Tulokset 1:stä 21:een 21:sta
  1. #1
    Heitetäänpäs päivän noviisikysymys palstoille. *

    Pitäisikö tonnifasun kulkea suoraan, *jos tangosta päästää irti? *Omani kaartaa aina hieman oikealle, *ei sillä että ilman käsiä pystyisi muutenkaan ajamaan, *mutta ajossa tuntuu (mututuntuma) kuin tuota kaartoa pitäisi hieman korjata kääntämällä tankoa oikealle.

    ..Petri (FZS1000)
  2. #2
    Vaikkein tonnifasua olekkaan, niin oma menee ainakin suoraan. Eikä sitä ainakaan kammeta tartte, eli jossain mättää. Ellet sitten satu ajamaan urassa?

    Entinen pyöräilijä... Mutta kohta taas.
  3. #3
    pitäisi mennä suoraan. ellei mene niin joku on joko kierona (pumput aika yleinen) tai on laakerihäikkää pyörissä tai ohjauslaakerissa. ellei kamalasti kiusaa niin ei paljoa haittaa.
    Suzuki GsxR600 K6/7 laputon malli
    PowerBike Finland
  4. #4
    Muistetaanpa kuitenkin myös, että tien pinta kaataa "ojaan päin", joten sinnehän se tonnifasukin pyrkii kaartamaan.

    Tuota pitäisi kokeilla lentokentällä tai muulla tasaisella alueella, ennenkuin siitä voi suurempia johtopäätöksiä tehdä. Muuta kuin että tientekijällä on sattunut menemään kaadot oikeinpäin...
  5. #5
    Tarkennetaanpas vielä, *
    eli pyörä kyllä kampeaa itsensä oikealle vaikka tangosta päästäisi irti tien vasemmalla puolella ja olisi valmiiksi kallellaan vasemmalle. *Oikealle kallistus tapahtuu aika hitaasti ja suoraan mennään heti jos edes jollain tavalla on tangosta ote.

    Kyseessä on ensipyörä ja reilut 3000 mittarissa, *ei oikein viitsisi joka asiasta käydä takuuhuoltoa kiusaamassa. *
  6. #6
    Saattaa johtua myös istuma-asennosta. Moni meistä istuu tietämättään hiukan asymmetrisesti pyörän päällä ja tästä johtuen painopiste ei ole pyörän keskilinjalla. Itselläni kaartaa joka hiivatin mopo juuri tästä johtuen. No, mähän olenkin kieroon kasvanut.
  7. #7
    Tuossa edellä varmaan on kaikki syyt jo tulleetkin, miksi pyörä ei kulkisi suoraan.Omani kyllä kulkee suoraan silloin kun sen pitääkin . Ja niinhän sen hyrrävoimien vaikutuksesta pitääkin mennä ellei jokin muu voima kampea johonkin muuhun suuntaan, tien pinta, oma ajoasento, jne...
    - vesku -

    "viestintä epäonnistuu aina - paitsi sattumalta"
  8. #8
    Tarkistappa että takarengas on suorassa viimeisen ketjujen kiristyksen jäljiltä. Pieni heitto siellä tekee tuollaista..
  9. #9
    Entäs jos takapyörä olisi säädetty vinoon? Siis ketjunkiristimet... *

    EDIT=> Jaha, JP ehti jo ehdottaa samaa...



    Honda CBR 600 F ... -94... -> Honda VTR 1000 F ... -01...
  10. #10
    Tuohon voi vaikuttaa niin monta pientä asiaa...

    Mutta se on totta, kun sanoit, että "Kyseessä on ensipyörä ja reilut 3000 mittarissa, ei oikein viitsisi joka asiasta käydä takuuhuoltoa kiusaamassa" .
    Ne vois siellä huollossa sanoo vaan, että mitäs jos pitäisit kädet tangolla..
    * Arctic Ranger *
  11. #11
    Rico puhut asiaa, mutta niillekkin vois sanoo että sais se suoraan kulkea
    Entinen pyöräilijä... Mutta kohta taas.
  12. #12
    Istuma-asento voi hyvinkin olla ongelman syy, *pieni asennon muutos ja kerpele pyörä taittaakin vasemmalle. *Täytyy vielä antaa kokeneemmalle kuskille kokeiltavaksi, *mutta tuskinpa tuossa mitään vikaa on.

    Kiitoksia vastauksista! *
  13. #13
    Lainaa JP_445 kirjoitti Katso viesti
    Tarkistappa että takarengas on suorassa viimeisen ketjujen kiristyksen jäljiltä. Pieni heitto siellä tekee tuollaista..
    Näin on koettu mm.Suzukilla, eikä muuta vikaa sitten ollutkaan.
    V.V.
  14. #14
    Tuo voi johtua myös paskoista renkaista.
    Suzuki DL1000 v-strom.
    SLAVA UKRAINI!
    FUCK PUTIN!
  15. #15
    Jaa ettei muka löydy vanhoja viestejä tältä foorumilta
    -nomen est omen-
  16. #16
    Lainaa Kriisi kirjoitti Katso viesti
    Jaa ettei muka löydy vanhoja viestejä tältä foorumilta
    Katos perhanaa enpä huomannu että ollaan history cannelilla
    Suzuki DL1000 v-strom.
    SLAVA UKRAINI!
    FUCK PUTIN!
  17. #17
    Voiko moottorin pyörivät massat vaikuttaa paljonkin tähän kaartamisilmiöön? Oma 09 r1 tekee samaa kaartamista jossain määrin moottorijarrulla kun irrottaa kädet stongasta, mutta vapaalla ei.
    -07 GSX-R 600, -09 YZF-R1, -10 GSX-R 750, -11 YZF-R1, GSX1300R -08,
  18. #18
    Pitää kulkea suoraan.
    SuperDukella voit jopa auttavasti pujotella kaistaviivoja ilman käsiä. Noh mutta sehän onkin Kotari
    youtube channel "austrianoutlaw"
    Home away from home: Antibes, Cote d`Azur (French Riviera)
    Proud owner of a Yamaha T-Max 530 maxiscooter
  19. #19
    Lainaa GuessWho kirjoitti Katso viesti
    Pitää kulkea suoraan.
    SuperDukella voit jopa auttavasti pujotella kaistaviivoja ilman käsiä. Noh mutta sehän onkin Kotari
    Samoin pystyin itse aikanaan vanhalla 929 jontalla.
    CBR 600F -98 --> CBR 1100 XX -99 --> CBR 929 RR01 -->Busa 2000 --> SV650S -02 -->CBR 1100 XX -99 --> ZX9R -98 --> Yamaha XJ 650 1981 kahvilakilpuri--> Yamaha TY 250 -82-->Honda SS125A 1969 + ZX9R -96.
  20. #20
    Lainaa GuessWho kirjoitti Katso viesti
    Pitää kulkea suoraan.
    SuperDukella voit jopa auttavasti pujotella kaistaviivoja ilman käsiä. Noh mutta sehän onkin Kotari
    Onnistuu myös busalla sekä 1800 intikalla. Toi intikka kans puoltaa oikealle, jos ei nojaa vastaan eli vasemmalle, mutta oon aatellu että kartaani sen aiheuttaapi.
    Exät:
    Yamaha DT 125 R -89
    Husqvarna WR 250 -92
    Honda CB 750 -73
    Honda CBR 1000 f -90
    Suzuki Bandit 1200 -02
    GSX1300R Hayabusa K5
    M1800r -09
    Nyxä: H-D Electra Glide Standard 2019
  21.  
  22. #21
    Siella on eturenkaassa ilmaa toisella puolella enemman...
    The point is not to die for your country but to make the other bugger die for his...