Tulokset 1:stä 10:een 10:sta
  1. #1
    Pyörä: Yamaha FZR 600 vm.91 ajettu 27000km

    Ongelma: Liikkeelle lähdettäessä, kytkintä nostettaessa, kuuluu pieni kolahdus ja sen jälkeen lähdetään nykien liikkeelle. Pysähtyessä sama juttu, eli nykien pysähdytään. Toisinaan käy myös niin, että liikkeelle ei meinaa päästä kirveelläkään, vaan pieni taaksepäin nykäisy auttaa vapauttamaan pyörän liikkeelle? Myös ykkösellä ja kakkosella (ainakin) kiihdyttäessä etupäästä kuuluu jotain kolinaa. Lievää kytkimen luistamista havaittavissa isoimmalla vaihteella kylmänä.

    Tämä vika havaittu ensimmäisen kerran eilen, jonka jälkeen ajettu vain muutamia testilenkkejä.

    Kytkimen kopan avasin ja siellä näytti olevan kaikki paikallaan ja kytkintä vähän säädettiin kytkinkahvasta, mutta ei oikeastaan apua antanut.

    Itse en osaa paljoakaan koneelle / pyörälle tehdä, mutta olisi kiva tietää missäpäin tämä mahdollinen vika voisi olla.

    Ketjut ja rattaat ovat uudet.



  2. #2
    Tsekkaa jarrujen toiminta,voi olla sylinterit jumissa.
  3. #3
    Jarrut kunnossa, ei jumittele.
    Taitaa olla vaihteistossa jotain vikaa? Kun laittaa vaihteen vapaalle ja kaasuttaa kytkin pohjassa ei alakerrasta kuulu mitään ylimääräistä kilinää, mutta kun laskee kytkimen (vaihde vapaalla) niin alakerrasta kuuluu jotain pientä kilinää.
  4. #4
    Lainaa (Grazzi @ Touko. 08 2004,15:45) kirjoitti
    Jarrut kunnossa, ei jumittele.
    Taitaa olla vaihteistossa jotain vikaa? * Kun laittaa vaihteen vapaalle ja kaasuttaa kytkin pohjassa ei alakerrasta kuulu mitään ylimääräistä kilinää, mutta kun laskee kytkimen (vaihde vapaalla) niin alakerrasta kuuluu jotain pientä kilinää.
    En omista Jammua, mutta ainakin omassa pyörässä (Honda) kuuluu tosi pientä rallatusta vapaalla vaihteistosta. Uudesta lähtien. Se on ainakin normaalia. Eihän sitä vaihteistoa voi ihan välyksettömäksi tehdä. Nuo sun oireet ei kyllä vaikuta ihan tavallisilta. Kytkin kylläkin saattaa pikkasen sutia vanhuuttaan. Pinnat kovettuvat ajan myötä ja kuluminenkin antaa oman säväyksen. Helpottuu kytkimen vaihdolla. Kytkimen jousen ei noilla kilometreillä luulisi väsähtäneen.
  5. #5
    Minusta kyllä kuullostaa ikävästi laatikkovialta.. Onko takuulla noi kilometrit? Eikös Yamahoissa oo tosiaan ollu jotain ongelmia laatikon/kytkimen kanssa?
    KTM 690SM
  6. #6
    Lainaa (Calypso @ Touko. 08 2004,21:38) kirjoitti
    Minusta kyllä kuullostaa ikävästi laatikkovialta.. Onko takuulla noi kilometrit? Eikös Yamahoissa oo tosiaan ollu jotain ongelmia laatikon/kytkimen kanssa?
    Hmm.. vm 91 pyörä ja ajettu 27000 km, noinkohan?Puuttuukohan 1 edestä? Mulla on tullut 02 mallin pyörällä n. 14000 km. Yamahoissa on ollut ainakin kytkinvikaa tuossa 90-luvun taitteessa sutimisen muodossa. Läheinen tapaus tulee mieleen 1200 FJ:stä jossa kytkin suti. Laatikko siinä on ainakin sikamaisen vahva. Kaikkeahan voi tietty sattua. Kannattanee katsoa tarkemmin sitä laatikkoa.
  7. #7
    Niin...91- vehe, saa sen 100000 laittaa tohon mittarilukemaan lisää... Uusippa kytkin ni johan pelittää.
    It´s better to die on your feet than live on your knees...
  8. #8
    toi kytkimen jousien kuolevaisuus ei kyllä oo periaattessa kilometreistä kiinni. ne jouset on siellä puristuksissa koko ajan jonka takia ne myös väsyy koko ajan.
  9. #9
    on kyllä niin mielenkiintoinen vikakuvaus etten parhaalla tahdollakaan pysty veikkaamaan yhtään mitään.
    taino... jos tällaista.
    mopon kytkin voi joskus kulua kytkinkellosta siten että kytkinlevyt jäävät ikäänkuin pykälien varaan lepäämään kytkintä päästettäessä. muttei 27thkmällä. ehkäpä parempi että en veikkaa mitään.
    Suzuki GsxR600 K6/7 laputon malli
    PowerBike Finland
  10.  
  11. #10
    Kiitoksia kaikille vastanneille, pitänee katsoa sitä laatikkoa lähemmin.

    Kyllä nuo kilometrit pitäisi hyvin pitkälti pitää paikkaansa. Kulutusosat ja pyörä muutenkin ovat sen verran hyvässä kunnossa vielä. Koskaanhan ei voi kyllä tietää, koska kolmas omistaja olen, mutta siinä uskossa olen elänyt