Tulokset 1:stä 23:een 23:sta
    No niin kylläpäs oli kiva alku päivälle, olin kaikki romppeet saanut jo ylleni ja valmiina ajelemaan töihin, mutta mitään ei tapahtunut kun käänsin virta-avaimesta ja painoin starttia.
    Viimeksi ajoin noin 100 km tuolla sunnuntaina, mutta kyllä se jo tänä keväänäkin on lähtenyt melkein viikon seisonnankin jälkeen käyntiin. Voiko pakkanen aiheuttaa tuollaista?

Mitenköhän tuon akun sit sais ladattua helpoiten täällä Tampereella?
    Vastaisen varalta kannattaa hetimiten investoida akkulaturiin. Esim. Bilhelvetistä löytyy mp-akkulaturi, jossa "mp-ystävällinen" latausteho eikä hintakaan hirvitä.

Itse kyllä elvytellyt noita akkuja normaalilla auton akkulaturilla, mutta mp-akuillehan olisi suositeltavaa hieman pienempi latausvirta.
    Lainaa (MiCCoH @ Touko. 12 2004,08:25) kirjoitti
    Täällä turussa käytetään akun lataukseen verkkovirtaa ja tarkoitukseen sopivaa laturia. Voi olla kyllä, että joudut ostamaan uuden akun. Kylmä tappaa kyllä akun jos se on jo muutenkin tiensä päässä.
    Honda VTR 1000F
    Lainaa (domus @ Touko. 12 2004,08:37) kirjoitti
    Täällä turussa käytetään akun lataukseen verkkovirtaa ja tarkoitukseen sopivaa laturia. Voi olla kyllä, että joudut ostamaan uuden akun. Kylmä tappaa kyllä akun jos se on jo muutenkin tiensä päässä.
    Aah, että verkkovirtaa..
    Mites tuon akun tilanteen voi testata, siis että onko se tien päässä vai ei?
    Mun käsittääkseni tuo akku ei ole kuin vuoden vanha, mutta täytyy vahvistaa edelliseltä omistajalta.
    Kaapelit kiinni ja vaikka naapurin autosta virtaa, jos ei puhu vieläkään mitään, vika lienee muualla.. *
    Lainaa kirjoitti
    Voiko pakkanen aiheuttaa tuollaista?
    Vaikka en Yamahaasi tunnekkaan, mutta viimekesänä erehdyin laittamaan vahingossa "parkit" päälle kun pistin pyörän parkkiin. (en tiedä onko sinulla mahdollisuuttakaan?) Tulokset arvatenkin selvät kun duunipäivän lamput hehkuu... ei inahdustakaan. *

Akku ei ottanut kipeetä kumminkaan, joten lataus riitti jne.
    Suzuki SV1000F
    Jos akku menee noin nopeasti noin tyhjäksi, ei mopo joko lataa ollenkaan tai jossain (akussa) on muuta vikaa. Tai sitten on jäänyt ajon jälkeen parkit päälle. Oma pyöräni on toki tälle foorumille väärän merkkinen, mutta siinä ainakin jos virta-avaimen kääntää Lock-asennosta vielä yhden pykälän eteenpäin, menee seisontavalo päälle, ja akku tyhjenee totaalisesti yhdessä yössä. Minkä olen kerran tänä keväänä jo käytännössä todistanut näin tapahtuvaksi...
    Nerouteni ohella yksi lukuisista hyveistäni on vaatimattomuus.

Yamaha FJR1300A
    Suzuki GSX750F
    Suzuki GS500E
    Pappa-Tunturi
    Kymco Cobra Cross
    Honda CB125
    Tuntuu noi mopojen akut olevan kulutustavaraa, vaikka hinta hipookin pilviä!! Jos akku on sökö, ei herää muuten välttämättä autollakaan nimim. kokemusta on
    BMW F800GS -11
    Lainaa (avivolin @ Touko. 12 2004,09:19) kirjoitti
    Oma pyöräni on toki tälle foorumille väärän merkkinen, mutta siinä ainakin jos virta-avaimen kääntää Lock-asennosta vielä yhden pykälän eteenpäin, menee seisontavalo päälle, ja akku tyhjenee totaalisesti yhdessä yössä. Minkä olen kerran tänä keväänä jo käytännössä todistanut näin tapahtuvaksi...
    Voihan perkeles, laitoin kyllä tankolukon päälle ja peitteen pyörän päälle, jolloin en kyllä olisi mitään tuollaista huomannut.

Mutta kyllä tämä foorumi on taas osoittanut hyödyllisyytensä, tunti kulunut ekasta viestistä ja nyt maailma on paljon valoisampi jo

Eikös Diversioninssa sammu kaikki valot kun pistää avaimen off asentoon? Eli valot ei voi jäädä päälle? Tai ainakin jos "sarvet" lukkoon, niin sillon ainakin lyhdyt sammuu?
    ...Life`s a series of goodbyes...
    -Yamaha FZ6-
    Lainaa (Patteri @ Touko. 12 2004,09:31) kirjoitti
    Eikös Diversioninssa sammu kaikki valot kun pistää avaimen off asentoon? Eli valot ei voi jäädä päälle? Tai ainakin jos "sarvet" lukkoon, niin sillon ainakin lyhdyt sammuu?
    Näin minäkin ainakin luulisin homman menevän.
    Huomenna täytyy ruveta säätään tuon pelin kanssa.

Kiitokset vain kaikille vastanneille.
    Ihan vaan varuiksi tarkistappa onko maajohto kunnolla kiinni akun navassa?

Oma 900 Diversioni ravisteli maajohdon irti uuttuuttaan kiiltelevänä parin viikon ajon jälkeen.
    Liittyi Apr 2003
    Lat: N 60 14' 15.67" Long:E 25 07' 20.79"
    Ettei vaan olis tappokatkaisin unohtunut päälle.
    Mulle kerran kävi, että olin huomaamattani sählännyt tappokytkimen
    päälle. Mikään ei tietenkään pelannut siitä etiäppäin. Vei oman
    aikansa ennen kuin huomasin. Sitä ennen ihmettelin ihan oikeasti,
    että mikä ihme kun mikään ei pelaa. Ei inahtanutkaan.
    .. shit häpens ..
    *huoh* ..., että osaankin olla taitava ...

Ei kai se vuodenvanha akku ihan yhtä äkkiä kuole?
    Meinaan, jos on muuten paikat edes suurinpiirtein kondiksessa.

<span style='color:red'>..rock...rock...rock...rock...ro ...........</span>
    -"Onko maapallolla älyllistä elämää?"
    -"Kyllä, mutta olen vain käymässä."
    Tsekkaappa vielä latausjännite yleismittarilla suoraan akun navoista koneen käydessä, kun olet saanut akkuun virtaa. Jos akun tyhjeneminen johtuukin latausviasta niin et sitten turhaan investoisi uuteen akkuun...

Yamaha Diversion600 -00, Kawa ZR-7S -02, Honda CBR1100XX -00, Busa -03, Fireblade 1000RR -04, Honda CBR1100XX -99, Busa -07, Busa -12, Busa -05.
    ”Hovikuvaaja”. Kuvia Motorg ry.:n ratapäiviltä : https://www.flickr.com/photos/holtsu/albums
    Taisi mennä täysin tyhjäksi akku, joten se on "dead"...uusi ostettava, siitä ei enää tule kalua...
    No niin, akkuhan se oli varmaan tyhjentynyt itsekseen, 1.8V näytti akun napojen jännite. Mut sentään lähti kaapeleilla käymään, joten mitään suurempaa ei varmaan ole vikana *
    Nyt varmaan täytyy lähteä hakemaan uutta akkua, koska nykyinen näytti olevan -98 vuodelta, jos oikein ymmärsin kaiverruksista.
    Olen vähän kuitenkin ulalla noissa akkuasioissa, manuaalissa lukee, että käytettävä akku on:
    YTX9-BS, GTX9-BS/12V 8AH
    Onko noilla tiedoilla jotain suurtakin merkitystä, vai voiko vain lykätä tilalle sopivan kokoisen 12V akun?

Lainaa (Patteri @ Touko. 12 2004,09:31) kirjoitti
    Kyllä diverin virtalukosta löytyy asento jossa valot jää päälle.Silloin kun laitat ohjauksen lukkoon löytyy lukosta vielä yksi asento joka on parking....avain kädessä ja valot päällä.Tuli kokeiltua viime kesänä onneksi huomasin virheeni heti.
    Lainaa (domus @ Touko. 12 2004,08:37) kirjoitti
    Lainaa (MiCCoH @ Touko. 12 2004,08:25) kirjoitti
    Pikkasen ilkikurisesti täytyy todeta että Turku 1 Tampere 0 tässä vaiheessa.

Muistakaa että mp-akku on huomattavasti pienempi nestetilavuudeltaan kuin esimerkiksi kotilon akku ja samalla se vaatii tarkempaa seurantaa. Ei ole yks eikä kaksi akkua jotka on pilattu kun vedet on päässeet loppumaan ja sen jälkeen vain hyvällä tuurilla saadaan käyttökelpoinen akku täytöllä, yleensä uuden osto edessä.

Akun hoitoon kuuluu säännöllinen nestepinnan tarkistus, ajoittainen latausjännitteen tarkistus ja huolellinen talvisäilytys
    kerran kuussa tapahtuvalla purku/lataus operaatiolla.
    Tämä on kantapään kautta opittua ja enää ei tarvitse joka vuosi uusia akkuja.
    No niin, latasin akun ja pyörä lähti käymään kuin uusi. Taisi todellakin jäänyt vain valot tms. päälle. Ehkä täytyy kuitenkin tänä kesänä vaihtaa akku, kunhan tulisi se palkka..

Niin ja juu, vaihdoin nickin "viralliseeni"
    You tried your best and you failed miserably. The lesson is 'never try'. --Homer Simpson ---

Honda Transalp XL 700V
    Lainaa (Ilikka @ Touko. 12 2004,09:23) kirjoitti
    Tuntuu noi mopojen akut olevan kulutustavaraa, vaikka hinta hipookin pilviä!! Jos akku on sökö, ei herää muuten välttämättä autollakaan nimim. kokemusta on *
    Hintaa kannattaa sitten kysyä paikallisesta akkuliikkeestä. Sieltä kun huoltovapaa mp-akku lähti 60% mopoliikkeen mainostamasta hinnasta.

Jos et ole talvella akkua lataillut, niin saattaa hyvinkin olla entinen lelu. Ota se vanha akku irti ja käytä sitä siellä akkuliikkeessä. Kytkevät testerin kiinni ja näyttävät mikä on tilanne...
    - "VFR kehrää ja paukkuu" -
    Lainaa (MiCCoH @ Touko. 13 2004,12:19) kirjoitti
    Olen vähän kuitenkin ulalla noissa akkuasioissa, manuaalissa lukee, että käytettävä akku on:
    YTX9-BS, GTX9-BS/12V 8AH
    Onko noilla tiedoilla jotain suurtakin merkitystä, vai voiko vain lykätä tilalle sopivan kokoisen 12V akun?
    Nooh et ihan hirveesti ole ulkona akku asioissa kun hiffasit et jos löytyy samaan koloon mahtuva toinen 12V akku nooh siis tuo 8AH kertoo kapasiteetin eli kannattaa katsoa josko isompi kapasiteettinen akku mahtuu pienempi voipi alkaakkin aiheuttaa ongelmia. Uskoakseni akun paikka on tehty niin että sinne ei toisaan saa mahtumaan kun sopivan ja pienemmän kapasiteetin omaavan akun. Niissä nyt on sitten vielä näitä eroja eli mitenpäin navat (+) ja (-) on sijoitettu ja milläpuolen on huohotusrööri. Voipi olla että johdot riittää oli ne mitenpäin vain ja huohotuksenkin saa varmaasti jossei muuten niin puukolla kolottua sopivaan rakoon. Eli voipi ostaa halvimman sopivan akun.
    Palkka juoksee....minä en
    Joo, eipä tuohon tilaan hirveästi isompaa akkua saa kyllä lykättyä. Täytyy varmaan mennä suoraan akkukauppaan sovittaan akkua, jotta löytyis mahdollisimman suuri.

Onkos kellään ollut bilteman akuista huonoja kokemuksia? *
    You tried your best and you failed miserably. The lesson is 'never try'. --Homer Simpson ---

Honda Transalp XL 700V
  23.  
    Lainaa (Avokid @ Touko. 19 2004,19:25) kirjoitti
    Joo, eipä tuohon tilaan hirveästi isompaa akkua saa kyllä lykättyä. Täytyy varmaan mennä suoraan akkukauppaan sovittaan akkua, jotta löytyis mahdollisimman suuri.

Onkos kellään ollut bilteman akuista huonoja kokemuksia? *
    Veneessä ja scootterissa hyvin toimivat bilteman akut, eipä sieltä paljon muuta hyvää ole löytynytkään, ainakaan mun tarpeisiin.
    Olen aina oikeassa, jos en, niin olen kuitenkin.
    BMW K 1200 RS
    Oikean käden pysyvä pronatio...V..tu, haitta-aste 4%
    http://www.bmwkltibmixof.com/