do dii....eli ekaks tää ruiskujen kalibrointi. rempparompullakin lienee hommasta jotain osviittaa, mut kukas meitistä tässä taannoin uhkas ton homman tehdä ja mites toi käytännössä mukavasti sujuu...? eli eikhän jutussa kyse ole kuristusläppien asemoinnista lähellä niitä tyhjäkäyntikiekkoja ihan samaan tapaan kuin kaasarikoneissakin. alipaineen pitäis olla mahdollisimman tarkasti saman suuruinen jokaiselle pytylle, ja silläkonstin toi koneen käynti oisi suht tasainen...pitääkös tuota läppäakselin asentotunnistinta samalla kertaa säädellä, josko käynti oleellisestikin muuttuisi...? no joo, kyllähän minä toki ton rompunkin annin lukaisen, mut käytännön vinkit kelpaa aina...jos en vallan väärin muista, suitsaoppaassa oli semmonen pieni nelilohkoinen virtausmittari alipaineen mittaukseen. oiskohan semmonen paree kuin semmonen perinteinen alipainemittarihässäkkä..... mittauksessahan ei oo niinkään tärkeetä se alipaineen määrä vaan että ovat samaa luokkaa kaikki neljä reikää...
lauantaipäivähän meni siinä alastaron keikassa, kujon ja jardzen kanssa kiroiltiin sitä sateentuhnua ja haukuttiin yli-innokkaita poliisisetiä... =) tuliks sitä ajokeliä enää, vai jäikö ne ekat vedot vimpoiksi..? kotiin päin mennessä oli pakko pysätä ja vetää kortsua ylle, ei mitenkään kaatamalla tulut mutta vähän rispas koekmäelle asti...ulvilassa hämmästyttävää kyllä paisto aurinko !!
länsirannikko sai sadetta melkein koko tän sondagpäivän, joten ei muuta kuin busaa osiksi heti aamutuimaan. takakumi menee huomenna uusintaan, ja siinä samalla sitten päätin väsätä vähän muutakin kun lupailivat samaa kosteuspitoisuutta vielä alkuviikollekin. ketjusuojakopan puhdistus, kettinkien pesu tottakait samalla, venttivälyksetkin tarkisitin ( vaikka ehdin jo mekaanikkoakin sinutella siell alastarolla tota hommaa varten, mut keksitään muuta hiukan mukavampaa puhaa sille sessiolle...=) kas kun ai oo siellä kopan alla vielä käyty vaikka alkaa toi 30000 olla ihan huulilla jo. välykset ihan kohillaan, kaikki imut suunnilleen 0.15 ja paot 0.25 luokkaa. katoin sen hydr.nokkakejunkiristimenkin että josko sitä ois vaikka saanu pikkasen kireemmälle. mut koska se haittakieli ei kohtuulisella painalluksella menny yhtä naksua lisää, annoin olla. rallattaa sit minkä rallattaa....venttiilit oli kauniin puhtaat joka pytyssä ainakin siltä osin minkä ruutan läpi pääs näkeen.
ja niin selvät hoonausjäljetkin vielä pytyn seinässä...ahhh...
ainoo mikä hiukan kiinnitti huomioo oli sen kakkosen kuristusläpän selvästi eineen laajempi, mustaksi piettynyt alue siinä kohdin missä läppä tyhjäkäynnillä lepää. hiukanhan niissä sitä töhkää oli kaikissa, mut tässä eniten. siks hiukan tuumailin ton alipainesynkkauksen tarpellisuutta, että olisko se poskellaan ja peräti tohon syyllinen asiaan. kovasti kas näytti että siinä kakkosessa olis ollu läpän esiavautuma pienempi ku niissä muissa... tulpat vieläkin ihan buenot, ei karstan häivääkään, ja noillahan ajelis vielä vaikka miten. mutta kait ne vois jo kumminkin vaihtaa ihan periaatteestakin... *
minkään näköisiä pienestäkään öljyvuodosta kieliviä todisteita ei näkynyt, ja nekin vähät tomut koneesta tiskailin fairyvedellä puis...
alkais ny jumankauta taas kesäkin välillä ...kele. huominen ehtoo voipi vielä mennä mopotinta kasaillessa ja puunatessa, mut jos ei viimeistään tiistaina pääse uutta diabloa sisäänajamaan, nin saattaapi iskeä jo pahanlaatuinen fitutus... *
juu...ja se pitkien valojen käytöstä saatu 700 egen sakko oli kuin olikin pelkkää fulaa koko juttu niinku hiukan uskalsin epäilläkin. t.kiira ja knit taas kerran asialla.... *![]()
![]()
jokkebus@
Ei ole sellaista mekaanista ongelmaa, jota raaka voima ja tietämättömyys eivät ratkaisi...
Juu, kuivuhan se rata melkein heti kun olit häipännytei menny kait ihan neljääkään tuntia
Olin aika jäässä (tänään kuumeessa
) Kujo otti nihkeellä radalla näyttävästi takanakilla ajaen luulot pois kilpakumppaneilta
![]()
Kyllä ne ajat paranee Kujo kun vaan malttaa reenata
etupainoo kun sais sullakin olla näemmä lisää
![]()
Poliisi, nainen ja taxi. Mikään näistä ei ole paikalla kun niitä tarvitset
No minä ainakin uhosin sen itse tekeväni, kuin myös tuon venttiilien tarkistuksen.Kokemusta asiasta ei (vielä) ole... ajattelin selvitä asiasta ihan tavallisella alipainemittarilla, skippaan sen "Calibrating Each Gauge" kohdan ja hyppään suoraan sivulla 4-69 olevaan "Throttle Valve Synchronization" kohtaan.
Minkälainen homma muuten oli purkaa venttiilikopan kansi pois? Entisessä GSX750F:ssä sai kohtuullisesti kaikennäköstä rojua ottaa irti, kaasuvaijereista lähtien, jotta kannen sai ujutettua rungon välistä pois. Ainakin pikavilkaisulla tulppia vaihtaessa näytti että pitäisi tulla ihan kohtuu vaivatta?
Ainakin paikallinen huoltaja sanoi että kohtuu vaivatta se pitäs lähteä. Tosin sellanen joka on tehnyt aikaisemmin osaa sen helpommin
busanistit +200mph club finland
no eipä siellä turhia tiloja oo, joten lähes kaiken irti lähtevän roippeen saa kans kyllä sitten kyniä irti kopan päältä, mm. ne veijaritkin. muistakaa sit et se kopan gummitivari kandee pudotella alas sitämukaa kun koppaa nostelee varovasti ylöspäin. ja ettei ne kaks ohjausnastaa pakarien puolelta tipu minnekään ikävään väliin piiloon...periaattessa toi koppativari ois helpompi saada paikoilleen tälläämällä se kiinni siihen kopan uraan, mut se pahus kun on kumminkin liimantunut kiinni niihin puolikuihin, ja näin kikkaillen pääsee vähän helpommalla ainakin mun mielestä. kunhan katsoo että tivari loksahtaa sit paikoilleen kunolla ennekuin veivaa ne kiinnityspultit piukkaan.
jokkebus@
Ei ole sellaista mekaanista ongelmaa, jota raaka voima ja tietämättömyys eivät ratkaisi...