Katso äänestykset tulokset: Omistitko viritetyn mopon - hurjina teinivuosinasi?

Äänestäjät
1654. Et voi äänestää tässä kyselyssä
  • 1. Kyllä - eihän vakiolla jaksanut hullukaan ajaa

    1421 85,91%
  • 2. En - mulle 40 km/h oli tarpeeksi

    233 14,09%
Sivu: 14 / 15:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 412131415 ViimeinenViimeinen
Tulokset 391:stä 420:een 440:sta
  1. #391
    Lainaa (jiitee @ Touko. 23 2004,02:01) kirjoitti

    Toinen moponi oli Tunturi Tiger Aqua ja siihen piti tietty hommata tehoputki, isompi kaasutin ja ratastusta * Siinähän oli vakiona läppäpytty, joten tuollaisella kevytvirityksellä pääsi jotain 80 km/h. *
    Juuri näin!! mulla oli 18mm kaasari ja oliko se sitten simonelli tms. tehari... kivasti kulki ja poliisit vältettiin! *
    Musta-harmaa Z1000 vm.2010
  2. #392
    Tokihan sitä piti Tunturi Super sporttia pikkasen viritellä. *
    Honda CB900F Hornet *2005
  3. #393
    Tunturin Super Sport oli täälläkin, tais olla vuosimallia -77
    Kulki "riittävästi"
    XV 1100
  4. #394
    Minulla oli suzuki pv eli suikka ja siinä oli 80cc läppis ja mikunin 24 kaasutin. Välitykset oli tietty isommat ja tehoputki myös löyty. Varma en kyllä ole että mitä se sitten kulki, mutta 80 Km/h alueella autoista vetäs ohi Tosi kiva sillä oli ajella, ainut miinus oli että sitä oli helvetin vaikee saada pysähtymään vakio jarruilla. Kengänpohjat oli aina hyvin kuluneet
    Suzuki dr-z 400 sm bigbore
    KTM r.i.p
    MasterStreetRiders
  5. #395
    Vastasinkin tähän jo aiemmin, eli olihan mulla silloin joskus tuo pappatuna. Mutta nyt mulla on taas! Nyppäsin työmatkakulkineestani, Peugeot Elyseosta, "kuristeprikan" helevettiin! Mutta mitäs v..tua..?? Eihän tuo kulje vieläkään kovin lujaa... Pitänee vielä panostaa viriputken hommaamiseen ja variaattoriin perehtymiseen. Ties vaikka kohta vois lähtee duuniin minuuttia myöhemmin...
    Joko löydän tien tai teen sen...
    -Hannibal-

    H-D Road King Custom 2004
  6. #396
    helkama vasamalla tuli ajettua teininä mopon kilvillä vieläkin on kuva tallella.

    täällä meidän pitäjässä oli tunturi vm 77 viritetty huippuunsa, ei se vaan pärjännyt.
    partanen. net

    aina ei elämä onnistu eka kerralla.

    Mersedes ja Volvo tekniikka hallussa

    Moottori pyörien katteiden maalaukset ja korjaukset ammatti taidolla.
  7. #397
    Vain kevyttä virittelyä.
    Pyörätön
    Ducati ST3 2007
    ex-Ducati S2R 1000
    ex-Aprilia RST 1000
    ex-Ducati 900 ss -02
    ex-Suzuki GSF 1200 S K1
  8. #398
    Olihan noita, edemennyt nimismieskin antoi vain 70mk sakkoja koska oltiin samankylän miehiä ja sanoi että aja nyt perille mutta takasin ei ole tulemista
  9. #399
    Mulla oli tuorevoitelu Suzuki PV vm. 96 ..poliisin ratsiassa vehje kulki 42km/h . Masennuin tuloksesta jonka johdosto myin mopon ja ostin 10v vanhemman PV:n jossa oli läppäpytty+ 16mm mikuni. Hankin lisäksi Gianelli tehoputken jonka äänestä johtuen korvat soinut 24/7 15 vuotiaasta asti.
    FZ1-S abs 2008
    Kawasaki ER-6F abs 2009
    Suzuki SV650 2000
  10. #400
    Olihan se PV isommalla pytyllä ja herkuilla.Autokorttia tuli siirrettyä sillä muutama kuukausi etiäppäin.
    Honda CB 750 C -83
    Honda CBR 1000 F -98
    Suzuki GSX 1300 R -06
    Yamaha FZ 1 S -07------------>>>>
  11. #401
    Olihan tuo skootteri viritetty hieman. Ei olis muuten pysytty poikien perässä. Virityksen jälkeen pojat saivat sen jälkeen pysyä mun perässä *
  12. #402
    ...hurjina teinivuosina, jooh... *Ikää oli paraut.. 14v.

    Paras mitä tuli saatua SILLOIN aikaiseksi oli Solifer SM -74. Tuolloin nämä lähes kaikki tehtiin itse. Ei ollu RTG virejä.

    - 5. vaihde
    - Pytty + "tehomäntä" + kansi + tehoputki
    - 62cc
    - Tillotson moot.sahan kaasutin 19mm.
    - Imu/pako niin isoiksi kun mahd. + ohivirt.kanavia
    - Välitys veto/kulku *55/45
    - Jarrutkin oli...
    - Ajettiin ja säädettiin...
    - Jousituksen parannus...iskarit.
    - Hyvät renkaat.. jotku Trail tyyppiset
    - Vapari ilm.suod.
    - 2,5% bensaa. Tää oli tärkee.. meni tukkoon herkästi.

    Jokseenkin näillä eväillä Solikka veti ja meni kun "eläin."
    Silloinen Honda 125CB jäi viivalta että heilahti... (vertaus)
    Ko. Solikka kulki n.85km/t ja veti aivan perkeleesti...
    Kesän se kesti... *Mut se riitti...

    Sitten ostin Yammun 125DT, johon heittämällä meni 175 pytty ja kilkkeet... ja taas mentiin. Vuonna -77. Tämän jälkeen tuli Suzuki 250RS... tässä oli vetoo ja menoo ihan älyttömästi.

    Tää Solivieteri olis pessyt nykypäivän Derbit, ym. mennen tullen.

    Hymyillen... niitäkin aikoja jolloin vielä JOUTUI pykatä lähes kaiken iha ite...

    Sittemmin oli:

    - Suzukin 380GT
    - Suzukin 550GT
    - Kawa 350 kilpaversio (Imatranajoissa ko. pyörä 5.)
    - Yamahan TX 750, harvinaisuus 2-t, 2-syl... joissain 4 putkee, joista pari feikkiä.
    * Tämän Yamahan kanssa tämänpäivän napakka 600cc nip-nap..

    No, nyt on... Bläkkäri ja ajat toiset, heh. * * * *

    E: Täsmennys alempana...



  13. #403
    olihan noita viritettyjä mopoja jokunen, paras kaikista tietysti pv
    80cc malossi, hieman kanavia kiilloteltu ja porattu n.90cc
    rm80 kansi
    17/28 välit
    dellorton 22mm kaasari
    powerfilter
    omatekoinen "tehoputki"
    kulki toistasataa, esim. 1 vaihteella meni saman mitä vakio s1:nen suoralla
    cbr600f2
  14. #404
    Lainaa (MatkaUkko @ Touko. 10 2010,16:10) kirjoitti
    Yamahan XT 750, harvinaisuus 2-t, 4-syl.
    Nyt olen kyllä hemmetin hämmästynyt.
    Mikä aparaatti toi niinkuin mahtoi olla ?

    Yamaha XJ 750 Seca oli kyllä kovasti paljon nelitahtinen customihko, niinkuin myös XTZ-750 (super)tenere joka on lehmäenduro.

    Ylipäätään XT sarja on enduroita.

    Yamaha TZ-700 ja 750 oli sitten taas (asvaltti)tuotantokilpuri.
    (Jonka moottoria Yamaha käytti myös lyhytikäisessä dirt track helvetinkoneessa jota King Kenny ajoi, ennen sen pikaista kieltämistä.)

    Suzuki GT750 Water oli kyllä 2-t rivinelonen ja ihan katumasiina.


    Jos tosiaan jossain vaiheessa on tehty 2-t tahtista XT-750 mallia olisin hyvin kiinnostunut oppimaan lisää moisesta harvinaisuudesta.
    "To live so close to the possibility of dying You will learn what really is important and what not - and this makes You a better person" -Stefano DeBenedetti-
  15. #405
    Täälä sivukylillä kun asustelee niin kaikillahan se jollain tavalla viritetty peli on *

    mulla oli monkey kaasuttimella ja rattailla viritetty, kilvetön
    ja suzukin s mallia "banaani" omatekosella 65cc läppäpytyllä ja hilppeillä kulkihan ne se 70-80.
    sitte jos tarvi oikeen nopeesti johonki päästä nii yamaha yz 80 oli
    kova vehje, joskin asvaltilla ajellessa rupulikumit täristi niin että munuaiset meinas irrota *

    hauskaa oli ja ainoo kerta kun 2 pyöräsellä pysäytetty niin tuolla banaanilla ajelin, poliisi kävi koeajolla ja kyseli että mitäs repussa on? no sattu olla rm:än 80cc pytty repussa kun piti sitä koittaa kiinni mopoon... totesin sitten ettei käyny tähän kun olis joutunu pidemmän kiertokangenki vaihtamaan, niin palautan takas kaverille! *
    ei sanktioita
    Näillä mennään toistaiseksi...

    Yamaha Tenere 700 -22
    KTM XC350F -11
    Honda CR500 -99
    Yamaha DT Tenere125 -91
  16. #406
    Taidankohan muistaa oikein... XT-750 se oli kyl... olikohan rivi3, jossa "neljäsputki" feikki, tms. tarkistan asian.... TX-750... voe, hitto... *hetkinen..

    Näit' -70 pelejä...

    Se on Yammu TX-750 - hämärtyy muistikuva.
    http://www.bikepics.com/yamaha/tx750/74/pics.asp



  17. #407
    tais tota iso-suitsan mäntää ja pyttyä olla pikka fiilattu.
    Katsos Martta Tarzanin käsivartta.

    nyk. Z750 -2004
    ex. FZ6-S *-2006
    ex. *FZS600 -2002
    ex. AR125 -1984
    ex. Suzuki S1 -1990
  18. #408
    Lainaa (MatkaUkko @ Touko. 10 2010,17:32) kirjoitti
    Taidankohan muistaa oikein... XT-750 se oli kyl... olikohan rivi3, jossa "neljäsputki" feikki, tms. tarkistan asian.... TX-750... voe, hitto... *hetkinen..

    Näit' -70 pelejä...

    Se on Yammu TX-750 - hämärtyy muistikuva.
    http://www.bikepics.com/yamaha/tx750/74/pics.asp
    Ach so - no tuo tekee järkeä.

    TX750 ei tosiaan ole tehty kuin kaksi vuotta, joten se on aika harvinainen.

    Käytännössä näyttäis olevan johonkin rajaan asti XS650 edelleenkehitelmä, jossa on kaksi tasapainotusakselia kumoamassa samassa yhtäaikaa ylhäällä olevien mäntien tuottaamaa epätasapainoa.

    Mutta tuo on tosiaan SOHC nelari.
    "To live so close to the possibility of dying You will learn what really is important and what not - and this makes You a better person" -Stefano DeBenedetti-
  19. #409
    Jep.... näin se vaan menee. Tosin, ollutta ja mennyttä.... kuiteskin. Oli eritt.hyvä pyörä.
  20. #410
    Tää nyt ei mene tähän "kohtaan; omistiko vireän mopon"... vähän jatkoa ed. kuiteskin.

    Aikoinaan *-73 *serkkupoika hommasi Honda 750. Kaikki silloista n.70hv. Oli se ilmestys...
    Aikansa legenda tämä "eka Tuutti" -- Sittemmin Kawa teki 900cc ja siinä huimat 82hv ja mentiin vuotta olikohan -74.
    Järvenpään Sakke (The Sleepy Sleepers) hommasi ko. pyörän. Sitä pällisteltiin..., että josko minäkin joskus... *no, nyt on... 152 hv takasesta ja fillari on Bläkkäri. Näin se aika kulkee...
  21. #411
    Lainaa (MatkaUkko @ Touko. 10 2010,19:00) kirjoitti
    no, nyt on... 152 hv takasesta ja fillari on Bläkkäri. Näin se aika kulkee...
    No sulla on vissiin turpo tossa fillarissasi, jos on kerran vajaat parikymmentä kaakkia enemmän kuin muilla?
    ZZR1400 -06
  22. #412
    Lainaa (heegeri @ Touko. 10 2010,16:45) kirjoitti
    olihan noita viritettyjä mopoja jokunen, paras kaikista tietysti pv *
    80cc malossi, hieman kanavia kiilloteltu ja porattu n.90cc
    rm80 kansi
    17/28 välit
    dellorton 22mm kaasari
    powerfilter
    omatekoinen "tehoputki"
    kulki toistasataa, esim. 1 vaihteella meni saman mitä vakio s1:nen suoralla *
    muistot palaa kivasti mieleen.. itellä aikoinaan muuten aikalailla samanlaiset viritykset mut mäntä oli wiseco ja vauhtipyörä ja sytty vehkeet vaihettu crossipyörästä... oli kyllä aika kiukkunen peli siihen aikaa!
    vtr1000 f -99
  23. #413
    Olihan se S1:ssä RM:n läppäpytty, vaan olis pitäny tajuta laittaa isompi kaasutin ni ois kulkenukki...
    GSX-F750 -> FZ1-S -> RSV1000R Factory -> R1 -> XVS1100 Classic -> FJR
  24. #414
    Myönnettävähän se on. *
    Honda Monkey Z50 -76.
    Uutena ostettiin, mutta aika nopeasti sitä piti hiukan "viilata".

    Eturatas ja takaratas mahdollisimman suuri/pieni.
    No takaratas ei paljon muutosta tuonut, mutta eturattaassa jo piikkikin vaikutti melkoisesti.
    Koska ko. operaation jälkeen mopossa ei riittänyt puhti, niin pitihän sitä konepuolta hieman piristää.
    Pakoputken karkaistu holkki porattiin pois. Koska ei ollut varaa ostaa isompaa kaasutinta päätin itse hieman kasvattaa kaasuttimen kokoa.
    Ei muuta kuin käsiporakoneella kaasuttimesta läpi. Hyvin onnistui poraus. Hyvin hävis myös tyhjäkäynnit.
    Pienen tutkimisen jälkeen totesin että olin porannut kaasuttimen niin suureksi että luistin alapuolelle jäi puolipyöreä reikä.
    No, ei muuta kuin viila käteen ja luistin saman muotoiseksi ja taas pelitti.

    Isä joskus lainasi mopoa ja ihmetteli että kulkeepa se mopo mukavasti.
    Mää vaan

    Yamaha FJR -09
    Honda CB 750 Four -72
    Honda Monkey Z50 -76
  25. #415
    suzuki PV ja kulki ainakin 100
    Honda 1000XL -09
  26. #416
    Oliko niitä muka muunkinlaisia
    Z 750-06
    CBR1000RR- 05
  27. #417
    No voi prkl, äänestin vahingossa väärin *
    Enivei Suzuki PV 50 sai aikoinaan ainakin tehoputken väljemmän kaasarin ja uudet rattaat mitä muistan. Ja kiinni ei jäänyt koskaan vaikka posliinit sitä tutkivatkin, siihen aikaa kun vain välitykset tarkastettiin tönimällä ja laskemalla lyönnit. Vaihe vaan kolmoselle kun setä pyysi laittaan isoimman vaihteen sisään... Eihän se mikään raketti ollut mut kyllä muitten mukana pysy.

    Eikä tuosta mopon virittämisestä ole mihinkään päässy. Yhtään vakiota pärrää en ole omistanut. Akran sliparia niihin pitää nykyäänkin laittaa.
  28. #418
    Eläkeläinen pupu:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jul 2005
    Kirkkonummi
    MotOrg ry jäsen
    Minun nuoruudessa piti viritykset tehdä ite, ei mittään valmiita settejä ollu ostettavana *
    Viilattiin/sahattiin männät lyhyeemmiks, laskettiin kantta, viilattiin ja porattiin sylinterin kanavat. Käyrä piti ehdottomasti lyhentää ja vaimentimest poistaa suurin osa sisällöst *

    Tuloksena useinmiten paljon melua tyhjäst *

    Viritys oli onnistunut jos äänet kasvo 80% ja tehot laski vain 20% *

    Melun perusteella mun mopo kulki ainakin 100 km/h... *
    "Puput on kyllä suloisia, muttei kovin älykkäitä"
  29. #419
    Kuulkaas.... ei se mitään mopon viilaamista ole, että
    lyödään kasikymppisen kamppeet kiinni ja viilattuna vielä * ...... ja vielä *.

    Saahan moisella PV:hen tollaset 26-27HP todellista.
    Ruuvaa vaan kukkumaan laitetun ilmajäähdytteisen
    RM 80 Crossarin padan kokonaisena kiinni ja
    modaa putken istumaan PV:hen.

    Mutta mikä vitun "mopo" se sitten enää on ? *

    Vanhaaan hyvään aikaan ( 70- luvun alkupuoli ),
    nykyiset vanhan liiton miehet * , ihan oikeesti "viilas"
    mopoja.

    Se oli kunniakas laji, joka toimi siten, että
    nelosen ja vitosen rattaat sai heittää askiin, kaasari ja
    imukurkku vapaa, samoin putkisto.
    Pytty, kansi ja mäntä + kanki piti olla orkkiskamasta tehty.
    Välitykset oli vapaat.

    Sitten katottiin kuka oli seppä ja kenen pelit lauloi *

    Jotkut luopiot yritti leikellä Tomoksen tai "Pukin" mini-crossisatsien sylkkyjen ja kansien ripoja..... ja näkivät unta ettei kukaan huomaa..... voi-voi... * .

    Sen ajan "Pro- laite" oli varsinainen innovaatio *.

    Tomoksen 5-loviseen alakertaan vaihdettiin 12mm silmällä
    oleva kanki.... ja päälle istutettiin Tuntsan kovakromipytty
    sopivan kokoisella (väljällä) männällä ja saman paketin
    kannella.
    Kaikki palikat modattiin sitten niin pitkälle kun vaan varoja
    riitti. Käyrät sovitettiin jousikiinnitteisiksi.... kun orkkis
    pulttiviritys jäi ahtaaksi *.

    Käyrät ja paisarit mitoitettiin itse, imukurkut tehtiin itse ja
    "peruskaasari" oli useimmiten esim. 24 Mikuni.
    "Vipunen" apinoitiin italiaanojen peleistä.... eli kun pyttyyn
    jäi väkisin hyvin ahdas imupuoli, rakennettiin koko letka
    "suppiloksi".
    Samaa logiikkaa toteutaa edelleen esim TM kasikymppisissä
    crossareissa.... pienillä kampurapainoilla.... kun taas
    japsit suosivat täysin päinvastaista lähestymistapaa *.
    Kyydin kannalta lopputuloksessa ei juurikaan eroa ole *.

    No... lipsahti nyt vähän sivuun *.

    Niin... kyllä noilla "stanuista viilatuilla" 49cc peleillä
    Sportit ja Speedit meni alun toista sataa.

    Oli se hienoa mennä heittämällä autosta ohi 80- alueella....
    varsinkin kun vedettiin pelkillä pilleillä. Vaimentimet
    eivät onneksi olleet silloin vielä edes tulollaan *.
    Ihan perkeleellistä ulinaahan se oli *.
    Ihmeteltiin vielä todella vilpittömästi... miksi "aikuiset" ei
    oikein "ymmärtänyt hyvän päälle".

    HIENOJA AIKOJA...*.

    Ja hei..... RISIINIÖLJYLLÄ! *
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  30.  
  31. #420
    Solifer Suzuki S löytyy tallista vieläkin 80cc kilkkeillä. Asentaessa sain jotenkin oudosti kaasarin säädettyä että täyskaasulla tukehtuu, eikä kulje kuin sem 40 km/h. 1/4 kaasulla ottaa parhaat kierrokset, mutta vaatii useita kilometreja opettelua. Ei ole tarvinnut tutkamittausta pelätä kun ei sillä muut osaa ajaa kovaa.

    Nyttemmin seisonut tallissa vuosia ja pari kertaa kesässä on pitänyt aina kokeilla vieläkö pelittää. N. kolmannella polkasulla lähtee aina käyntiin. Voisi yrittää saada sitä kilville kun alkuperäisosat on vielä tallella.
    -91 ZZ-R 600cc
    -97 CBR 1100 XX
Sivu: 14 / 15:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 412131415 ViimeinenViimeinen