Tulokset 1:stä 12:een 12:sta
    Löytyykö kokemuksia isommista etuplekseistä R 1150 RT:hen?
    Nykyinen on kohtuuttoman äänekäs, kun pyörteet rummuttaa kypärää.

BMW:ltä löytyy kolme mallia: normaalin, korotettu ja korotettu+leveämpi. Kaksi viimeistä ovat molemmat yhtä korkeita, mutta viimeinen on yläreunasta hiukan leveämpi. Minun pyörässä on tuo korotettu malli (ilman levennystä) .

Wunderlicht:ltä löytyy Marathon, joka on normaalia leveämpi. Mutta onko se myös korkeampi kuin tehtaan perusmalli? Kenelläkään kokemuksia tästä tuulilasista?

CeeBaileys myy usita eri malleja. Kenelläkään noista kokemusta? Heillä näkyy olevan edustaja myös enklannissa.

Löytyykö kokemusta tuulilasin tilauksesta/hakemisesta ulkomailta?
    AT-plexi Kiuruvedellä tekee mittojen mukaan ja muistelen Auliksen tehneen myös RT:hen aikaisemminkin plexejä.
    Stelvio NTX ´12
    V 650 NTX
    Tuareg 600 Wind
    CB 250 RS ´81 2x´82 ja ´83
    RD 250 LC
    Pegaso 650 Trail
    K 75
    R 45
    Vai pitäisikö sen sittenkin olla lyhyempi Omat kokemukset nimenomaan korkeasta plexistä ovat olleet ihan - hirveää paukutusta ajossa ja päänsärkyä ajon jälkeen Nykyinen on varsin lyhyt, tai itse asiassa jopa lyhennettyä mallia => tuuli suhisee tasaisesti, mutta vielä motarinopeuksissakaan ei tuuli pääse kypärää painamaan liikaa että niska kipeytyisi
    Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
    Korvatulpat tekee ihmeitä tuon äänentason suhteen... suosittelen.
    Kawasaki ZXR400 -> Honda SP-1 -> Yamaha R6R -> Yamaha FZS600 Fazer -> Fazer myyty 25.9.2012
    Lainaa (mpuputti @ Touko. 20 2004,22:19) kirjoitti
    Löytyykö kokemuksia isommista etuplekseistä R 1150 RT:hen?
    Nykyinen on kohtuuttoman äänekäs, kun pyörteet rummuttaa kypärää.

BMW:ltä löytyy kolme mallia: normaalin, korotettu ja korotettu+leveämpi. Kaksi viimeistä ovat molemmat yhtä korkeita, mutta viimeinen on yläreunasta hiukan leveämpi. Minun pyörässä on tuo korotettu malli (ilman levennystä) .
    Mä olen suht pieni motoristi, 177cm.
    Mulla on RT:ssä vakiopleksi ja se pyörittää aikatavalla just mun pään kohdalla tuota. Sitä onneksi voi säätää, ja joutuukin säätämään. Alle moottoritienopeuksissa pidän plexiä alhaalla jos ajan yksin ja ei ole kovin kylmä. Se on meluttomin vaihtoehto.
    Korkeassa asennossa ollessaan auttaa kun ihan vähäsen kumartuu pleksin taakse, niin melu hiljenee huomattavasti.

Pidän _aina_ korvatulppia, jotka on valettu mun korviin (earfoon).

/Ari

--
    BMW R1200ST 2006
    Secdem niminen ranskalainen pulju tekee pleksejä myös RT-Bemuun (http://www.secdem.fr/CATALOGUE/somma..._r1150_rt.html)
    Ainakin kuvan perusteella eroaa alkuperäisestä taivutetulla yläreunalla. Mahtaako sitten olla parempi/huonompi kuin alkuperäinen? Kokemuksia?
    Secdemin pleksiä saa ainakin Myllymaan Repan kautta, jos ei itse halua/uskalla ulkomailta tilailla. Hinta oli Repalla muistaakseni jossain 150 juuron kieppeillä.
    No RT:tä nyt ei kukaan varmaan yritä ajaa ilman korvatulppia.
    Itse en tuolta jyminältä pystyisi sitä ainakaan tekemään.

Lyhyt kate taas auttaa vasta, jos saa kypärän kokonaan vapaaseen tuuleen - eli ei tule ollenkaan pyörteitä. RT:n kate ei oikein siihen sovellu, sillä ala-asennossakin osuu pyörteet kypärän alareunaan.

Vanhassa pyörässä (Diversion) katkaisin etulasin juuri tuosta syystä, mutta tässä siitä ei ole apua.

Mitäs yhteystietoja tuonne Kiuruvedelle on?
    Löytyykö web-sivuja ja/tai puh.nroa?
    Entä tuohon Myllymaan Repaan?
    Osoite: http://www.atplexi.fi/

Omassa Rt:ssäni ei ole kyllä ollut ongelmia suhinoiden kanssa.
    matkanopeuksissa pleksi yläasentoon, niin tuuli heittää juuri kypärän yli. Vasta yli moottoritienopeuksien (120) suhinat alkavat selvästi häiritsemään. Pituutta tällä ukolla on 180.

Korvatulppia en käytä, kypärään asennettu intercom sen sijaan syöttää radion/cd:n kakofoniaa korviin.

Nimim. "Olenko kuuro"
    Nämä erikorkuiset plexit, erimittaiset kuljettajat ja eri kypärät muodostavat kyllä sellaisen kolmikon, jotta monesti yleispätevää ratkaisua on vaikea löytää. Yksi sopii yhdelle, toinen toiselle.

"Länskärin" kotisivuilla on mm. käsitelty K100-sarjan Puimurin plexin "hiljennystä" sekä kypärän modausta.

LÄNSKÄRIN KOTISIVUT

Itse törmäsin tilanteeseen, jossa plexiä reilusti lyhentämällä vähensin jyminän ja ravistukset kypärästä veks...
    <p>2002-2014</p>
    Liittyi Apr 2003
    Lat: N 60 14' 15.67" Long:E 25 07' 20.79"
    "Järkyttävää jyminää päässä."
    Ootko varma, että johtuu kokonaan pleksistä?

Omat hurinat, muuttuivat olennaisesti, kun pleksin korkeutta ja kulmaa ruuvailin.
    Osa metelista pieneni, kun vaihdettiin lääkitystä.
    <span style='color:red'>..rock...rock...rock...rock...ro ...........</span>
    -"Onko maapallolla älyllistä elämää?"
    -"Kyllä, mutta olen vain käymässä."
    Lainaa (mpuputti @ Touko. 21 2004,15:59) kirjoitti
    No RT:tä nyt ei kukaan varmaan yritä ajaa ilman korvatulppia.
    Itse en tuolta jyminältä pystyisi sitä ainakaan tekemään.

Lyhyt kate taas auttaa vasta, jos saa kypärän kokonaan vapaaseen tuuleen - eli ei tule ollenkaan pyörteitä. RT:n kate ei oikein siihen sovellu, sillä ala-asennossakin osuu pyörteet kypärän alareunaan.

Vanhassa pyörässä (Diversion) katkaisin etulasin juuri tuosta syystä, mutta tässä siitä ei ole apua.

Mitäs yhteystietoja tuonne Kiuruvedelle on?
    Löytyykö web-sivuja ja/tai puh.nroa?
    Entä tuohon Myllymaan Repaan?
    Mitä ihmeen jytinää
    Ookko sä moottorin vaihtanut *rt,hen??
    Mulla oli vanhassa rt,ssä vm-99 normaali pleksi ja se oli mielestäin ihan ok.
    Nyt kun vaihdoin uuteen -04 mallin rt,hen otin siihen korotetun ja leveän pleksin ja parantui entisestään.
    Minä en ainakaan pilaa ajonautintoani tunkemalla mitään tulppia korviini eihän edes tuuli kunnolla suhise kunhan hakee pleksille oikean asennon
    Ilo ilman mopoo on teeskentelyä.

http://mpsivut.pp.fi
  12.  
    Kyllä se vaan jytisee, kun ilmavirta sattuu oikein kohilleen kypärään . Mulla oli fasussa pari kesää korkeampi touringplexi ja korvatulppienkin kanssa korvat vinkui ja paukkkui pidemmän ajon jälkeen. Vaihdoin sitten originaaliin matalampaan ja johan helppas!
    Yamaha Tenere 700 2019 "Ghost"
    Previous bikes:*Yamaha FZS 600 2001>Honda VFR 800 V-tec 2004 ABS DCBS PGM-FI H.I.S.S Staintuned>Honda XL650V TransAlp 2002*
    *Does my bike make my butt look fast?*