Tulokset 1:stä 21:een 21:sta
  1. #1
    Mulla on tollanen -91 ZXR 750 mallia H2. Kun kone on lämmin niin esim. liikennevaloihin tultaessa kierrokset jää "kantamaan" ja sit vähitellen vasta laskevat.. Onko ideoita mistä johtuu?
    Esim. voisko vaijeri hirttää tai palautinjousi olla jumissa. Tosin tätä tapahtuu lähinnä kun kone on siis lämpöinen..

    Hyviä ideoita otetaan vastaan
    SR 500
    "Yksihän riittää?!"
  2. #2
    Nokeaako tulppia? Röpöttäkö?

    Saattaa olla suutinputket tai neulat kulunu loppuun ja saa liikaa soppaa.
    Lienee ainakin vanhemmissa sussukeissa probleema.
    Video meliora proboque deteriora sequor
  3. #3
    Yleensä käsittääkseni pikemminkin laihalla käyvän koneen ongelma. Säätöhommia, tai mahdollisesti imukurkut vuotavat ilmaa?
    Old Suzuki never dies, it just looks that way.
  4. #4
    Noinhan vois käydä jos vaikka kaasareiden kumikurkut ois jääny kiristämättä..

    TL1000R
  5. #5
    Joo, tahi vanhuuttaan haprastuneet.
    Old Suzuki never dies, it just looks that way.
  6. #6
    Onko kaasarit synkattu?
    ZZR 1400 ABS -07
    ZX-9R -03/-04
    ZZR 600 -93
    ZZR 500 -90
    RD 125 DX -77
  7. #7
    Lainaa (Ukkonen @ Huhti. 27 2004,16:35) kirjoitti
    Yleensä käsittääkseni pikemminkin laihalla käyvän koneen ongelma. Säätöhommia, tai mahdollisesti imukurkut vuotavat ilmaa?
    Käväsin tossa bike worldissa ja ehdottivat vähän samaa, että imukurkut vuotaisivat vähän.. Onko iso/kallis projekti korjata?!
    Tosin en tiedä koska viimeks on kaasarit synkattu, mutta vuos sitten on kuulema kumit vaidettu?!

    Niin ostin pyörä nyt keväällä...
    SR 500
    "Yksihän riittää?!"
  8. #8
    Sama vika oli H1 mallissa. Vaijeri oli jäykkä ja kumiholkkien kiristimet löysät. Ei ne kierrokset vieläkään äkkiä alas tule, mutta hitosti parani. Kato nyt palautuuko se kaasuvivusto hyvin. Jos saat sen jotenkin tankki sivussa olemaan käynnissä niin hyvin siitä näkee kun kaasuttelee. Varo ettet pudota tankkia

    Pitäisiköhän sinne kumikurkkujen väliin laittaa jotain tiivistystahnaa? Ei sellasia sotkuja kyllä ihan heti uskalla laittaa.
    PunkRock on kelpo kamaa
  9. #9
    Lainaa (mopotin @ Huhti. 27 2004,17:45) kirjoitti
    vuos sitten on kuulema kumit vaidettu?!
    Jos noin uudet on, niin ei silloin pitäisi vuotaa. Hintaahan mopon osilla on aina liikaa...
    Old Suzuki never dies, it just looks that way.
  10. #10
    Siis jos tässä tapauksessa on kyse ilmavuodosta, niin se on sitten joko kurkkujen ja kannen tai kaasarien välissä ("uudet" kurkut kun on kyseessä). Kannataa tarkistaa se kiinnitys kun se ei maksa mitään.
    TL1000R
  11. #11
    kaverin fzr600r -94 tekee tuota samaa. vaihdoimme siihen uudet kumikurkut, uudet alipaineletkut ja pieni kunnostus ilmanputsaripäähän vaikkei se enää siihen vaikutakkaan. tulos... ei vaikutusta. kaasuvaijeri se ei ole, kaasarin synkat kohdallaan joten seuraavaksi haetaan vikaa venttiilipuolelta. imuvuodoksi veikkasin ja vielä aika varmoin ottein. ei vaan ollut siitä kiinni.
    Suzuki GsxR600 K6/7 laputon malli
    PowerBike Finland
  12. #12
    Lainaa (Cterror1 @ Huhti. 28 2004,00:15) kirjoitti
    kaverin fzr600r -94 tekee tuota samaa. vaihdoimme siihen uudet kumikurkut, uudet alipaineletkut ja pieni kunnostus ilmanputsaripäähän vaikkei se enää siihen vaikutakkaan. tulos... ei vaikutusta. kaasuvaijeri se ei ole, kaasarin synkat kohdallaan joten seuraavaksi haetaan vikaa venttiilipuolelta. imuvuodoksi veikkasin ja vielä aika varmoin ottein. ei vaan ollut siitä kiinni.
    No aika varmoin ottein olisin kans lähteny tohon hommaan. Mut seuraavaks lähtisin tarkisteleen, "vanhoista" pyöristä kun on kyse, niin kaasuttimien kulumaa..
    TL1000R
  13. #13
    Lainaa (ZR-7herwood @ Huhti. 28 2004,01:32) kirjoitti
    Lainaa (Cterror1 @ Huhti. 28 2004,00:15) kirjoitti
    kaverin fzr600r -94 tekee tuota samaa. vaihdoimme siihen uudet kumikurkut, uudet alipaineletkut ja pieni kunnostus ilmanputsaripäähän vaikkei se enää siihen vaikutakkaan. tulos... ei vaikutusta. kaasuvaijeri se ei ole, kaasarin synkat kohdallaan joten seuraavaksi haetaan vikaa venttiilipuolelta. imuvuodoksi veikkasin ja vielä aika varmoin ottein. ei vaan ollut siitä kiinni.
    No aika varmoin ottein olisin kans lähteny tohon hommaan. Mut seuraavaks lähtisin tarkisteleen, "vanhoista" pyöristä kun on kyse, niin kaasuttimien kulumaa..
    Jeps. mittaillaan seuraavaksi välykset jne jne. katson sitten niitä kaasareita tiheämmällä kammalla. kaikki alipainekalvot tarkistin, luisteissa ei vaikuttanut olevan sellaista kulumaa joka pykisi mutta palautus toimii huonohkosti. noh eiköhän se siitä kun vaan aika riittäisi
    Suzuki GsxR600 K6/7 laputon malli
    PowerBike Finland
  14. #14
    Mulla samanmoinen ongelma...ku hirttää ni hirttää. Mulla vanhuuttaan ja olkoon niin...Tosin venttiilien säätö ei osunu ihan nappiin * , mut sentään toimii * Kaasarit on avattu ja katottu ja ne oli ok...mut mulla on kokemusta näist vanhojen pyörien käyntiongelmista, et alan olemaan jo sinut asian kaa...en kai kunnossa olevalla osais ajaakkaan *
    Yamaha YZF Thunderace 1000R -97
    Kawa GPZ500S -91

    Dulce et decorum est pro patria mori...
  15. #15
    Lainaa (Cterror1 @ Huhti. 28 2004,00:15) kirjoitti
    kaverin fzr600r -94 tekee tuota samaa. vaihdoimme siihen uudet kumikurkut, uudet alipaineletkut ja pieni kunnostus ilmanputsaripäähän vaikkei se enää siihen vaikutakkaan. tulos... ei vaikutusta. kaasuvaijeri se ei ole, kaasarin synkat kohdallaan joten seuraavaksi haetaan vikaa venttiilipuolelta. imuvuodoksi veikkasin ja vielä aika varmoin ottein. ei vaan ollut siitä kiinni.
    Tää sopii mun probleemakuvaukseen viestiketjun alkupäästä.
    Tässä vielä linkki:
    http://www.factorypro.com/tech/needle_jet_Mikuni.html
    Video meliora proboque deteriora sequor
  16. #16
    Huonokuntoiset imuventtiilit saattavat myös aiheuttaa sitä ettei kierrokset laskevat... Mutta uskoisin että ongelma silloin esiintyisi kun kone on vielä kylmä *
    Honda CBR 600 F ... -94... -> Honda VTR 1000 F ... -01...
  17. #17
    Bike worldissa sanoivat jotain, että ZXR:n varsinkin noissa vanhoissa malleissa kaasarien rungot syöpyivät helposti, mistä syystä saattaa syntyä ilmavuotoa?! joka näkyy kierrosten nousuna koneen ollessa lämmin. Tämä saattaa olla myös osa syynä kierrosten huonoon laskuun..

    Jotenkin noin se meni jos oikein yhtään ymmärsin... Kuullostiko tyhmältä?!

    Saatoin siis jättää jotain olennaista kertomatta, eli Bike worldia ei voi syyttää huonosta ulosannistani
    SR 500
    "Yksihän riittää?!"
  18. #18
    Kokeile ensin lähteä ratkomaan helpoimmasta ja halvimmastapäästä. Sulla vaikuttais olevan seokset liian laihalla.Käännä tyhjäkäynnin seos ruuveja isommalle eli pyöritä ruuveja aukipäin.

    *Lämpimällä koneella nopeasti kaasua käytettäessä, jos kierrokset jää palautuksen jälkeen huutamaan on seos liian laiha. Jos taas kierrokset ensin laskevat tyhjäkäynnin luvuista kaasua väännettäessä seos on liian rikkaalla (*Käännös factoryn sivuilta)

    Perusasetus: Väännä ruuvit ensin kiinni ja sitten 1½-2½ kierrosta auki.
  19. #19
    Kiitoksia kaikille neuvoista ja kommenteista! En ole valitettavasti vielä ehtinyt paneutumaan fyysisesti ongelmaan, eli kädet ovat vielä puhtaat Mutta viimistään vapun jälkeen duuni jutut helpottaa, että voi vähän liata käsiäkin... Kirjoitan vaikka lisää jos saan ongelmaan jotain helpotusta aikaiseksi!
    SR 500
    "Yksihän riittää?!"
  20. #20
    Lisätään vielä yksi tarkastuskohde listaan. Neulat nimittäin. Ne saattaa vanhemmiten kanittaa, varsinki pyörissä jotka seisoo talven. Bensa vanhenee ja "karstottuu".

    Eli sitä samaa mömmöä mitä välillä löytyy mm. suuttimista. Juuri sitä vaaleaa sakkaa jota on sitten joka keleen kolo täynnä. Ajan kanssa sitä kertyy neulan varteen. Mut tuohon on halpa konsti, vesihiomapapru.
    Kawasaki GPX 750R -89
    Kawasaki ZZR 1100 -95
  21.  
  22. #21
    Taidanpa katsoa neulat seuraavaksi..

    Toistaseks en ole jaksanut pyörää purkaa, kun "vika" on ilmennyt ainoastaan, kun kone käy niin lämpöisenä, että flekti käy.. Ja tossa mopossa se ei käy kuin ruuhkassa keskikaupungilla Pihalla kun on paikallaan olessa käyttänyt sen niin lämpöiseksi, ettää flekti toimii, niin ongelmaa ei ole ilmennyt oikeastaan ollenkaan. Tosin kierrokset eivät laske aivan yhtä ripeästi, kuin edellisessä mopossa FZ 750, mutta tämä taitaa olla ZXR:n perus "ongelma"..
    SR 500
    "Yksihän riittää?!"