Otin 94 FZR 1000:sta kaasarit irti. Ensimmäinen outous oli että kaasarit oli kiinni kumikurkkujen kautta moottorissa ei yhdellä kiristimellä, vaan kahdella. Siis oli kaksi pantakiristintä allekkain. Haynesissa vaan yksi. Tämä vois olla sakemannien peruja, mopo on siis sieltä, ne on kuulemma kuristettu ylimääräsellä kumilla imukurkuissa, ja aivan oikein siellä näkyi että jotain kumia oli vuoltu poikkeen, ilmeisesti tarkotuksena saada tehot takasin. Vaikka ei mun mielestä oo täysiä tehoja. Onko tietoo paljonko alkuperäiset kumikurkut kustantaa?
Toinen ongelma on että puolet kaasarin kansien ruuveista on ihan v***llaan. Täysin pyöree kanta ja hapettunu. Ei aukea, ja aueta pitää että pääsee kaasereita putsaamaan. Ei muuta kun poraamaan? Vai? Tarviiko tiivisteet vaihtaa jos ne on kunnossa? Niistäkin huudetaan sikahintoja.
Kaikki info & tieto tervetullutta. Kiitoksia jo etukäteen.
"For a 1,600MW (nuclear) unit, that means a construction cost of up to €5.6bn. We see very little prospect of these costs falling and every likelihood of them rising further."
-Citigroup Global Markets, 2010
kaasareiden kuuluu olla juuri siten kiinni kuin sulla nyt on. eli kahdella pannalla ja kumi kurkun ja kaasarin välissä.(whosia @ Touko. 16 2004,22:47) kirjoitti
alkuperäiset kumikurkut salosta 50€.
kuristekurkuissa sitten se ero on hieman isompi kuin satunnainen röpelö. ne kuristekurkut ovat tukittu puoleenväliin asti. ainakin kaikissa jotka olen nähnyt. eli tuskin sen vuoksi kannattaa mutta tulevien imuvuotojen varalta kannattaa ostaa uudet kumit kerran 10vuodessa. sä varmaan katsot haynesia 600sen kohdalta. siinä on vain kurkku suoraan.
tarkoitatko nyt jumittuneilla luistien kansia vai kaasarin pohjia?. kummatkin ovat ulkonevilla pulteilla kiinni joten tiukka ote lukkopihtien ympärille ja pultit auki. ellei muu auta niin sitten poraamaan mutta VARO, sillä luistinkansien alla on alipaineluistien kalvot jotka eivät porasta tykkää. lisäksi kannet ovat muovia joten varovasti.
tiivisteitä ei tarvitse vaihtaa jos ovat kunnosa... mutta... varaudu selittämättömiin käyntihäiriöihin aina kun et vaihda tiivisteitä. siis niitä o-renkaita. äläkä hukkaa niitä pikku o-renkaita siitä luistinkannen alta.
ainiin... kun purat kaasareita, älä missään tapauksessa sotke kaasareiden sisältöjä keskenään. kokoa aina samat romut sisään. ne kun kuluvat kuitenkin vähän omiin muotoihinsa.
ps. perstuntumalla et saa selville mikä vaivaa. vie penkkiin. 127-132 on normaalit hepat takagummilta.
Suzuki GsxR600 K6/7 laputon malli
PowerBike Finland
Itselläni oli myös nuo luistien kannet jumissa. Siis ruuvit jumissa ja kannat pyöreät. Aukesivat aika helposti siten, että rautasahalla tein isolle talttameisselille sopivat urat. Lähti ilman iskumeisseliä. Toki, jos iskumeisseli on käsillä niin sitä kannattanee käyttää.
Siitoksia. Luistinkannen ruuvit aukes helposti, ne ei oo vissiin messnkiäkään niinkun noi pohjan ruuvit, eikä kannat ollu pyöreet. Koitin saada jo tongila otetta noista v***n messinki ruuveista mut nehän on ihan pyöreet. Ei muuta ku poraan.
Ne kurkut on ihan ok kunnossa muuten mut siis alemman pannan tasolla selvät vuolujäljet, että jotain on varmasti käsityönä irrotettu siitä. Tehottomuusarviot perustu siihen että laite ei ota kun noin 230 huippuja mittariin. Jotkut svedut on esittäny että 100 kaakkiin rajotus vois olla exup:illa tehty et se ei aukeis kokonaan?
"For a 1,600MW (nuclear) unit, that means a construction cost of up to €5.6bn. We see very little prospect of these costs falling and every likelihood of them rising further."
-Citigroup Global Markets, 2010
No,eipä se lujaa mee,vakiovälitykset?jos ei luulis keulivan herkästi(whosia @ Touko. 17 2004,11:09) kirjoitti
.mun moposta oli poistettu tai ainakin ne oli työkalupussissa mukana sellaiset peltilätkät en tiedä tuleeko imu- vai pakopuolelle,myyjä *vaan sanoi että saksassa rajoitettu tehot 100hv ja nyt täystehoinen,no eipä tuo oo vieläkkään täystehoinen,työtä riittää......exupin tarkistaminen ,kirjassa on ohjeet,mihä myös epäilin sen toimintaa mutta kyllä aukeaa kokonaan.Ja käydessä mun fzr.n exup servo alkoi liikkumaan 1500rmp paikkeilla,siittä en tiedä että pitääkö alkaa toimiin niin alhaisilla kierroksilla.jos käyt penkittämässä, ilmoittele paljon löytyy heppoja.
vajaatehoinen se on.
katso kuristuksia niiden alu-imukurkkujen alta. toinen paikka on kaasareiden alipaineluistien alta. ota kannet pois ja nosta luistit pihalle. siellä ei saisi olla mitään haittaavaa. pelkkä jousi jonka päässä neula.
pakopuolen voit tarkistaa ottamalla putken pois. käyrät irti ja kevyt kurkkaus. ne kuristukset on siinä heti putken liitoksessa jos missään. exuppi kannattaa tarkistaa kun ne jumiutuvat ja ryytyvät joskus ihan muutenkin. lisäksi kannattaa ehkä käydä kokeilemassa viimeisenä vaihtoehtona pikku lenkki ilman äänenvaimenninta ettei siinä ole mitää kummallista kotiviritystä vaimentimessa.
nämä nyt ovat niitä paljonpuhuttuja arvauksia![]()
Suzuki GsxR600 K6/7 laputon malli
PowerBike Finland
Joo, täytyy katella. Joku bensan saantiin vaikuttava siinä vois olla; vastaa oikein hyvin kaasuun 140-180 nopeusalueella, ja ko. alueella "yks kaveri" *ajoi tässä hiljan grisslehamniin, n. 120 km *
Sylttytehdas alko näkyä kun laskin että vehje ei vie kun 6.9 l 100 noilla vauhdeilla.
"For a 1,600MW (nuclear) unit, that means a construction cost of up to €5.6bn. We see very little prospect of these costs falling and every likelihood of them rising further."
-Citigroup Global Markets, 2010
KIITOKSIA kovasti tiedoista. Kaasarit on takas mopossa. Ei sieltä mitään löytyny, kaikki näytti oikein siistiltä. Neula oli tosi kevyt ja harmaa, rupesin miettiin onko se joku viripalikka. Hajosin pohjan ruuveihin ihan totaalisesti ja vedin melkein sen alumiinikannen läpi yhtä ruuvia poratessa. Rumia koloja jäi. Saa***an gyntterit kun vääntää oletusarvosesti kaikkia ruuveja niin paljon kun lähtee. Paljonkohan metallipölyä porauksesta jäi kaasarin sisään, nyt se mukavasti pyörii männän ja sylinterin välissä. Niiden tuplapantojen kiristyskään ei oo mikään asentajan unelma...
No tuntu se jo nyt käyvän vähän tasasemmin, pilotti kierrokset oli 2,5 ja 3,5 kierroksen välillä vedin kaikki 3 kiekkaan. Samaa laiskuutta bensan tasojen kanssa, kaadoin vaan filmipurkillisen kaasarispriitä kohokammioihin ja tsiikasin että suht samalla tasolla ne on. Säätö pitäis kai tehä kohon ripustuspeltiä vääntelemällä ja ne oli koskemattomat niin en ruvennu vispaamaan. Mut ei siis mitään kuristuksia näkyny missään, kaasarin läpät aukee täysin. Eikä mitään siinä alumiini kaulassakaan. Ihmettelin kyllä että imusarjassa, siis ite motissa, näky kolme jotain ihankun johtoo siis tommonen 3mm paksu jäykkä piuha per imuvena, tavallaan.
Hetkinen, senhän on pakko olla itse venan varsi, onks se niin ohut? Pitäskö niitten näkyä imuaukoista?
"For a 1,600MW (nuclear) unit, that means a construction cost of up to €5.6bn. We see very little prospect of these costs falling and every likelihood of them rising further."
-Citigroup Global Markets, 2010
säätö tehdään juuri siitä ripustuspellistä ja sitä voipi joutua säätämään lähinnä sen vuoksi että neulaventtiili on kulunut, ei niinkään sen vuoksi että joku olisi räpeltänyt sitä vääräksi.(whosia @ Touko. 19 2004,01:09) kirjoitti
jäykkä piuha... mjoo... ne ovat ne imuventtiilit. siellähän ne näkyvillä ovat
![]()
Suzuki GsxR600 K6/7 laputon malli
PowerBike Finland