Elikkäs haluaisin tietää voiko esim. Honda CBR (600) rajoittaa ns. väliluokan pyöräksi. Jos voi niin kannattaako kääntyä merkkihuollon puoleen ja mikä olisi toimenpiteen hinta...!?!?
Cebariin on tehtaalta valmis kuristus-setti, joka maksaa mun muistaakseni jonkun muutama sata euroo (?). Kysy tarkemmin Honda -liikkeestä. Eli sen saa 25kW mopoks.
Stuntriding is NOT a crime
Kawasaki Z750
Saa.. foorumissa on joitakin jaseniakin kella semmonen on. Kannattaa ehka hondakaupasta kysella, tai sit kokeilla hakunappia tuolta oikeesta ylanurkasta
ja taitaa onnistuu myös Yamaha YZF 600, Suzuki GSX-R 600, Kawasaki ZX-6R
Itse vein aikoinani (v.2000) 750 Intruderin paikalliselle autosäätäjälle, joka ihan vaan pellistä taiteili imupuolelle kuristimet ja kirjoitti todistuksen asennuksesta, sekä penkin mittaustulokset (25kW). En tiedä kuinka terveellinen tommonen on koneelle jne, mutta ainakin halvempi vaihtoehto kuin tehtaan kuristuspaketit.
Tehtaan oma kuristussetti olisi varmaankin suositeltavin, homma on toteutettu eri merkeissä, malleissa ja vuosimalleissa hieman eri tavoilla, joten koneen "elämän" kannalta jatkossa kannattanee tunkea sellaista osaa joka ei tee harmia koneelle. Ja mopo pitää sitten muutoskatsastaa kuristuksen jälkeen, jossa mittailevat tehot, tai saattaa siihen kelvata asentajan mittaama tehokäppyrä tms..
Jos/kun poistat kuristukset niin taas on haettava katsastusäijältä uutta rek.otetta, mutta siihen riittää kun sanoo että on täysitehoinen ja ilmoittaa mitkä on vakiotehot.
"Maailmalle sinä olet vain joku, mutta jollekin sinä olet koko maailma. Älä unelmoi elämääsi vaan elä unelmaasi."
Mulla oli simmonen käsitys että -96 ja uudempiin pyöriin pitäis olla valmis sarja muuten ei saa kuristaa. Sitä vanhemmat saa kaikki kuritettua.
990 adv, VF750F, ZX-12R