Mikä vois olla vikanan kun tärisee n.4500 kierroksen kohdalla takajalkatappi, mikä on kiinni änkkärissä. Koneen päästä on tiivisteet vaihdettu ja samoin kumit mitkä tulee jalkatapin ja änkkärin väliin ja vielä täristää... On vaan ikävä ku täristää noissa maantienopeuksissa niin että jalka puuttuu ku siinä tapilla pitää.
Pyörä on -99 9r
Mulla on sama homma omassa Diversionissa, noin 4000 kierroksessa runko tms. alkaa resonoimaan tai jotain ja pakko vaihtaa isommalle tai pienemmälle vaihteelle. Netistä vähän katselin että mistä voisi johtua, mutta aika monessa paikassa vain mainittiin se ominaisuudeksi.
Taidetaan Miccohi:n kanssa olla foorumin ainoat Diversion kuskit? heh!
Tosiaan ovela piirre Diversionissa, kun itsellänikin täristää siinä 4000-4500 kierroksen välissä aikalailla. nopeus on sillon noin 90km/h...Tosiaan muilla kierrosalueilla ei sellasta tärinää ole havaittavissa, joten hidastelijoista pakko painaa ohi satasen alueella. Ajattelin että koneen ja rungon välistä voi puuttua/olla huonossa kunnossa kumipuslat. No eipä tartte ruveta niitä tarkistelemaan... tämähän on vain Diversionin luonteenpiirre!
...Life`s a series of goodbyes...
-Yamaha FZ6-
Mulla samaa vikaa...tiedä sitten johtuuko Laserin änkkäristä?(Patteri @ Touko. 05 2004,21:12) kirjoitti
60,90,120km/h vauhdeissa tuleeärsyttävä tärinä penkkiin.
Pyörä on Kawa zr-7,vm.99.Renkaat on ainakin mulla kunnossa.
vai 4500.. meikäläinen oli havaitsevinaan kapean alueen siellä paikkeilla, missä _ei_ täristänyt.
![]()
...kuka piru siellä sutii...
Miccohi ja Patteri, mikä Diversion on kyseessä? 600/900 ??
Naisen 600 ravistelee tolleen ja luulin jo, että kaasarit pitää synkkaa ja nyt kuulenkin, että se on ominaisuus
Nimenomaan Diversion aikanaan merkitsi moottorivärinöiden eristystä rungosta. En taia tosiaan tietää tästäkään mitään *
... jotain piti muistaa
Kyllä kyseessä on 600-versio. En nyt ole ihan varma asiasta, mutta olen lukenut/kuullut että tossa 4000 kier kohdalla on normaalia toi vibra (en vaan nyt muista missä?).
...Life`s a series of goodbyes...
-Yamaha FZ6-
Taitaa olla ominaisuus tuo tärinä 4500kierroksen kohdalla.
Meidän taloudessa oli ennen nykyistä mopoa vm-98 ysikawa ja kyytiläinen valitteli, myös tuota tärinää putkenpuoleisessa jalkatapissa. Meillä ratkaistiin ko ongelma kokeilemalla tärinä alue(nopeus) ja sen jälkeen ajelin joko nopeampaa tai hitaampaa.
Mitä olet tykännyt kawastasi?
Jep sama homma, kuin patterilla, kuten jo sigustakin näkyy.
Jossain netissä luin jonkun koeajon artikkelin ja siinäkin mainittiin kyseisestä ominaisuudesta, joten taitaa todellakin olla ominaisuus.
tonnisessa Zetassa (jossa on 9 pata) on kans noilla alueilla 'resonointikohta'.
Taitaa olla ihan ominaisuus :P
Energy of the gods, adrenalin surge
Wont stop til I hit the ground, I'm on my way for sure
Up here in the air, this will never hurt
I'm on my way to impact, taste the high speed dirt.
Ihan ok pyörä ollut muuten mutta tuo tärinä häiritsee...(ano @ Touko. 11 2004,15:17) kirjoitti
Kilsoja jo yli 40tkm eikä mitään isompaa ole ollut.
Juu tai sitten olen ajellut 5 vaihteella mikä ei täristä satasen vauhdissa.
heh.. juu, tää on sellainen homma, että melkein joka pelistä löytyy se resonointialue jollekkin kierrosluvulle. Resonointi kun on suhdeluku asia joten sitä ei voida vältää moottorissa, tai missään muussakaan laitteessa, jossa massat liikkuu.
mulla on 2. pyöränä ZZR1100 ja se on ihan legenda tärinäalueistaan... nyt on uusi busa alla josta olen jo mielestäni "löytänyt" tärinäalueen... jos vibrat vaivaa, niin ei ku kumipuslien hakuun vaan...
![]()
Mulla XX värähteli kaasukahvaan niin että meinas pikkurilli puutua satasen vauhdissa alituiseen. Hommaan auttoi vajaiden ratapaineiden tasolla olleiden rengaspaineiden nosto normaaliksi.
Yamaha Diversion600 -00, Kawa ZR-7S -02, Honda CBR1100XX -00, Busa -03, Fireblade 1000RR -04, Honda CBR1100XX -99, Busa -07, Busa -12, Busa -05.
”Hovikuvaaja”. Kuvia Motorg ry.:n ratapäiviltä : https://www.flickr.com/photos/holtsu/albums
Yleensä XX:n värinöihin auttaa, kun voitelee ketjut. Mulla on ainakin molemmissa Bläkkäreissä vasemman puolen jalkatappi ja kahvat alkanut värrätä ketjujen kuivuttua.(Holtsu @ Touko. 16 2004,10:29) kirjoitti
-Timppa-
Ketjuöljyn tärkein tehtävä ei ole takavanteen puhtaanapito