Tulokset 1:stä 9:een 9:sta
  1. #1
    Ongelma on ettei kytkin pienillä vaihteilla oikein irrota ja suurilla kierroksilla luistaa. Eli levyt ja jouset uusiksi ainakin uusiksi!

    Mutta kannattaako laittaa vakio levyt ja jouset?
    Onko factorypro:n sivuilta tech osiosta löytyvästä ohjeesta porata lisäreikiä kelloon tarpeeksi apua, että kytkin kestäisi minunkin käytössä?
    Onko joku tehnyt noita reikiä, että onnistuuko kotona käsiporalla, vai vienkö suosiolla pajalle?
    Vai pitääkö jostain alkaa hommata jotain kisamallia...? Ja mites sellasia sit sovitetaan paikoilleen...?
    Mc Kulkumulkut
  2. #2
    Hae vaikka Tokimotosta tai Stormilta jäykemmät (pidemmät) jouset ja paa uudet levyt niin loppuu luisto.
    Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.

    *** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
  3. #3
    Lainaa (haukka @ Touko. 14 2004,15:22) kirjoitti
    Ongelma on ettei kytkin pienillä vaihteilla oikein irrota ja suurilla kierroksilla luistaa. Eli levyt ja jouset uusiksi ainakin uusiksi!

    Mutta kannattaako laittaa vakio levyt ja jouset?
    Onko factorypro:n sivuilta tech osiosta löytyvästä ohjeesta porata lisäreikiä kelloon tarpeeksi apua, että kytkin kestäisi minunkin käytössä? *
    Onko joku tehnyt noita reikiä, että onnistuuko kotona käsiporalla, vai vienkö suosiolla pajalle?
    Vai pitääkö jostain alkaa hommata jotain kisamallia...? Ja mites sellasia sit sovitetaan paikoilleen...?
    ne ihan tavalliset kytkinlevyt + jäykät jouset + oikea öljy(castrol rs/teboil superbike) riittää.
    se factoryn ohje on loistava. tavallisella poralla saa tehtyä hyvin. rauhallisesti vaan vetelee.
    suosittelen hakemaan kunnon poranteriä tai menee hermot. ota sellaisia teriä jotka käyvät rosteriin. eli niissä pitää lukea coboltti-terä.
    Suzuki GsxR600 K6/7 laputon malli
    PowerBike Finland
  4. #4
    Lainaa (Cterror1 @ Touko. 16 2004,10:18) kirjoitti
    Onko factorypro:n sivuilta tech osiosta löytyvästä ohjeesta porata lisäreikiä kelloon tarpeeksi apua, että kytkin kestäisi minunkin käytössä? *
    Onko joku tehnyt noita reikiä, että onnistuuko kotona käsiporalla, vai vienkö suosiolla pajalle?

    ne ihan tavalliset kytkinlevyt + jäykät jouset + oikea öljy(castrol rs/teboil superbike) riittää.
    se factoryn ohje on loistava. tavallisella poralla saa tehtyä hyvin. rauhallisesti vaan vetelee.
    suosittelen hakemaan kunnon poranteriä tai menee hermot. ota sellaisia teriä jotka käyvät rosteriin. eli niissä pitää lukea coboltti-terä.
    Mikä factorypro:n ohje?Enhän minä löytänyt netistä,on niin huono enkku ja .....Kello?mikä,missä sijaitsee?.... * ...Mun fzr:n kytkin luistaa vaikka uudet levyt.Vaihdoin toiset öljyt neuvosta ,Castrol rs tais olla,tosin en kerennyt testaan kun kone hajos ja koska kone on nyt pöydällä aikomus hommata jäykemmät jouset(mites muuten on,kun kytkin muutenkin irrottaa huonosti,ei vapaa asentoa ei tahdo löytyä koneen käydessä jne. ja laitaa jäykemmät jouset meneekö vaihteiston käyttö vielä vaikeammaksi?)ja nyt vielä tämä "kellon" poraus lisäksi, mikä paranee,kytkin nestettä liikkuu enemmän sylinterissä vai... ?Onkohan kyseinen poraus tarpeellinen vain *tehokkaisiin mopoihin.
  5. #5
    Minkä ikäisistä fatsereista on kyse? Just meinaan tommoseen seota. sen vm on 95.
    ... jotain piti muistaa
  6. #6
    Lainaa (fzr1000 @ Touko. 17 2004,08:36) kirjoitti
    Lainaa (Cterror1 @ Touko. 16 2004,10:18) kirjoitti
    Onko factorypro:n sivuilta tech osiosta löytyvästä ohjeesta porata lisäreikiä kelloon tarpeeksi apua, että kytkin kestäisi minunkin käytössä? *
    Onko joku tehnyt noita reikiä, että onnistuuko kotona käsiporalla, vai vienkö suosiolla pajalle?

    ne ihan tavalliset kytkinlevyt + jäykät jouset + oikea öljy(castrol rs/teboil superbike) riittää.
    se factoryn ohje on loistava. tavallisella poralla saa tehtyä hyvin. rauhallisesti vaan vetelee.
    suosittelen hakemaan kunnon poranteriä tai menee hermot. ota sellaisia teriä jotka käyvät rosteriin. eli niissä pitää lukea coboltti-terä.
    Mikä factorypro:n ohje?Enhän minä löytänyt netistä,on niin huono enkku ja .....Kello?mikä,missä sijaitsee?.... * ...Mun fzr:n kytkin luistaa vaikka uudet levyt.Vaihdoin toiset öljyt neuvosta ,Castrol rs tais olla,tosin en kerennyt testaan kun kone hajos ja koska kone on nyt pöydällä aikomus hommata jäykemmät jouset(mites muuten on,kun kytkin muutenkin irrottaa huonosti,ei vapaa asentoa ei tahdo löytyä koneen käydessä jne. ja laitaa jäykemmät jouset meneekö vaihteiston käyttö vielä vaikeammaksi?)ja nyt vielä tämä "kellon" poraus lisäksi, mikä paranee,kytkin nestettä liikkuu enemmän sylinterissä vai... ?Onkohan kyseinen poraus tarpeellinen vain *tehokkaisiin mopoihin.
    factorypro

    sieltä klikkaat MC-tech ja sieltä kohta CLUTCH.... pitkä listaus kaikennäköisiä korjausohjeita.
    mulla ainakin katosi kytkimen luisto ihan sillä perinteisellä uudet levyt + jäykät jouset menetelmällä 4v sitten. tuo factoryn ohje on lähinnä tarkoitettu rankempaan kytkimenkäyttöön. eli satunnaisiin 402 ajoihin, stunttailuun jne. tavallisessa käytössä tai rr-radalla ajossa riittää ihan se perustavara. jos ajaa kiihdytystä tosissaan kannattaa investoida se 350€ uuteen kytkinkelloon. eipä tule osia ulos vääristä paikoista. sama ongelma on monissa muissakin mopoissa. esmes cbr900/fj1100/1200 jne jne.
    se kellon poraus tehdään siksi että öljyä pääsisi kulkeutumaan myös takimmaisille levyille. rankasti kytkintä käytettäessä tuppaavat viimeiset/sisimmät levyt jäämään ilman öljyä ja palavat. omassani on sininen sisin välilevy muistuttamassa donitsiburniksista.
    kytkin tulee hieman jäykemmäksi käyttää jäykillä jousilla. ei kuitenkaan mitenkään mahdoton edes kaupungissa tällaiselta velttokädeltä kuin mä. se sun vapaan löytymättömyys johtuu varmaan enemmänkin huonoista levyistä.
    Suzuki GsxR600 K6/7 laputon malli
    PowerBike Finland
  7. #7
    Lainaa (Cterror1 @ Touko. 17 2004,10:08) kirjoitti
    kytkin tulee hieman jäykemmäksi käyttää jäykillä jousilla. ei kuitenkaan mitenkään mahdoton edes kaupungissa tällaiselta velttokädeltä kuin mä. se sun vapaan löytymättömyys johtuu varmaan enemmänkin huonoista levyistä.
    OK.tosta kytkinlevyistä vielä,oiskohan niillä levyillä ajettu 3000km,vanhassa koneessa oli alusta asti myös vaikeata saada vapaalle mutta ei luisto ongelmia.kyllä tässä on yritetty ilmata useamman kerran,ei vaikutusta, voikohan jäädä johonkin mutkaan ilmaa?Ja sitten kytkinlevyjen välissä olevia "rautarenkaita" ei ole uusittu,siinä syy?
  8. #8
    no 3th ei vielä riitä rikkomaan. tosin mulla ainakin kusi ilman jäykkiä jousia myös uudet levyt. olethan katsonut haynesistä levyjen oikean järjestyksen ml. se hassu jousilevy jonka tulee olla oikealla paikallaan.
    se kytkimen ilmaus kyllä voipi olla yksi kohde. aiheuttaisi juuri tuota takkuilua. kytkimen työsylinterikin voi olla hieman vuotava jolloin kusaisee paineet takaisin jne jne mutta veikkaampa että ihan noilla tavallisilla keinoilla pitäisi toimia.
    ne rautarenkaat kyllä kestää ihan pirusti ajoa. eri asia jos ne ovat palaneet ihan sinisiksi niin sitten voisi niitä epäillä. älä ainakaan osta niitä ennen täyttä varmuutta kun ovat kalliit.
    tarkista myös kytkinkorin "hahlot" ne eivät saa olla kuluneet pykälille niiltä kohdilta joissa kytkinlevyt makaavat. jos näin on niin siinä on sulle syy ja seuraus on sen billet kytkinkellon osto tai muu vaihto-osa



    Suzuki GsxR600 K6/7 laputon malli
    PowerBike Finland
  9.  
  10. #9
    Kiitokset kaikille vastanneille!
    Viime viikolla sain kytkimen kasaan ja ainakin toistaiseksi on pelannut kuin unelma.
    Uudet levyt ja jäykemmät jouset laitoin sekä sen factorypron kellon muunnoksen tein.
    Mc Kulkumulkut