Minusta tuli sitten ducatisti kertaheitolla, ostin tänään vm-03 SS750 FF mopottimen, mahtava peli! Vaikka ennen oli huomattavasti isompi alla (ZZR1100) niin kyllä tämä peli on enemmän nautinto ajaa, varsinkin mutkatiellä...
Äänet on vakionakin ihan kivat mutta enemmän tekisi mieli, osaako kukaan sanoa mikä olisi ei-kaikkein-kallein vaihtoehto moiseen virittelyyn, Remus? Samaten vinkkejä toimivasta tankkilaukusta otetaan vastaan, ao. vempaimessahan taitaa olla alumiinitankki joten oma vanha magneettimalli ei käy???
Onnea uudelle mopolle! Kyllä siinä sportin tankissa magneetti kiinni pysyy. Vaikka en kyllä tiedä mistä se tankki on tehty. Mulla oli Heldin laukku (en muista enää mallia) Sportin kanssa ja hyvin pysyi paikoillaan. Asettelu on tarkkaa puuhaa, jos haluaa nähdä mittariston kokonaan. Kun laukku oli täynnä ja "taka-asennossa", niin jonkin verran siihen pystyi itseään lepuuttamaankin. Naarmuuntumista täytyy tietty varoa jollain keinoa; mulla oli musta puuvillainen kangaspala aina alla.
hei me mopoillaan taas!
Onnea uudelle mopolle, itselläni on ollut tuollainen -99 mallinen jo kolmatta vuotta ja huolettomia ja hauskoja kilometrejä ovat olleet. Nyt olen kyllä vaihtamassa uudempaan, mahdollisesti samanmerkkiseen.
Itse olen käyttänyt tavallistsa magneettikiinnitteistä tankkilaukkua, ja Bagsterin perälaukkua. Jälkimmäisen, aika uuden näköisen, saatan myydä edullisestikin jos se ei tulevaan pyörääni istu, se selvinnee varmaan viikon sisään.
onnittelut uudelle ducatistilleja tervetuloa myös klubiin...
CARPE DIEM! Kalliot pysyy, meri jää, ihminen vain häviää. (Pablo Neruda)
Ei ole alumiinia. Magneettilaukku käy kyllä, mutta tankki on vain valitettavan hankalan muotoinen magneettilaukulle.(allu1100 @ Touko. 24 2004,21:57) kirjoitti
nimim. "Oma tankki naarmuilla..."
On tärkeää erottaa terve innostus ja addiktio. Terve innostus tuo jotain elämääsi, mutta addiktio vie jotain pois.
-prof. Mark Griffiths
Multa löytyisi Arrow:in SS:n sopiva hiilariputket, jotka jäävät yli...(allu1100 @ Touko. 24 2004,21:57) kirjoitti
Kuviakin niistä saa tarvittaessa.
Onnellisia kilometrejä ja tiukkoja mutkia uudelle menopelille!
Siinä on nätti mopo![]()
Desmo Jugend
Kiitoksia vinkeistä! Onko tietoa löytyiskö SS:ään "merkkikohtaista" tankkilaukkua joka siis istuisi siististi eikä naarmuttaisi?
http://www.ducati.com/bikes....s03.gif(allu1100 @ Touko. 25 2004,12:51) kirjoitti
Tuolta löytyy Ducatin valmistamat hilut. Ei taida olla merkkikohtaista tankkilaukkua Sport / Supersport malleille.
Onnea uuden Ducatin johdosta!
Vaan eipä löydy enää, koska ovat kiinni minun pyörässä. Äänet on MAHTAVAT! Kuinka sitä on vakiopöntöillä tullutkin ajeltua. Tuossa vaihtaessa huomasin muuten, että nuo alkuperäiset vaimentimet painavat kuin synti...(Tonde @ Touko. 25 2004,10:59) kirjoitti
Kiitos jäsen Tondelle kaupasta. *![]()
Pistetäänpä ehdolle Bagster. Noistahan ollaan montaa mieltä, mutta edellispyörän kanssa sen verran mukavat kokemukset, että tilasin jo uutukaiseenkin. Istuu kuin hanska (ei hankaa) ja jos arkiajossa näyttää tekonahkoitettu tankinkuori hölmöltä, saa sen pois / paikoilleen muutamassa minuutissa. Laukku kiinnittyy pikalukoilla, joten esim. tankkaamisen ajaksi sen voi kipata pois tieltä; suojassa on reikä tankinkorkkia varten valmiina.(allu1100 @ Touko. 25 2004,12:51) kirjoitti
Paikallinen maahantuoja Jutako Oy; tankinsuoja satakunta jöröä ja laukut koosta riippuen satasen molemmin puolin. Ja vaikka maahantuojan listoilta Ducati puuttuukin, niin valmistajan sivuilta se löytyy...
Tyytyväinen ostajan on on aina hyvä juttu.(Nahkaparturi @ Kesä. 02 2004,09:40) kirjoitti
Sitten vain paljon ajoa
PS. Viisaammat voivat valistaa, josko tuo ruisku SS tarvii noiden putkien jälkeen säätöä?
Omaa ruiskuani ymmärtääkseni säädettiin putkien vaihdon yhteydessä. Älkää kysykö miten, vaihdettiin samalla kun oli huollossa
Niin ja on nuo mökäpöntöt paljon alkuperäisiä keveämmät. Vaan ihmekös tuo jos ne on vaan(lähes) suorat putket. Semmoista sanottiin, että ne Remuksen titaaniputket piti olla todella kuumat ajon jälkeen mutta oman kokemukseni mukaan ne oli kyllä huomattavasti kuumemmat ne alkup alumiinit.
Jos sinne runtattiin DP:n "omat" putket (Remus/Termi) niin siinä paketissa tuli varmaan mukana uus syttyboxi.(Moose @ Kesä. 09 2004,15:04) kirjoitti
Sit jos vielä laitettiin vapaavirtaussuodatin ja avattiin ilmanputsarin kansi niin pojat varmasti väänsi vähän vielä seosta rikkaammalle.
Mut muuten taitaa olla aika valmistajakohtaista tarviiko säätää vai ei.
p.s. DP:n High-mount titaaniputket (Termi) ja ilmanputsarin modaus tiputti pyörän painoa liki neljä kiloa.
<span style='color:cornflowerblue'>"Staedert, I have a doubt."</span>
Ps. paljonko maksaa tollanen satsi, eli hi-mount-putket, sytkäboxi ja filtterin modaus...?
* Uusi S900:ni kävi just 1000 km huollossa joten nyt vois laittaa kilkkeitä että saa äänet ja muut kohdalleen..
"Asialliset hommat hoidetaan, muuten ollaan kuin ellun kanat."
Putkista en tiedä, mutta muistaakseni maahantuojalla oli seuraava hinnoittelu:(tapjar @ Kesä. 11 2004,08:23) kirjoitti
Lastun muutos (sitä ei kuulemma näissä "uusissa" enää vaihdeta, vaan mapataan uusiks) 50€
Avoin ilmanputsarin kansi ja suodatin 180€
Ilmanputsarin kannen pystyy jokainen avaamaan itse vakiokannesta vaikka puukolla. K&N tai vastaavan filsun hinta on jotain 50 - 70 ekee joten loput reilut sata euroo voi vaikka pistää maksahuuhteluun eikä maahantuojan taskuun. Pöyristyttäviä hintoja pestävästä filsusta ja muovinpalasta!!!(750S @ Kesä. 11 2004,20:24) kirjoitti
Arlen who?
Voisiko joku pistää linkin tuohon ilmanputsarin modaukseen.
nimim: "Mikä Google..."
On tärkeää erottaa terve innostus ja addiktio. Terve innostus tuo jotain elämääsi, mutta addiktio vie jotain pois.
-prof. Mark Griffiths
900S.i.e puhuu asiaa!
Edellisestä mopostani, eli 907:sta, jossa on samantyylinen imuilmakotelo, leikkasin kannen auki pistosahalla. Tässähän on ideana jättää alkuperäisestä imuilmakotelon kannesta jäljelle vain reunat, jotta ilmansuodatin saadaan pysymään paikallaan. Toiminnan kannalta luulen että riittää, jos otat kannesta puolet pois.
Kuvatuksia minulla on näistä kaiken maailman virityksistä, mutta tuo kotisivujen rakentelu ei ota onnistuakseen. Jos joku viitsisi vähän auttaa, niin yrittäisin kirjoittaa joitakin korjauskertomuksia kuvien kera.
Jeps! Puolet riittänee.(888 @ Kesä. 15 2004,00:05) kirjoitti
Tai ainakin kannattaa pitää huoli siitä että etureunaan jää tarpeeksi tavaraa (7-10cm?)
ettei ihan suoraan pääse sade koteloon.
Se ilmanputsarin kansi kun näkyy Sporteissa hetkenmatkaa siinä tankin etupuolella.
Jos ottaa koko kannen pois niin sataa suoraa sisään.
(tulee vettä tupaan)
<span style='color:cornflowerblue'>"Staedert, I have a doubt."</span>
Tuossa airbox kuvassa näkyy, millaiseksi avasin 907:n imuilmakotelon. Tähän jätin "sateensuojan".
Kävin eilen ostamassa S/SS900:n Bagsterin takalaukun, siis takapenkin päälle tulevan vetoketjukiinnitteisen. Tuntuu istuvan erittäin hyvin ja on tukevasti kiinni. Kiinnityssarja tulee penkin alle niin, ettei vetoketjulärpäkkeet juuri näy, sitäpaitsi ne on helppo kääntää kokonaan penkin alle pois näkyvistä kun laukku ei ole kiinni. Ajossa laukkua ei huomannut lainkaan, ainakaan 100 - 120 km/h:n nopeuksissa. Tilavuus on riittävä, tuskin tulen käyttämään juurikaan tankkilaukkua enää.(heikkil @ Kesä. 02 2004,10:06) kirjoitti
Hinta oli 180 € (Hailac), olen silti tyytyväinen.
"Asialliset hommat hoidetaan, muuten ollaan kuin ellun kanat."
Noniih elikkäs aloitetaan vaikka sillä että olen ekaa kertaa tällä sivulla ja katoin että tähän on hyvä kirjoittaa *
Itsekkin hommasin SS620HF -03![]()
mutta ihan uusi ajettu n.60km *
Olisin tietenki mielummin hommannu SS749 mutta valitettavasti niitä ei myydä enään uusina ja käytetystä on vaikeampaa kuristaa siihen 25kw. Mikä on turhaa minun mielestä... mutta pakko että saa ajaa.
Saan kylläkin vasta ajaa sillä muutaman viikon päästä.
Tietenkin olen testannut sitä ja kyllähän se mukavalta tuntuu kevarin jälkeen millä pitää viellä itseään kiduttaa sen pari viikkoa..
Minun mielestä ducateissa on juuri sitä tunnelmaa ja niissä on ääntä mitä moottoripyörissä pitää olla mitä en ole.
"Kiitokset Jassulle että opasti minut tänne kirjoittaa joutavia yö 3:lta" *![]()
"se ei pelaa joka pelkää"
Tervettuloa vain *orgilaisten joukkoon *
Tosin hieno se pyörä on vaikka näin hondistina sen sanonkin *
*pahimmat typot pois*
Ns125R -> CBR1000F -> XX -> 1000RR -> GSX1400 -> Gen2 Busa -> S1000RR -> K9 Gixxer