Mopolla ajoin eka kertaa.
Kevarilla.
Jollain isommalla, kerro millä.
mopolla. sit piikki ja lopulta moottoripyörä.
Delvac 1400 Super 15W-40 luokituksiltaan on ylihyvää useimpiin prätkiin. *pöriö. Delvac inside. Delvac moottoripyöräkerhon ylipappi, hallelujaaahh!!)
mopolla alkoi sitten elsinore 250 crossi sen jälkeen xl 600 enduro tällä hetkellä oikea mootoripyörä![]()
Sillä välin kun te mietititte, minä olen ehtinyt tehä jo viis virhettä !
Vuosi oli MUISTAAKSENI 1967 ja naapurin Jukka anto kokeilla siihen aikaan jytyä vehkettä, eli 500cc Norton . No eihä mulla jalat ylettynny kun just tapeille, eli pysäytin laitteen siististä hiljentämällä seinää vasten, josta Jukka ei tietenkää tykännyt, vaan sano, että hän juoksi kokoajan peräsä ja olisi ottannu kii kun lopetan ajon .![]()
No vähä kahvaan skrabaa, ei muuta . 1974 ostin sitten Zupparin palkalla Solifer 4 Speedin, joka kulki kansi laitettuna ja välityksillä 14 edessä ja 28 takana huikeet 80 km/h . Siittä sit 125GT Suiza > jne jne . Maalisa K8 Busa, seuraavakin Busa, seuraavakin Busa jne jne . Paitti että HD:n ostan Torreen, kun sopiva löytyy . Sieltä kun saapi 2000 - 4000 eukkia ihan kelpo "Kainalonkuivaimen" .
![]()
Viimoset 7 tauon jälkeen.
1200 GSF *Bandit *-02
Suzu GS 500 E *-99 *( Mimmalle )
Suzu Hayabusa -04 ( Liekkari )
Suzu Hayabusa -08 ( Valkkari )
HD *V - ROD * -06 *( Street )
HD *Electra Glide 1600*-09
HD XL 1200 Low Sportster -10
Pappa-Tunturi -> Solifer Speed SM -> Honda CL 70 -> Suzuki TS 125 -> Yamaha TT350 -> Yamaha SR500 -> Honda CBR 600. CL70:n ja Susnan välissä taisi olla taukoa n. 15 vuotta.
Yamaha SR 500 -82
Honda CBR 600 -93
Mulla oli yksi luistinohjatt soliferin moottori, johonka tehtiin tietysti asianmukaiset viilaukset. Ainoa vaan, että se luistin kampikammiossa viilattiin vahingossa väärästä päästä. Kyllä kiersi ihan sairaasti, kun laittoi käyntiin pakittamalla...
Dixi et animam levavi
Honda NS125R -86 (juhlavuoden malli uuh..) juu siis juur ja juur liikku vuonna 2002 vielä mutta kuski kehittyi.. =) ja olin 17v...
Ilman pyörää mutta kuinka kauan.
Tais olla vissi 8 tai 9 vuotta ikää ku tuttavien mökillä ajeltiin jollakin pienikokoisella crossihondalla. 300m mökkitiepätkää edestakas päivätpitkät![]()
Honda monkey vm. -88
Entinen motoristi. Moottoripyöräily vaihdettu kestävyysurheiluun.
Jos on ajellu mopolla 15 vuotiaana onko jo silloin aloittanut moottoripyörä harrastuksen?
Mulla on 3 mankii 1 peussi -62 tuna ja honda 1000 rr , joskus oli susuki sykkönenkin.
-Honda CBR 1000 RR -07
-Honda CBR 1100 XX -06
-Suzuki SV 1000 S -03
-Suzuki GSX 600 R -99
-Kawasaki KLE 500 -91
Crossipyörist lähteny liikkeelle joskus 10vuoden ikäsenä ja se harrastus jatku sinne 15v tienoille.Eka pyörä oli 80cc jammu ja sitä sitten seurasi jokunen 125cc kawa.Peevellä tuli ajeltua jokunen kuukaus 15 täytettyä ja kiinnostus noihi kaksipyöräisiin lopahti sen jälkeen hetkeksi..........
........13 vuotta myöhemmin ajoin prätkäkortin ja ostin kilo kikserin ja mukavaa on ollut.
Gsx-r 1000 k3
Joskus vuonna miekka ja vasara tuli hankittua sarvikypärän ikäinen Tunturi Super Sport ja siitä sitten onkin kulunut vuosi jos toinenkin ja nyt 13.6 perjantain kunniaksi tuli hommattua toinen "mopo" Kawasaki ER-6n vuosmallii 07. Tästä se sitten taas lähtee...![]()
Die dulci freure!
Kawasaki ER-6n -07 -> Suzuki GSX1300R K8
Honda Monkeylla alotettiin jonka jälkeen siirryttiin Cr 80 puikkoihin nykyään alla Yamahan Thundercatti.. (Huom.Tallin vaihto)![]()
Pyörät:Suzuki GSXR 1100 -92
Honda cr125r -92
Ajoin kortin harkkaluvalla omalla vanhalla viissatasella kawalla. Aiemmin en ollut ajellut muilla kuin autolla ja polkupyörällä.
CBR 600f -93
Musta Soliska, vuosimalli taisi olla 1967![]()
dYNY
"Those who risk nothing, do nothing, achieve nothing, become nothing"! *
*David Jefferies 1972-2003
FEEL THE NOISE * *
* Kawasaki ZX-10R '07*
Helkama Raisu oli eka. Porukat antoi luvan ajaa vasta, kun oli ikää tarpeeksi. Lähdin siis matkaan kello 00.01 ja ajoin aamuun asti.
15 vuoden jälkeen innostus palasi ja nyt on menossa toinen BMW.
20 vuotta sitten sain rippilahjaksi Honda Moneky -86. Mun kanssa samaa ikäluokkaa olevat muistaa; punainen tankki, sininen penkki, eikä käsikytkintä. isot pojat oli vaihtaneet siihen rattaat, se kulki kuuttakymppiä
Sen myytyäni en ole kaksipyöräsillä ajellut, ennenkuin nyt keväällä ajoin kortin ja ostin ruohonleikkurin. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan![]()
Suzuki SV 650 S -06
Suzuki GS 500 E -99
Eka mopo tais olla Raisu ja sitten tunturi tiger. Sit 600cbr, 1100XX ja nykyisin GSX 1400. Kasvua ollu ainakin vääntöpuolella.
Käsivaihteinen Solifer 60-luvun lopulla, pihamopona kun alaikäisiä vielä oltiin. Sitten mopo oikein tielle, Tunturin 4-vaihteinen ja, piikin kautta isompiin.
*Iku
Edit: Pilkkuvireh nökyi olevan
Mitään en yritä mutta parhaani lupaan
Ensimmäinen mopo vuonna -91 jolloi ikää oli 4v. Pyöränä tuolloin automaattivaihteinen Italiet (vai mikäseoli). Italiet vaihtu Suzuki PVksi kun pituutta tuli hieman lisää. Ensimmäinen katulaillinen pyörä oli Honda NSR -03 ja tänä keväänä tuli hommattua tää nykyinen 600 gikseri.
Honda CB 750 KZ -82 Projekti
Pappatunturi vmi.59,kun olin yhdeksän v. vanha![]()
5x pikkutohtori,gixxeri ja cx500c
70-luvun käsivaihteisella pappatunturilla. Ikää oli noin 10 vuotta. Siitä se ilo alkoi kun sai kakkosen päälle *
t.T
Tunturi Classic -74 --> Suzuki Tsx -84 --> Kawasaki Versys -07 *--> Suzuki GSR -07 (myyty)
Tuunatulla 1963 mallisella Pappa-Tunturilla aloitin n. vuonna 1980 ja tuolla ajelin ajokortti-ikään saakka. Isompiin kakspyöräsiin (viissatku Kawa) siirryin sitten vasta 1996.
Joko löydän tien tai teen sen...
-Hannibal-
H-D Road King Custom 2004
No, oli lähes samaan aikaan Raisu, Automat-tuna ja Sportti. Noilla mentiin.
Eka kerran ajoin kyllä tuolla Automaatilla, oli kyllä helppo vehje.
C-luokan meininkiä vuodesta 84
Kai muuten tiesitte, että nykyään kaikki on kiellettyä?
Suzuki GS 450S -87
Kawasaki GPX 500R -88
Ducati Monster 696 -11 -RIP-
Suzuki RF 600R -96
Aloitin omalla 250cc Dadyw Regal Raptorilla tänä keväänä![]()
<p>Mutkitteluille Honda CB 600 F Hornet -07 'isoveikka' ja kaupunkiajoon 50cc retro-skootteri 'pikkusikko'</p><p>Tu(u)naaja: http://blogi.punaisenkatonalta.fi</p>
Autokoulun er-5 oli alla ekaks.
Meille on annettu kaksi lahjaa, joita tulisi käyttää mahdollisimman paljon - huumori ja mielikuvitus. Mielikuvitus korvaa sen, mitä emme ole, ja huumori auttaa meitä hyväksymään sen mitä olemme.
laitoin että isommalla, mutta eihän se er-5 paljon moposta poikkeaTosin kyllä ihan eka laite jolla olen ajanut oli honda monkey joskus ala-asteiässä ja myöhemmin kokeilin joitain kavereiden mopoja, mutta ei niitä voi oikein ajamiseksi laskea, jos heittää lenkin parkkiksen ympäri.
Kawasaki Er-5 -05
Kawasaki Z750s -06
Honda CBF1000S -08
Oma ajokokemus menee:
7v-10v Suzuki PV
11v-14v Susuki S1
15v-16v Derbi Senda R
16v-18v Honda NSR 125
18v-20v Ei mitään
20v --> Suzuki GSX-R 600![]()
Elämään tänne tultiin!
Älysin juuri että olen lapsesta lähtien näköjään ollut yammu immeinen.
Aloitin, kiitos iskän, 8 vuotiaana Yamahalla, olisko ollut tuo YZ..
88 vuoden monkey tuli joitain vuosia myöhemmin ja harmittaa vieläkin kun möin poies.
16 vuotiaana kevarikortti, heti ikään tullessani Yamaha XJ ja viimevuonna tuli perheeseen vielä Drag Star.
XV tulee kunhan rahaa tulee![]()
Yamaha XJ600 Diversion
Yamaha XVS Dragstar
Yamaha YZF1000 Thunderace