Tulokset 1:stä 16:een 16:sta
  1. #1
    Elikkä toi pro-oilerin säätäminen meinaa tuottaa ongelmia, pyörä on XX:ä vm04
    Olis *valaisevaa kuulla millasilla säädöillä muut XX:ä kuskit ajelee.
    Mulla on asetukset niin pienillä kuin suinkin saa, 1/20 ja korjauskerroin maximissa! Öljynä synteettinen peräöljy ja näyttäs että vieläkin tarvis vähentää, hmm ihan kuin joku mättäis
  2. #2
    mikä viskositeetti tos öljys???

    ettei ois liian juoksevaa toi öljy?!?
    elä ja anna muiden roudata
  3. #3
    Lainaa (ande @ Huhti. 29 2006,20:34) kirjoitti
    mikä viskositeetti tos öljys???

    ettei ois liian juoksevaa toi öljy?!?
    Juu saattaa olla, olikohan 80/90?
  4. #4
    Laite näyttää olevan aika herkkä häiriöpulsseille (EMI). Eihän tule ylimääräisiä pulsseja? Palaako oikean puoleinen des.piste, kun mopo paikallaan kone käynnissä? Testaa tyhjäkäynnillä ja kierroksilla. Mistä otat pulssin, onhan oH (signal type) oikein, 0 tai 1? Ja jos 1, onko oS (correction factor) oikein?



  5. #5
    Lainaa (mopojussi @ Huhti. 29 2006,21:27) kirjoitti
    Laite näyttää olevan aika herkkä häiriöpulsseille (EMI). Eihän tule ylimääräisiä pulsseja? Palaako oikean puoleinen des.piste, kun mopo paikallaan kone käynnissä? Testaa tyhjäkäynnillä ja kierroksilla. Mistä otat pulssin, onhan oH (signal type) oikein, 0 tai 1? Ja jos 1, onko oS (correction factor) oikein?
    Juu toi dessi palaa ja sammu kun lähteee liikkelle
    Pulssi on haettu EMISTÄ ja oliskohan piuhan väri ollu vaaleanpunainen/vihreä ja singal type on valittu 1
    Korjauskertoimeksi sain 12.60 (oS) viidellä takanakin pyörityksellä.
    Mitähän toi Pump pulse counter (oP) oikein tarkoittaa?
    Tolla singal counterilla (oT) haetaan toi korjaus kerroin, vai mitä
  6. #6
    Signal counterilla (ot) lasketaan pyörän nopeusmittarille tulevien pulssien määrä eli saadaan korjauskerroin (esim. 12.6 = viidellä kierroksella 63 pulssia). Sillä voi myös seurata häirikköpulssien määrää pyörän seistessä. Pump pulse controlleri (oP) taas laskee pumpun sykäyksiä. Primeri tuottaa 20 sykäystä, mutta ajossa n. 3 km matkalla ei pitäisi tulla kuin yksi sykäys (riippuen taulukosta ja sen sisällä valitusta luvusta). Pumpun pulssejahan voi myös seurata ajossa vas. puol. desistä (ei suotavaa mutkapätkillä). Ja virrat päälle laitettaessa olet tietenkin seurannut, mitä arvoja on muistiin jäänyt?
  7. #7
    Joo olen huomannu ton vasemman puoleisen pilkun ajossa,
    Virrat kun laittaa päälle niin kyllä kaikki arvot on talletettu muistiin.
    Tarttee kokeilla jos laite saa jostain noita häiriöitä.
    Voihan toi synteettinen öljy olla liian notkeaa, mitenkäs ton laitteen saa nollattua "tehdas asetuksille"
  8. #8
    Mulla tuo correction factor on jotain päälle 70. Tosin otan signaalinkin eripaikasta mutta kuitenkin...

    hmm, pitäisköhän itekkin vielä tarkistaa se

    Tosin vanne on täälläkin ollu toistaiseksi paskassa, öljynä ihan tavallinen synteettinen moottoriöljy joka pro-oilerin manuskojen mukaan pitäis olla ihan ok.

    Taulukko arvoa olen nyt kaks kertaa muuttanu laihempaan suuntaan, tarvii putsata vanne ja ajella muutama sata että näkee miten toimii.



    - I love the smell of napalm in the morning.
  9. #9
    Lainaa (hannes @ Huhti. 29 2006,22:58) kirjoitti
    Korjauskertoimeksi sain 12.60 (oS) viidellä takanakin
    Tota korjauskerrointa kyllä hiukan epäilen, koska minulla -05 mallisessa mopossa saan kertoimeksi noin 72

    Jos vika olis tuossa niin silloin sulla se oileri tyrkkää lähes 6 kertaa enemmän öljyä kun pitäis?

    sehän näyttää kolminumeroiset lukemat kahdessa osassa esim 360 pulssia näkyy c3 ja 60.



    - I love the smell of napalm in the morning.
  10. #10
    Lainaa (X-ray @ Huhti. 30 2006,18:45) kirjoitti
    Lainaa (hannes @ Huhti. 29 2006,22:58) kirjoitti
    Korjauskertoimeksi sain 12.60 (oS) viidellä takanakin
    Tota korjauskerrointa kyllä hiukan epäilen, koska minulla -05 mallisessa mopossa saan kertoimeksi noin 72

    Jos vika olis tuossa niin silloin sulla se oileri tyrkkää lähes 6 kertaa enemmän öljyä kun pitäis?

    sehän näyttää kolminumeroiset lukemat kahdessa osassa esim 360 pulssia näkyy c3 ja 60.
    Olenkohan ymmärtäny nyh ollenkaan oikein tota asetusten hakua
  11. #11
    Tämähän on jo tietysti tuttua, mutta kerrataan. 'Operation instructions:in' sivulla 'Summary of Programing Mode Functions' on hyvä kaavio valikon käytöstä. Valitaan ot ja mennään sen 'Display shows......':iin. Pyörität 5 kierrosta tai vaikka vaan 1 kierroksen. Katsot näytöstä lukemat esim. 63. Jaetaan viidellä ja saadaan korjauskerroin 12.6. Ja korj.kert. antamisen tarkoitushan on saada pulssien laskennalliseksi määräksi 1/kierros, arvoon mihin taulukot perustuvat.
    Öljyn laadulla sinänsä ei liene kovin suurta merkitystä sen ulostulo määrässä, koska se tulee sieltä pumpun voimalla. Scottoilerissa, CLK-200:ssa, Loobman:ssa jne. lienee sitten eri juttu.
    Eilen kuulin yhdestä xx:stä, joka 'huhujen' mukaan käyttää taulukkoa 14. Ketjujen öljyisyyskin on aika suhteellinen käsite.
    Pumpun sykelaskurilla voi myös seurata pumpun toimintaa/öljyn määrää, tämäkin tais tulla jo kerran sanottua.
    'Tips, Tricks and Troubleshooting:in' sivulla 'Troubleshooting: Oil Delivery Problems' on hyvää juttua aiheesta ja jos häirikköpulssit vaivana, niin lueppa seuraavakin sivu.
  12. #12
    Juu eihän noissa ohjeissa varmaan olekkaan muuta vikaa kuin, ettei Lontoo oikein tahdo taipua
    Mutta kiitoksia vaan opastuksesta
    Tarttee paneutua uudestaan tohon rasvariin, kun vain sais ton mopon pysymään paikallaan sen aikaa
    Nyt tarttee lähtee ajeleen, on sen verran komea keli
  13. #13
    Lainaa (X-ray @ Huhti. 30 2006,18:45) kirjoitti
    Lainaa (hannes @ Huhti. 29 2006,22:58) kirjoitti
    Korjauskertoimeksi sain 12.60 (oS) viidellä takanakin
    Tota korjauskerrointa kyllä hiukan epäilen, koska minulla -05 mallisessa mopossa saan kertoimeksi noin 72

    Jos vika olis tuossa niin silloin sulla se oileri tyrkkää lähes 6 kertaa enemmän öljyä kun pitäis?

    sehän näyttää kolminumeroiset lukemat kahdessa osassa esim 360 pulssia näkyy c3 ja 60.
    Täälläkin suunnalla on juuri saatu asennettua Pro-Oiler. Takarengasta 10 kierrosta pyöriteltyäni signaalilaskuri näytti 725 joten itse valitsin korjauskertoimeksi 72,5. Ja taulukoksi 14...

    Aika näyttää miten toimii noilla asetuksilla Öljynä käytän ainakin ens alkuun vaihteistoöljyä 80W-90.



    Suzuki Hayabusa K9

    Se on aina mielessä, ilman sitä ei kai elää vois.
    Kuin tatuointi kielessä, ei edes kulumalla lähde pois.
    -Leevi And The Leavings
  14. #14
    Lainaa (hannes @ Huhti. 29 2006,20:16) kirjoitti
    Elikkä toi pro-oilerin säätäminen meinaa tuottaa ongelmia, pyörä on XX:ä vm04
    Olis valaisevaa kuulla millasilla säädöillä muut XX:ä kuskit ajelee.
    Mulla on asetukset niin pienillä kuin suinkin saa, 1/20 ja korjauskerroin maximissa! Öljynä synteettinen peräöljy ja näyttäs että vieläkin tarvis vähentää, hmm ihan kuin joku mättäis
    Honda XX:n sopivat lukemat olis seuraavat,Jos pyöräänsä, jossa on 110 lenkkinen 530 ketju ja 180/55R17 takarengas, niin toimivat arvot 80W-90 öljyä käytettäessä ovat: Perussäätö 3 ja taulukko nro 14.
    "oikeassa momentissa"
  15. #15
    Lainaa (triangel @ Kesä. 04 2006,21:38) kirjoitti
    Lainaa (hannes @ Huhti. 29 2006,20:16) kirjoitti
    Elikkä toi pro-oilerin säätäminen meinaa tuottaa ongelmia, pyörä on XX:ä vm04
    Olis valaisevaa kuulla millasilla säädöillä muut XX:ä kuskit ajelee.
    Mulla on asetukset niin pienillä kuin suinkin saa, 1/20 ja korjauskerroin maximissa! Öljynä synteettinen peräöljy ja näyttäs että vieläkin tarvis vähentää, hmm ihan kuin joku mättäis
    Honda XX:n sopivat lukemat olis seuraavat,Jos pyöräänsä, jossa on 110 lenkkinen 530 ketju ja 180/55R17 takarengas, niin toimivat arvot 80W-90 öljyä käytettäessä ovat: Perussäätö 3 ja taulukko nro 14.
    Juuri näillä asetuksilla lähdettiin liikenteeseen...

    Onko kukaan pitänyt tuota pumpun laskuria päällä esim. n.100km ja katsonut notta montako sykäystä pumppu antaa tuolla matkalla? Tämä lähinnä siksi että voisin saada osviittaa korjauskertoimen oikeellisuudesta joka siis täälähetkellä on 72,5...
    Suzuki Hayabusa K9

    Se on aina mielessä, ilman sitä ei kai elää vois.
    Kuin tatuointi kielessä, ei edes kulumalla lähde pois.
    -Leevi And The Leavings
  16.  
  17. #16
    Omassa pyörässäni tuo korjauskerroin on 91, pyöräni on kilonen fazeri. Kun tuota korjauskerrointa suurennetaan niin syötön pitäisi vähetä, ja parhaiten tuo öljytin pelaa tuolla 80w-90 öljyllä.

    Sen varmaan tiedätkin että pulssijohtoja ei saisi viedä lähelle sytytysjärjestelmän johtoja virhe pulssien takia.
    "oikeassa momentissa"