Tulokset 1:stä 8:een 8:sta
  1. #1
    Pitäisi varmaankin vaihtaa tuohon pyörään takajarrupalat, mutta opiskelijana taitaa liikkeessä teettäminen tulla vähän liian tyyriiksi kun itsekin sen varmaan pystyy tekemään.
    Työkaluja varmaan löytyy kyllä käyttöön mitä vain tarvitsee ja kaveri ainakin sanoi, että jammun piikkiin palojen vaihto oli aika helppo homma. Onko tehtävissä oleva homma? Täytyykö jotain ottaa huomioon vaihtoa tehtäessä?

    Tai sit mitä tuollainen homma liikkeessä mahtaisi maksaa.
  2. #2
    Just vaihdoin FZS:n etupalat..aikaa meni noin 20min.
    Momenttiavain on eksoottisin työkalu, jos haluat tehdä homman oikein kirjan mukaan.
    FZS 600 -99 ->
    R1 -05
  3. #3
    Ei tosiaan kannata viedä liikkeeseen ton homman takia !!!!
    Yleensä palat on vain yhdellä tapilla kiinni satulassa.
    Sopivan kiintoavaimen koko lienee 8 tai 10 milliä.
    Jotain papukaija pihtejä tms saatat tarvita jos mäntää joutuu puristaan sisäänpäin että uudet palat mahtuu väliin.
    ÄLÄ painele jarrua kun palat ovat pois paikoiltaan jotta mäntä ei pullahda ulos.Ei oo hankala homma
    Ei oo riemulla rajaa kun Busalla ajaa
  4. #4
    Kyllä enskamiehen korvaan kuulostaa hullulle miten helposti viedään huoltoon mopo laitettavaksi. Jarrupalat on helppo vaihtaa...
    Rengas edestä pois ja tapit veks ja palat tippuu melkein lattialle. Uudet palat(ehkä ne tapitkin olisi syytä vaihtaa. Mikäli on kuusiokolokannalla ja kuluneet) Ja muista pyöräyttää kuparitahnaa niihin kierteille. Alumiini ja ne teräksestä tehdyt tapit tuppaa muodostamaan kait sähköparin ja ne rupeaa pureutumaan toisiinsa. Sitten ne on kovassa kiinni. Kupari tahna auttaa tuohon... nim. perse edellä puuhun kiivennyt
  5. #5
    ja joistain katupyöristä on helpompi irrottaa puristin eikä rengasta. esim mun yzffä. menee aikaa noin vartti
    Suzuki GsxR600 K6/7 laputon malli
    PowerBike Finland
  6. #6
    Tietty pieni suihkaus CRC:tä tms. kumien välistä niin työsylinterin päälle kuin jarrukelkan liukutappeihin => ei jarrut ihan heti rupea jumittelemaankaan
    Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
  7. #7
    Kannatan kyllä kuparirasavaa jarruosissa, kestää lämpöä eikä aiheuta korroosiota. Kunhan ei sentään jarrupalojen pintaa rasvaa...
    Eikä siihen tosiaan kannata rengasta irroittaa, helpommin lähtee käyttämällä jarrusatulaa irti. Tulee samalla huollettua männätkin.
    Old Suzuki never dies, it just looks that way.
  8.  
  9. #8
    Mä jouduin ottaan pari uusinta kierrosta banditin etujarrun kanssa kun vaihdoin palat. Männät oli sen verran jumittanu, että uudet palat laahas levyyn liian kovaa ja sen takia siis piti aukoa uudestaan, että sai männät liikkeelle. Heti jos olis tehny alusta asti kunnolla, niin olis säästyny vaivoilta. Eli siis kun satulat on irti, puristat kahvasta varovasti sen verran, että mäntä tulee jonkun verran ulos, sitten suihkit jarrujen puhdistusaineella töhnät pois, annat kuivua ja voitelet liikkuvat osat silikonirasvalla. Silikonirasva on mun nähdäkseni parasta tohon hommaan, kestää kuumuutta riittävästi ja voitelee paremmin kuin kuparipasta, jota taas kannattaa laittaa kierteisiin ja palojen takapintaan ohuelti. Kaikkia näitä aineita löytyy autotarvikeliikkeistä. Jos sen tekee tällä kerrasta kuntoon periaatteella, eikä ala mitään oikomaan laiskuuttaan, niin palojen vaihto on helppo homma.