Tulokset 1:stä 25:een 25:sta
    Kertokaas omakohtaisia kokemuksia moisesta Shellin öljystä: shittiä vaiko toimivaa. Jos oli/tuli ongelmia, niin minkälaisia ?

Tuolla voitelulla on jo 1 ajokausi takana ja toinen hyvää vauhtia menossa
    Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
    Mun Ducati pelittää vallan mainiosti noilla. Eipä ihme, kun tehdas suosittaa sitä. *

Matkalla mitättömyydestä keskinkertaisuuteen.
    Tehdas suosittelee pyörääni tuota ja on hyvin pelannut. Kuulemma maailman parasta öljyä (eräs jenkkiläinen asiantuntija osasi tukea sitä väittämää)
    - "No! It's not a Harley" -
    Olen käyttänyt kyseistä öljyä kahdessa pyörässä 750 gixxer -92 ja r1 -01 ja hyvin on toiminut.
    Onko tuo muuten mp-öljyä vai "ihan tavallista" öljyä jota autoonkin laitetaan?

Eräs tuttu käyttää nimittäin tuota kans ja kehui bensankulutuksen tippuneen joten mietin että josko sitä itsekin laittais seuraavaksi.
    Lainaa (Manix @ Touko. 13 2004,11:08) kirjoitti
    Onko tuo muuten mp-öljyä vai "ihan tavallista" öljyä jota autoonkin laitetaan?
    MP-öljyä. Hyvin pysyy myös vanhemmassa koneessa sisällä.
    Old Suzuki never dies, it just looks that way.
    Lainaa (Manix @ Touko. 13 2004,11:08) kirjoitti
    kehui bensankulutuksen tippuneen
    En tiedä johtuuko tuosta öljystä (kun muita öljyjä en ole edes kokeillut) vai mistä, mutta oma 12v pyöräni hörppii tuollaista 4.3 l/100km seka-ajossa => 19l tankki riittää jo aika pitkälle
    Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
    Itse olen huomannut bensankulutuksen tippuneen 0,5 litraa sadalle sen jälkeen kun vaihdoin ko. öljyyn.
    Moro.

Minkä hintainen on tämä ölbbä? Gsx:sään pitäisi päättää öljy merkki mitä alkaisi käyttämään... Valinnan vaikeutta. Halvat Diisseli öljyt vai oikeat mp öljyt???

-Marko
    Eräs parhaita öljyjä, joita olen käyttänyt...

Olen jopa havainnut omassa Zetorissani kulutuksen hienoista laskua tällä öljyllä... (ei tosin ole tieteellisen tarkkaan mitattu)

vaihteisto toimii loistavasti tällä.
    Yksi ääni lisää Shellin Advance Ultra 10W-40 öljylle. Etsin pitkään sopivaa öljyä pyörääni, ja tämä oli ainoa mikä täytti asettamani kriteerit.

Hinta näytti olevan paikallisella BromanGroup VaraosaMaailmalla 8€/litra. Eli ei mitään halvinta öljyä, mutta laadustahan saa aina maksaa, vai?

Jay
    Sota on rauhaa. Vapaus on orjuutta. Tietämättömyys on voimaa.
    Muutaman satkun ajanut näillä shellin litkuilla. Ei probleemia kytkimen tms. kanssa. Tosin talvisäilytyksen jäljiltä koneessa olleilla motulin mineraaliöljyillä oli vaihdelaatikko kyllä hiljaisempi. Kai näillä sen kuus tonnia ajaa.

Niin, pyörä on zx-6r.
    "Kyl siinä vielä pitoa on, kankaat ei näy vielä."
    Ei moitteen sijaa, olen ajanut kyseisillä öljyillä GSX 1100 EF, XJ 900, GSX 1100 F, GSX 1100 R, 2 kpl YZF 1000 R ja Nyt Kawa zx-12R:llä.
    Kokeillut välillä muita merkkejä. mut aina palannut takaisin. En tule vaihtamaan merkkiä. Vinkki: 200 kg:n tynnyrissä pirun paljon halvempaa (kimppa kavereiden kanssa kannattaa).
    Pari tonnia takana kyseisellä öölillä, ja hyvin on toiminu. Pyörä -99 CBR
    Mielipiteeni on vahva, älä sekoita minua tosiasioilla!
    Löytyisi muutama ylimääräinen 4l kannu tuota Shellin Advance Ultra4 10W-40
    Mopoliikkeissä näkyisi olevan 43€ toi kannu.
    Mä voisin myydä noi ylimääräiset 30€ /kpl
    Hattussani ei ole kukkia.
    Lainaa (marcov @ Touko. 14 2004,18:21) kirjoitti
    Moro.

Minkä hintainen on tämä ölbbä? Gsx:sään pitäisi päättää öljy merkki mitä alkaisi käyttämään... Valinnan vaikeutta. Halvat Diisseli öljyt vai oikeat mp öljyt???

-Marko
    Käyppä kipasemassa Sparesta Shellit itsellesi niin saat ne kohtuu hintaan kera suodattimen... Joo ja toiminut on hyvin jo kaksi kautta.
    Lainaa (Antti80 @ Touko. 12 2004,16:35) kirjoitti
    Mun Ducati pelittää vallan mainiosti noilla. Eipä ihme, kun tehdas suosittaa sitä.
    Jep, hyväksi se on havaittu ja toimii monessa muussakin merkissä mutta silti, Ducatiin en tuota itse laittaisi ainakaan kesäkaudelle, vaan laittaisin siihen ennemmin saman öljyn paksumpaa versiota eli Shell Advance Ultra 15W50:stä. Toimii ainakin ilmajäähy-Ducatissa selvästi paremmin, etenkin lämpimällä ilmalla.

Harmi vaan että tuota versiota ei kovin monesta paikasta löydy hyllystä, toisinaan jopa Ducati-edustajat kuten tuo yllämainittu Sparewheel myy sen kohdalla eioota.

Tosin sieltäpä sitä viimeksikin löysin, mutta nyt taas vaihteeksi en. Joten piti sitten siirtyä Motorexiin, joka on hyvin samantyyppinen öljy, ja sitä löytyi Stormilta suoraan hyllystä ja 4L tonkka suodattimen kera hiukan alle tuon Shellin öljyn hinnan. Eli jompaa kumpaa noista yleensä käytän omassa V2-mopossa. Se Shellin 10W40 -versio kävi ja käy paremmin noihin vesijäähy-rivineloskoneisiin.
    Motorexin öljy oli ilmeisestikin Formula 4T? Siinä on sellainen ero että on osasynteettistä toisin kuin tuo shellin Ultra. Lieneekö sillä sen suurempaa merkitystä mutta eroaa kumminkin
    1198+RG500
    Ripee: Onko öljyt Tampereella tai lähistöllä? Olisin kiinnostunut hankkimaan...
    Mitenkäs tunnistatte esim. että jokin öljy toimii toista paremmin? Voisiko moottorinjarrun jäykkyys kans johtua öljystä? Muistan kun äskettäin sisäänajohuollossa vaihdettiin Castrolin joku MP-öljy niin tuntu että moottorijarru ois ollu paljon pienempi.

Noita öljyjä ei oo vissiin aina pakko vaihtaa alle huoltokilometrien, mutta se vissiin kannattaa kun monet vaihtelee itse useamminkin? Onko aina suositeltavaa että vaihtais suodattimen samalla? Vai voisko jättää sen suodattimen vaihdon jättää aina huoltamolle, kun näytti hitusen vaikeammalta irroittaa, sekä vaatii vissii oman työkalun.
    Lainaa kirjoitti
    Noita öljyjä ei oo vissiin aina pakko vaihtaa alle huoltokilometrien, mutta se vissiin kannattaa kun monet vaihtelee itse useamminkin? Onko aina suositeltavaa että vaihtais suodattimen samalla? Vai voisko jättää sen suodattimen vaihdon jättää aina huoltamolle, kun näytti hitusen vaikeammalta irroittaa, sekä vaatii vissii oman työkalun.
    Eihän niitä pakko ole vaihtaa useammin eikä suodatintakaan ole pakko vaihtaa joka kerta, mutta eipä niistä haittaakaan ole. Yksi aika yleinen tapa on vaihtaa öljyt n. 6000 kilometrin jälkeen tai ainakin kerran kaudessa, jos kilsoja tulee vähemmän. Suodatin kannattaa vaihtaa ainakin joka toinen kerta. Jotkut vaihtavat sen joka öljynvaihtokerran yhteydessä, eikä se suodatin usein olekaan ainakaan kovin merkittävä kustannuslisä, kun sen saa toisinaan pakettina öljytonkan mukana.

Nyt kun pyöräsi merkki ja tyyppi ei ole selvillä, olettaisin sen olevan joku sellainen, missä on se tavanomainen patruunasuodatin. Sen saa auki joko kiristyspannalla (saa työkaluliikkeistä, Biltemasta yms.) tai sitten sen voi irrottaa vaikka iskemällä vasaralla ruuvimeisseli tms. suodatinpatruunan läpi ja kiertämällä se auki sen avulla. Joissakin koneissa se suodatin on erillisen ruuveilla irrotettavan luukun alla, eli ei kovin vaikea operaatio, kun sen kerran saa tehtyä itse.

Öljyjen erot tulevat varmaan selvimmin esiin vaihteiston ja kytkimen toiminnassa, moottorin käynnin tasaisuudesta ja äänistä.
    Hyvä öljy, mutta mieluummin 15W-50, joka käy Ducateihin paremmin....

"patruunasuodatin. Sen saa auki joko kiristyspannalla (saa työkaluliikkeistä, Biltemasta yms.) tai sitten sen voi irrottaa vaikka iskemällä vasaralla ruuvimeisseli tms. suodatinpatruunan läpi ja kiertämällä se auki sen avulla."

Hyvin onnistuu ruuvarikonsti, mutta lyö se sitten sieltä aika lailla filtterin päästä -siis kaukaa lohkosta- läpi. Joku engelsmanni oli kuulemma tuhonnut blackbirdin lohkon, kun oli ilmeisesti murjonut lohkosta ulkonevan kierteen tuolla konstilla. Ohut ruuvari tai purasin sopivassa kulmassa, ja tarvittaessa toinen lävistys.
    "I don't care to belong to a club that accepts people like me as members." -Groucho Marx

CFMOTO 800MT-X -25
  25.  
    Lainaa (canepazzo @ Kesä. 02 2006,09:19) kirjoitti
    eikä se suodatin usein olekaan ainakaan kovin merkittävä kustannuslisä, kun sen saa toisinaan pakettina öljytonkan mukana.
    Mistä tuollaisia paketteja saa? Ei ainakaan niistä marketeista, joissa öljyn litrahinta on yleensä vähintään kolmanneksen pienempi kuin mp-liikkeissä...
    Moottoripyöräily on edullinen ja antoisa harrastus.