Tulokset 1:stä 6:een 6:sta
  1. #1
    Eli minivilkuissa olevien ledien alhaisen jännitteen johdosta vilkut räpsyvät nopeaan tahtiin. Elektroninen vilkkurele säätäisi vilkunnan oikeaksi mutta näitä kun ei taida saada kuin 2-napaisena??

    Veturin releessä on kanta sellainen 3-napainen pistokemallinen joten elektroninen rele ei siihen käy. Onko olemassa jotain adapteria väliin tms??

    Mitään katteita ja runkoa vaurioittavia vastuksia en ala kolvaamaan kun niiden lämmöt nousee 100-150 asteeseen asti..

    Kiitokset tietäjille!
    GSX1300BK
  2. #2
    Nyt en ihan ymmärrä varmaan, mut faktojahan on, että tuollaiset superbright ledit ottavat 20mA virran joten mikään ei kyllä kuumene tuolla virralla. Luulis että vilkut eli ledit on valmiiksi mitoitettu 12VDC käyttöön.
    Kynnysjännitehän superbright ledeillä on jotain 3,2 V – 3.4V, joten sarjaan kärsii laittaa 3 lediä ja varmuudeksi 1/4W 1R vastus.
    Jos jokaiseen menee omat piuhat (rinnankytkentä) niin vastus arvo 470R passaa virran.
    "On mahdotonta olla masentunut, jos sinulla on ilmapallo."
    -Nalle Puh-
  3. #3
    Pikkuvilkkujen seuraksi asensin pikku-Hondaan vilkkureleen, joka on tarkoitettu japanilaiseen vanhaan autoon. Rele on oikeasti ns. watiton eli ei reagoi juurikaan vilkkujen vastuksiin.
    Asiantunteva autosähköliike osasi auttaa asiassa oikein eikä maksanut paljon. Saattaisi toimia ledienkin kanssa.
    Elektroninen watiton rele ei pelannu virityksessäni lainkaan vaikka paria kokeilin.
    Stelvio NTX ´12
    V 650 NTX
    Tuareg 600 Wind
    CB 250 RS ´81 2x´82 ja ´83
    RD 250 LC
    Pegaso 650 Trail
    K 75
    R 45
  4. #4
    Mulla on busassa LED-takavilkuille rinnankytketty tehovastukset, jotka liimasin pikaliimalla rungon poikkipalkkiin takakatteen alle. Eivät siis heilu eivätkä hankaa mitään. Toimii kuin sveitsiläinen suklaa, ollut nyt semmoiset 15tkm kiinni. Tuo kiinnitysalusta on samalla myös lisäjäähy kun lämpö johtuu runkoon. Tuommoiset sata+ astetta on puppua, kädessä huomaa että vastus lämpenee hissukseen muttei edes polta.

    Petsku: LED-vilkkujen käyttöjännite on kyllä 12V mutta tehonkulutus vain 1W, josta 21W polttimoon tottunut vilkkurele hermostuu. Eli idiksenä on saada releelle näkymään sama kuorma kuin hehkulangallakin.
    -Artsi-
    100 m/s Club Member
  5. #5
    Hae Biltemasta vilkkurele jossa ei ole tuota polttimon rikkoutumisen tunnistinta. Näin tein itse XX:ään ja hyvin pelittää. Voi olla veturissa vielä saman väriset johdot kuin xx:ssäkin. Kirjoittelin niistä ja asennuksesta Honda talkkiin noin kuukausi sitten. kaivappa ketjua niin löytynee oikea aihe. Kustannuksia tuli melkein 5 €.
    Ilosest´ ellää pittää, vaikk´ päivää vähemmä
  6.  
  7. #6
    Lainaa (-Artsi- @ Elo. 17 2004,14:51) kirjoitti
    Petsku: LED-vilkkujen käyttöjännite on kyllä 12V mutta tehonkulutus vain 1W, josta 21W polttimoon tottunut vilkkurele hermostuu. Eli idiksenä on saada releelle näkymään sama kuorma kuin hehkulangallakin.
    Okkei, nyt ymmärrän...
    "On mahdotonta olla masentunut, jos sinulla on ilmapallo."
    -Nalle Puh-