Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 39:sta
    Morjens toverits! onko tietoa mistä löytyy Kawa GPZ 600 R -1987 korjausopas jokin seuraavista kielistä_ Suomi, Englanti tai Italia.
    ALFAMER sieltä en haulla löytäny.
    Nero, hullu vai hölmö? Ero ensimmäisen kahden on käsittämätön, vastaus on siis jälkimmäinen.

-Jokaisen varjo on suuri sopivassa valossa-

JKS
    Mä sain oulusta postissa
    Ystävällinen entinen omistaja lähetti tsättijuttujen jälkeen postimaksun hinnalla, näyttäs olevan Kawasakin alkuperäinen, englanninkielinen opus. Helmiö on, kannattaa kysyä vaikka kawan maahantuojalta jos vielä löytyisi...ja muistaakseni joskus on alfamerilta löytynyt jotain soittamalla tai sähköpostilla, mitä ei netissä näkynyt.
    Ehdottomasti vaivan arvoinen hankkia, tää on vielä parempi ku haynesi...
    "On se ny per... kun ei letitetyllä parrallakaa saa...!"
    Mulla ois täällä Lohjalla tollanen Clymerin opus moiseen värkkiin, halvalla lähtee.. Itselläni kun ei ole enää tarvetta... Onneks..
    Tein itse ja YRITIN säästää.
    kiitos vinkistä täytynee soitella ja kysellä.
    Tuli hommattua tuollainen mopo niin olis hyvä saada jonkinmoista faktaa pärrästä jottaa osaa ehkä itsekin sitten jotain sille tehdä.
    Onko sulla muuten kokemuksia kyseisestä pyörästä? mitkä on vahvuudet ja heikkoudet etc.
    Nero, hullu vai hölmö? Ero ensimmäisen kahden on käsittämätön, vastaus on siis jälkimmäinen.

JKS
    Mä oon kans lainannu kirjastosta tota <s>Clymerin</s>..Korjaan, siis Haynes Kawasaki ZX600 NINJA, 1985 thru 1991 592cc. Kattaa GPZ ja GPX mallit. Mainio opus.

Kyllä mielestäni pitäis alfameriltä löytyä, pistä hakusanaks zx600 ? Näyttää vaan olevan nyt noi sivut ihan down

KTM 690SM
    Vahvuuksia: Näyttää hyvältä jos tykkää kasarista, kuullostaa hyvältä jos on tehari ja jos tykkää kawan äänestä noin yleensä...
    Heikkouksia: Ikä, osien kuluminen ennen ja jatkossa...venttiilien tiheä tarkistusväli, 5000km on semmonen suht turvallinen...

Mitäs minä, tykkään oikeastaan pärrästä...ainoat miinukset minulle ovat etä jarrujen lähestulkoon kaikki osat pitäisi vaihtaa, radalla maavara tulee nopeasti vastaan...ja kaikilla muilla on uudemmat ja tykimmät
    Vaan tää tosiaan miellyttää miun silmää ja korvaa, ja radallakin on ihan mahdollista viedä(siihenhän tämä on kai tehty) kuhan vaan roikkuu niin ettei tapit ja änkkärit oo joka mutkassa maassa...tekniikka ei ole kovin ihmeellisen korkealentoista, ja esim. venasäätö on yksinkertainen toimenpide. Mutta rukoile ettet joudu ihan heti vaihtamaan flektin anturia...tähän ei sovi kuin yhtenmallinen, ja se maksaa toistasataa euroa. Se pikkuinen metallijutska jossa on jengat ja josta lähtee sähköjohto ja joka ruuvataan syyläriin ja jota ilman flekti ei pyöri...

Emmie muuta osaa sanoo, vasta syksystä asti ollut omana, jotain 5000 kai ajettu...ja tulee kai tää kesä ainakin ajettua, kun ei varaa oo vaihtaa isompaan ja uudempaan, ja toisaalta, mitäpä vikaa tässäkään. Maanteilläkin pysyi 6R:n perässä, kun vain ohituksissa muisti vaihtaa 2-3 pykälää pienemmälle...
    "On se ny per... kun ei letitetyllä parrallakaa saa...!"
    Jesps! Tykään pyörän profiilista minäkin vaikka perän voisi muovailla hieman vauhdikkaammaksi mutta muuten ei valittamista paitsi ajo-asento voisi olla ripauksen pystympi kuten Honda hornetissa ja esim. uudessa yamahassa, tämän voisi varmasti kahdella tapaa korjata halvempi kuitenkin on uusi ohjaustanko, saapahan nähdä josko vaihtais.
    äänet ovat rautaa! sielukasta murinaahan se pitää.

Tässä vain on laittamista vielä ennen kunnon ajoja, etupäässä jokin hankaa pahasti, epäilen jarrupaloja ja toivon että ei ole laakerit. Öljyt ja suodattimet ainkin uusia täytynee.
    Kumeksit myös loppu, uutta tarvihee molempiin päihin originelleistä hieman leveämmät jokin 150/80 käy taakse kuulemma vielä jottei ajo-ominaisuudet heikkene.
    Mutta halu on ajamaan kova noh! ensiviikolla kaiketi pitäisi olla okay.

JKS
    Meinaatko tosissaan että 150 menee takana? 130 kuiteki vakio? Taitaa olla vielä 3.5" vanne? Itseäkin kiinnostaisi meinaan laittaa, jos ei mene aivan panaaniks koko rengas..

Itsellä edessä 120 ja menee niukin naukin paikalleen. Jossain Allrightin kuvastossa oli muka että 600GPX:ssä olisi 120 vakiokoko jota se ei ole.

Siis minullahan on GPX mutta pitkälle samallainen kuin GPZ.

Mulla laukes viimekesänä etupyöränlaakerit, mutta motovelhot onnestuneesti elvytti sen paikanpäällä. Laakerit kuitenkin halvemmat kuin uudet palat

KTM 690SM
    Mun vanhassa GPZ:ssa tahtoi ilmeisesti olla runko jo hieman väsynyt, vaappui hieman puolelta toiselle tuossa 200km/h vauhdissa. Ja se korjausmanuaali kuluu sitten muuten aika nopeasti siitä 'venttiilien säätö' -kohdasta.... Paljon rasvaisia sormenjälkiä ja omia merkintöjä. Mun kirjani taitaa vieläkin aueta automaattisesti juuri siltä sivulta, näin about 8 vuodenkin jälkeen :-P
    Ducati 996 -00, Aprilia: Pegaso 650 -92 & 125 -90 x6, Tuareg 660 -22 & 350 -87, AF1 Futura Sport Pro -92 x2 & Futura -91 x4 & Replica -90 x2 & Sintesi -90 x2, Cagiva: Supercity -98, Alazzurra 350 -87, Tamanaco 125 -90, Gilera: RC 600 -90 & SP01 -90
    Lainaa (gipran @ Touko. 14 2004,23:21) kirjoitti
    Morjens toverits! onko tietoa mistä löytyy Kawa GPZ 600 R -1987 korjausopas jokin seuraavista kielistä_ Suomi, Englanti tai Italia.
    ALFAMER sieltä en haulla löytäny.
    Kylläpä vain löytyy sekä Haynes että Clymer Alfameriltä:
    H1780 Kawasaki ZX600 1985-97 & ZX750 Fours 1987-91, 34,50 EUR
    CM452 Kawasaki ZX500/600 Ninja/GPz 1985-97, 41,70 EUR

Ainakin aiempien manuaalikokemusten mukaan Clymer kattavampi korjausopas ja Haynes sopii paremmin "päivittäishuoltoihin".
    Lainaa (Calypso @ Touko. 15 2004,00:44) kirjoitti
    Meinaatko tosissaan että 150 menee takana? 130 kuiteki vakio? Taitaa olla vielä 3.5" vanne? Itseäkin kiinnostaisi meinaan laittaa, jos ei mene aivan panaaniks koko rengas..
    Vakio tässä on 110/90v16, 130/90v16.
    Myyjänn väittämän mukaan 150/80 voi heittää taakse vielä turvallisesti 160.. on vanteille jo huonohko ja muuttaa ajokulmaa/ominaisuuksia huonompaan suuntaan, eturinkulaa ei kannata alkuperäisestä juuri muutella.
    Tiedä sitten pitäneekö paikkansa mutta aion kokeilla mikäli ei parempaa tietoa ole ajoissa saatavissa.

JKS
    Multa löytyy Sumekon alkup service manual 1985-1989: GPZ500r/GPZ600r ja sit löytyy GPX:n räjäytyskuvat
    ... jotain piti muistaa
    Lainaa (seku @ Touko. 15 2004,09:41) kirjoitti
    Multa löytyy Sumekon alkup service manual 1985-1989: GPZ500r/GPZ600r ja sit löytyy GPX:n räjäytyskuvat
    Missä päin asustelet, mä ostan sen sulta mikäli et sitä enää tarvii. Paljoko pyydät opuksesta? Suomenkielistä tuskin löytyy sehän olisi helppolukuisi.. mutta pari muutakin murretta kyllä käy.

JKS
    Vitosella voin myydä sen oppaan... Saanpahan kahvit ostettua si..
    TimTim pist' paketti postiin ja an' til_nro niin tehdään kaupat mikäli et sitten asustele pääkap'seudulla

JKS
    Etkös sää asu Helsingissä? Nähdään jossain niin käy paljon helpommin.. Kolmen jälkeen mutterilla?
    Tehdään niin kolmelta mutterilla, tulen Saabin räppänällä tunnistat mut pitkästä takista ja vaaleasta lakista.

JKS
    No mää voin heilutella sitä opusta pääni yläpuolella ni läydät mut...
    TimTim kele! et sitten tullut paikalle, vai onko ns. mutteri vaihtannu paikaa kaivopuiston rannasta?
    Odotin siellä n. 40min ja ryystin puolikuppia kafeeta, no eipä tuo haittaa tänään.
    Tarvitsen sen oppaan maanantaiksi jos et aio tuoda sitä niin sano se.
    kävinpä samalla reisulla sentään Allrightissa. *

JKS
    Olinhan mä paikalla, saavuttiin sinne kolmen pyörän voimin noin kello 15.15.. En mä vaan ketään kuvaukseen sopivaa heppua nähnyt... Sorry.. Ja huomenna voi olla kiirusta kun hämeenlinnaan...
    Vai venttiilit uppoo kanteen.. Säädin viimeiks reilu 6tkm sitten ylärajalle, eikä tällä kertaa löytyny yhtään säädettävää (ei ees lähellä alarajaa)! Venojen säätö/tarkastus on harrastus Ainut vaan että termostaatilta kanteen menevän vesiletkun o-rengas meni vituillee, ja vedet puskee pihalle. Huomenna uus yritys ja nyt *
    Tosin mitäs mä tätä täs ketjussa ihmettelen.
    Pistäs Giprani se 150 takanakki siihen niin tiedän uskallanko itsekin

KTM 690SM
    Lainaa (TimTim @ Touko. 15 2004,19:33) kirjoitti
    Olinhan mä paikalla, saavuttiin sinne kolmen pyörän voimin noin kello 15.15.. En mä vaan ketään kuvaukseen sopivaa heppua nähnyt... Sorry.. Ja huomenna voi olla kiirusta kun hämeenlinnaan...
    Kerran paikalla olit niin sorry edellinen viestini.
    Istuin siinä mutterin ja kadun välissä pitkällä penkillä valkoinen lätsä päässä turpa jäässä ja pitkä takki harteilla tosin peitetty viltillä joten ehkä se hämäsi, olisitpa kaivannu sen opuksen esiin niin olisin ehkä nähny, Eihän tälle erehdykselle mitään enää voi, harmi kun emme huomanneet.

Paikalla näin pääasiassa ainoastaan rotta popoota mopoineen.
    Huomenna siis ei ehdi ja maanantai aamupäivällä on varmasti muuta puuhaa? *ehkäpä iltapäivällä mikäli et ole vielä Hämeenlinnassa? *

PS. jos joku edellä mainituista ajankohdista käy niin ei kun tänne viestiä ja pistäppä vielä puhelinnumerosi vaikkapa privana.. kaiken varalta. *

Pistän tässä myös viestiä privana Sekulle josko hänellä olis aikaa tuoda oma korjausoppaansa huomennissa, katsellaan nyt, eipä se pahitteeksi ole vaikka osataisin molemmat taitavat olla kuitenkin erilaiset.

JKS
    Tein pientä taustatutkimusta, ja havaitsin että vanhoissa GSX750F:ssä on takarenkaana 150mm leviä kummi, 3,5" vanteella. tosin 17" ja 70 korkeana mutta..

Olikohan kawassa edes 3.5" vanne? prkl.. täytyypi tarkistella joskus. Meinaan sittenhän tuota 150 leveetä sinne vois kohtuullisella omallatunnolla sinne tunkea.

Rupesin miettimään ettei vaan ole 3" vanne..

KTM 690SM
    Niin saas nähdä nyt, renkaat on hemmonpäivillä maksettu vaan en viitsinny jäädä oottelemaan vaihtoa kun oli useamman tunnin jono joten ensiviikolla ämpyrät alle.
    150/80 taakse 110/90 eteen eli normin mukainen.
    Voipihan se taka reikilä hieman normaalia enempi kulua keskeltä mutta uskoakseni alle menee ja siellä pysyy, kohtahan se nähdään.

JKS
    Mulla oli aikoinaan GPZ 500 R vm. 86. Mä tykkäsin siitä, ajoin sillä n. 100 000 km / 12 v. Ainut huono puoli oli venttiilien säätö, kerran pari kesässä. Ja aika iso hommakin se oli. Mutta muuten toimi kuin enkeli, ajoin sillä paljon pitkää matkaakin (750 km päivämatka). Oikeastaan harmittaa kun luovuin siitä, olis voinut jättää sen "kakkospyöräksi" maalle ja isän käyttöön.
    Ihan mukavahan tuo on ajaa, ja kylläähän tossa pitäs tehoja riittävästi olla pidemmällekii matkalle. Kuusatkussa nelijalkaisia ravipalikoita n. 85kpl ja 55kw, vanhahan mopo on eikä niin sporttisen näkönen ku' uudemmat mutta tarviiko kaikkien ollakaa. Tietysti jokin uusin Yamaha tai Honda Hornetti tai Ducatti tai vastaava olis mukava kulkupeli mutta toisaalta kun on velaton mopo niin sille vois sitten tehdä hyvällä omallatunnolla mitä haluaa.

Ratasväli vois olla vähän suurempi 5 ja 6 vaihtten väli varsinkin niin ei tarvis kierrättää konetta niin kovilla jo 100km vauhdissa.

JKS
    Lainaa (gipran @ Touko. 23 2004,14:43) kirjoitti
    Kuusatkussa nelijalkaisia ravipalikoita n. 85kpl ja 55kw
    Vähän "lennosta ampumista", mutta Kawan GPz600R:ssä hepoja 75 (kilowatit oli oikein: 55kW x 1.341 = 74hp).

Muistan elävästi syystä, että aikoinaan oli arpominen ostaakko uusi 600R vai Hondan VF500F2 ja teknisiä tietoja piti opetella kuin katekismusta rippikoulussa... (niin ja tuli sitten tehtyä väärä valinta ja ostettua Honda - nuoruuden hairahduksia...) * *

Munkin luullakseni GPZ 600R tehot olis 75hp? GPZ 500R sitten jotain 71hp?

Lainaa kirjoitti
    Ratasväli vois olla vähän suurempi 5 ja 6 vaihtten väli varsinkin niin ei tarvis kierrättää konetta niin kovilla jo 100km vauhdissa.
    Paljoko sulla on kierroksia 100km/h vauhdeissa? Itse mietin välillä laittaakko sitten piikin pienemmän eturattaan, mutta rupes miettimään kans tota kun 100 vauhdeissa on jo jotain 5100-5200rpm

KTM 690SM
    Aikalailla samoissa lukemissa ne muistaakseni kiekat laukkaa mullakin, katon tarkemmin kunhan kaasarit ja venat on ensin säädetty ja mopo taas liikenteessä, tällä viikolla kylläkin jos kaikki menee suunitelmia mukaillen.
    Onko tietoa kenelläkään paljonko liikkeissä napataan 16 -vettiilin säädöstä ja missä lähinnä kannatais teettää.. nopea (ei pitkää jonotusaikaa) tarkka ja edullinen mielellään pääkaupunkiseudulta tai tästä lähialueelta,
    en viitsi kovin pitkälle ajella ennen säätöjä.

JKS
  30.  
    Eipä toi oo paha säätää itekkään jos kirja on ja tilat.
    Ikinä en ollu säätäny ja hyvin onnistu. 2 kerralla menee jo rutiinilla. Kaasarit pitäs multakin synkata. Pitäs tehdä mittari, mut oon laiska. Nokkaketjukin tarttis vaihtaa, sekään ei kai paha oo, mutta tarttee vielä vähän keskittyä

Kuitennii ite tekemällä säästää pitkän pennin. Ja jännääkin se on.

KTM 690SM
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen