Otsikko saattaa olla jonkun mielestä provosoiva, mutta siittä huolimatta minkälaisia kokemuksia teillä on ko pyörästä?
Joskus olen kuullut sanottavan, että r1100s:ään pitäisi saada 10-20hv:aa lisää, että voisi puhua edes vähän sporttisesta matkamoposta. Entä mitä mieltä olette ajettavuudesta kaksistaan ja matkakamppeitten kanssa? Entäpä toimintasäde ja pa:n kulutus lähinnä matka-ajossa? Entä tuo aikaisemmissa jutussa mainittu öljynkulutus?
Eipä tuo otsake niin provo ole, mutta enemmän tuo lehmää muistuttaa
Se että miten kukakin S:n kokee, on henkilökohtaista. Itse nautin sillä ajelusta, mutta ajelenkin pääasiassa yksin. Kyydissäkin porukkaa on ollut, ja kyllä siinä vääntöä on riittänyt matkaajossakin.
Tehoja saisi tietty olla enemmän, mutta vakiot 98 hepoa on riittänyt hyvin ainakin täällä Suomessa pörräämiseen. Voihan sitä ostaa jonkun ärräpyörän, jos ei riitä
Kulutus pyörii siinä 6-7 litran välillä, eli 200 km jälkeen tankille. Tankkihan on 18 litraa.
Öljyähän tuokin popsi aikaisemmin, mutta on huomattavasti vähentynyt noin 12tkm jälkeen. Sen jälkeen en ole lisännyt, ja mittarissa nyt reilu 16tkm. Joo ja tupsauttelee kanssa sivutuella olon jälkeen kun käynnistää.
tomppa, R1200GSA Rallye & R1100S
Itse olen pari kertaa käynyt pyörää kokeilemassa. Tehot kyllä tosiaan riittävät Suomen oloihin. Mitäpä tuo 10 - 20 hv lisää ratkaisee, kulkee se nytkin ihan mukavasti jopa sporttipyöräksi. Erikseen on sitten nämä supersportit, joissa on lähes tuplasti enemmän tehoja.
Itsekin voisin jopa harkita kyseisen pyörän ostoa ainoana mallina näistä boksereista. Hyvä ajettava ja jaksaa varmaan kantaa pikkaisen isommankin kuorman päällään.
Triumph Speed Triple 1050 -05 raato
BMW R45 -79
Yamaha rd 250 lc -81
Kauneus on katsojan silmässä ! Ise olen ajanut S:llä kesän ja olen erittäin tyytväinen.Kyllähän se sporttisuus tulee tuohon pyörään mielestäni ajoominaisuuksista.Mutkiin menee todella hienosti ja jarrut pelaa täydellisesti.Sen 20hp saa" palikoilla" helposti jos niitä kaipaa.Omasta mielestäni S on soolo pyörä.City-laukut ja tankkilaukku niin yksin pärjää pitemmälläkin reissulla.250km ja tankille.
k12s
Joo, vaikuttaa tosiaan ainoalta boxeri koneelta joka on ensinnäkin ihan ok näköinen ja sopii hyvin ajettavaksi (ei tunnu niin massiiviselta kuin muut R-mallit). Koeajolle(K100 @ Touko. 07 2004,00:10) kirjoitti
kun vielä pääsisi...
Omani S on 2001 mallinen ja juuri meni 60000 km poikki ilman minkäänlaista harmia. Säännölliset huollot hyvässä Bemaripajassa auttaa kilometreille. Alla Metzelerit Z4 on parhaat mutta Bridgestoneillakin (Battlax 020) pärjäilee. Kulutus 5-7 litran välillä (200-260) kmLisätehoa ei kaipaa juurikaan lisää kun välitykset on sovitettu koneen väännön mukaan hyvin kohdalleen.
Kantaa hyvin laukut ja talkana olijankin ominaisuuksien juurikaan muuttumatta. Pisimmät pätkät on 1500 km putkeen ja ei olleet paikat hellinä. Penkki paranee vanhetessaan. Kaasukahvaan kannattaa ottaa Throttle Rocker.
Öjynkulutus yksilölläni 0,5 ltr 10000 km eli ei paha. Takalaukkua ei originaalina mutta Giviltä löytyy ja sopii yhteen Bemarin omien sivulaukkutelineiden kanssa.
Seuraava on samanlainen kunhan saavat siihen tämän uuden sukupolven 1200 lättä twinin.
Kumminkin
Terve lukijoille.
Ässäboxerit ovat olleet aina edelläkävijöitä, niin R1100S:kin.
Muutama tuhat ajokilometriä kuluvana sateisena kesänä on
tehnyt vaikutuksen. Pyörä on vakaa ja turvallisen tuntuinen myös nopeassa ajossa joko yksin tai kahdestaan.
Ylläpito ja perushuoltaminen on edelleen helppoa kuten aiemmissakin BMW-boxereissa. Pyörän rakentamisessa on hyödynnetty tehtaan pitkää kokemusta ja osaamista.
R1100S on varmasti hyvä aihio virittäjälle ja yksilöpyörän rakentajalle. Valmiita varuste- ja virityspakettejakin tuntuu löytyvän ulkomailta, mutta kuka mekaanikko tai mikä luotettava ja osaava yritys tekee viritysosien hankinnan ja asennuksen valmiina pakettina takuutyönä?