1. Kyllä - eihän vakiolla jaksanut hullukaan ajaa
2. En - mulle 40 km/h oli tarpeeksi
Kaksipäällä kyttien siiviliautosta ohi ja tutkaan oli tullut lukemat 124km/h ja sakkolappu on vielä tallella.Niin ja mopo oli PV 80cc yms.
Tavoitteet on toteutettava, vaikka siihen menisi kauankin!
mulla tais olla PV vakiona viikon.olin 11v ja ekoilla kesätyö rahoilla ostin.heti 80cc pytty, 26mm Mikuni,gianellin tehari ja kantta laskettu ja kanavia vielä vähän ehosteltiin.välityksistä riippuen meni 90-115kmh.
loppu vaiheessa porasin vielä viimeseen ylikokoon ja 70läppäpytyn läppä asennettiin 80cc pyttyyn.kyllä lähti
kilometrejä kertyi ihan tajuton määrä mopolla,miten sitä jaksoi kesät talvet sateet ja pakkaset
e: niin tuli 5 vuotta ajettua noilla vireillä,sitten ku hajos niin oli kampiakseli ja kiertokanki ihan soseena.
kertaakaan ei poliisin kiinni saanu,muutaman kerran yrittivät
Nykyset
GSX-R600 K6
GSX-R1100 -90
RM 85 -06
ja exät
GSX750F -89
RG 125 gamma -85
RM 125 -81
PV 50 -80
Suzuki S1, 80cc pytty, 26mm kaasari, ratastusta, jne. Välillä jotain eri tehopyttyjä. Ongelmana oli S1:n takapyörä, josta tahtoi mennä pinnat solmuun..![]()
Kawasaki ZX-12R -04
Yamaha YZF R1 -02
Yamaha YZF 1000R Thunderace -96
Oli varmaan todella jyrkkä alamäki.(naminassuli @ Huhti. 03 2006,09:53) kirjoitti
![]()
Ahdettu 1216
Ei ollut viritettyä mopoa. Ei sitten minkään laista. Kakarana oli joskus metsämopona vanha pappatuna. Ostin markalla!
Nauru nuorentaa, rakkaus kaunistaa.
Lady, Sexy Lady.
Mulla ei koskaan ole mopoa ollutkaanennenkuin vasta isona
Yammutar
Meillä oli niin yksinkertainen politiikka tuon suhteen kotona, ettei ollut valinnan vaikeutta-> Isä sanoi, että itse saa maksaa virityksen ja siitä mahdolliset seuraukset eli sakot.
Eli tiellä ajoin vakiolla ja kotona sai sitten ajaa kyllästymiseen asti virivirimopoilla ja pyörillä, oli nimittäin riittävästi tilaa tuolla maaseudulla.
Nyt "aikuisena" kun rakentelin tuon TT:n, niin sitä on tullut.. kröhöm.. optimoitua moottorin puolelta.
"Ei se koko, vaan miten sitä käyttää", sanoi 50cc (+750 +1100cc +125cc)
Suzuki PV:llä vm.87 tuli työnnettyä menemään! 80cc malossin pytty, 19mm dellorto ja 16 piikkinen eturatas siinä tais ollaHuiput muistaakseni jotain 90km/h mittarin mukaan. Ja kivasti löyty "vääntöä" silloisen mittapuun mukaan
![]()
iloisella -70 luvulla niitä oli.Tukka hulmuten vedettiin.Faija jaksaa vielkin muistuttaa niistä sakoista joita tuli saatua 13-14 vuotiaana.Tai faijahan ne sakot tietenkin sai. Niitä tuli muutamat ...polisit oppi tuntemaan et on ala ikäinen ja vaikka pääs karkuun niin ne venttas hima portilla.
Rissaviritetty Honda Monkey...Mihin sitä Hondistaan pääsis...?
<span style='font-family:Comic Sans MS'><span style='colorurple'>Amsterdamin yöt
rock, rauha ja rakkaus...</span></span>
<span style='colorurple'>(¯`•.¸¸.•´¯`•.Yamaha TZR 125.•´¯`•.¸¸.•´¯)</span>
<span style='colorurple'>(¯`•.¸¸.•´¯`•.Honda CB900F Hornet.•´¯`•.¸¸.•´¯)</span>
<span style='colorurple'>(¯`•.¸¸.•´¯`•.Yamaha MT-01.•´¯`•.¸¸.•´¯)</span>
Suzuki PV... välillä purettiin ja sit kasattiin, sit ajettiin ja taas purettiin... kaikenlaiset viripalikat siinä tuli käytettyä, mut kertaakaan ei kilahtanu![]()
Sopivasti täysillä!!
749R (0001) + s4r + 999S + TRX 850
olihan mulla sellanen super-apina honda donkey kong![]()
Näillä mennää!
Oli pakko virittää, ei sitä kehdannut vakiolla ajaa.![]()
Suzuki GSX 600F -89 (myyty)
Juu, isi viritti skootterin kulkemaan seittemääkymppiä. Ei sillä kyllä paljoo yli viittäviittä viittiny ajaa, ettei vaan poliisisetä pysäyttäny.![]()
200cc+250cc
skoottereista otettiin kavereiden kanssa prikat pois aina kun vaan joku mopon saioma oli melkeinpä kaveri piirin nopein ennen kuin yksi sankari sai 80cc sylinteri, ja kyllä sitten harmitti
skootterin nopeusmittari oli kyllä surkein esitys ikinä kun tasamaalla sai kerättyä mittariin melkeinpä sata niin oikeata vauhtia mentiin silloin vähä alle 80
![]()
isäpuoli oli mekaanikko ja vanha motoristi... eikä antanu lupaa ja salaa ei kannattanu ees yrittää, kii ois jääny ja sit ois sattunu ja ei ois ollu mopoo ja....
Suzuki PV jossa Suzuki ärrämmän 60cc läppä pytty...kaasutinta ja välejä vaihettu...poliisin mukaan 110km/h kaks päällä...ja silloin seliteltiin poliisille, että kun ja jos...![]()
Aprilia MX, tehari kiinni. Joku 80 se meni ja jäi kaikille muille
Mut oliha se sillon aika jees![]()
Hirvee ninjapomperi
Faija ei ostanu mopoo
Ite piti siis ostaa näin aikusiällä sitte mopeti, jota ei ookkaan tarttenu virittää
edit: eli äänestämättä jäi
https://www.youtube.com/@OnhanVielaPitkaMatka
https://www.tiktok.com/@onhanvielapitkamatka
no tottakai , mutta eihän sillä katuliikenteessä eihän![]()
papan vetreyttä lisää hevosvoimat persiin alla
Mulla oli pv.80 pytty ja välit.huiput 95kmh.Kerran vetäsin pöpelikköön jarrut lukossa,ne oli jotenkin siihen aikaan/vauhtiin riittämättömät![]()
Suk dik!
muistelisin nuoruudesta et pv:n sai jotenki kulkee suht helpost 140...siis jos oli rahaa...(suiza 1200 @ Huhti. 09 2006,21:43) kirjoitti
![]()
zzr600-vm90
Mulla oli Tunturi Hopper, 75 cc pytty, tehoputkea, yms, yms.
Huippunopeutta en saanut testattua kun ei mittari riittänyt, kolmosella se kulki ainakin 70 km/h, nelosesta en tiedä. Kyllä sillä normiteillä auton perässä pysy....
S1 rm 80cc koneella.ja muitakin variaatioita 50cc läppäristä 80cc pyttyyn välillä.
Solifer Trial itellä "pikkasen viritetty" välityksiä vaihdettu. Oli nätti punanen paholainen. Ite maalasin
moottoripyörä on .....
palijo se sun TT kulkee nykyään?(TunturiTT @ Huhti. 19 2006,10:50) kirjoitti
ja mitä vir..ee optimointipallikkaa siinä on?
...Er..Houston we have a problem here...
Honda CBR 954RR -02
Suzuki S1 -91, SuperMoPo
KTM 525 exc -03, SuperMoTo
Suzuki RM50 -80, kisacrossi
Pappa Tunturi -71,
Tunturi Sport ( käsivaihteinen, aihio kisamopoon)-??
Pv - suzuki , 80-crossi rm:n koneella.... huiput 130 hujakoilla... ja kyl se oli kivaa![]()
![]()
CBR 1000F *Kaikki Liha Tottelee Kuria
http://www.hondariders.fi
Kyl maar... Vakio Tunturi Supersport -83 oli MUN laitteeni... Ikävä on vieläkin. Myin sen sittemmin kaverille ja se perkele meni viilaileen ja höyläileen sitä... siihen loppu sen mopon palvelualttius, vittuun kaikki viilatSittemmin tiettävästi mopo pääsi "nykyisen" motoristin harjoittelulaitteeksi, elikkäs wanha pariskunta osti sen ekaksi 2 -pyöräsekseen ja kunnosti sen wimpan päälle... huooh... OI NOITA AIKOJA!!! Sori... meni muisteluks kun rupes ajatteleen tota
![]()
HD Electra Glide Ultra Limited
Tempore Nihil Sanat
Joo,lujaa kulki...lentävätkin vieraili meikän kotona ripittääs isäukkoa nopeuden vaaroista
Hyvä et hengis selvis niistä ajoista *![]()
Alla vanha ja leppoisa R1