Otsikon mukainen custom olisi tarjolla edullisesti. Pyörä on vuosimallia 90, ajettu 59000km ja maksaa vajaat 2000 euroa. Renkaat, ketjut, jarrut hyvässä kunnossa eikä koneessa näy vuodon merkkejä. Ajokokemusta ei juurikaan ole, lähinnä mökillä on tullut ajeltua kesäisin vanhalla Hondan enduro piikillä. Tiedän kyllä että tuo Virago ei tosiaankaan ole mikään tykki mutta kannattaako hankkia vaikka vain yhdeksi kaudeksi ja harjoitella tuolla. Isompaan ei kyllä toisaalta ole varmaan varaakaan tällä hetkellä. Kaverikin aloitteli aikoinaan samalla pyörällä ja vaihtoi sitten seuraavana kesänä isompaan kyykkypyörään. Kommentteja kiitos.
Mikä ettei sillä ajelisi. Kun tiedostaa ja hyväksyy tilanteen, ettei se mikään tykki ole, niin sen kanssa tulee toimeen.
Osta pois vaan, miksipä viettää kesä ilman mopotinta![]()
Joskus itsellä oli tuollainen vuokralla etelässä ollessa (Kreeta). Kyllähän tuolla ajeli mutta yli 100 km/h nopeuksissa tuo oli pelottavan tuuliherkkä vekotin...
100% parempi tuo on kuin ei mopoa ollenkaan =)
Pyörätön motoristi...
Exät: KTM 690 SMC, kilvetön Yamaha YZF-R6R, BMW S1000 RR, Suzuki GSX1300R Hayabusa, Yamaha YZF 600R Thundercat
Jep, kannattaa! Mitä muuta tolla hinnalla voisit edes kuvitella saavasi? Jos et pode kovaa näyttämisen tarvetta, tolla on ihan kiva harjoitella. Meillä on samanmoinen (vastavaat kilsat ja ikä nyt) ollut jo kolme kautta, kaksi ekaa miehen ensipyöränä, kolmannen minun ja ensi kesän meinaan sillä vielä ajella ennen kuin annan tyttärelle.
Pikkuvirago on vienyt meitä tuhansia kilsoja myös kaksi päällä plus kamat (yhteispaino 120-130kg). Normaalimaantienopeuksiin motaria lukuunottamatta pääsee niinkin, jopa hitaammista ohi. Motarilla yksin ajaessa tyynellä tasamaalla olen päässyt kokemaan huimat 135 km/h, siihen vauhti sitten loppuu kuin seinään.
Pieniä remppoja ollaan viragoon tehty itse. Se on sen verran yksinkertainen vekotin, että minäkin mitään tekniikasta tietämätön naisihminen uskallan siihen kajota. Nyt olisi tarkoitus kiristää nokkaketjut ja säätää venttiilinvälykset.
Ai niin, ja vielä kehuja: on muuten kevyt ja ketterä käsitellä paikallaan. Miehen kuussatanen divari on tuon rinnalla kun norsun kanssa tanssaisi.
Ihan ookoo ekaksi pyöräksi... ei mikään matkahirmu tai brassailucustomi. Jäänee nopeasti pieneksi... Hinta on kyllä kohdallaan.
”Hetki, jolloin vanha krapula muuttuu känniksi, on herkkä kuin perhosen siipien kosketus.”
Loistava ensipyörä, tommosella minäkin opettelin. Helppo ja kevyt, eikä mikään rumilus edes - kelpaa näytellä![]()
hyvä pyörä. tollainen mut pari vuotta uudempi löytyy tuolta tallista. omasta mielestäni hyvä ajaa.![]()
No jos sitä nyt oikeen porukalla ruvetaan kehuu niin...
Mullakin oli eka pyöränä 250 Virago -93: Varmatoiminen, luotettava, nätti, edullinen, helppo hallita... onhan noita plussia.
Mutta jossain vaiheessa vaan rupes tuntumaan vähän pieneltä ja kun eronhetki koitti, ostaja löytyi todella nopeasti.
![]()
Suurkiitokset kommenteista kaikille...polte senkun kasvaa *Lisääkin saa vielä postata
Varmasti hyvä peli, tekniikassa ei pitäisi olla mitään pahempia tyyppivikoja. Ei muuta kun kauppaa tekemään ja baanalle! Hyvännäköinen customi!![]()
* Arctic Ranger *
tuohan on kyllä ihan hyvä ekana pyöränä... ainoa että jos itse olisin hommaamassa ekaa pyörää niin ehkä kuitenki valitsisin 535 viragon.. sitä ei sit seuraavana kesänä välttämättä enää tarvis isompaan vaihtaan! toisaalta onhan se kyllä huomattavasti kalliimpi...![]()
ärrää sen olla pittää...
Ekaks pyöräks ei varmasti huono vaihto ehto ja ei kuullosta hinta pahalta ollenkaan, jos muuten hyvä kuntoinen![]()
(...sillon kun sinä taputtelit lattialla paskaa, niin minä poljin fillarilla naisiin...)
Jotkut viisaammat(?) on sanonu, että kannattais ostaa suoraan 535. Kaksipuolikas jää kuulemma nopeasti pieneksi ja on vaikeampi myytäväkin kuin isompi.
Mutta toisaalta tyvestä puuhun menetelmä on se fiksuin, kun prätkällä ajoa opiskellaan. Eli pienellä aloitellaan ja sitten isompaa alle kun kokemus karttuu. Ja hinta tosiaan ole paha, tuskin velkavankeuteen joudut, vaikket ihan omia saisikaan pois sitten myytäessä...![]()
![]()
<span style='color:#000000'>Unidentical twins - RD 350 LC *& *VTR 1000 F</span>
Hyvä aloituspyörähän tuo on. Mutta jos uskot että haluat ajaa myös pitkää matkaa kesällä, niin käy ainakin koeajamassa myös se 535.![]()
Mitä ite oon ajanu 250:lla ja 535:lla niin eipä juuri tehoeroa esim. kiihtyvyydessä huomaa. Osta ennemmin se 250 ja opettele sillä, laita sitten myöhemmin vaikka se se 750. 535 on minusta välimalli jota ei kannata laittaa.
Somewhere aka BadAss
Meidän moposella pisin päivämatka kaksi päällä on ollut vajaat 700 km. Ei pyörän pienuus ja tehottomuus ole mikään este matkanteolle, se on vaan asenteesta kiinni.
Kyllä hyvin oli sanottu edellisessä kommentissa.
Tokihan isolla ja voimakkaalla mopolla saattaa olla kivampi ajaa pitkää reissua, mutta ei se mitään kidutusta pienelläkään ole. Niin kauan kuin ei paremmasta tiedä, on omaansa tyytyväinen.
nimi. "piikkisellä kaksi päällä ympäri Suomea"![]()
* Arctic Ranger *
Kannanpa minäkin korteni kekoon pienen mainoksen muodossa... *
Entä jos aloittaisitkin vähän isommalla, mutta vanhemmalla versiolla? Myytävänä olisi "esi-Virago", eli XV 750 SE vuosimallia -83. Pyörää on laitettu, se näyttää ja kuulostaa hyvältä! *
Jos jotakuta kiinnostaa, lisätietoja sekä yhteystiedot voi tsekata http://koti.phnet.fi/molehole *![]()
Mun eka pyörä oli juuri 250 cc Virago. Palveli tarkoitustaan hyvin yhden kesän eli säilyin hengissä ja vanhat mopoaikojen ajotaidot tuli päivitettyä maltillisella askeleella "isompaan" luokkaan.
Sillä ajeli mukavasti kaikkialla muualla, paitsi motarille ei ole asiaa.
Jos aiot ajaa ensimopollasi enemmän kuin 1-2 vuotta, suosittelisin koeajoa myös 535 versiolla. Mutta jos olet vähänkään varma harrastuksen jatkuvuudesta tai omista ajotaidoista niin 250 cc on hyvä valinta.
Kiitokset kaikille vastaajille. Eilen viimeinkin sain Viragon alle...en kuitenkaan tuota alunperin havittelemaani vaan 1997 mallisen, 8500km ajetun. Appiukkokin sai kipinän ja osti pyörän ja ajokamat yhteiseen käyttöön, eli täysin kuluitta sain nyt sitten pyörän alle![]()
Eilen käytiin hakemassa mopo ja 150km tuli heti eilen ajeltua. Todella mukavan tuntuinen ja helppo peli ajella/käsitellä, koska aiempi ajokokemus on aika vähissä. Onneksi ilmatkin näyttävät nyt suotuisilta ajeluun.
Kiitos vielä kaikille.
Onnea ja rattoisia ajokilometrejä kummallekin! *![]()
Tähän on pakko vastata. Mulla oli kyseinen Pikku Virago kaksi kautta ja ajoin n.20 000 km. Paljon ajettiin vaimon kanssa kaks päällä. Siinä on suora stonga eli suht kevyt ajaa pitkääkin matkaa. Kulkee kuin veturi ilman käsiä oli nopeus mitä vaan tehojen puitteissa ja ainakin pieni kuski voi röhnöttää päällä mitä ihmeelisimmissä asennoissa. Nätti helppohuoltoinen pyörä.
Hehee, olisit nyt kuitenkin sanonut, että kyseessä on se sama mopo, mitä minä kehuskelin.![]()
*No mutta kaikkihan sen nyt tietää et me ollaan niinku kansi ja paita ja pytty ja peppu ja mäntä ja vakka.(FarAway @ Touko. 13 2004,11:29) kirjoitti
Ihan JEES.