Jep, tuollainen pirulainen osui silmään ja alkoi pahoin epäilyttää että olisi rakkautta ensi silmäyksellä... Kyllähän tuota jo vuoden tuolla gs500e:llä (katetulla sellaisella) on tullut ajeltua, joten alkaisi olla jo aika vaihtaa...
Kuitenkin, onko porukalla miten kokemuksia kyseisestä konnasta, ajotuntuma (etenkin verrattuna tähän nykyiseen -- "parempi" lienee liian geneerisesti sanottu kuitenkin...), huollot, muut huomioitavat...?
Ja vielä, kuinka tuota saksasta mahdollisesti saisi (-00, -01 lähinnä, siitä lähistöltö ehkä myös), ja paljonko verot tuollaisesta lompakkoa keventävät?
Itselläni tuollainen -02 malli alla ja nyt ajettu 6000+ kilometriä..
- Ajoasento on rento, missään vaiheessa ei paikat puudu (paitsi 140+ matkavauhdissa vakio pleksillä)
- Moottoritehoa on niin että kerkeää mutta ei mikään "tykki" (n.80hv)
- Huollot tähän asti halpoja, normaali huoltoväli 6000km
- Mivv slipari herätti pyörän henkiin
- Kevyt käsitellä (vaikka paino ei tähän viittaakaan, 208kg)
- Jousitus edessä hieman pehmeä, riittää "normaaliin" ajoon
- Tilan puolesta hyvä kaksi päällä, tehon puolesta tietenkään ei
Veroista en osaa sanoa mutta uuden saa kaupasta ulos n. 9200? eli ei Suomessakaan älyttömän hintainen.
Harkitse myös tuota 1200 versiota jos lompakko kestää, moottori on siinä mahtava
![]()
600 Kuutioinen -98 vuosmallinen katettu Bandit maksoi saksasta veroineen noin 5200e. Pyörä on käytännössä uusi ja osto hetkellä mittarissa lukemat 6400km. Käytönjälkiä ei pyörästä löytynyt ja kaikki alkuperäinen vielä kiinni.
Mitä seuralilin ja laskiskelin pyörän oston aikoihin niin nuo 01 mallit yms on about 6000e.
Jahs taitaa olla keväthinnat sai sitten jotain inflaatiota on tapahtunut, ku motopalsta.commissa nuo pikkurosmot on hinnoissaan.
Niin, nostetaanpa tätä aihetta syystä että suatanpa olla itekki tuommosen kanssa tekemisissä vielä tässä...
Kertokaa plussia ja miinuksia!
Good to the bone
...
Just myin pois helmeni (-01 600 S)...
Loisto vehje, ainoo kritiikki tulee tärinästä käsille...
Kehuja voisin kirjoittaa vaikka kuinka pitkästi...
Slipari muuttaa koko mopon luonteen, se on must tuohon...
No kerro niitä hyviä juttuja!(Köpi @ Maalis. 19 2004,14:58) kirjoitti
Mites se slipari sitä luonnetta muuttaa? Mää oon niin pieni ja pelokas, että uskaltaako kaikenlaisia tehonlisääjiä siihen laittaakaan![]()
Good to the bone
...
Laihalle säädetty vakiona, jolloin kaasuun vastaaminen (tyhjäkäynnin tuntumassa parani, puhumattakaan äänenmurroksesta
+ tilava satula, jopa kahdelle
+ puolipysty ajoasento, mukava ja rento, ei rasittava, liikenteen seurattavuus hyvä
+ ei maksa maltaita hankkia tai ylläpitää, siltä tuntee ajavansa "moottoripyörällä"
+ luotettavaa perustekniikkaa
jne jne
Kandeisko tuommosesta siis maksaa neljää tonttua? Juu, uitettu on.
Meen kahtelee ko. mopoa tässä tänään tai huomenna.
Good to the bone
...
4 tonttuu veroineen? -01? S?
Vuosiluvusta en lähde arvioimaan kun en ole muuta kuullut kuin että "kuussatanen ninja neljä tonttua". Ois kyl melekosen halba jos siihen hintaan...![]()
Good to the bone
...
Nyt en enää tiiä puhutko Banditista vai Ninjasta
![]()
Miinuksia 600 S Bandit
-teho 2 päällä
-katteelliseen tottuneelle jalat rasittuu pitkillä matkoilla
-äänet ei kovin nätit (liian surisevat ja hiljaset)
-paino paikallaan (työntäen siirreltävyys huono) vauhdissa ei huomaa ollenkaan...
Ei muuta valittamista...noi 2 kohtaakin korjaantuu kun ostat 1200 ja laitat sliparin siihen...
Köp..i ttu..! Elä viisasteleMissä muka lukee ninja
..joo-o.. vähän sama ku kaverin piti internettekniikan opelle lähettää kotisivunsa osote ja intoili runoilemaan ni osote (eli kaikki oleellinen) jäi poikke... niinq kohta tästäki messusta![]()
![]()
BANDIT! ..Rosmo se pyärä o. Ei ninza![]()
Saunaan -->
Good to the bone
...
Eipä ole mullakaan mitään valittamista (-00 600S).
Mopoa metsästäessä on syytä pitää mielessä melkoinen muutos uuden mallin myötä. Pikkurosmoon mullistus tuli -00, isorosmoon -01. *Uudemmassa jousitus on tiukempi ja ilmeisesti jotain muitakin pikku parannuksia. Ja uuden ulkonäkö on pop, erityisesti siis S-mallin. Hinta/laatusuhde on rosmoissa mielestäni erinomainen.
Ite laitoin juuri touring-plexin (by MRA), saas nähdä mitä siitä seuraa tuulen puhinoihin. Ainakin tumma plexi on orggista paremman näköinen (mielipideasioita tietty)
Pannu on ilmeisen tukevaa perustekniikkaa. Tarpeeksi tukevaa öljyä pitää käyttää, ettei pissi joka paikasta. 15W-40 Delvac superia vaan (jepjep, diesel-koneille tarkoitettua).
// Honda Blackbird 1100 XX
Köpi, samaa mieltä kanssasi Banditin luonteesta(Köpi @ Maalis. 19 2004,15:10) kirjoitti
Ilmeisesti kuitenkin säädätit kaasuttimet/vaihdoit suuttimet sliparin asentamisen yhteydessä, sillä pelkkä slipari tuskin seoksia rikastuttaa?
Ittelläni 03 mallin 600S ja mittarissa reilut 6tkm. Miinuksena voisi mainita:
- ohjaustangon tärinä (kesällä pääsee testaamaan josko Louisilta ostetut raskaammat tangonpainot auttaa)
- vakiopleksin pitkäselkäisen (186cm) kuskin kasvojen korkeudelle nostamaa ilma- ja itikkamäärää
- moottorin lämpiäminen kestää suht kauan
- alavääntöä kaipais (tiedän, se on vain kuussatanen
plussaa:
+ ajoasento *
+ yllätyksetön ekaksi pyöräksi, mutta ei tyystin tehoton
+ mun mielestä nätti
+ hyvät peilit
+ hyvä satula
Vaikka Bandit onkin aika "vanhaa" tekniikkaa, oli valinta itselleni aika selvä. Ulkonäkö, ajoasento ja kaikki tarpeelliset oli samassa paketissa, hintaa unohtamatta. Josko tuota ensi vuoden kesällä päivittäisi sliparin tai josko 2005 kesällä tulisi banditista uusi malli...![]()
Öh, tuota... oot miun pitunen (juu, samanlainen paatintappi(Hämppy @ Maalis. 19 2004,20:14) kirjoitti
) niin niin... oot hommannu siihi vissii jonku kunnon matkamotoristiplexin?
Nooh, pieni viima vaan kaunistaa kylläkin - ei tässä mistään sokerista olla
Mut jos huomenna näkis sen "helmen"
Mut hyvä jos ajoasento on hyvä
![]()
Good to the bone
...
No juu, pleksi on tilattu. Tais olla Kappa-merkkinen ja aivan törkeen kallis (yli 90€) mutta ei oo vielä tullu. Sitä pääsee myös kesällä kokeileen. Jos ei toimi, niin sit onki miettiminen, että uskaltaisko tehdä siihen "two inch modia" eli vetäistä pleksi pari tuumaa lyhyemmäksi kuin alkuperäinen. Jonku www-sivun mukaan se vähentää pyörteilyä kypärän kohdalla.(Ressu @ Maalis. 19 2004,20:30) kirjoitti
Itselläni ei niska tullut kipeäksi, mutta meteli korvissa oli kohtuullinen. Jos nosti selän ihan suoraksi matka-ajossa, niin meteli hiljeni heti. Sitte taas jos laskeutui kyyryyn tankin päälle, niin meteli hiljeni silloinkin. No okei, tiedän, korvatulpat auttaa. Mutta talvessa on kaikkein mukavinta se, kun voi ostaa mopediin uutta krääsää!![]()
-03 600S malli. 12700km ajettu.
Jos siihen nyt hommaan sen sliparin niin tarviiko sitä säädättää? meneeko esim liian laihalle ja hajoo vielä koko peli? Jos se tarvii säädättää niin melkein vois sitten hankinnan lykätä seuraavaan 18tkm huoltoon.
Ilmeisesti siinä sliparin mukana tulee aina myös se putken pätkä ettei sitä tarvi erikseen hommailla?
Minulla on mra touring pleksi, ei se ole hyvä mutta on se parempi kun alkuperäinen tai lyhennetty, lyhensin nimittäin omaani niin paljon kun oli mahdollista ja totesin että ei helvetti, ei tää meteli tästä laske lainkaan, ja kuitenkin selkä suorana ja pää korkealla ajaessa on hiljaista... olen karvan alle 180cm
Mitää vikaa ei ole ollu... ja kulkee se ihan mukavasti, tosin etutassun se pitää tukevasti tiessä![]()
- I love the smell of napalm in the morning.
Juuri myin rosmoni pois , -00 600 S
Ajelin sillä n.12000 km ja hyvin toimi.
Hyvää :
-ajoasento
-satula , kyytiläinenkin tykkäsi
-kulutus ei päätä huimannut
-ulkonäkö
huonoa :
-tehoa sais olla enemmän
-omani tärisi kun vauhtia oli 100-110 km/h , oli ikävä piirre tuolla maantiellä.
Omien kokemusten pohjalta (4500 km) olen täysin
samaa mieltä edellä esitteyistä plussista ja miinuksista.
Siitä sliparista... mikä olisi viehkein ja toimivin pakkaus?
Suositelkaa !!! *![]()
Numero selkään ja baanalle, Jawa on luotu miehille.....
Mulla oli LeoVinci ja hyvältä, siis tosi hyvältä kuulosti![]()
Eka pyörä oli -99 mallinen Bandit eikä sitä kovin voi kehua. Toki hevot riitti kevyeen kulkuun kaksi päällä. Mutta tila ei riittänyt kahdelle, kun takapenkkiläinen on lähes 170 cm pitkä. Myös aivan liian löysä keula aiheutti ongelmia kun sen sai helposti pohjaan yksinkin ajaessa. Kyseisessä yksilössä oli kaiken lisäksi jotakin kaasarihäikkää, joten se ei kauaa tallissa viihtynyt. Mutta pienellä fiksauksella siitä olisi saanut ihan hyvän pelin. Tuota keulaa parannettiin seuraavaan malliin, joten se puoli lienee kunnossa -01 malleista lähtien.
- Rajatonta Voimaa! -
Viime keväänä ostin rosmon ja ajelin sillä bout 7000 km.
Tykkäsin pyörästä paljon. Siinä oli hyvä ajoasento vaikkakin jalat jonkin verran väsyi pitkillä matkoilla.
Tehoja oli sen verran ettei tarvinnut jäädät kotiloiden jalkoihin.
Ihan hyvä.. varsinkin ekaksi mopoksi
Jos en olisi löytänyt talvella uutta pyörää, niin ajelisin mielelläni edelleen rosmolla.
Itsellä -02 600S jolla 8000km ajettu. Omassani oli häikkää aluksi kaasarien kanssa mutta se saatiin kuntoon (lopulta). Ei ihan tarkkaa tietoa mikä syy oli mutta kaasareita vaihdettiin tms..
itse tälläinen hukkapätkä (168cm) joten tuo tuuli ei ota ihan älyttömästi, pleksi taitaa kuitenkin mennä tänä kesänä vaihtoon. Ajoasento on itselleni todella mukava ja siksi en oikeen halua pyörää vaihtaakaan vaikka kuumetta hieman olisi.
2 päällä putken vaihdon jälkeen ei mitään ongelmia, tosin vaimoke on yhtä "iso" kuin minä. Kun ajelee matkanopeutta 130kmh ja kierrokset tuolloin about 6-7k niin ei tarvitse edes vaihteita remplata jos ohittaa haluaa... siis 2 päällä.
Kierroksillahan tuo kone elää mutta mitä nyt olen lukenu pyöristä joissa melkein sama kone (about -90 600 gsxf) joita on rääkätty huolella vuosikausia (myös radalla) ja 50 000+ kilometriä ajettu niin ei mitään ongelmia ole ollut... perus varmaa tekniikkaa.
Putkena on MIVV hiilikuitu slipari ja siitä olen tykännyt. Hieman ehkä hävis alhaalta vääntöä mutta oikealla tehoalueella sitten liikkuukin aivan eri tavalla. Soundit tossa mivvin putkessa on loistavat... R1 akrapovicin putkella kuulostaa vieressä mopolta *
Mulla ei tarvittu kaasareitä säätää putken vaihdon jälkeen mutta tuon aikaisemman ongelman takia siellä oli ilmeisesti jo prikat kaasareissa.
Jos budjetti kestää niin suosittelen 1200 rosmoa, itselläni ei aikanaan kestänyt niin päädyin 600 malliin ja tyytyväinen täytyy olla hinta/laatu suhteeseen.
EDIT: Itsellä suurin osa ajosta työ <-> koti ja siihen sopii mainiosti, norjassakin tyli käytyä 2 päällä eli matkakin sujuu. "järkipyörä"
Jeps tää muakin kiinnostaisi, eniten kaipaisin lisävääntöä sinne 3000-5000 kierroksen alueelle...(motorex @ Maalis. 26 2004,09:01) kirjoitti
Yhdyn muiden kommentteihin ajoasennosta, hinnasta ja ulkonäöstä ym.
Mitäs mieltä ootte muuten etujarrusta? Jotenkin en oo saanu siihen parasta mahdollista tuntumaa, tuntuu että joutuu puristamaan aika kovasti että saa pysäytettyä nopeasti. Aion kuitenkin vaihtaa teräspunosletkun kesällä, luulisi auttavan?
Dodih. Nyssitte menin kahtoon sitä rosmoa, ja se näytti hyvältä. Kyllä köyhää nyt kiusataan
..koeajoa odotellessa
edit: nii bandiitti o -96 ja ajettu 30tkm, hinta n. 4,5k€. Ostanko?
Good to the bone
...
Ajoin A-kortin tuommosella banditilla, ja on hyvä pyörä ajaa.. Suosittelen kuitenkin ostamaan '00 -> , koska silloin tehtiin joitakin (en nyt tarkkaan muista mitä) ratkaisevia muutoksia pyörään. Taisi ainakin tankin tilavuus kasvaa ja olikohan jousituksiakin vaihdettu siinävälissä?
Mutta mukava ajaa, ja ainakin yksin tehot riitti hyvin!
4500e ei tietenkään älytön summa tuosta ole, mutta laskin että jos ite olis saksasta hakenut 00-02 mallisen niin hinta olis jäänyt n.5000-5200 kieppeille kaikkineen kuluineen..
Ihan miten haluaaMutta onnea matkaan!
-
Exät:
Ducati Monster 1000S DS '05
Yamaha V-max 1200
Suzuki XN85 Turbo
Kah Puna-Hilkka, nyt loppu suitsan pilkka![]()
Good to the bone
...