Tulokset 1:stä 4:een 4:sta
  1. #1
    Rupes V-Max:ista (vm -85) luistamaan kytkin, lähinnä oireilee isolla vaihteella. Jos olen ymmärtänyt oikein saatan selvitä kytkinjousen vaihdolla (jäykempi jousi?) vai kannattaako saman tien vaihtaa kytkinlevytkin kun paketin avaa? Saatavuus tarvikkeena, vai kävelenkö suoraan konekeskolle alkuperäisosia hakemaan? Mopon huollosta ei juurikaan kokemuksia (vielä) kun tuli pyörä ostettua hiljakkoin pitkän tauon jälkeen (n.10v).



  2. #2
    siellä on alkuperäis asennuksena kruunu tai jotain sinne päin ja se löystyy ajan myöte ,ellei joku ole vaihtanu jo sinne kunnon painolevyä niin vaihda itse.joudut kurkata mitä sinne on tehty ja se on helppo homma.maxi sivutuelle ja koppa auki, ei valu öljyä pihalle. jos ei ole vaihdettu niin MEK:iltä saa barnett:in kytkimen painolevyjä n.200€.
    suolanen hinta mutta sen jälkeen ei tavi takuta kytkimen kanssa, JOS lipsuu niin lisää prikkaa. niin ja kato ne levyt samalla että pitääkö vaihtaa ettei tarvi montaa kertaa kesässä avata.
  3. #3
    Ihan ekana tulee mieleen öljyt? Eihän siel koneessa oo mitään auton öljyjä esim. Mobil 1 rally formulaa? Maixin kone vaatii kunnon kitka-aineelliset mp-öljyt, ettei se kytkin ala luistelemaan nii helposti...

    Se painelevyn vaihto lienee pelkkää tekohengitystä ko. tilanteessa. Mie vaihdoin vuos sitte kaikki kytkimen massalevyt + painelevyn, jotka oli muutes alkuperäisenä halvemmat ku tarvikkeena.

    Kun joudut avaamaan sen oikean puoleisen koneen posken, suosittelen hankkimaan siihen uuden tiivisteen (vanha repeää varmasti). Painelevy kannattaa uusia AINA massalevyjen vaihdon yhteydessä, se kuluu ja kuoleutuu käytössä. Jos ei oo pikkurahasta kiinni, suosittelen vaihtamaan myös metalliset välilevyt. Se on varsinkin tarpeellista, jos kytkin "nykii" liikkeelle lähdettäessä -> sinertymiä levyissä. Massalevyt kannattaa laittaa likoamaan puhtaaseen öljyyn (samaan jota on koneessa) vaiks edellisenä päivänä.

    Sit kun saat ne uudet massalevyt käsiis, ni elä ihmettele miks se yks levy on pinempi ku muut. Se pienin levy tulee ihan takimmaiseksi (eli kasattaessa ekana)...

    Ite homma on helppo, sen tekee tunnissa vaikka ei olis ennen työkaluja kädessä pitänytkään... Muistaa vaan latoa peräkkäin massa- ja välilevyjä. Lopuks painelevy ruuvilukitteella kiinni, koppa kiinni ja HANAA!!!
    Kyllä mies kivun kestää, mutta ei häpeää!

    -Timo Rautiainen-
  4.  
  5. #4
    Kiitoksia tiedoista, avasinkin paketin ja tein mittauksia. massalevyjen paksuus 3mm (service manuaalin mukaan "vaihto" paksuus 2,8mm) ja painelevyn paksuus 6,1mm (ser.man. mukaan minimi paksuus 6,5mm). Välilevyt oli kunnossa, ei sinistymiä eikä vääntymiä. Eli tilasin uudet MEK:istä.
    Kevlar clutch disc-set ja Amplified clutch pressure plate. Eiköhän noilla taas pääse siirtämään kumia renkaasta asfalttiin.

    Kevennyksenä kerrottakoon että kaverit Lahdesta lähti tänään kohti Ruotsia Super Rallyyn ja ensimmäinen huolto oli Mäntsälän eteläpuolella. Taka-akseli ja laakerit vaihtoon. Onneksi löytyi "hyllystä" akseli ja kaupasta laakererit. Itse huolto pakun kontissa vauhdissa kun taitaa olla kiire laivalle =)