Tulokset 1:stä 6:een 6:sta
    20tkm ajettu -00 cebari on alkanut moottorijarrutuksessa pitää pientä kilinää. Vaikkakin kiristin pitäis olla vaihdettu n tuhat km takaperin. Onko kukaan kokeillut mekaanisesti säädettävää mallia esim tällaista:

mekaaninen kiristin
    Mulla on EN500:ssa just tollanen. Ja voi &%¤# että voi pultilla ja kahdella mutterilla metallinkappaleessa olla hintaa (100€) ... seuraavan teen itse.

Mutta kyllä, se toimii.
    Mistä tuollaisen voi suomessa ostaa? Tuolta linkin firmasta ei taada saada tilattua kys vempainta tänne asti ja metallityöt ei suju
    APE:n mekaaninen kiristin on oikein säädetynä idioottivarma, suosittelen.
    Sitä pitää nokkaketjun löystyessä välillä muistaa kiristää. Noita ja muita viripalikoita saa Suomen MP-palvelun (0400-555885) kautta tilaamalla.
    Itellä on vanhassa Zetassa saman tehtaan valmiste pultattuna, hyvin pelittää.
    Nykyiset Kawat tallissa:
    KLX 250 B1 - 81
    Z 1000 ST E1 -79
    Z 1000 ST E2 -80
    Mean Streak 1600 -07
    Z 1000 Special Edition -14
    GTR 1400 -08
    Spectre 1100 D1 -82
    KX 250 XC KL Enduro -21
    KLE 500 -91
    Lainaa (duracl @ Touko. 13 2004,14:34) kirjoitti
    Mulla on EN500:ssa just tollanen. Ja voi &%¤# että voi pultilla ja kahdella mutterilla metallinkappaleessa olla hintaa (100€) ... seuraavan teen itse.

Mutta kyllä, se toimii.
    Toimiihan se minunkin pyörässä.Nyt kun mittariin kertynyt >35 tkm alkanut kivasti helistä-helisköön toistaiseksi....
    life is life-tät täädä dä
  6.  
    Lainaa (Jim Goose @ Touko. 13 2004,16:14) kirjoitti
    APE:n mekaaninen kiristin on oikein säädetynä idioottivarma, suosittelen.
    Juu tuossa voitaneen pistää sitten paino sinne sanoille "oikein säädettynä". *Nimittäin jos erehtyy säätämään liian kireälle tai vastaavasti liian löysälle, niin sen jälkeen ei ole enää halpaa. * *Mekaaninen kiristin vaatii sitten aktiivista otetta sen säätämiseen ja tieto-taitoa. Eli ko. kiristin on hyvä ja idiottivarma, jos tietää mitä tekee. Jos taas ei ole ihan varma noista jutuista, niin kannattaa unohtaa nuo mekaaniset kiristimet.