Jepajee, tuli tosissaan ilmauksen kanssa onkelma. Ei nimittäin perinteiseen tapaan onnistu, että ilmausruuvit auki ja pumppailee kahvaa. Ostin juuri GSX:n jarrupääsylinterin ja jarrusatulat taitaapi olla GPZ:sta. Pitääköhän pistää ekaks paineella nestettä läpi ja kokeilla sitten uudestaan... Vähän tuntuu kyllä et siel on jotaa paskana, ku ei anna juuri ollenkaan tuntumaa kahvaan.![]()
![]()
Suljethan ilmausruuvin pumppauksien välissä? Parhaiten tuo ilmaus onnistuu mikäli pystyt ruuvin kautta pumppaamaan jarrunestettä säiliötä kohti. Siihen tosin tarvii jonkinlaisen käsikäyttöisen pumpun (pystyy tekemään itsekin jos on kätevä)
- "No! It's not a Harley" -
Osta noin 1.5m ilmausnipan päähän sopivaa muoviletkua. Liitä se ilmausnipan päähän, kaada letku täyteen jarrunestettä, avaa ilmausnippa ja paina paineilmapistoolilla varovasti painetta letkuun. Ennen kuin kaikki neste menee letkusta jarrujärjestelmään, kierrä ilmausruuvi kiinni ja lisää taas letku täyteen nestettä. Paineilman käytön kanssa kannattaa olla varovainen ettei letku ammu itseään irti ilmausnipasta ja roiski nesteitä pitkin maalipintoja. Samoin jarrunestesäiliötä kannattaa tarkkailla ettei tule yli. Alakautta täyttäen ilma tulee pois "luonnolliseen" suuntaan alhaalta ylös paljon helpommin kuin perinteisellä pumppauskonstilla ylhäältä alas, jolloin se ilma kiipeää takaisin ylös sillä aikaa, kun ruuvi on kiinni ja pumpataan painetta kahvasta.
-Timppa-
Ketjuöljyn tärkein tehtävä ei ole takavanteen puhtaanapito
Ainakin ite käytän tippakannua, missä on jarrunestettä. Letku ilmausruuviin tippakannusta ja ei muutakuin lupsutusta.
Noin olen ite ainakin saanu parhaimman tuloksen. Letkua ja jarrusatulaa hakannu, että ilmakuplat lähtisi liikkeelle. mp:n jarrut on kyllä suhteellisen kettumaiset ilmailla...
Acme Motorsport blogspot
-Gotham Squad-
Taitaa letkuissa tosissaan olla aika reilusti ilmaa, koska olleet talven tyhjillään. Ja muutenkin kuullut huhua, että pärrän jarrut olisi vaikea ilmata, mutta tulipahan sekin koettua!
Vinkki:
Ei paineilmaa, vaan apteekista saatava injektioruisku.¨
Ei maksa paljoa, ja voi annostella jarrunestettä todella tarkasti.
Video meliora proboque deteriora sequor
Autotarvike liikkeestä metri pissapojan letkua ja siihen takaisku venttiili niin rupee homma onnistumaan. Voi pumppailla koko ajan ei tarvitse sulkea ilmausruuvia, kunhan pitää sitä vaan vähän auki.
..Ja takaiskuventtiilinä toimii vaikka polkupyörän sisusgummin venttiili..
Tallissa: Kawasaki Concours (GTR) 1400 -16 ja Suzuki Burgman 650 ABS -14
Voiko käydä niin että jarruletkut väsyy ja jarrukahva jää löysäksi? Eli aina kun painan jarrua niin eka painallus kahva painuu pohjaan...toisella löytyy jo paine. Hetken antaa jarrun olla ja sama uudestaan. Aina sama....jarrut on ilmattu rempat jälkeen yli sata kertaa tässä kolmen viikon aikana. Aina sama lopputulos...
Elikkä voiko jarruletku laajentua kun sinne tulee painetta?
Honda Varadero -01
ex:Suzuki GSX 600F -98
ex:Yamaha TZR 125 -91
Jotain apua jarrujen ilmaukseen voi olla myös oheisen linkin mukaisista aidoista amerikkalaisista ilmausruuveista. Stormikin myy samaa tavaraa tosin aikalailla kalliimmalla. Servolliseen Bemariin tarvitsen ilmausruuveja kymmenkunta. Tilasin Jenkeistä. Postikulut alle 10 taalaa. Katsotaan vielä, mitä Tulli ottaa.
http://www.speedbleeder.com/
Juke
- - - - - -
BMW R1300 GSA 2025 + Yamaha SR 400 2016
Exät:
BMW R1250 GS 2019
BMW R1200 GSA 2016 (R.I.P.)
BMW K1200 RS 2002
BMW F650 GS 2002
BMW K100 RS 1990
BMW K100 RS 1986
BMW R100 RS 1979
Yamaha SR 500 1980
Suzuki TS 125 M 1975
Eikä varmasti mäntä jumita satulassa?
Muutaman käyttänyt auki ja jankkia kertyny tiivisteen ja rungon väliin joka aiheuttanut lievää jumitusta männässä.
Drz
Lopettaa taistelun ja ilmaa.. siinä se.
Suzuki DL1000 v-strom.
SLAVA UKRAINI!
FUCK PUTIN!
Mun pyörä on gsx 600 f -00. Ilmausnipat vain jarrusatuloissa. Toki myös liittimistä voi ilmata. On kokeiltu perinteiseen tyyliin...on pumpattu alakautta....on koputeltu satuloita...on heiluteltu letkuja....on käyty ajamassa....on pidetty painetta jarrukahvalla vuorokauden ympäri....on tehty kaikki mahdollinen ja aina sama lopputulos.
Honda Varadero -01
ex:Suzuki GSX 600F -98
ex:Yamaha TZR 125 -91
Molempiin vaihdettu uudet tiivisteet sekä kahvaan että päätyöläiseen?
Suzuki DL1000 v-strom.
SLAVA UKRAINI!
FUCK PUTIN!
No systeemihän on kohtuu simppeli et käy läpi ja ettii et mistä se ilman kusee.
Suzuki DL1000 v-strom.
SLAVA UKRAINI!
FUCK PUTIN!
Niiku kysyitkin/arvelit niin kyllä ne letkutkin osaa piloille mennä. Laittaa uudet tiivisteet ja letkut ja sit ollaan ihmeissään jos tolla ei tokene.
Suzuki DL1000 v-strom.
SLAVA UKRAINI!
FUCK PUTIN!
Vielä semmonen tarkennus että oon ilmannu jarrut tuosta samasta pyörästä parina vuonna ennenkin. Ei oo ollu mitään ongelmia aikaisemmin.
Honda Varadero -01
ex:Suzuki GSX 600F -98
ex:Yamaha TZR 125 -91
No sitä enemmin antaa ymmärtää et joku tiiviste falskaa
Suzuki DL1000 v-strom.
SLAVA UKRAINI!
FUCK PUTIN!
Kuten viesteissä on tullut ilmi, on ilma jarrunestettä kevyempää ja pyrkii siten ylimmäisimpään kohtaan järjestelmässä. Ennen ryntäämistä korjaussarjan ostoon, ota puristin irti tangosta ja käännä sellaiseen asentoon, että puristimen ja jarruletkun ylimmäinen kohta on puristin. Jos nyt saisit vielä työnnettyä jarrupaloja sisäänpäin, ilma tulisi nesteen mukana puristimen säiliöön. Nythän järjestelmän ylin kohta on banjoliitin jarruletkuun, jolloin ilmakupla pesiytyy sinne.
2.11.2012, rookie94: Ei maailmanmestaruus tarkoita että on huippukuski.
Jos järjestelmä vuotaa niin silloin sieltä tulee myös nestettä ulos paineessa. En oo koskaan nähny että ilmaa imeytyisi sisään mutta ei nestettä ulos![]()
Mun tube kanava:
SSA Motors Finland
Instagram:
ssamotorsfinland
Letku voi olla yks iso osasyy. Parissa autossa on ikivanhoja jarruletkuja painettu pihdeillä kasaan kun otettu satula irti. Tää saattaa johtaa siihen, että jarruletku painuu sisältä lyttyyn ja siinä kohassa jarrujen ilmauksesta tulee melkonen rulianssi. Jos siellä letkussa on ruttu, ainoo millä saa ilmat pois on alipaine.
Tota voi kokeilla ilman esim bilteman värkkiä niin, että raottaa ilmasruuvia ihan vähän ja ottaa pitkän puhtaan läpinäkyvän letkun ja alkaa ite imemään ilmaa sieltä pois.
Jos pääsylkkä vuotais, se kyllä kastelis myös paikat. En oo vielä nähny tapausta että se vaan ilmaa hörppäis sisään.
,