku nuori Tommi Mäkinen konsanaan...tästä tuloksena 0 sakkoa!!!!
    Kun täytin vuosia, ni ajattelin, et olis varmaa vähä aika jättää ylimääräistä kohellusta välii...Tästä tuloksena 2 ylinopeussakkoa viimeisen kuukauden aikana...
    Johtopäätös...Jos aijais taas ku Tommi Mäkinen...Tänäänkää ei olis tullu sakkoa, jos olisin ajanu aikasemmi edes hetken lujempää, koska ~3km päässä siitä, ku sain sakon oli seuraava risteys, mistä käännyttii sivutielle ajelee hissuksee... olis ehtiny tutkan alta pois...

Enhän minä valitä, mut kyl se silti kyrsii * * *,,,

Taas piti...Piti taas