olen kiinnostunut transalpista, ja kysyisin kokeneempien neuvoja.mopokortin ajoin vasta viime syksynä, eli 25w. sais kuljettaa...myynnissä olis TA 400cc vm.91 31 tuhatta mittarissa takuu v.2004.![]()
Suomi on hyvä kieli ja TA hyvä pyörä. Uusinta mallia arvioitiin TM:n testissä, jossa pärjäsi hyvin
On kyllä jokseenkin fiinimpi peli kuin vanhemmat ja omani. Jotain vikaa täytyy pyörässä olla kun omistajat ovat hissunkissun, ajelevat euroopasta Kiinaan ja perustelevat omia klapejaan ympäri mailmaa. Vois ajatella myös, että pyörissä on niin paljon roplattavaa ettei ehi kirjoitella foorumeihin *
.
Itse on vähän subjektiivinen arvioimaan, mutta kuitenkin:
- kiva ajaa - ja sitähän pyörällä tehdään *
- käy pidemmänkin matkan taitoon
- kulkee soralla ja hiekkateillä ihan buenosti
- kuokaksi tai harvesteriksi löytyy parempiakin niikuin esmes kotarit.
- näytti alppeja olleen noilla Lapin kierroksillakin mukana useampia. Siellä sitä itsekin tullaan höykyttämään.
- Jostain luin että TA-omistajalla on hyvä olla itsetunto kunnossa. Meneekö toisinpäin. Jos ajat TA:lla niin itsetunto tulee kuntoon.
Tää on vähän kuin vaimon arviointia, pitäs kokeilla enemmän muita vastaavia *niin olisi objektiivisempi arvio. Mutta sitten ei taas olisi ....
Tosta 400 kuutiosta, taitaa olla Euroopasta tuotu kuristettu ? en muista että TransAlppia olis tehty sen kokoisena ?
Just More
http://www.jahkola.net/mp/transalp.htm(More57 @ Helmi. 08 2004,22:45) kirjoitti
Taitaa olla poikkeuksellisen hyvä pyörä. Tuttu kaveri ajoi aikansa kuluksi sillä täältä Saharan eteläpuolelle ja takaisin.
Ei maininnut mistään ongelmista.
Sitten se vielä heitti vaimonsa kanssa täältä Irlantiin ja takaisin.Ikä noin 60v.![]()
Itse ajelin 600cc TA:ta kolme kesää yksin ja kaksin, tavaroilla ja ilman. Pyörä toimi kuin junan vessa ja matkat taittuivat mukavasti.
Mitenkähän tuohon 400cc TA:han saa osia suomesta? Tosin vähän on ajettu joten todennäköisesti ei tarvitse heti alkaa remppaa moottoriin tekemään. Pyörässähän on muuten ylivoimaisen hyvä ajoasento, rennompi ajoasento löytyy enää näistä **mosohvapyöristä ;) Mulla kokemukset rajoittuu AT:hen mutta sehän on melkein sama pyörä ajomitoiltaan. Painoa on vähän enemmän mikä on vaan haitta tuollaisessa mopossa..
KTM
Jos meinaa itse roplata *konetta enemmän, niin tiedoksi, että Haynesin manuaalit ei tunne tätä 400 cc mallia *![]()
Japanista varmaan löytyisi, eikun viesti senaattori Turuselle (Tsurunen)ja pyyntö virka-avusta Pohjolan Jaappaniin.
Just More
Itse kuussatasta 'Alppia tyypittäneenä huomasin korkeammalla pleksillä varustetun mallin melkoisen kypärämelun, viima tulee 178-senttiselle kuskille suoraan visiiriin normaalissa ko.pyörän ajoasennossa.
Riippuu jonkin verran tietysti kypärästä. Muuten oikein mukava peli, monipuolinen, luotettava tekniikka.
Nelisatasta versiota en ole ikinä nähnyt/kuullut.
mulla -91 600 TA ja kiva peli on.
Tos 400cc joka on tosiaanki japanin markkinoille tehty on ihan sama alakerta ku 600 cc joten osat taitaa sopia aika lailla yksiin.
Jaappanista löytyy kaikenlaisia pelejä.. reissulla törmäsin 250cc kyykkykawaan, päällepäin 600ZZR, mutta tosiaan vain 250cc, nelipyttynenkin vielä !
onkos kellään Kawan diesel enskaa, joskus jossain oli linkki tarinaan, mutta en löydä enää...
2016 > Triumph 675 team member
2004 > YZF600R (tallin perällä - pitkä huolto menossa..)
(.. DKW-RT175VS im holz schublade)
.. historiaa.. [2013 - 2022] S1000RR (2010) < [2006 - 2012] R1-2004 (RN12)
.. 28.2.2025 : jäsenyyttä takana 20 vuotta ja 5 kk ..
Kawasaki KLR 650 dsl(pekko5 @ Huhti. 09 2005,00:22) kirjoitti
Lisää diesel Kawasta
Vielä vähän lisää...
Niin ja Alkuperäiseen aiheeseen: Itselläni on 93 mallin Transalp neljättä kesää ja ei ole aikomustakaan vielä vaihtaa pois. Ajoasento sallii ajaa pitkiäkin pätkiä matka-ajoa puutumatta ja pikku endurosafareitakin on mukava ajaa. Liian pehmeälle alustalle käy kyllä turhan raskaaksi. Kulutus oikeen nätillä ajolla alle 5l/100km ja revittelyssäkin jää alle 7l/100km. Suosittelen!![]()
Yamaha DT 125 LC "87 1994-1996
Honda CB125T "81 ~2002-
Honda Transalp 600 "93 *2002-2008
Yamaha TDM 900 "04 * 2008-2010
Yamaha TDM 850 "91 2011-
Hmm...muakin on alkanut toi TA kiinnostamaan. Olis yks tossa tarjollakin, katotaan, päästäänkö kauppoihin.
jamaha 02 --> riumppi 11
Blue's brother
Itsellä oli saksantuonti transalp 600 -96 ja ei kyllä mitään pahaa sanottavaa. Ainut että lisää tehoja jäi kaipaamaan ja pitemmillä reissuilla ajaminen kävi ainaki minun kokoselle(184cm) aika puuduttavaksi. Muutamia 1500km reissujaki tuli tehtyä eikä minkäänlaista vikaa vaikka huollot oli saksanpäässä ilmeisesti ollu aika vähällä(mm. ilmanputsaria ei vaihdettu koskaan.).
Vuoden verran kerkesi olemaan alla ja kilometrejä tuli 10 000 kun niitä ennestään oli n. 20 000.
Eikä tosiaan ollu pyörän vika että pois vaihdoin ja vaihdossa tuli cb 1300 alle..
Jos on hankkimassa tollasta 90-luvun loppupuolen pyörää, niin onko siinä mitään, mitä pitäisi erikoisesti tsekata?
jamaha 02 --> riumppi 11
Blue's brother
Kotomaista tietoutta TA:sta löytyy Jarkon TA-sivuilta.
Tuli tänään lyötyä kauppa lukkoon uudesta TA:sta. KTM menee vaihdossa. Kaipasin enemmän matkapyörämäisyyttä, joten tuo TA oli hyvä vaihtoehto, koska kuitenkin hieman enduroa täytyy olla mukana. Hiukan mietin myös tuota V-Stromia, mutta KTM:ää ei olisi saanut häviteltyä järkevään hintaan. Hyvä näinkin!
Ensi kesänä paremmalla kalustolla eurooppaan (ehkä afrikkaankin).