Halusin vaan avautua siitä, että olen pyytänyt kuudelta (6) eri jälleenmyyjältä sähköpostilla uudesta Yamahasta tarjouksen ja YHDELTÄ ainoalta olen saanut vastauksen!
Mistä johtuu tämä suomalaisten mopokauppiaiden aktiivisuus???
Luulisin kauppa kiinnosta ja varsinkin uusien, mutta ei...
mutta ei sit, haetaan lahden toiselta puolelta...![]()
aina noit menee...noit menee aina.
Mä kysyin maaliskuussa neljältä kaupalta (Turku, Tampere, Salo ja Espoo) sähköpostilla tarjousta uudesta Kawasta ja sain kaikilta myös tarjouksen. Oli ehkä enemmän aikaa???
Kysyin maaliskuussa 17 eri kauppiaalta suzukia ja 15 vastas...
Jos ne yamahat on niin hyviä pyöriä että ne kauppiaat haluu pitää ne itellään![]()
Minä myös pyysin keväällä s-postitse tarjouksia, kaikkiin tuli vastaus. Välillä tosin joutui muistuttamaan olemassaolostaan... Palvelualttius vaihtelee todella paljon liikkeestä toiseen.
Kasvankohan mä ikinä isoksi?
Jos et ole vielä laittanut niin laitappa Kuhmon Laatukoneelle tiedustelu. Heiltä olen ainakin itse saanut nopean vastauksen ja ehdottomasti kysymisen arvoisia tarjouksia![]()
"Auta minua olemaan varovainen toisten varpaille astumisen suhteen, koska voi olla, että ne varpaat ovat yhteydessä perseeseen, jota voin joutua huomenna nuolemaan."
Ei varmaan (ikävä kyllä) ole tarvetta kauppialla vastailla sähköposteihin. Kauppa käy kiivasti muutenkin![]()
"It's Hard to Soar with Eagles When You Ride With Turkeys"
Tästähän on keskusteltu viime vuonnakin. Ehkä vähitellen vanhoillisimmatkin kauppiaat heräävät nykymaailmaan, tai jossain vaiheessa alkaa kaupat lipua ohi käsien. Itse hoidan kaikki merkittävät shoppailuni ruokakauppaostoksia lukuunottamatta alkuun sähköpostilla. Ellei siihen vastata, ei ainakaan sille kauppiaalle kulu rahani. Kun pää on avattu sähköpostilla, loppuyksityiskohdat on sitten helppo mennä sopimaan paikan päälle vaikka kauemmaksikin. Ja puhelimeen verrattuna etuna on se, että vastauksista jää itsellekin dokumentti. Eipä mennä niin helposti puihin.
Näin ostin keväällä autonkin ja homma hoitui hyvin.
- vesku -
"viestintä epäonnistuu aina - paitsi sattumalta"
Samat on huomiot; pyöräkuumeen kiroissa kieriskellessä on tullut pommitettua liikkeitä e-maileilla (vielä ei siis ole tauti päässyt puhelinsoittotasolle, joten vielä on toivoa...) ja eipä noita vastauksia oikein ole tipahdellut. FXD:n tapaan kun olen pruukannut nuo esikyselyt ja pienemmät ostot hoitaa täysin sähköpostitse, niin tuntuu kummalliselta törmätä moiseen pysähtyneisyyden linnakkeeseen.
Pari vastausta tuli, toinen näilläkin sivuilla mainostetusta kuhmolaisfirmasta; eipä olisi uskonut, että (ex-)kotipaikan naapurustosta löytyy moista palvelua joka peittoaa "etelän ihmeet". Itse asiassa kaupoissa on jo pikkaisen mentykin eteenpäin, joten eipä tuo liene Laatukoneellekaan ollut turhaa ajankulua vastata viestiini. Niin ja se toinen viesti tuli Moto Italialta - kiitokset sinnekinpäin.
Ymmärrän tietysti, että liikkeille saattaa tulla kymmeniä e-mailkyselyjä päivässä, mutta miksi siis ilmoittaa sähköpostiosoitetta yleensäkään jos sitä kautta tuleviin viesteihin ei aikaa / mielenkiintoa vastata?
Edit: aamutypoilut
Uudesta Iisalmen urheiluliikkeestä kannattaa kysyä, sieltä tuli paras tarjous ja vastasivat ihan sähköpostiinkin nopeasti ja ystävällisesti, sieltä myös kaveri pyöränsä haki![]()
EE-Speed ainakin vastasi kyselyihini nopeasti, kysyin oikeastaan kaikkia 600cc kyykkyjä.Firma on siis harmaatuontiliike, hinnat erittäin kilpailukykyisiä...
CW:stä ei saanut tarjousta edes puhelimitse, lupauksia sellaisesta vain. Ostin muualta (ja halvemmalla).
(Bobby-Digital @ Touko. 18 2004,11:51) kirjoitti
Oho, minusta ne on aika kalliita siellä![]()
Ninja Wikakasa