Olen hankkimassa blackkäriä jkun edellinen pärrä tuli myytyä ja kiinnostaisi tietää onko malliin tullut jotain muutoksia vuosien saatossa. -99 tuli kait ruisku mallit mutta entä sen jälkeen. Mittaristo on kait muuttunut jossain välissä vai? Antakaahan informaatiota xx kuskit.![]()
1999 - Kaasarit vaihtuvat ruiskuun
2000 - Viimeinen XX jossa EI ole huippunopeuden rajoitinta *
2001 & up - Digitaaliset mittarit, erilainen (lue pidempi) pleksi. Nopeus rajoitettu 299km/h
Aikaisemmissa malleissa tuo ramair toimi myös toisella tavalla 97-99 ?! En ole varma tuosta.
Muita muutoksia en muista, jotakin pientä vielä oli.
Ns125R -> CBR1000F -> XX -> 1000RR -> GSX1400 -> Gen2 Busa -> S1000RR -> K9 Gixxer
Vuonna -99 tuli Ram-air ja tankki vaihtui 24-litraiseksi 22 litran sijaan.
2001 tosiaan se pitempi pleksi ja digimittarit.
Hyvät Blackbird-sivut löytyy osoitteesta:
www.superblackbird.info
CBR1000F -87/90 -> CBR1100XX -99-> VTR1000F -05-> CBR1000RR Repsol -05 -> CB 350 -72
Edellisten lisäksi: -98 tuli HISS eli käynnistyksenesto. -99 vaihtui takalamppu tähän rumempaan. Rungon ja vanteiden väri on vaihdellut mustasta ruskeaan, harmaaseen ja taas mustaan. Tämän vuoden matta mustassa on kullan väriset vanteet. Öljyn jäähdytin siirtyi ruiskun myötä syylärin päälle ja ilmanotto samalla patopaineistetuksi lapun alle oleviin aukkoihin, joiden takana öljyn jäähdytin ensin oli. Samalla ilmanottoaukoissa verkko vaihtui valettuun ritilään. Mittaristoon tuli ruiskun myötä merkkivaloja lisää. Moni noista asioista on toisarvoisia käytössä ja "turhaa tietoa", mutta vuosimalliväärennös on ikävä asia huomata vasta esim ensimmäisiä varaosia hankittaessa. Luultavasti silloin on tullut maksettua myös väärä hinta koko pyörästä. Tarkkana kannattaa olla.
Moto Focuksessa Forssassa on muuten pyörä, jossa lappu päällä vm 2001. Ei digimittareita ja "laiha kaulaisilla" vaimentajilla. Myyjä väitti syyksi, että on UK-malli??? Totta vai hätävale. Olen luullut tuntevani nuo vehkeet aika hyvin, mutta tämä on ihan uusi tieto ainakin minulle.
-Timppa-
Ketjuöljyn tärkein tehtävä ei ole takavanteen puhtaanapito
No sieltäpä härveli löytyy, digimittarit väh.vuoden jälkijunassa ja laihojen putkien myötä myös katit *(Timo Tasakaasu @ Heinä. 09 2004,09:37) kirjoitti
Toi kantsii ostaa *
Kiitoksia, selventävistä vastauksista. Just tuon "vuosimalli väärennöksen" takia kyselinkin kun en oikein tietoa löytänyt ja olisi pyörä kiikarissa.
Eikös kyljen "XX" merkintä ole vanhemmissa punainen ja tuoreemmissa harmaa? Ainakin mustissa yksilöissä. Näin muistelen ko. pyörää kuskaavan kaverin maininneen joskus...
Yamaha DT 125 LC "87 1994-1996
Honda CB125T "81 ~2002-
Honda Transalp 600 "93 *2002-2008
Yamaha TDM 900 "04 * 2008-2010
Yamaha TDM 850 "91 2011-
Mistäköhän johtuu, että jossain yksilöissä on penkin kohdalla se PGM-FI tarra ja joissain ei. Itselläni on vm.03 suomipyörä ja siinä tarraa ei ole, kun taas motopalstalla näytti olevan samanikäinen myynnissä missä moinen tarra on vai onko nämä sitten ulkomailta tuotuja?
Lähinnä tuli mieleen, että onko pyörään vaihdettu ko.muovit vai puuttuuko muiltakin??
Eikös ensimmäisessä ruisku böödissä ollu onngelmia juuri tuon ruiskun kans? -99 mallisssa?
Mulla -03 ainakin on noi tarrat, jos ei ole vaikuttais että katteita on pidelty, voisko uudet katteet tulla ilman tarroja jos on jouduttu vaihtaan, vai ootko ostanu pyörän uutena?(rellu @ Heinä. 12 2004,10:04) kirjoitti
Tosin noikin tarrat meni piiloon takalaukun telineen alle kun semmosen laitto, toi pyörä on ainakin mun mielestä hieman liian yksvärinen ja "vähätarrainen" muutenkin, mutta moni poikahan on aikanaan tarroja keräillyt, täytyy etsiä ne jos löytyy ja lätkiä pyörä umpeen![]()
Oon toinen omistaja, uutena tuo on suomesta ostettu. Tuosta puuttuu näköjään myös etulokarista se dual-cs tms. tarra, muut kyllä näyttää olevan, liekkö sitten tehtaalta unohtunut, tuskin nuo tulevat ilman tarroja varaosanakaan, eikä tuossa mitään kolarinjälkiä näy, senverran kilometrejäkin sahannut eka omistaja kesän aikana, että tuskin on paljon kerenny korjaamolla seisottelemaan.
Maksaa mokoma pgm-fi tarra 25e, eikä tuo huonolta näytä ilmankaan, joten antaa olla![]()
Kommentoin jo tuonne...
Latauksen säädin