Seurailin Trumpan kulutusta näin alkuunsa ja täytyypä todeta, ettei mainostus ole turhaa. Mulla on RS syöny keskimäärin 5 litraa satasella ja kakspääl on menny litran enemmän. Uskoisin, et reisussa pääsee reilusti alle 5 litran.
Mitenkäs muilla, oottekos seurannu kulutuksia ?
Aikaisemmin olen selvinnyt viidellä litralla ja matka-ajossa jopa alle, mutta tänä keväänä on mennyt reilua kuutta. Tosin kaasukäsikin tuntuu vähän turhan raskaalta. Tai sitten ruiskun säädöt on pielessä. No kohta pääsee huoltoon säätämään.
Kyllä kyllä, 300km tulee melko aina täyteen ennen kuin
bensavalo syttyy. Sitte ku menee tankille ni bensaa menee
joku 14-15 litraa.
Ducati Diavel Dark
Edellinen mittaus (seka-ajoa maantie/kaupunki) 4,72 l/100 km
Nyt tullut "räppäiltyä" hieman enemmän eli viimeksi 5,35 l/100 km
Bensamittarin näyttö on hieman kolmijakoinen, ensin menee 100km ilman että viisari laskee yhtään (täynnä koko ajan), sitten holahtaa hurjasti että 150-160 km:n ajon jälkeen näyttää jo vajaata puolta tankkia, sitten saa ilmeisesti ajella reilusti ennen kuin "oikeesti" tyhjenee...mittari kun näyttää niin vähää määrää (varoitusvalon syttymiseen saakka en ole uskaltanut edes odottaa)... Suurin tankkiin mahtunut määrä onkin sitten ollut yllättäen vain hieman yli 12 litraa...eli olen turhankin heikkohermoinen
Edit. Muistin just et meni multa vähän off topiciksi, eihän teillä muilla olekaan bensamittaria![]()
Trophy ei alle kuuden litran mene varmaan millään...
Tällä hetkellä menee seka-ajossa n. 6.5 l/100km.
Bensamittarin käytös on Trophyssä samankaltaista kuin edellisen viestin ST:ssäkin.
"Bensamittarin näyttö on hieman kolmijakoinen, ensin menee 100km ilman että viisari laskee yhtään (täynnä koko ajan), sitten holahtaa hurjasti että 150-160 km:n ajon jälkeen näyttää jo vajaata puolta tankkia, sitten saa ilmeisesti ajella reilusti ennen kuin ..."
Eihän tuo mittari tunnukaan kovin tarpeelliselta.(Köpi @ Huhti. 30 2004,08:49) kirjoitti
Itsellä ensimmäinen tankki RS:ssä vei 5,1 L/100km.
Yksi syy miksi Trophyä ei tullut hankittua oli tuo bensan kulutus. Yli kymmenenkin litran olivat ulkomailla päässeet matka-ajossa.
Triumph Speed Triple 1050 -05 raato
BMW R45 -79
Yamaha rd 250 lc -81
900 cc Trophy kulkee kakspäällä 4-6 litralla 100 kilometriä roikkuen vauhdinpidosta. Ja tosiaan bensamittarin viisarin liikkeet ovat kulmikkaat kuten edellä jo todettiin.(trophy1200 @ Huhti. 30 2004,09:19) kirjoitti
AndersReisen
Reissuverkko
"Musiikki ei ole se, mikä soi, vaan musiikki on se, miksi se, mikä soi, soi niin kuin se soi, silloin kun se soi."
- Leif Segerstam, kapellimestari
Sekalaista ajoa maantiellä ja kaupungissa 5-5.5 l /100km. Kun valo syttyy ja tankkaa aika pian sen jälkeen niin on mennyt vajaa 16 litraa joten vielä olisi ajanut semmoiset 50-60km. Kulutus sitä samaa luokkaa kuin edellisessä pyörässä, Jammun Thundercat. Pidempää matka-ajoa en ole vielä päässyt kokeilemaan,mutta nykyinen kulutus viittaisi kyllä tuonne <5l/100km kulutukseen.
![]()
Tikru 2010
*3,8 ja kaks päällä 4,2 kovalla rääkillä päässyt lähemmäs 4,6 *
no on kumminkin eri lajin mopottimia *
*
![]()
Suzuki rg125R
Kawasaki gpx600R Ninja
Kawasaki ZX9R Ninja
Yamaha YZF1000R Thunderace
Suzuki 1300R hayabusa
Ehkä seuraavaksi kawasaki *
Saatan hieman epäillä noiden kulutuksien todenperäisyyttä.(kavanaki @ Huhti. 30 2004,19:16) kirjoitti
Tarkoittaako kova rääkki yli 80 km/h:n nopeuksia?![]()
BMW R45 -79
Yamaha rd 250 lc -81
Vähän se syö, mutta mutta pitää muistaa kuitenkin tankata tuo triummppikin,
onneksi on kuitenkin keksitty tuo varatankki *.
On vähän hyvän näköisiä nuo musta-punaiset *triumpit....
Kuis ihmeessä tuommoisiin lukemiin olet päässyt(Donald Trumpf @ Huhti. 30 2004,18:35) kirjoitti
Mittailin tuossa minäkin Speedyn kulutusta , vaikkakin kaikki kyllä menee mitä tankkiin työntää....
Säiliö täyteen ja sekalaista taajama + maantieajoa kunnes trippi oli 100 km:n kohdalla , tankille ja täyttö. Yllätys oli positiivinen kun tankkiin ei mahtunut kun 4,61 litraa menovettä
No , Trumppa on sisäänajossa , ja nopeudet maantiellä on pysyneet max 90 km/h (3500r/min), mutta tuskin tuo tuosta kovin paljoa muuttuu. Ainakaan litraa enempää , en usko vaikka välillä vähän kaasua antaakin runsaammin. Täytyy mittailla sitten uudestaan , kun sisäänajot on valmiit. Mutta tyytyväinen olen , jos tuohon 5-6 litran haarukkaan pääsee.
"It's Hard to Soar with Eagles When You Ride With Turkeys"
Stadin reissu edestakaisin ja kulutus oli 4,38 litraa satasella: viel kun sais alle neljänlitran menemään, ni olisin tyytyväinen![]()
Lyhyitä matkoja keskustassa, ei juurikaan matka-ajoa.(Pekko @ Touko. 01 2004,17:57) kirjoitti
Näyttää myös siltä että säädöt on pielessä, viimeinen vappuajelu vei nimittäin 10 litraa satkulla. Paljokos sulla vipeltää tyhjäkäynnillä lämpöisenä, mulla rutkuttaa aivan liikaa. 1500/m kun kait pitäisi olla alle tuhat?? Vai mikä on oikea?
D
Kyllä taitaa olla speedy kipeenä, jos kymmentä litraa hörppii **Mulla kuluu 5-5.5 reippaassa normaaliajossa (ei kaupunki).
Kyllä varmaan normaalioloissa alle 6:n pitäisi jäädä. Nuo tyhjäkäyntikierrokset on mulla jotain 1100 - 1200 luokkaa (säädin pikkasen matalammaksi , alkujaan oli jotain 1500 kieppeillä.)
"It's Hard to Soar with Eagles When You Ride With Turkeys"
Kyllä 7,5 litraa on 2 - 3 litraa liikaa eli säädöt varmaankin pielessä. Perus-Bonnessa, jonka kone on lähestulkoon sama, ei yli 5 litran pääse juuri millään.
'pääasiassa ei huvita yhtään mikään, mutta v***ttaa kaikki'
Tarttee huomata että nää lukemat on lauttasaaren huollon jälkeisiltä ajoilta. Nyt on pyörä huollettu Juvanmalmilla ja toiveita paremmasta on. Laitan uudet luvut jos vaikka saataisiin enemmän julkaisukepoisia lukemia näytille.
D
5.5 l Daytona sekalaisessa ajossa. Sisäänajossa vielä ja alle 8000 rpm "etappi" meneillään ... vähiin käy sisäänajokilometrit ennen kuin loppuvat.
Taas tuo Adventureri söi kaiken bentsiinin, mutta onneksi juuri silloin kun räpläsin varatankkia auki mopon rullatessa , tulivat liikkuvat vastaan... olis nimittäin voinut tulla kalliiksi jos tuota soppaa olisi piisannut vähänkään pidemmälle.
On vähän hyvän näköisiä nuo musta-punaiset *triumpit....
Varaudu kulutuksen nousuu litralla, kun olet saanut sisäänajon "hoidettua."(Watson @ Touko. 04 2004,15:28) kirjoitti
![]()
Speed Triple -12, Daytona i955 -02, Bonneville V140T -78, Aprilia Pegaso -01.
Kumma juttu. Tuntuu, kuin joka tankkauksella pääsisi pidemmän ja pidemmän matkan... Olisiko alku innostus jo ohitse?
Ennen merkkivalon syttymistä on mittarissa n. 350 kilometriä.
Desmo Jugend
Siis häh?(verner @ Touko. 07 2004,09:55) kirjoitti
No melko pitkälle pääset. Itellä syttyy jo alle 300km:n kohdalla.
On kyllä totta, että uusi vekotin aluksi vie vähän enemmän, kuin myöhemmin. Ainakin kun olen uusia autoja ostanut, niin kulutus kilometrien myötä vähenee. Johtuneeko uutuudenkankeudesta ja siitä, että laakerit alkaa kulua kohdilleen.
BMW R45 -79
Yamaha rd 250 lc -81
Tusarireissulla (Hki-Tku) ajeltiin ensin kilometritolkulla rekan perässä (Gixxerrr veti letkaa, eikä uskaltanut ohittaa), sitten motarilla ajeltiin 150 - 205 km/h...paluumatkalla tankkasin ja laskin että 4,59 l/100km oli mennyt...
Edit. lisäys: varoitusvalo ei ollut vielä syttynyt, vaikka ajoa tasan 300km, mutta viisari oli jo punaisella.
Vaimoke on harjoitellut omalla pyörällään ajamista ja minä oon ajellu Trumpalla perässä.Vauhti on pysytelly maantiellä keskimäärin 90 km/h ja kulutus on jääny alle viiden litran.Normaaliajossa menee vähän päälle viiden ja matka-ajossa tavaroiden kanssa kuuden litran huitteille. Olen ollut huomaavinani, että pöntön vaihdon jälkeen kulutus on noussut pikkasen...
Trophyhän onkin varsinainen talouskone! Viimeisellä tankillisella 6 litraa/100km. Sisältäen moottoritieajoa. Eihän tätä usko kukaan ;)
Onhan tuo ihan hyvä tulos, esim. MOn testikataloogin (2001) mukaan keskikulutus 1200 cc Trophylla oli 7,3 l/100 km. En sitten tiijä, miten paljon testiin kuului kaupunkiajoa tai autobaanavingutusta. Kuuden litran pintaan on luemma mahdollista vain "eläkeläisvauhdilla"... ja näköjään suomalaisilla moottoritienopeuksilla.(trophy1200 @ Kesä. 01 2004,14:59) kirjoitti
Samaisen opuksen mukaan ysisatainen Trophy kulkee seka-ajossa 5,3 litralla sata kilsaa, eli tankillisella vaatimattomat 470 km. Siis Saksan läpi yhden pysähdyksen taktiikalla?
AndersReisen
Reissuverkko
"Musiikki ei ole se, mikä soi, vaan musiikki on se, miksi se, mikä soi, soi niin kuin se soi, silloin kun se soi."
- Leif Segerstam, kapellimestari
kumma juttu, mulla 955i syö kaiken minkä tankkiin laittaa. *![]()
aikuisten oikeesti kulutus on sisäänajon jälkeen ollut 5.5 - 7.5 l satkulla, riippuen käskytyksestä.
TBS kulutus about 5,5l./100km
Avarammat putket itseasiassa hieman pudottivat kulutusta.
Keväällä kolme-neljä ekaa tankillista menee jostain syystä yli kuuden litran. Kai siihenkin joku syy on...
VI TRIMMAR INTE