eli, onko jollakulla omakohtaisia kokemuksia ko. laitteista?
Ilmeisemminkin pyöriä koskevat samat takuu yms. asiat kuin virallisen maahantuojan tuomia pyöriä, jos vain huoltaa pyörän asianmukaisesti, vai kuinka?
Onko jotain asioita, joita pitäisi erityisesti osata "varoa" jos "harmaatuontipyörän" ostaa??
Mitä tollaista kyselet kunnianarvoisesta Triumph-foorumistaJoo, itse asiassa meidän kaikki uudehkot Triumph:it taitaa ollakin tavallaan "harmaatuotuja", Skandinavian maahantuoja Tukholmasta hoitaa pyörät myös Suomen jälleenmyyjille ( olikohan se näin?). Eli ei huolta; osta huoletta uusi Triumph- myös muita värejä kuin harmaa saatavilla
![]()
Ex-955i
Joo, harmaa on meikäläisenkin pyörä; Motomarketti hoiti tullimuodollisuudet itse eikä maahantuojaa näkynyt missään... Hyvä niin.
Näin mullekkin kerrottiin, kun asiaa kysyin.(955i @ Touko. 09 2004,23:39) kirjoitti
Yksi seuraus tälle on, että sitä suomalaista manuaalia ei ole olemassa. Ovatko muut saaneet "kaupanpäälle" edes englanninkielisen? Lupasivat tilata, mutta ei ole vielä kuulunut..
Ihme etteivät tilaa niitä valmiiksi pinoon jaettavaksi uusien pyörien mukaan heti. Tai ainakaan HD-center..
Ja huonompien aikojen sattuessa kukaan ei ole vastuussa varaosien saatavuudesta tai huollosta tässä maassa. Nykyään tietysti tavara ja tieto kulkee ympäri maailmaa aika helposti, joten varaosien saanti tuskin kovin suureksi ongelmaksi muodostuu.
Ainakin Motomarketista antoivat englanninkielisen manuaalin mukaan. Hd-centeristä en menisi takuuseen.
Moto-Seinäjoella sain itse valita, otanko englanninkielisen vai ruotsinkielisen...
Olenkohan mä jotenkin käsittänyt väärin, mutta luulin että Motomarket, Moto-Seinäjoki ja HD-Center ovat ns. virallisia maahantuojia (Ruotsin alaisuudessa)?
Karmeinta mitä olen harmaamopoista kuullut:Lauttasaaressa
toimiva harmaatuontipulju oli hankkinut asiakkaan haluaman pyörän.Nooo kävikin ilmi että tuontimopoa ei saanutkaan rekisteröityä suomen kilpiin ja vaihtoehtona oli "tullin kilvet"....
kauhiaa...aivan kauhiaa.....no okei on niitä onnistumisiakin
harmaatuonnissa varmasti tapahtunut.....![]()
It only takes willpower.
HD-centterin kaveri kertoi heidän olevan "A-Dealer" statuksella ja "maahantuoja" on tosiaan ruotsissa. Näin se sanotaan myös tuolla Triumphin sivuilla.(Köpi @ Touko. 10 2004,10:17) kirjoitti
Pitäisköhän kysyä kuluttaja-asiamieheltä tuota asiaa tarkemmin. Tuntuu hassulta, että asiakseen moottoripyöriä myyvä liike, joka pyörän oikeasti tuo maahan ja uutena heiltä ostetaan, ei olekkaan maahantuoja. Käytettyjen, kertaalleen rekisteröityjen kohdalla tämä menee jakeluun, mutta ei uusien.
HD_Center toimitti n. kuukauden päästä englanninkielisen manuaalin. Tosin sellainen löytyi satulankin alta kotelosta hiukan myöhemmin. Ostakaa Bonnevillen manuaali!(speedmaster @ Touko. 10 2004,10:01) kirjoitti
'pääasiassa ei huvita yhtään mikään, mutta v***ttaa kaikki'
Ei kellään satu olemaan ylimääräistä RS/ST manuaalia in english? Omaani olen odotellut KX-Cneteriltä syys-/lokakuusta -03 asti... Parin viikon välein olen kysellyt, mutta aina eo:ta.
![]()
Desmo Jugend
Itse kaipaisin myös englanninkielistä RS/STmanuaalia(verner @ Touko. 10 2004,15:59) kirjoitti
Pyörän ostin HD-Cesteristä. Voisin lainata ja kopioida itselleni englanninkielisen manuaalin. Tai sopivasta hinnasta ihan ostaa sen. On meinaan oma ruotsinkielen taito päässyt vähän ruostumaan
Ps.
Tänään tehtiin ensihuolto JL-Bikessa ja palvelu oli jälleen erinomaista![]()
Mulle tuli Seinäjoelta English manuaali n. viikon päästä siitä
kun ostin pyörän.
Kyllä tuo riippuu ihan kauppiaan viitseliäisyydestä jaksaako
tilata Trumpalta sellaisen.
Ducati Diavel Dark
Sain pyörän mukana ruotsalaisen manuaalin ja siitä nuo tärkeimmät asiat pystyy kyllä selvittämään, loput jätän huollon tehtäväksi.![]()
Tikru 2010
Käy pyytämässä sieltä centteristä. Kyllä ne tilaavat takuun piikkiin, mutta se saaminen voi kestää.(TSRS @ Touko. 10 2004,17:54) kirjoitti
Mulle on tulossa grab-rail ja se manuaali. Kävellenkö niitä lähdettiin tuomaan kun jo kolme viikkoa on odoteltu.![]()
Lilleyltä tuokin olis tullu kolmessa päivässä(SpeedFour @ Touko. 11 2004,10:02) kirjoitti
![]()
Ducati Diavel Dark
Epäilemättä, mutta kun se tuli ostettua siinä pyöräkaupan yhteydessä ja oli jopa oletettavaa että se olisi ollut jo luovutuksessa paikallaan..(NewmanRS @ Touko. 11 2004,14:21) kirjoitti
Omalla asialla jo vuodesta 1978
Sain Seinäjoelta molemmat ruåtsin- ja englanninkielisen oppaan. Kuulemma joku heidän asiakas on alkanut kääntämään oppaita suomeksi harrastuksenaan- en tiedä kuinka etenee. Vaikka ei kielitaidossani ole hurraamista, kyllä tuon englanninkielisen kanssa pärjää. Puolillaan teräviä warning ja caution- juttuja jotka voi herättää hilpeyttä. Taitaa olla USA:n vientiversio.
Ex-955i
Onkos noihin Sprinteihin esmes Haynesin korjausopasta saatavilla? Jos on, suosittelen hankkimaan. Ainakin tuo 900-kuutioisten kaasarikonemallien Haynes-manuaali on ns. asiaa verrattuna pelkkään ohjekirjaan.
AndersReisen
Reissuverkko
"Musiikki ei ole se, mikä soi, vaan musiikki on se, miksi se, mikä soi, soi niin kuin se soi, silloin kun se soi."
- Leif Segerstam, kapellimestari
saako kysyä nyybinä, mitä ihmettä toi "harmaatuonti" käsittää? onko jostain muualta tuotuja/valmistettuja kuin ne pyörät mitkä eivän ole ns. "harmaatuonti" pyöriä?![]()
Tarkoittaa ohi virallisen maahantuojan tuotuja pyöriä. Esim joku liike tilaa uuden pyörän Saksasta tms ja hoitaa itse tullin, verot ym paperisodan. Tyypillistä halvempi hinta ja jossain tapauksissa ongelmat takuun kanssa. Tehdashan sen takuun viimekädessä kuitenkin antaa.(Raptor 99 @ Marras. 17 2006,16:09) kirjoitti
Trumpat ja varaosat tulevat tietääkseni aina suoraan tehtaalta. Näin sanoi Mr Sahala Motoboxilta Kotkasta. Pyörä on heillä varastossa, mutta niistä ei ole maksettu veroja. Kun asiakas tekee kaupat, verot ym maksut hoidetaan liikkeen toimesta. Tällä tavoin liikkeen vaihto-omaisuuden arvoa voidaan alentaa ja rahaa on esim pitää laajempaa varastoa. Varjopuolena muutaman päivän viive pyörän saannissa.
BMW R-NineT -23 Option 719 aluminium
KTM 690 Enduro R -15
Vespa GTS 300 SuperSport -21
Motomarket antoi heti ostohetkellä suomenkielisen manuaalin raketin mukaan.Näin siis muutama viikko sitten.