Ahkerasta etsinnästä huolimatta en löytänyt tietoa ilmanpaineista eli kun en omista minkäänlaista tietopakettia pyörästä en myöskään tiedä paljonko niitä paineita olis oltava siellä renkaassa. Pyörä on kawasaki zxr 750 ja rengaskoko edessä: 120/70-17 ja takana 180/55-17.
Yleisesti ottaen tulee ajeltua yksin jolloin painoa on rapiat päälle 50 kg.
Edessä on nyt 2 ja takana 2,2 onkohan pahasti metsässä![]()
On kumma miten vähän saa aikaan, jos vain lakkaa yrittämästä.
Pauline 8v.
Itsellä on ZXR 750 -90 Mulla on ollu paineet sillei et edessä about 2,4 ja takana 2,6-2,8..
Itse ajan mielummin kovilla kuin liian löysillä kumeillaMitkä sitten ovatkin tehtaan antamat suositukset??!
SR 500
"Yksihän riittää?!"
Mul on saman koon kumit ja ohjekirjaa
sanoo 2.5 ja 2.5(2.9 jos kuormaa).
Pyörä tosin on painavampi xjr 1300 (250kg)
Kaasu pitää hereillä.
Pirellin renkaisiin suosittavat 2.5 eteen ja 2.9 taakse. Tuo tuntuu olevan aika tyypillinen lukema muillakin valmistajilla.
Kawasaki ZXR400 -> Honda SP-1 -> Yamaha R6R -> Yamaha FZS600 Fazer -> Fazer myyty 25.9.2012
Suosittelen tsekkaamaan nuo paineet todella huolella. Käy vaikka parilla eri huolstikalla mittauttamassa jos ei hyvää ja kalibroitua mittaria ole tuttavapiirissä tai itsellä. Itse sai tuhottua yhdellä Alastaron keikalla uuden pilot sportin etunakin käytännössä noin 200 km ajolla kun paineet olivat pielessä.
Jep. Ja jos tykkäät ajella vähän sporttisemmalla ajotyylillä eli kallistelet pyörää kunnolla ja ajelet välillä kovempaa (radalla tietenkin...) kannattaa ajaa ensin renkaat lämpimiksi ja tarkastaa paineet sitten kuntoon. Nousee nimittäin noi paineet yllättävän nopeasti renkaan lämmetessä. Käypi äkkiä niin että on paineet tapissa ku rengas on lämmin ja pito loppuu...![]()
ZXR:ään suositellaa eteen 2.5bar ja taakse 2.9bar. Mun mielestä kannattaa laittaa ainakin lähelle suosituspaineita että kumit kestäisi yli tuhat kilometriä, eikä mopo rupeis hirveesti vaeltelemaan mutkissa. ZXR:ään painesuosituksia löytyy esimerkiksi täältä.(Michelle @ Touko. 07 2004,15:41) kirjoitti
1835
Radalle suositellaan usein nyrkkisääntönä taakse 1.9-2.0 ja eteen 2.1. Ja nuo pitää mitata kylmänä. Paineet on tapana ilmoittaa aina kylmälle renkaalle, joten ei kannata ajaa niitä ensin lämpimiksi ja sitten mitata, silloinhan paineet ovat korkeammat.(gikseri @ Touko. 07 2004,22:07) kirjoitti
Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.
*** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
Eiköhän kadulla enemmän kannata käyttää. Tuo edessä 2.5 ja takana 2.9 ei ihan huono vaihtoehto ainakaan ole. Tietysti jos saat kadulla renkaat lämpenemään yhtä hyvin kun radalla, niin sittenhän nuo on ihan kelpo paineet.
Niin, taisin mainitakin että radalle tuollaiset paineet. Kadulla käytän edessä 2.6 ja takana 2.9 kilo-Gixxerissä. Jos meinaa lähteä päästelemään mutkatielle reippaammin niin sit taakse 2.5 ja eteen 2.5... Kylmänä pitäs kuitenkin aina mitata paineet.(Onnenpossu @ Touko. 08 2004,11:10) kirjoitti
Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.
*** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
Itse olen huomannut että erilaiset renkaat lämpenevät erilailla. Juu toi reilu 2 bar on hyvä ratapaine mutta itse mittaan sen suht. lämpimälle renkaalle yleensä 2,2-2,3 bar. Näin varmistan sen että paine ei nouse radalla liian suureksi jolloin pito kärsii. No tyylejä on monia ja jokainen varmasti toimiva. Itse olen näin menetellyt ja toistaiseksi radalla pysynyt (eli omia rajoja en ole vielä löytänyt(Tylyttäjä @ Touko. 08 2004,10:53) kirjoitti
). kop kop kop. Kadulla pidän 750 kiksussa myös edessä 2,5 ja takana vähän enemmän.
Metzelerin sivuilla on kerrottu rengaspaineet eri pyörämalleille. Noi on varmaan ihan suuntaa antavia arvoja vaikkei ko. merkkisiä renkaita käyttäisi.
KTM
Kiitti, Kiitti!
Eihän noilla alla olevilla niin väliks oo, mut kun parin viikon päästä täytyy laittaa uudet kumit alle niin on hyvä tietää paineet ettei pilaa niitä oitis.
Siis nostetaan hieman..
On kumma miten vähän saa aikaan, jos vain lakkaa yrittämästä.
Pauline 8v.