Tulokset 1:stä 30:een 30:sta
    Uusi takarengas pitäisi pikapuoliin tilata, mutta kun en osaa päättää kumman otsikon renkaista tilaisin.
    Pyörä on Yamaha Thundercat ja rengaskoko on 160/60/17
    Tuolla Z6 voisi olettaa ajavansa pidempään? Mitenköhän on pidon laita jos joskus eksyy hitaaseen ryhmään rataa kiertämään?

(On kylläkin varmaa, että miehestä loppuu taidot ennenkuin renkaasta ominaisuudet)

Z6 on ilmeisen uusi malli, mitä nopeasti hakua kokeilin ei juuri mitään haaviin jäänyt.

Suositelkaa, mutukin käy...
    Tullakseen vanhaksi ja viisaaksi on ensin oltava nuori ja hullu
    Kunnia pj Jassu:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2002
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Z6:sta mietin itsekin pari viikkoa sitten kun cattiin piti kiekko vaihtaa, no valkkasin sitten kuitenkin Pirellin Diablon enkä ole katunut - on ollu hyvän tuntunen gummi.

Mulla oli aiemmin Sportec M-1 mutta se katosi ihan normaalissa katuajossa alta jo reilun 4000km:n ikäisenä.
    Pyörätön motoristi...

Exät: KTM 690 SMC, kilvetön Yamaha YZF-R6R, BMW S1000 RR, Suzuki GSX1300R Hayabusa, Yamaha YZF 600R Thundercat
    ObiVanKenobi
    Mulla oli/on kanssa sportec-m1 edessä ja takana ja takanen kulu tosi nopeasti, eilen vaihtu diabloon. Pikkasen päälle kolme tonnia ja rengas oli jo melko silee. Pidossa ei sen sijaan ollut valittamista. Edessä kuviota on vielä reilusti, mutta eihän se paljon tiehen koskekaan
    Jos ei oo tarkoitus ajaa jatkuvasti polvi maassa, kallistuisin Z6:n puoleen. Mallinimetkin kertoo noista renkaista jo aika paljon ( Sport / Road ). Uskoisin, että Z6:ssa riittää pitoa mainiosti kunhan se vaan on lämmin ( jos niitä viimeisiä sekunnin kymmenyksiä ei haeta siellä radalla * ).
    Itellä on edessä Sportec M-1 ja takana Z6. Ei moittimista
    Jarrut on vauhdin surma!
    Kyllä siinä muavia pitää olla!

Yamaha YZF-R1 -09
    Päädyin jatkamaan Sportecillä ja erittäin hyvin on uusikin rengas toiminut. Noin 1000km takana, kulunut on jonkin verran, joten eipä taida päästä kuin se noin 4000km. Tosin Ahveniston kiertely söi renkaasta pintaa melko mukavasti, hitaassakin ryhmässä... Onneksi enempi sieltä laidoilta...
    Ja paineita oli laskettu kyllä.

Ehkäpä seuraavaksi voisi kokeilla sitä Roadteciä.

btw. Metzelerin sivuilta löytyvä rengasvalitsin ei suosittele Roadteciä Thundercattiin. Eikä Reifenversandin vastaava.
    Tullakseen vanhaksi ja viisaaksi on ensin oltava nuori ja hullu
    Z6 Ollu takana alla jo n.10tkm eikä kulumista juurikaan ole.
    Pitokin on ihan riittävä kunhan kerkii lämpeemään.
    Z6 takana 6000km ja näkyy jo kulumista keskellä (liikaa suoraa ajoa selkeesti) edessä ollut 4500km eikä kulumista näkynyt, hyvin on pitänyt vaikka on ollut kylmää ja sateista (liikaakin).

Z4:set kestänyt takana about 10000km, Z6 näyttäisi kestävän enemmän..
    aika multaa muistot
    M1 on takanakiksi aika kuluvaa tavaraa. Itselläni on 2500km ajettu ja on jo vaihtokunnossa. Edessä se ehkä menis paremmin
    Legalize
    No niin pitihän se arvata. Tämmösiä nää joskus on..
    Minulla on vain hyviä kokemuksia Roadtec Z6:sta.
    n. 4000 km rauhallista ajoa mutkateillä, eikä kulumisjälkiä juurikaan näy kummassakaan eli varmasti kestää pitkälle... Tosin pyöräni, XJR1300, on paljon raskaampi kuin kysyjän. Pidossakaan ei valittamista, edes märällä, tosin en myöskään kokeile pelini rajoja jatkuvasti.
    Hyvä rengas, voin suositella touring-tyyppiseen ajoon!
    You can play with my money, you can play with my wife,
    but if you are going to play with my bike, you are playing with your life!
    Lainaa (quicksilver @ Kesä. 21 2004,15:14) kirjoitti
    Minulla on vain hyviä kokemuksia Roadtec Z6:sta.
    n. 4000 km rauhallista ajoa mutkateillä, eikä kulumisjälkiä juurikaan näy kummassakaan eli varmasti kestää pitkälle...
    Kaverini ovat myös kehuneet Z6:sta. Pitää OK ja kestää.
    - JAM Racing Team -
    Pääylläpitäjä
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2002
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Kuten tossa aiemmin sanoin niin tossa reipas kk sitten arvoin itse tuota samaa juttua, näin jälkeenpäin arvioita kuulleena ja vähän omasta kokemuksestakin voisin sanoa valinnasta:

a) Jos ajat enimmäkseen touringia ja mutkapätkillä otat rauhallisesti -> Metzin Z6

b) Jos ajelet mutkapätkillä kallistellen, happea antaen ja pito on sinulle A ja o (kestävyydestä ei väliä) -> Metzin Sportec M1

c) Jos ajelet suoraa tietä, tykkäät jonkunverran kallistella mutkateillä ja haluat että nakki kestää -> Pirelli Diablo

Itse pitkällisen arpomisen jälkeen vaihdoin sportecin pirelliin eikä ole harmittanut
    Pyörätön motoristi...

Exät: KTM 690 SMC, kilvetön Yamaha YZF-R6R, BMW S1000 RR, Suzuki GSX1300R Hayabusa, Yamaha YZF 600R Thundercat
    Kyllä sillä Diablollakin saa hapettaa ihan omiksi tarpeiksi. Pitoa riittää myös sateella. Täysin M1:n vertainen rengas
    Lainaa (Jassu @ Kesä. 22 2004,18:33) kirjoitti
    a) Jos ajat enimmäkseen touringia ja mutkapätkillä otat rauhallisesti -> Metzin Z6
    Ai hitto... mistäs olet tuollaista kuullut? Itse juuri tilasin shopista tuon mezin Z6:n ja itse menin ainakin sen verran metzelerin markkinamiesten laatimien tekstien halpaan, että kuvittelin tuon soveltuvan reippaseenkin mutkatieajeluun.

En todellakaan aja enimmäkseen touringia, enkä ota mutkapätkilläkään kovin rauhallisesti, kulutuskestävyys merkitsee silti lompakon kautta aika paljonkin. Tärkeintä renkaassa on kuitenkin tällä haavaa sen käyttäytyminen luistotilanteessa. Edellinen (etu)rengas (krossirengas) lipsahti todella livakasti alta Ahveniston moottoriradalla, seurauksena kaatuminen.

Tämänhetkinen (etu)rengas ei ole vakuuttanut lukkojarrutuksissa ollenkaan, etuputket suorastaan pompsahtavat suoriksi kun pidon raja menetetään, rengas on siis Battlax BT-57. Kaverin Z750:llä kokeilin muutamaa stoppia, niin BT-012 (muistaakseni ne toimitetaan noilla) tuntui kovasti loogiselta jarrutuspidon suhteen. Se sorti rauhallisesti pidon heiketessä ja kumin vinkuminenkin koveni luiston kasvaessa, nopeaa pidon menetystä ei tapahtunut.

Toivottavasti tuo Z6 tarjoaa hiukan enemmän varaa luistella, kuin nykyiset ja edelliset renkaani. Ei millään huvittaisi taas turhan takia kaatua ja rikkoa ajovarusteita. Harkitsin myös kisamaisempia kumeja, mutta massiiviset lämmittelyajelutkaan eivät mieltäni lämmitä, mistä sen tietää onko kumi kylmä vai lämmin silloin kun katuajossa sitä pitoa oikeasti tarvitsee. Meikäläisen mopossa tosin taitaa olla jarrut ja moottori sitä tasoa, että ei tarvitse kisakumien pitojen menetystä miettiä
    Pääylläpitäjä
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2002
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (MadMan @ Kesä. 22 2004,18:55) kirjoitti
    Ai hitto... mistäs olet tuollaista kuullut? Itse juuri tilasin shopista tuon mezin Z6:n ja itse menin ainakin sen verran metzelerin markkinamiesten laatimien tekstien halpaan, että kuvittelin tuon soveltuvan reippaseenkin mutkatieajeluun.
    No tuollaista olen kuullut Z6:sta käyttäneeltä hepulta, hänellä nakki oli 600 cebarissa.

Lainaa kirjoitti
    En todellakaan aja enimmäkseen touringia, enkä ota mutkapätkilläkään kovin rauhallisesti, kulutuskestävyys merkitsee silti lompakon kautta aika paljonkin.
    Tossa oli munkin kriteereitä, vaikka en toistaiseksi vielä paljoa ole uskaltanut hapettaa mutkateillä. Pirelli on ainakin Thundercatissa käyttäytynyt rauhallisesti ja siinä on samallatavalla kovempi seos keskellä kuin metukan Z6:ssakin ja Bridgen 020:ssa. Pirelli noista kahdesta (Z6 vs diablo) ehkä hieman paremmalla pidolla ja sporttisempi.

Lainaa kirjoitti
    Harkitsin myös kisamaisempia kumeja, mutta massiiviset lämmittelyajelutkaan eivät mieltäni lämmitä, mistä sen tietää onko kumi kylmä vai lämmin silloin kun katuajossa sitä pitoa oikeasti tarvitsee.
    Sportec M1 on siitä veikeä kumi että sillä on todella hyvä pito jo kylmänäkin. Itse ajelin keväällä lähellä pakkasrajaa tolla ja ihan mukavasti oli pitoa jo pihasta lähtiessä. Toki Sporteccikin saa parhaat ominaisuudet vasta lämpimänä.

Sportec M1:sen hylkäsin tosiaan sen takia ettei perse kestä ostella kokoaikaa uutta takarengasta - pidossa siinä ei ollut mitään moitteen sijaa.

Veikkaanpa että ihan hyvä kumi se Z6:nenkin on
    Pyörätön motoristi...

Lainaa kirjoitti
    Veikkaanpa että ihan hyvä kumi se Z6:nenkin on
    No eipä tuosta saa selvää kuin itse kokeilemalla. Ensi viikolla tämä asia varmaankin jo saa minun osaltani varmistuksen... Odotellaan
    Minä laitatan .orgshopista hankkimani Z6set alle ensi maanantaina
    ja samana päivänä tie vie miehen Alastarolle. Siellä ne lienee sitten hyvä
    "ajaa varovasti sisään" tai jotain... Yritän muistaa kertoa kokemuksista
    vaikkapa tällä palstalla.
    ZZR 1200
    Mä kans mietiskelin pitkään millaset kumit sitä XX:ään laittaisi ja valinta päätyi sitten Diabloon. Nyt sitten ootellaan kumeja ja käydään jussina ajamassa ainakin toi takanen sileeksi...
    Lainaa (Ripley @ Kesä. 22 2004,21:28) kirjoitti
    Minä laitatan .orgshopista hankkimani Z6set alle ensi maanantaina
    ja samana päivänä tie vie miehen Alastarolle. Siellä ne lienee sitten hyvä
    "ajaa varovasti sisään" tai jotain... Yritän muistaa kertoa kokemuksista
    vaikkapa tällä palstalla.
    No niiiiin, nyt on 12 tuntia kulunut uusien Z6sten asennuksesta.
    Olen ajanut niillä viimeisen 12 tunnin aikana n. 350 km, josta n. 65 km
    Alastaron moottoriradalla. Ei valittamista, ei yllätyksiä. Kyllä Metzeler renkaita
    tehdä osaa. Olisikohan tässä käynyt niin, että olen löytänyt itselleni sopivan
    rengasmallin jota ei sitten koko ajan tarvitse olla vaihtamassa (siis mallia - itse rengasta toki)?
    Kulutuskestävyys on vielä kokematta. Juhannuksena eräs kaveri kertoi Z6sen
    kestäneen hänen FZR1000sen takavanteella 11tkm. Ei paha. Perästä kuuluu.
    ZZR 1200
    Jatkoa edelliseen viestiini! Z6:sten kestotesti lähenee loppuaan. Rengasparilla on takana jo aika tarkalleen kunnioitettavat 15500 kilometriä! Takarenkaalle tuo on minulla tämän pyörän ennätys. Eikä muuten ole ollut mitään erityisen kilttiä tai säästelevää ajoa, vaan ihan normaalia moottoripyöräilyä: maantietä, mutkatietä, yksin, kaksi päällä, tavaroilla, kaupunkia, vuoristoa jne. Hyvä rengas minun mielestäni. Ostin talven aikana toiset samanlaiset. Etusessa tosin olisi vielä pari-kolme tonnia varaa.
    ZZR 1200
    Lainaa (Moto^ @ Kesä. 15 2004,19:50) kirjoitti
    Itellä on edessä Sportec M-1 ja takana Z6. Ei moittimista
    Sama sekotus mulla zzr1100 pyörässä eikä valittamista myöskään.[QUOTE]
    Mitäs mieltä ihmiset Metzeler Z4:sta? Eikös se olisi suht'hyvä hiukan sporttisempaan matka-ajoon? Vai olenko aivan väärin ymmärtänyt?
    Ite tilasin www.mynetmoto.com Z6 etu-ja takarenkaan (180/17/55&120/17/70) yhteesä postikuluineen 252e, joku tarjous menossa kummastakin kumista, ei paha...

just huomenna tulee alle z6. edellinen oli me z1 ja olin jo täysin varma merkin vaihdosta mutta ku kehuivat niin kestäväksi ja muutenki ok renkaaksi niin kokeillaan.
    hitaahan tuli 160 postikuluineen ja siihen tietty 15 eekkeria vaihto työ.

ja merkkiähän olin vaihtamassa juuri kulutuskestävyyden (tai sen olemattomuuden) takia.
    ja sitte eiku ja taas
    zx-10r -2004 => yzf-r6 -1999 => transalp
    SV:ssä oli Z6 ja mun mielestä oli todella hyvä rengas. Pitoa löytyy todella hyvin myös rata-ajossa. Ainakin koko renkaan pinta oli ottanut kontaktia rataan ja ei ollut missään vaiheessa havaittavaa pidon menetystä. Myös erittäin pitkäikäinen rengas ja sateella pito myös huippuluokkaa. Trumpassa nyt alla M1 ja kuluu suht nopeasti. Radalla ei vielä käyty, mutta oletan, että toimii siellä. Sateella ei pito läheskään samaa tasoa kuin Z6:sessa. Mun mielestä Z6 ei olisi yhtään pöllömpi rengas kyykkypyöriinkin. Harkinnassa nimittäin on, että seuraavaksi alle tulee Z6:set.
    Kuviohan ei ole niin "racing-henkinen", mutta ei huvita ostaa renkaita 4-5tkm välein. Normaaleissa ja ripeävauhtisissa mutkatie ajeluissa Z6 kyllä ajaa asian täysin.
    Nyt loppu mun osalta noi Maxxis renkaat ja seuraava joka alle menee niin on just toi Z6 joka löytyy varastosta. Toi Maxxis kuluu aika helposti loppuun ainaski mun mielestä! Vajaa 4 tkm ja sais pian vaihtaa vaik ihan rauhallista ajeluu on ollu
    Höhöö letkut on kotona, sano entinen palomies!

Siis mää vai
    Kyllä Metzeler RoadTec Z6 on osoittautunut erittäin hyväksi ja kestäväksi sport/matka-renkaaksi ja on shopin suosituin Sport/Touring-rengas.

Z4 on edelleen myös suosittu ja näiden kahden renkaan oleellisin ero onkin pinnan profiili varsinkin takarenkaan osalta. Z4 on ns U-muotoinen ja Z6 V-muotoinen prpfiililtaan. Niinpä Z6 on hiukan sporttisempi vaihtoehto, koska siinä jyrkemmässäkin kantissa pysyy reilusti kosketuspintaa tiessä.

Vastaava rengas, joka on sekä sporttinen, että kestävä, on Pirelli Diablo Strada. Tuosta on myös paljon positiivisia kokemuksia kuulunut, vaikka uusi rengasmalli onkin.

Myös sateella em- renkaat ovat erinomaisen pitäviä normaalissa ajossa.

t. Shoppilaiset
    Moottoripyöräily nuorentaa ja parantaa suorituskykyä. Tämä on japanialaisten tiedemiesten tutkima tosiassia. Otas siis ilo irti kurvailusta.
    z6 on ollu ny alla reilun tonnin verran ja hyvältä on tuntunu. ei mitään valittamista.

ja ero edelliseen valtava.
    toki voi johtua myös paljon siitä että edellinen oli niin kulunu että reilu viis senttiä tasasta keskellä.

zx-10r -2004 => yzf-r6 -1999 => transalp
    350km takana uusilla z6:lla (edessä & takana). Ero reilut 15tkm alla pyörineisiin Z4'siin on huomattava! Toki myös vanhojen kuluneisuus vaikuttaa... Hyvän oloinen jämäkkä rengas. Mutkatie menee kuin kiskoilla...
    <p>2002-2014</p>
  30.  
    Metzeler Rennsport on nyt alla Banditissä.
    3000 km ja takarengas on sakkorajalla. *

Ei rata-ajoa pelkkää mutkatietä.......
    Pitoa löytyy...........ja löytyy........
    Kun luistaa, (varomaton kaasun avaus risteyksessä,
    suojatie ym.)
    ottaa uudestaan pitoa nopeasti. *

Pirellin Diablot odottaa vaihtamista, tuleehan vertailtua eri renkaita....

Reiska_SB
    Terveisin Reiska

- Kawasaki Z1000SX -