Jkl:n ehottomasti paras paikka käydä mopoon tarvikkeita ostelemassa. Myyjät tietää asiansa riittävän hyvin ja suomalainen small talk luonnistuu yllättävän hyvin liikkeessä. Yleensä vielä tulevat kyselemään ja puhumaan sontaa jos olet kattelemassa mopoja.
Jos jotain sattuu ostamaan niin hinnoista pääsee aina hyvään sopuun
Huollosta sen verran kokemusta, että takaiskarin moposta huoltivat ja hyvin toimi. Eikä hintakaan verratessa muihin liikkeisiin ollut paha ollenkaan.
ps. Edustuspuheen lasku tulee perässä![]()
Acme Motorsport blogspot
-Gotham Squad-
Ja lisätäänpä tuohon vielä asia, joka koskee monenmonituisia muitakin mp-liikkeitä Suomenniemellä eli opastus / viitoitus: viime viikonloppuna etsiskelin BF:ää kaverin kanssa ja meinasi usko loppua ennenkuin huollon takaoven edessä olevat pari, kolme motoa paljastivat putkan sijainnin. Muuten ei olisi tullut mieleenkään lähteä lähiöostariin kahden pikkumarketin väliin liikettä etsimään. No löytyipä tuo lopulta ja asialliselta vaikutti vaikkei mitään tullut mukaan ostettuakaan tällä kertaa.
Sijainnissa itsessään ei mitään vikaa, mutta olisipa ollut edes se yksi pieni viitta osoittamassa kohteeseen. Satunnainen ohikulkumotoristi viilettää helposti ohi Tampesteriin / Kuopijjoon, kun ei meinaa kauppaa löytyä... Vai olenko puusilmä (tai no tottakai olen, mutta että tässäkin asiassa...)?
samaan oikkuun kompastuin minäkin....ei viitan viittaa...eli en yksinkertaisesti löytänyt koko lafkan sijaintia.....
niin omaa tyhmyyttäkö.....
Heikki on tossa ihka oikeessa...monet liikeet 'syyllistyy' moiseen.Muuton jälkeen ovella lappu uudesta osoitteesta ja se siitä.
noh,toiste sit....
Kylläpä ne sentit ja eurot tuonne Bike Forumiin tulee vietyä, hyvä kauppa *josta aina allekirjoittanut lähtenyt tyytyväisenä ulos *
![]()
"Toiset uskoo ihmeisiin, toiset vahvaan valuuttaan. Minua ei puhuttele kumpikaan..."
Niiden miesten vakio sanastoon kuuluu ainakin et "tuu ens viikolla uudestaan". Itse en tykkää koko paikasta.![]()
Tuollepa ei aina mahda mitään jos maahantuoja ei toimita tilattuja osia.kirjoitti
Olenpa usein kuullut tästä asiasta keskustelua liikkeessä. Homma on ilmeisesti niin että viittaan (tien varteen) on jo luvat hankittu ja tulossa on. Vanhalla paikalla on opastus uudelle paikalle. Lisäksi webbisivuilta löytyy osoite ja siellä oleva karttalinkki näyttää paikan. http://www.bikeforum.net/kirjoitti
ps. en ole liikkeen työntekijä, tyytyväinen pitkäaikainen asiakas vain ;)
pps. Siellä on tänään 13.5 Ducatin koeajopäivä. http://www.moottoripyora.org/cgi-bin....t=15890
Pyörätön
Toi on tietysti harmillista, itse en ole joutunut tyhjänpanttina ravaamaan kertaakaan. Mutta tuohon oon taas törmänny toisen harrastuksen parissa "erikoisliikkeessä" asioidessani eli silloin tällöin jokainen joskus saa vastaansa ei-oota *(Waldez @ Touko. 13 2004,14:32) kirjoitti
ja niinkuin tuossa aiemmin pjs mainitsi niin ei se aina ole kauppiaasta kiinni...
Mutta päivää piristi tänään kun kyseisestä liikkeestä soitettiin ja kerrottiin että tilaamani Huggeri on saapunut, kun tiedustelin että mahtaiskos poijjaat sen mulle pyörään asentaa ja milloin niin vastaus oli että aja tänne vaan, ei siihen erillisiä aikoja tartte varailla *![]()
pieni asia joillekin mutta allekirjoittaneen se sai työn keskellä häärätessä hyvälle tuulelle *
![]()
"Toiset uskoo ihmeisiin, toiset vahvaan valuuttaan. Minua ei puhuttele kumpikaan..."
Kyseiseen liikkeeseen tuhansia euroja rahaa kantaneena koko ajan voimistuu tunne, että en osta enää mitään täältä! Muutenkin tuntuu olevan Jyväskylän mopokaupoissa ihme asenne päällä. Jos jotain kysyttävää on niin ainakin vitun kiireellä pitää asia selvittää, noh tätähän tää kesä on. Onneks saa kuitenkin valita minne rahansa työntää, taidan tilata tästä lähtien kaikki netistä, ihan sama vaikka menee rahat indokiinaan!![]()
Käytetyn pyörän kävin Bike Forumilta hakemassa ja jäi oikein hyvä kuva liikkeestä, jossa ensimmäistä kertaa asioin. Enhän minä mitään pyörää ollut menossa ostamaan, mutta kun niin komea peli oli, niin pitkään ympärillä pyörittyäni pyysin koeajoa, ihan mielellään työnsivät ulos (tässä vaiheessa ehkä vielä epäili myyjä olenko tosiostaja, tai ehkä ei) ja sehän oli sitä myötä selvä, pakkohan se oli ottaa. Liike oli menossa kiinni mutta kerkesivät vielä luovutushuollon tekemään, juotiin sumpit ja juteltiin englantia puhuvan ranskalaismekaanikon kanssa (joka vaikutti pätevältä sälliltä) ja sitten pitkälle kotimatkalle uuden vehkeen kanssa. Yhden käynnin perusteella ei voi kaikkea tietysti päätellä, mutta usein ensivaikutelma on näissä asioissa oikea.![]()
Ihan hyvä liike, vaikkei Yamaha paja olekkaan. Vastaavat sähköposteihin, renkaanvaihdoissa asialliset hinnat, varusteita ihan kivasti ja pyöriäkin on jonkin verran.
Ehkä vinkkinä voisi sanoa, että kannattaa vähän tiputtaa varusteiden hintaa siitä Allrightin kuvastohinnasta...Monessa paikassa ei ole harvinaista 10-20% alennukset niistä hinnoista.
...Life`s a series of goodbyes...
-Yamaha FZ6-
Pyöräni huollettiin elokuussa kyseisessä firmassa ja täytyy sanoa että paljon huonommin ei huoltoa voi enää tehdä. Taisi olla toi engantia puhuva huoltomies joka tumpoloi huollon. Muuten kyllä mukavaa porukkaa.
Bimota DB6 ja Ducati Pikes Peak
Olen huollattanut bike forumilla entisen honda xr125l ja nykyisen honda cb500:sen. Hyvää ja asiallista palvelua on aina ollut. Pyörät ovat aina lähteneet sieltä hyvässä kunnossa ja ei ole tarvinnut paljoa odotella varaosien saapumisessakaan entiseen kevariin ja mopoon(Tunturi tiger s vm87).
Englantia puhuva työntekijäkin(David) on hommansa hyvin osannut entisen kevarini osalta. David tosin on vähän vältellyt puhumista minulle kun kysyn esim. pyöriin liittyviä asioita englanniksi.
Pasi on kuitenkin enimmäkseen huoltoja kumpaankin pyöriin tehnyt, pasi on hoitanut myöskin hommansa hyvin ja asiallinen työntekijä, ehkä paras tähän mennessä.
Todennäköisesti tulen jatkossakin asioimaan bike forumilla koska olen aina asiallista palvelua saanut ainakin tähän saakka.
Tulipa liikkeessä asioitua tänään. Kivasti löyty räpylänsuojaimet ja lapaset... tosin eriovelana jannuna kipasin edellisyönä töissä heidän tuotekatraat läpi netissä ja ostotapahtuma oli nopsa
Mutta pisteet asiakaspalvelusta, sitä ei ole koskaan liikaa eikä se ole liian hyvää, etenkin kun asiakas on yhtä vihreä kuin minä niin sitä arvostaa myyjän alttiutta palvella ja opastaa![]()
2004 Kawasaki Z750
ex. 1997 Suzuki 600S Bandit
Ruusuja Forumin väelle osien saatavuuden ja toiminnan suhteen. Oli semmosia osia ihan hyllyssä jota odotin että menee varmasti tilaukseen. Ja ennenkaikkea hyvä palvelu![]()
XTZ 750 Super Tenere '90 -kaik on mänt
Cbr 929rr Fireblade '00 -tämäkii män
Bandit 1200 '99 -sekkiin män
Gsx-R 1100w '93 -ol ja män
Plussapiste jakoon täältä.
Vein takavanteen ja renkaan ilman ajanvarausta, vaihtoivat samalla ku kattelin siinä ajovarusteita.
25e vaihto + tasapainotus omalla renkaalla. Ei paha ei paha. Nuoret jannut sai renkuleen vaihettua ja kantovat vielä kätee asti. Harvinaista herkkua "maalaisjuntille"
Otinpahan samaa matkaa öljyt ja ajohanskat josta tiskin takana ollut viehättävä naispuolinen myyjä pudotti kuudeosan pois. En minä edes kyllä tinkiny, ei passaa kyllä valittaakkaa
Tykkäsin siitä ettei tultu tuputtamaan. Sai katella rauhassa verneitä ja pyöriä.
En tilaakaa ajotakkia ulkomailta, taidanpa hakea tuolta vaikka vähä kalliimmaks tulee
Kiitos.
ps. sähköposti vissii aika ruuhkanen heillä, kyselin etukäteen jo vähän hintoja ja öljyjä tuolta suunnalta niin kotiintulomatkalla puhelimee pirahti sähköposti takasin... Noh tulipaha kahtee kertaa käytyy läpi![]()
Nyk. Honda CB 1000R '08
Ex Fireblade 954rr '03
Ex zx-6r '01
Tänään käytetty kottarainen keväthuollossa. Hyvää ja nopeaa palvelua, hintaennuste piti, huolto suoritettu sovitussa ajassa ja kun yksin olin liikenteessä, löytyi apua pyörän kyydistä/kyytiin siirrossa. Iso peukku ja käytän varmasti jatkossakin![]()
welcome to the family>>to the pure fun>>to the show>>to the edge>>to adventures>>to the toughest guys>>to ambition>>to ultimate speed>>to the festival>>to the feeling beeing "ready to race"...
KTM RC8 '08 ->KTM RC8r '11 black
KTM SX-F 250 ´07
Iso kiitos Bikeforumin huollolle.
Ceparin keula tarvitsi huoltoa ja 3.7. klo 09.00 oli huoltoaika tilattu.
Toiminta oli asiallista ja nopeaa, hintakin oli se mikä arviossa oli annettu!
Kaupan päälle kupillinen kahvia ja rupattelua henkilöstön kanssa aurinkoisessa säässä.
Ja vanhasta ceparistakin tuli ajolleen varsin käypänen. Suosittelen.
Kiitoksia bike forumille.
Homma toimii ja Työn laadussa ei moitteita.(jos ei oteta huomioon flektin ropellin väliin jäänyttä suojamuovia)
Pyörä oli jopa pesty huollosta pois hakiessa jota ei monessa liikkeessä näe.
Huollon hintakin oli arvioitua halvempi.![]()
Honda cbr 600rr vm.03
EX. cbr 600f2 vm.91
Ostin ton mun Cebarin tammikuussa Bike Forumilta. Käteisostajalle hinta laitettiin kohdalleen, talvisäilytys oli ilmainen ja pyörä oli valmiiksi huollettu ja pesty, kun menin sitä viikko sitten hakemaan.
Iso hatunnosto Bike Forumille.
<p> GSX-F 750 -98 </p>
Homma toimi hyvin jälleen ja cepari sai uudet ohjauslaakerit sisuksiinsa
3viikkoa laiton jälkeen laakeri asettui ajossa vasta paikalleen ja laakerin uudelleen kiristys sujui ilman lisäveloituksia.
Noh eihän se uudelleen kiristys sit mennytkään ihan putkeen... Pyörä tuntui muutaman sadan kilometrin jälkeenkin viellä seilaavan jopa maantie nopeuksissa. Noh otin yläkolmion irti (3pultilla kiinnii) ja totuus paljastui. Laakerin kiristys mutteri oli ilmeisesti väkisin murjottu kireämmälle ja kiristys mutterin ja lukitus mutterin välissä olleen "lukitusprikan" väkäset olivat poikki ja koko lukitusmutteri oli aukiTuumasta toimeen ja naputtelin vasaralla ja ruuvimeisselillä kiristysmutteria noin kierroksen auki päin ennenkuin rupesi ohjaus herkistymään(tällöinkään ei viellä väljää tuntunut pumppujen alapäästä testatessa). Tämän jälkeen pyörä alkoi mennä normaalisti suoraan.
Vinkkinä siis että jos viette tänne liikkeeseen ohjauslaakerin vaihtoon pyörän niin näillä hepuilla ei ole mitään käsitystä ilmeisesti koko ohjauslaakerin oikeaan momenttiin kiristämisestä.
![]()
Viimeksi muokannut: Hege-; 30.06.2013 klo 01:16. Syy: eihän se ihan putkeen mennyt
Honda cbr 600rr vm.03
EX. cbr 600f2 vm.91
Pyörään piti vaihtaa allroadirengas, mutta asentaja lykkäsikin lupaa kysymättä alle rutkasti kalliimman katurenkaan, koska epäili tilauksen olleen virheellinen - ei kai kukaan nyt sorateillä oikeasti aja. Liike myönsi ja hyvitti töppäyksensä asiallisesti, joten sen suhteen ei ole valittamista, mutta vähän jäi arveluttamaan huollon mentaliteetti.
Kotimatkalla huomasin että etujarruissa oli ilmaa.