Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 52:sta
  1. #1
    Juu... onkos kukaan kiinostunu 80 luvun Kawoista?
    Itte hommasin hyvinsäilyneen LTD 750 ekapyöräksi tänäkesänä... Ja oon ihan tyytyväinen... Vääntöö riittää ja rekoistakin ohi pääsee hyvin. Eikä tuu vastaan samanlaista jokapäivä.
  2. #2
    on tokkiinsa, se on niitä vuosia ja kymmeniä jolloin tehtiin viimeiset oikeat moottoripyörät ja hevimusiikkia ynnä rokkenrollia, siis pyörät olivat vielä vailla hirveitä hienouksia ja teknistä tingeltangelia, perusasiat olivat noissa kawoissa kunniassa ja ovat yhä. itellä on hieman rojektina vm. 83 gpz1100 A1 malli, unitrak, jossa edellisestä paatoksesta poiketen on tosin digitaalia tankinpäällä ja ruiskua sun muuta härpätintä, se on vielä turvotettavana hilijalleen, hyvin hilijalleen.

    niin no, 90-luvun zetorilla nyt pääosin ajelen.
    Delvac 1400 Super 15W-40 luokituksiltaan on ylihyvää useimpiin prätkiin. *pöriö. Delvac inside. Delvac moottoripyöräkerhon ylipappi, hallelujaaahh!! )
  3. #3
    kyllä ne kiinnostaa,z1000j:t ja muut on kyllä todella hienoja..
    Kawasaki ZX7R -01

    * * * * "everyone loves you when you are dead..."
  4. #4
    Kawabatan mielipiteeseen helppo yhtyä. Rautaa, vääntöä ja kokoa prätkässä olla pitääkin ja tuhti perustekniikka on vielä esillä kaikkien ihasteltavana. Klassikkoprätkiä.
    Painoakin jo senverran ettei tuuli heiluta.
    Kuussataset tupperwaret pyyhkivät ohi Zetoista nykyään, mutta so what?

    Tallissa mm. Z1100D2 -83, eli Spectre (eli Aave), joka on LTD:n erikoisversio ja sitä tehtiinkin vain -82/83.

    Gray-haired riders don't get that way from pure luck !
  5. #5
    Hienoa et joku arvostaa vielä noita "klassikoita"
    No... Sitten kysisinmä et tietääkö kukaan mistä saa *tollaseen (750 LTD hen) puuttuvat merkkilätkät * *sivuilta... Kouvolansuunnassa ei liikkeissä osattu auttaa. Bye kawasaki.com. Ei löytyny... Pitää varmaan tehä ite... *
    ... Joo on käyty kaikilla sivuilla kyselemässä... Ei vaa o tullu vastaan...



  6. #6
    Carillo, www.kawazi.net se käy kawasakistin raamatusta vastaus löytyy melkein kaikkeen...kyllä rautaa riittää!
  7. #7
    kyllähän noi kiinnostaa, jopa siinä määrin että tuli hankittua ensimmäiseksi pyöräksi VN750 vm.-89 (siis just ja just kasikymppisiin luettava, tosin jo 85/86 alettu valmistaa)...
    tykkään kyllä, kunnon customi ja ei liikaa nykytekniikkaa.

    onko muuten muilla näitä "vanhoja" kardaanivetosia väinöjä?
    Savolaisena vastuu ei sitten ole minulla...
  8. #8
    Lainaa (kawabata @ Touko. 19 2004,06:27) kirjoitti
    on tokkiinsa, se on niitä vuosia ja kymmeniä jolloin tehtiin viimeiset oikeat moottoripyörät ja hevimusiikkia ynnä rokkenrollia, siis pyörät olivat vielä vailla hirveitä hienouksia ja teknistä tingeltangelia, perusasiat olivat noissa kawoissa kunniassa ja ovat yhä. itellä on hieman rojektina vm. 83 gpz1100 A1 malli, unitrak, jossa edellisestä paatoksesta poiketen on tosin digitaalia tankinpäällä ja ruiskua sun muuta härpätintä, se on vielä turvotettavana hilijalleen, hyvin hilijalleen.

    niin no, 90-luvun zetorilla nyt pääosin ajelen.
    Amen. Munkin eka "iso" mopo oli z500, sittez750. Muutama vuos ilman ja sitten oli mullakin tuo 1100 GPz DFi. Sen ruutan boxin kanssa meinas palaa hermot mutta kun kunnossa oli niin aika riemukas peli oli se. Sit olikin ZX-10, C-mallin 1100 zetori ja ny 12R. Pikkuhiljaa olen alkanu etsiskellä sille talviseuraks projektimopoa, esim. tommonen (Z 1000 R) vähä kiehtois.. Ja se Spectre ois kyllä kans aikasta namukas
    Tallissa: Kawasaki Concours (GTR) 1400 -16 ja Suzuki Burgman 650 ABS -14
  9. #9
    Joo, kyllä nuo 80-luvun kawat kiinnostaa. Itselläni käytössä keppivetoinen GT750 -82 (Kawasaki, ei siis S..ki) enkä muuta kaipaa - varsinkaan Wisecoinnin jälkeen!
    Jos tarkoitat 4-pyttyisen LTD:n sivukopassa olevia LTD750 merkkejä niin BuyKawasaki.comista löytyi seuraavat varaosanumerot:
    56018-1163 (-80)
    56018-1187 (-81 - 83)
    Jenkit tuntevat tuon 750 LTD:n mallina 750 LTD-4.
    Noita lätkiä löytyy Klasmolta (http://www.z-klasmo.de) ja hinta pyörii siinä 30 euron kieppeillä kappaleelta.

    Näyttää www.kawazi.net -sivujen porukka vastanneen ahkerasti tähän ketjuun - minut tunnetaan siellä Raatona...
    Kawasaki GT750 P1 -82
    Kawasaki GPZ750 Turbo E2 -86
  10. #10
  11. #11
    Noissa zetoissa on sitä jotakin siksi kai niitä pari meikäläiseltä löytyykin..
    Suorituskyky ei nykyajan mittapuun mukaan mikään ihmeellinen, painoakin löytyy, mutta todella mukavia ajaa. Toki zetaankin potkua saa, AMA-kisoissakin osoitti kestävyytensä.
    Kävin alkukeväästä ohikulkumatkalla klasmo-bikellä ja se on oikea kawamiesten mekka, sieltä saa todennäköisesti kaiken mitä ko. kapistuksiin tarvii, jos ei rahahanat ahdista.
  12. #12
    Lainaa (KawaGT @ Touko. 19 2004,23:20) kirjoitti
    Noita lätkiä löytyy Klasmolta (http://www.z-klasmo.de) ja hinta pyörii siinä 30 euron kieppeillä kappaleelta.

    Juu... Sieltä löytyi...20e +8 postiin... Mut... Ku en omista VISA korttia ja PayPal ehdotettiin myös... En saannu sitäkään kautta onnaamaan... Milloinkakohan noi rajat aukee ihan käytännössäkin...
    Noita lätkiä löytyy Klasmolta (http://www.z-klasmo.de) ja hinta pyörii siinä 30 euron kieppeillä kappaleelta.

    Juu... Sieltä löytyi...20e +8 postiin... Mut... Ku en omista VISA korttia ja PayPal ehdotettiin myös... En saannu sitäkään kautta onnaamaan... Milloinkakohan noi rajat aukee ihan käytännössäkin?
  13. #13
    Noita uusia sivukopan lätkiä saattaa löytyä ruotsistakin spinnin wheeliltä, siellä oli joku Mika(?) joka puhuu jopa suomea. Yhteystiedot löytyy jostakin täältä palstalta tai sitten googlettamalla. Muistaakseni lähettävät myös postiennakolla.
    Tuolta klasmolta luulisi tilauksen onnistuvan myös siten että laitat niiden tilille rahaa... soita tai faksaa kuinka toimia, hyvää englantia puhuvat siellä päässä.
    Tai maksa hyvälle kaverille joka tilaa kortillaan tai sitten kun joku on sinne menossa niin heität tilille tai käteen rahaa ja luotat että on reilu kaveri eikä tuhlaa rahoja Reeberbahnille
  14. #14
    Ajelin 1984 vuosimallin z1000j:llä vielä pari vuotta sitten.
    Kilometrejä sillä tuli alle n. 70 - 80 tuhatta neljässä vuodessa,
    tosin yhden kesän sitä rakentelin. Harmittaa vietävästi, että
    jouduin sen myymään. Vielä joskus hankin sellaisen uudestaan
    ja rakentelen taas! Kuviakin löytyy sieltä mun "oma pyörä" osiosta
    (en ehdi tähän hätään linkittää).



    ZZR 1200
  15. #15
    Jee jee.. Ny ajeltuani ekan 1000 km, niin tuntuis et tohon vekottimeen tarttes saada pienemmät kierrokset -matka -ajoon... Eli turhan paljo kiekkoja 100 vauhdissa... Kaippa siihe on saatavissa esim. pykälää isompi eturatas? Kiihtyvyys ja vääntö kyllä tuntus riittävän mulle... Ku vaihteitakin o vaa 5... Näyttää kyllä aika ahtaalta tuo eturattaan tila... (750 LTD-4)
  16. #16
    juu huononvärinen teksti tuli laitettua... Tää o vrmaan paremp... Nii et jos jollain on ideaa/kokemusta em. nii kiitti etukäteen...
  17. #17
    Lainaa (Carillo @ Touko. 21 2004,20:32) kirjoitti
    Juu... Sieltä löytyi...20e +8 postiin... Mut... Ku en omista VISA korttia ja PayPal ehdotettiin myös... En saannu sitäkään kautta onnaamaan... Milloinkakohan noi rajat aukee ihan käytännössäkin?
    Pitääpä ne tuotteet maksella vaikka "rajat aukeaisi käytännössäkin".. *

    No joo, ajatellaan asiaa yrittäjän kautta eli tavaran lähettäminen ulkomaille kohtuuarvokasta, joten mielellään ottavat etukäteismaksun luottokorttia vinkauttamalla / pankkisiirtona. Jos luottokorttia ei ole eikä Klasmon tilille syystä tai toisesta halua siirtää rahaa (hyvänä syynä pikkuostoksissa kotomaan pankkien naurettavan korkeat palvelumaksut ulkomaan pankkisiirroissa), voi kuitenkin vielä kysäistä mahdollisuudesta COD (Cash on Delivery eli postiennakko) -toimitukseen. Usein toimii jo EU:n sisällä, mutta täysin liikekohtainen kuvio.
  18. #18
    Oli miten oli, mutta 80-luvun kawat on hienoja. Ovat oikeita kunnon peruspyöriä ja jostain kumman syystä niiden kolho muotoilukin miellyttää. Toki muunkin merkkiset yleispyörät ovat oikeita moottoripyöriä.
    No niin, no
  19. #19
    Jep jep... Nyt kohta alkaa... tänä aamuna... aivan.... vanhan LTD Kawan -ajelu (Ja aito kaWa -ajelu mun mielestä ei oo tasasta hyrräämistä.... Se on Hienoa Mekaanista ääntä ja ... no sä tiedät jos oot ratsastanu 80 -luvun Kawaa... ) Aion ajaa tänä kesänä väh. 10 000... saas nähdä pääseekö ilman isompaa remonttia... hmm. (miksi niitä tallissa pitää) Hyvää kesää ja lomia!
  20. #20
    Onnea uudelle LTD:lle! Oma ensipyöräni oli LTD 440 ja hieno pelihän se oli. Pyörä oli täysin alkuperäisessä asussaan, joten sitä oli ilo huollella ja hauska ajella. Tuntui minusta kokoistaan isommalta ja jämäkän laadukkaalta muutenkin. Todellinen rautapyörä! KZ kawojen kanssa puuhaileville on netissä oma foorumikin: www.kzrider.com. Tätä tuli luettua paljon kun vielä omistin LTD:n. Löytyy paljon tietoa ja keskusteluita "lontoon kielellä". * *



  21. #21
    Jep, ainoa vuosikymmen jonka Kawat lämmittää mun sydäntä.

    Tällä hetkellä tallista löytyy Eliminatorit -86 ZL 500 ja -85 ZL 900 ja eivät vaihdu uudempiin ikinä!
    Eliminators burn rubber!!!
  22. #22
    Juu... ZL 900 ois haluusessa... Eipä paljoo oo kaupan... ainakan suomessa! Toi mun 750 LTD kin on ihan ok peli ja siitäkin vois rakennella ihan kelpo pelin... Mut... Oon kallistumassa kuitenki keppiin... Jos vaikka jostain ilmestys myytävänä oleva hyvä 900-1000 ZL...
    No joo Onha niit udempiaki Kawoja joissa on sitä jotain ja jatkaa samaa perinnettä... Esim. 1100 Zephyr... Noo... Päiväunia...
  23. #23
    Lainaa (sam1 @ Touko. 19 2004,19:24) kirjoitti
    onko muuten muilla näitä "vanhoja" kardaanivetosia väinöjä?
    On, On Vuoden -88 peli. Oon kyllä kans tykännyt. Riittävästi potkua customiksi ja varmatoiminenkin on ollut
  24. #24
    Lainaa (Carillo @ Kesä. 08 2004,02:53) kirjoitti
    Juu... ZL 900 ois haluusessa... Eipä paljoo oo kaupan... ainakan suomessa! Toi mun 750 LTD kin on ihan ok peli ja siitäkin vois rakennella ihan kelpo pelin... Mut... Oon kallistumassa kuitenki keppiin... Jos vaikka jostain ilmestys myytävänä oleva hyvä 900-1000 ZL...
    No joo Onha niit udempiaki Kawoja joissa on sitä jotain ja jatkaa samaa perinnettä... Esim. 1100 Zephyr... Noo... Päiväunia...
    Onhan noita, ite oon käynyt viimeisen 5 vuoden aikan katsomassa noin 6-7kpl ZL 900:ia Suomessa. Löysin sitten viimetalvena yhden "projektin" sopuhintaan. Jota ois tarkoitus alkaa rakentamaan ensi talven aikana...

    Tuollakin yksi jonka olen käynyt katsomassa ja josta ei aivan päästy kauppoihin.

    http://koti.mbnet.fi/~repsa/index.html
    Eliminators burn rubber!!!
  25. #25
    Ja Eliminaattoreita löytyy onneksi Saksasta vielä paljon.
    Olishan se hienoa jos tallissa olis yk musta zl600, yks punainen zl600, yks keltainen zl600 ja pari muuta vois värjätä vaikka helmenvalkoiseksi tai siniseksi...Olis oma mopotin joka päivälle..
    Katselkaa www.mobile.de jos alkaa tuntua et Eliminaattori olis mukava juttu...
  26. #26
    Saksassa vaan ovat suurin osa ainakin 900:sta pilalle "tuunattuja" ainakin jollain lailla jos ei muuten niin pakoputket on nostettu pystyyn(jolloin jalkatappi teline on rälläköity paskaksi), tai sitten ajettu ihan mielettömästi, vaikka koneethan noissa ei lopu ikinä...

    Hinnatkaan ei enää ole mitää hirmuhalpoja, kun vielä 5 vuotta sitten sai jenkeistä noita 900 2-3 k$ niin nyt saa sielläkin maksaa 4-5 k$ hyvästä. Ja siihen vielä rahti ja korkeamat verot päälle.

    Aina silloin tällöin ebaystä löytyy vielä melkein kuin pakasta vedettyjä 900:ia joissa on vielä alkuperäinen Dunlopin 160/80 takakumi, joita tehtiin vain 900/1000 ja ei saanut kuin muutaman vuoden noiden valmistuksen lopetamisen jälkeen.

    Siistein 900 minkä olen Suomessa nähnyt oli ajettu 6000 mailia ja aivan kuin uusi...
    Eliminators burn rubber!!!
  27. #27
    Juu... Jos kerran ZL.n hommaa nii toi 600 ei ihan anna sitä oikeeta potkuu... * *900 tai 1000 eliminator ni kerkee... Yssäri ois mun mieleen
  28. #28
    Munmielestä niissä ei oo suuria eroja 900 vääntää kyllä pirusti enemmän, mutta kun painoakin on yli 40 kiloa enemmän (900:105HV 85,3 Nm 600:74HV 53,9Nm) tai no ei mulla oo kokemusta kun ZL500 (71HV 46Nm).

    ZL500 on paljon mukavampi ajaa (900 penkki on kuin istuis lankun päällä ja muutenkin möhkömpi ja se tankkausväli! käy tankilla 100 kilsan välein) mutta se tyyli....

    900 on sitä jotain mitä muista Eliminatoreista puuttuu.

    Ja ne äänet kun laulattaa 11 000....

    Vaikka munmielestä mp:ssä ei tarvi olla juuri yli 50 heppaa...
    avopotta päähän niin pysyy korttikin...
    Eliminators burn rubber!!!
  29. #29
    Juu... Kyllähän tola mun vanhalla 750 LTD kawallaki pääsee (76.2hp) ja vääntää kans... * Avopotanki tilasin saksast... http://www.pittmo.com/draxtar/pages_en/index_en.html *...Onse aika porno...



  30.  
  31. #30
    Tarkoitus olis ostaa jostain z 1300 toiseks mopoksi. Tällä hetkellä ajan -98 vn 1500, josta en taida koskaan luopua, kustomiksi se on mitä oon hakenut. Mutta möhkö ois varmaan hyvä matka-ajoon ja se on mun mielestä hieno.
    -Heikki-
    FXDB -07
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen