..lähettelee tän päivän haravoinnista väsähtänyt pairiton busisti ulvilasta. omitusita miten muutaman tunnin haravointi toisiaankin väsyttää enemmän kun päivän kestävä bussittelulenkki...
suurkiitokset ensteks kujolle niistä tosi hienoista laipoista ! ja ihan turhaan märisin että missä viipynevät. mulla on tuolla yhteystiedoissa näjemmä meen vanha osoite vielä, ja siks se pukettis palautui kertaalleen takasin postiin. vaan tulivat kuitennii just sopevasti uuteenkin osóitteeseen, ja nyt se lutkutin menee sinne miljoonalooraan jemmaan. sen ihmeempiä muutoksia en käynnissä enkä niissä koneen rapinoissakaan huomannut, mutta eipä ainakaan huonommaksi meno muuttunut. ja jos sinne penkitykseen tänä kesänä viimein ehtisi, niin siks on hyvä ettei se jälkipoltin siellä sitten enää sekoita seosanalyyseja.
ja tanksia redheadillekin, sopii todella upeesti noi kirkkahat klasit tohon harmaaseen väriin. vielä kun löytäis jostain oranssiset ledilamput niihin vilkkuihin, nii ei ollenkaan paistais se hailakka oranssi sieltä vilkunlasin takaa ellei sit sähkö tule vilkkukatkaisijalta.
joo, liityin kans tonne orgin uuteen satakunta salaseuraan, ja meillä oli jo eka miitinkikin tuolla kullaan nesteellä eilen kolmen aikaan. vajaa kymmenen orggilaista oli paikalla, ja vaikka olivat tän kulmakunnan ukkoja nii yhtäkään en tuntenut entuudestaan. foorumin valvojan eli sebun kanssa, ja sit yks pariskunta veemaxilla lähti kans mukaan pikku lenkille. poikkesimme tuolla "kankoonpäässä" syömässä tötteröt torin kupeessa. takaisin heitimme sit kaksistaan sebuyamahar6:n kanssa siikaisten kautta. todella upea baana muuten ajella kunhan noi routamuhkurat vähän vielä laskee. on kuin nakutettu busalle tuo kangasmetsän läpi kiemurteleva sivutie. tiessä leveyttä, pitkää ja suht loivaa kaarretta useampia, ja jopa kallistuksetkin kohillaan josain paikoissa. siinä taas toi liikennenuhteettomuus sai kyytiä välillä....ei sebu kutosellaan kyydistä tippunut mut eipä ohittamaankaan kyllä lähtenyt...
tänään en sitten ehtinyt ollenkaan lenkittämään vaikka lämmintäkin oli oikeen roppakaupalla. hiukan kas verotti ton nassikkani luona suoritettu iltakahvittelu ( kukas sitä ny costaricaa ilman leikattua konua...) ja kun ne welkomen kisatkin piti tuijotella, niin että kuinkas se vale yamahaa käskee. ja käskihän tuo. kuittas maxin ihan viimeisellä kiekalla ja ekana maalissa. eroa ei tainnu sekuntia enempää noilla olla, eikä kaukana ollut biagginkaan voitto.
piikkiset on viel kattomatta, mutta eip ne kallion brotherit tainneet ihan kärkeä hätyytellä tällä kertaa. pittää luurata että onnistuko se mun äänitys siitä gepeekisojen alkupuolesta....
voip olla että jo ens tiistaina yrittäis sinne pynsälle, jos keli on suht suotuisa. 27 päivää poijat tuolla vissiin kaavaili siihen busanistipynsimiseen, vaan miksei sitä menis silloinkin vaikka täällä viikollakin kävisi. onks hababusalla, tai kenties joillain muulla lähiseurakunna busanistilla intressiä messiin, vai säästättekö seuraavalle viikolle menonne![]()
jokkebus@
Ei ole sellaista mekaanista ongelmaa, jota raaka voima ja tietämättömyys eivät ratkaisi...
Yks mikä minnuu ainaki jurppii on toi stanan 'palavelusväen' kansoituksen runsaus tuolla teidemme varsilla.Ei tarvii kyl nopeutta nostella täälläpäin ku jo näkyy kattovalot mäennypyn takaa......kaasu pois ja vihellellen eteenpäin....
Tänään tässä ajellessa tulla päräytin tuohon Hirvaskankaan tienoille ja huhhuh,olipas tunku....ei meinannu siviiliautoja näkyä missään välissä...pelkästään tätä 'palvelusväkeä',mikä lie kokoontumisajo heillä kun Shellin-paarin tiskin takaakin kerrottiin että kolmisenkymmentä oli syömässäkin heillä käyny.
Noh,kun siitä kirvoitin bussin taas tielle,huomasin pohjoisestapäin tulevan ajoneuvoletkan etupäässä sinivalkean transupotterin.Punaiset paukamat siinä siunaamassa kypärästä pullahti pihalle ja kaasu auki ja täys kiihdytys.......aina siihen sallittuun 100km/h..........veikkaanpa transupotterissa poikien jo nuolaisseen ennenkuin tipahtaa kun kohdattiin.....sallitussa nopeudessa tietty... hehheee,kylläpäs teki vanahalle mielelle hyvvää......ei niin pientä sirkusta ettei yhtä klovnia tai kahta.
Loppumatka sitten menikin jo 'vapaammin' kun tapahtumaa edeltävä kilometrijono.
Tuohon on ratkaisu. Ite ainakin arvelin ostaa philipsin silvervisionit. Ne maksaa 19.90e/pari mutta eipä paita orange enää kuin vilkkuessä. Tosi tyyriit ovat mutta tuninki maksaa jos haluaa saada hienon näköset..(jokkebusa @ Huhti. 18 2004,20:32) kirjoitti
busanistit +200mph club finland
Kaikillahan tollaset valkoset on...
http://www.hiekkalaatikko.org/galler...SCN0155?full=1
Toi Hirvaskankaan-Äänekosken seutu on pahinta miliisialuetta Suomessa mitä mä tiedän(Agostini @ Huhti. 18 2004,22:06) kirjoitti
. Olen jostain syystä oppinut *???ajeleen siinä kohdalla hiukan rauhallisemmin, on sen verran tullu sakkoja juuri niillä seuduilla. Enkä ole ainoa...
Tuota tuota...Mieli tekis lähtee jo huomenna, mut tuli jo harmillisesti muuta sovittua(jokkebusa @ Huhti. 18 2004,20:32) kirjoitti
...
Ens tiistaina oon kyl 90% varmuudella menossa (10% sadevara)
Taas piti...Piti taas
paa mut listoille noissa vilkkuledihankinnoissa![]()
jokkebus@
Ei ole sellaista mekaanista ongelmaa, jota raaka voima ja tietämättömyys eivät ratkaisi...
joo, toi huominen manseilu voi kyll jäädä multakin kun lupailivat sitä sadevaraa koko loppuviikoksi....
ja tekemistähän piisaa näin keväällä vaikka sataiskin, sanoi armas muijani eilen. eli tarttee nyt sit ehkä kaivella se kuussatku yamaha esiin sieltä pressun alta, kun on maannut siellä koko pitkän talven kylmissään ressukka. hiukan jäänyt heikolle huomiolle tuo vehke vaikka sekin on sentään peräti kakspyöräinen. no ainakin nyt on kun se on kiinni siellä paatin takalaidassa, ja sen paatin alla on traileri ja trailerissahan on kans kaks pyörää....![]()
jokkebus@
Ei ole sellaista mekaanista ongelmaa, jota raaka voima ja tietämättömyys eivät ratkaisi...
on se vaan metkaa miten toi ajofiilis saattaa joskus vaihdella laidasta laitaan. joskus sitä lähtee ihan kauheella innolla lenkille huomatakseen että...noh...kuis tää ny tämmöstä...ihme konttausta onkin...
satakuntasebun kanssa iltiin eilen iltalenkillä. saattohan tosta pultoista sataa kilsaa kertyä kaikkinensa. puoliin matkoihin niin hyvät fiilarit ja meno maistui. kohtuullista nopeusrajoitus lainrikontaa, ei mitään yltiöpäätöntä toi kait lähinnä oli.
mut ku kokemäen muuten joutuisilla takateillä lappoi autoo vastaan ihan solkenaan, ja jumankauta jokainen niistä oli joku iljettävän tumma tusinaanteenninen farkku tai sit vitivalkoinen henkilömalli. män niinku paskat pöksyyn....eli jokos se seuraava pirssi onkin jo aito asia... ja joka kerta alitajunta kiskoi kässäriä kiinni kun valoja eessä pilkotti. semmoseks nykimiseksi meni koko touhu. ja sit vielä se ne mutamat kurvit joissa joskus on jotain ylimääräistä töhnää tienpinnassa näkynyt. ne ei kans näemmä hevillä poistu mielestä, vaan joka kerta viime tipan paniikkibraketus ja konttaamalla läpi....
kullaan takana sit yks tukkiauto poikittain tiellä peruuttamassa jonkun pihaan heti yhen pikku nyppylän takana. tilaakin oli onneks ohitse mennä, mutta oiskos ollut viis sekkaa sitten....klunks...
eli saattaahan se olla notta kaikkien busistien suojelusenkeli se siellä vaan poikaa toppuutteli itteensä telomasta, kukas senkään tietää...
ihan tyytyväinen olin kummiskin kun viimein sitten sain itteni sinne kotimiilupolun talliin piiloon pahalta maailmalta yhtenä kappaleena. toivoa soppii että ehkä se suraava lenkki onkin jo hiukan antoisampaa sorttia, ja kehtaa taas kutsua itteensä edes keski- ikäiseksi uusiomotoristiksi....![]()
jokkebus@
Ei ole sellaista mekaanista ongelmaa, jota raaka voima ja tietämättömyys eivät ratkaisi...
alkaa noi vilkkuluomet sen verran taas painaa, että heitän tähän kopsun tuolta satakunta foorumista. kopsun omasta vastauksestani että miks ei tullut lauantaimiittiin mentyä kullaan nestikalle. ja siksikin että jos muitakin paatteilua harrastavia ( tällä pienlaivanvarustajatasolla ) sattuis busanisteissa muitakin olemaan. ( pah...oikeesti mää haluun vaa leveillä velkataakkakierteeeni yhätialati nousevasta saldosta... )
juu jumankauta, niinhän minä meinasin sen äyskärini kevätvuosivahata kun tuli pestyäkin ihan sitävarten. se 15 R vatori täytti tänä vuonna 20 vee, ja vaikka oon ite sitä pitänyt ku kukkaa kämmenellä, niin silti noita ikääntymisen merkkejä alkaa löytyä sieltä täältä. ehkä pahin oli toi vaappuva perälauta, jota fourstroke 50 yamppi on runnonut aallokossa jo jokusenkin vuoden kuten sen edeltäjätkin eli 40:set kaksitahtiset sauhuttimet. hiukan niinku myötäilee ku motikkaa heiluttelee, ja ilman sen sisätukifanerin uusintaa sieltä laminaatin alta....märänny mikä märänny, ei hjyvä...ties mitä sattuisi kun loikitaan kohta taas tuolla räpsöön edustan aallokoissa siinä pakollisessa 0.5 promillen vesilläajokunnossa....
niinpä menin ja ostaa pläjäytin uuden paatin lauantaiaamusella, koska vapuksi KUULEMMA möksälle pitäisi JO viimeinkin päästä. ja jos alumiinipaatin haluu niinku minä halusin kusilaituisen jälkeen näihin hemmetin mataliin kivikkovesiin, niin semmonen on het ostettava kun jossain moisen vaan näkee. niin busterilla kuin silverilläkin on noita toimitusvaikeuksia oikeen koko lailla. ja kun nää muutamat mitä porista ylipäätään löytyi myydään, niin seuraavien tulosta ei oo mitään takeita ennen elokuuta. silverin fokxiin iskin silmäni, ja vartissa oli semmoisen puolitutun myyjän kanssa kauppa väännetty. eli eikun vatorista äkkiä konetta irti repimään, ja foxia kotiin varusteltavaksi hakemaan yksintein.
meni siinä touhussa kuiteskin niin paljon aikaa, että kolmeksi kullaalle ei asiaa ollut, ja niin on mennyt koko viikonloppukin ilman että busaa ois ehtiny kilsaakaan ulkona talutella....
nysväsin päivän sen halvatun hydraulisen ohjauksen kanssa todetakseni vain, että tää uudemman mallinen ei todellakaan sovi viiskymppiselle koneelle... kuten manuskassa.... myöhemmin lukien kirjallisesti tavallaan kerrottiin.....
siispä vatorista se vanha ohjaussylinteri irti ja uudestaan sommittelemaan sitä silveriin. noh...siellä se nyt viimein on paikoillaan, muuta niinpä se on sunnuntaiehtookin illassa.....
vielä pikkasen mittarinaruja sun muuta semmoista sälää niin johan sen voipi pestä asennuksen jäljiltä ensivahausta varten... samperi, vielä kun keksis millä helvetillä tuon mielijohdeostoksensa taas maksaisi....
jokkebus@
Ei ole sellaista mekaanista ongelmaa, jota raaka voima ja tietämättömyys eivät ratkaisi...
no niin, noinhan se eka busapynsiminenkin on jo historiaa, ja simansiemailujuhlakin senkus lähenöö hurjaa vauhtia. *
olihan se mukava katella pyynikin rinteessä miten porukat hieraisi silmiään meen rivistön kohdilla, nimittäin eipä siellä just ennen oo tainneet muut kuin ne wingipervertit yhteen läjään niitä sohvanäyttelyitään kasanneet. pannaan joku kerta vielä paremmaks kun porukoille vaan ajankohta sopii ..?
ja eikös sieltä ainaskin yks uus bussepaliskuntakin porukoihin löytynyt, ellen nyt vallan väärin ymmärtänyt ? harmi kun ei ( vielä..=) oo busanistiteamin käyntikortteja painettu. sieltä mäjestä ois tainnu löytyä ainakin toinen mokoma bussikuskeja, jotka eivät vielä ole mukana foorumissa. vaan ehtiihän tässä, pääasiahan on että syksyllä toi jäsenluku ois ainaskin sata...!
mopetin päälle täs ei oo kerinnytkään sen tiistain jälkeen. laivanvarustajan osa ei oo hääppönen. tottamaar jollain oristoteles anissiksella ois täpäkkää ostaa semmonen pupettivene, johon ne muutamat mittaritkin saisi asentaa tikapuilla seisten. mut mää kun oon joutunu konttaan polveni puhki noita muutamia sähkönaruja ja ohajusvaijereita asennellessa, ja ollu sellaisissa asennoissa näiden asennusten aikana, että siinä vois joku käärmeilyynkin pystyvä itätyttö olla kateellinen. kun viimein saa itsensä jotenkin laskostettua sinne "kojelaudan " alle, niin näkeehän noi mittarit ja nipsuliittimet ihan mukavasti. ainakin sitten jos on muistanut tunkea taskulampun sinne poteroon ennen sitä *omaa kaaliaan. ja muistanut sytyttää valonkin siihen lamppuun, hampailla katkaisijan painaminen nääs ei tahdo millään luonata...tiedän kokemuksesta....
se että sen masennuskohteen näkee, ei vielä tarkoita sitä että sinne ylettyisi käsilläänkin ropeltamaan. no kyllä sentään toisella kädellä jotenkuten, kunhan on ensin taituroinut päänsä sinne pulsan ulkopuolelle, ja nojaa vasemman silmänsä ihan kiinni siihen valokatkaisijan terävähköön nuppiin. ja sittenhän ei enää nää mitä sitä olikaan juuri aloittamassa tekemään...yhdellä kädellä semmoisen abikotyyppisen liitoksen kiinni naksauttaminen on varsin mieltä ylentävää puuhaa, samoin kuin sen itepäisen suoran nippusiteen pujottelu johtokasan niputtamiseksi edes säällisen siistiksi vyhdiksi. tietekin niissä varvi-solmu-trimmi- volttimittareissa on semmoiset sukkapuikonpituiset vaarnaruuvit joita ei taaskaan tullut lyhennettyä yhtään... ja kun paattiin ei tavallisia mutuja kandee pistää kun varisevat lukkoprikoistaankin huolimatta jo viikon sisällä sinne välipohjaan helisemään, niin nylocithan pitää asentaa. pikkuräikällä saapi melkein puoleen väliin nuo kiristeltyä, mutta sitten loppuukin jo hylsystä pituus ja alkaapi vittumaisesti pluiskahdella. jos ei muuten tuotaa asiaa tietäisi, niin ainakin siitä tietää että nuljahtelee kun leikkaa rystysensä siihen veitsenterävään nippusiteen päähän, ja veri alkaa valua rannetta pitkin alaspäin. se niputin kun tuli leikattua sivareilla " toi sen täytyy olla" tunnustelun jälkeen kun siistiä pitää itselleen aina tehdä työnjälkeä. hyvin katkesi niparin häntä ja se muutenkin jämpin mittainen maakarva ihan samalla leikkauksella. juu....juuri ne pienreiälliset punaset abikothan loppui just sieltä miljoonaloodasta, kuin´kas ollakaan.....hehehehe...eehh...
niin, missäs se seiskan kiinto olikaan...juu tuollahan se kimmeltää penkin toisella laidalla...ei...ei ylety ei....noustava siitä on että ylettyy, *ja sitten taas äijä samaan kiharaan povet rutisten sinne paatin laattelle. sitä lenkkiä pystyy hämmästyttävää kyllä pyöräyttämään jopa 1/16 osakierrosta ennekuin pitää nostaa avain taas pois...noin...ja tehdä sama uudelleen. piankos tämän tästä ja sen toisenkin vaarnan kiertelee kiinni, kun vaan reippasti nylkyttelee menemään ne kaikki 88 kertaa per kruuvi, ja johan tuntuu hiljakseen kiristyvän.....grraaaahh...niin mukavia lasikuitupiikkejä siellä gelgoatittomassa taustapinnassa, hiertää niin vikeästi just sitä veristä rystystäkin.... jeess...
semmosta se on se...heh.. juu...mää itte tein säkötyäkkin kaikki...ääähh...mitäs noista, pikkujuttujs tommoset on meikulle...
jokkebus@
Ei ole sellaista mekaanista ongelmaa, jota raaka voima ja tietämättömyys eivät ratkaisi...
Jees vaikutta samanlaiselta projektilta kuin mun rantakirpun vilkkureleen vaihto operatsiooni. Se että sinne yleensä pääsee käsiksi vaatii lähestulkoon sellaisen asennon jossa näkee oman ukkovarpaansa pilkistävän siitä repaleisesta sukasta. Niin ja se sukka on niin lähellä silmiä, että kirveltää.(jokkebusa @ Huhti. 29 2004,23:44) kirjoitti
Eikä se sinne kiemurteleminen mittään mutta kun poiskin pitäis päästä .... siinä on semmonen tohina, että tekis mieli soittaa 911:n Mut pakko kait se rantakirppunen olis katsastaa ja rekisteröidä, jotta saisi sen realisoitua.
Piltti tosin on sitä mieltä, että kärry tarttis säästää hänelle. Noh olisihan sillä koreeta pöräytellä kylille ilman kattoa parinkymmenen pakkasissa. Vaikka saatiinhan met tammikuussa jo muutama säälinlämmin katse kulkijoilta kun T-paidat päällä posautimme paikallisen urheiluopiston pihalle kääntymään.
2xSS1000 2002
3xSS1000, BB1500 2003
Tuota millaisetkohan nuo yölämpötilat on tuolla pohjoisessa? Tarkoitus olisi tuossa keskiwiikko-torstai välisenä yöllä piipahtaa ainakin Rovaniemellä kahvilla.... ja riippuen läpötiloista vaikkapa Ivalossa / Utsjoella. Tämä sillä ettei vettä/räntää tule solkenaan.
Reitti kulkee tuossa ihan 4:sta pitkin. Limingan tullin nurkilla olisi tarkoitus tankata noin klo 1900 aikoihin ja sama operaatio noin 12 päästä taas, nyt nokka toiseen suuntaan.![]()
2xSS1000 2002
3xSS1000, BB1500 2003
http://www.fmi.fi/saa/paikalli.html?kunta=IvaloEi siellä kovin lämmintä näytä olevan... loppuviikoksi on tosin lupaillut että vois ilmat lämmetä tai ainakin parantua. Oulussa kun oot niin vois käydä vaikka morjestaan kun tietäs tarkemmin ajan/paikan!