Moro!
moottorista kuuluu kylmänä venttiilien nakutusta vastaava ääni 2000-3000rpm kohdalla, mutta loppuu kun vähän lämpenee.
sitten kun sammutan lämpösen moottorin hetkeksi(esim. 5min) ja laitan käyntiin niin ääni kuuluu taas, mutta vain hetken(n. 300m matka)
mikähän vois olla vikana?
Luultavasti nokkaketjun kiristin, maksaa n. 60 euroonia ja vaihto kestää puolisen tuntia.
--
Kende
GSX-R 1K7
Kiristin vaihdettu, mutta ääni tallella
Oisko nokkavitja? Mulla rallattaa kanssa välillä ja vaihdoin kiristimen ja rallattaa vieläkin silloin tällöin. Vaihdan tässä lähipäivinä ketjun, voi kertoa sitten auttoiko. Peli on cbr600 -92.kirjoitti
Vanhempaan hoppaan vaihdatin ketjun ja kirraajan talvihuollossa pari vuotta sitten, ja kilkatukset hävisi.
24tkm sen jälkeen kilsoja eikä kerenny alkaa kilajaan yhtää.
Ja kertoilen uudemman hopan kuulumiset kunhan saan vietyä takuuhuoltoon jotta vaihtasvatten sen kiristäjän (tarttee kysyy vaihtasko ketjunkin). Kun kilsoja ei ole kuin 34tkm.![]()
Moto10:ssä väittivät, että ketju ja kiristäjä pitäis vaihtaa aina yhdessä, sillä epätasaisesti kulunut ketju aiheuttaa kuulemma pumppaavaa liikettä kiristäjään ja rikkoo senTiedä sitten onko ihan huttua ja rahastuksen maksimointia...
Suomessa sokeat tekevät pärekoreja, Italiassa moottoripyöriä.
"Ei sun kannata
ei kai kannata
pitää päällä vilkkua
jos oot jo ojassa"
Mulla sama ongelma myös, kun laitan lämpimänä käyntiin..
Koko heela kejupaketti vaihdettu uuteen viime syksynä.
Sitä paitsi, ääni kuuluu myös, kun pyörä paikallaan, eli..![]()
-paljon tuli tehtyä oikeinkin-