Tulokset 1:stä 7:een 7:sta
    Varaderon lämpömittari nousee vain ensimmäiseen pykälään, mutta silti syyläri on lämmin. Normaali ajolämpötila näyttäisi olevan seuraavassa pykälässä. Mittarissa ei ole numeronäyttöä. Pyörä -99 malli. Olisko termostaatti rikki?
    No varaderosta en tiedä mutta noin tuo TransAlpkin toimii. Eli ilmeisesti on suunniteltu ihan oikeesti kuumiin olosuhteisiin niin että jäähdytysteho ei ihan äkkiä pääse loppumaan kesken. Itselläni on täysi työ saada edes tuo flekti pyörähtämään... Itseasiassa en ole siinä tainnut onnistua kuin parikertaa.
    -=Lake=-

"Ei ole tyhmiä kysymyksiä, on vain tyhmiä ihmisiä" * *-Cartman-
    Honda Africa Twin -96 ja sama homma. Kesäkelilläkin maantiellä mittari nousee n. kahden neulan leveyden verran "oikealle" alueelle. Mahtaakohan termostaatti olla suunniteltu vuotavaksi, muuta selitystä en oikein keksi.

Kevätkeleillä mulla on toisen syylärin edessä pahvi, jolloin lämmöt nousevat hiukan nopeammin ja pysyvät paremmin.

Hmm... kuumiin olosuhteisiin suunnitteleminen. Luulisi, että koneen lämpötilan tulisi olla sillä lämpötila-alueella missä termostaatti avautuu. Näin lämpötilan muutosrasitukset jäisivät mahdollisimman alhaiseksi.

Mulla flekti lähtee pyörimään, kun antaa käydä paikallaan n. 15 minuuttia.
    @, AT, RD07A
    Mulla variksessa lämmöt normaalisti ekan ja tokan merkin välillä.
    Kaupungissa hitaassa ajossa noin puolivälissä.
    Kyllä näyttää olevan ihan samanlaisia nämä Honda pyörät.
    Omani on täälläinen "uitettu Pan Europa" ja kyllä toistaiseksi
    on varsin kylmänä käynyt....siis mittarinneula heiluu siellä
    kylmän puolella. Tosin olen kyllä saanut flektin toimimaan kun
    vaan maltaa pyörittää paikallaan riittävän pitkään. Mutta heti
    kun lähtee ajoon niin viima alkaa vaikuttaa !
    Itsekkin ajattelin , että termostaatti olisi viallinen/liian kylmä arvoltaan ( liekkö myytävänäkään eri lämpötilojen termareita?),
    mutta katsotaan tässä kesällä vuoristossa miten siellä lämmöt nousee.....
    -94 afrikkalainen ihan sama homma, mittarin mukaan kylmänä käy . Tuo mittari taitaa olla vain suuntaa antava, puoleen väliin kun nousee niin alkaa flekti huutamaan ja silloinhan on vedet kuumenemassa jo liikaa.. Eikös vesijäähykoneen termari ole se joka alkaa pikkuhiljaa kierrättämään vettä syylärille kun moottori lähestyy toimintalämpötilaa... en usko että plussakeleillä tuo mun v-twin käy kylmänä, kyllä se termari pitää siitä huolen (jos toimii ettei ole hirttäny auki..).

Olen joskus ajossa lämmitellyt vasemman käden sormia syylärin päällä eikä se ajaessa kovin lämmin ole. Ts. termari rajoittaa veden kiertoa niin paljon että syyläri ei lämpene koneen ollessa toimintalämpöinen koko ajan. Ei kannata murehtia lämpöjä liikaa, ajatelkaas miten ilmajäähykoneet pärjää kun niissä ei ole termostaattia
    KTM
  7.  
    Samaa "vikaa" omassa TA.ssa. Asensin aikani kuluksi ylimääräisen voltti/kello/kahden pisteen lämpömittarin ja toisen lämpöanturin liimasin kiinni etummaiseen venttiilikoppaan. Näyttää n 45 asteen lukemia, vain vaivoin olen saanut yli 50. Lukeman oikeellisuudesta en tiedä, mutta näyttäisi pitävän yhtä orginaalin mittarin kanssa. Punaraja alkaisi siten n90 asteesta.
    Just "nyt" ei bikeä...