Jepulis, pyörä (wanha baijerilainen k75 ´89) on esillä. Ekojen ruosteenpoistoreissujen aikana tuntui puimuri muuttuneen entistä levottomammaksi. Kaarteeseen kantatessa tuntuu etupyörä sortavan alta pois, ja jäin ihmettelemään, missä vika?
Eturengas on kyllä palttiarallaa finaalissa, sekin voisi olla kyseessä.
Muita mahdollisuuksia tuli mieleen:
- emälaakeri manossa kaputt?
- iskarit / jouset?
- pyörän laakerit?
Kertokaa, oi viisaat, miten tarkistan mikä on vikana!
Kiitos arvon raadille!![]()
Joillakuilla on tässä jotain hauskaa...
Mulla on ainakin sellaisia kokemuksia, että epätasaisesti kulunut eturengas on ensin kääntynyt kankeasti kurviin ja jossain vaiheessa lisää kallistaessa pyrkinyt "haukkaamaan" vieläkin jyrkemmin. Vaikutus tuntui uuteen eturenkaaseen verrattuna aika dramaattiselta. Kulunut rinkula vaikuttaa toisi paljon. Rengaskauppaan, hus!
Mitä ne ulkomaalaisetkin meistä ajattelevat jos Ahveniston moottorirata suljetaan?
Kulunut eturengas tuntuis syylliseltä, jos ... vauhtia ei ollut yli tarpeiden!?
Renkaassa vika. Sama ilmiö, joskin kuvattua lievempänä oli mulla (gsxf); pienikin kallistus niin pyörä läks hätäseen kääntymään. Turun *motarilla sai taivutella kieli keskellä suuta mutkiin reippahanlaisessa vauhdissa. Mutta renkaan vaihdon jälkeen taas kuin juna. Vaikutti varmaan sekin, että BT020 kuluu ikävästi pykälille. *
alcoholism beats communism
Aika varmasti vaan loppuunkulunu eturengas.. Niinkuin tässä jo on moni sanonut, niin uutta rinkulaa alle!
Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.
*** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
Periaatteessa vika voi olla renkaassa, laakereissa, jousituksessa, tilannenopeudessa tms tms mutta lähtisin siitä että etunakki vaihtoon.
Tollasen kanssa ei kannata edes leikkiä tai pähkäillä.
Mulla kokemusta sileestä etunakista; aattelin että joutaahan toi vielä, mutta kun jarruttelin kuivalta märälle, niin eturengas poikittain ja ketoon äijä ja pyörä tosta noin. Eipä kerennyt miettiä mitä tehdä.
Tulin, näin, koitin
No jos paineet on kunnossa, niin äkkiä uutta rengasta hommaamaan ettei tuu vahinkoaItsellä takanakki ihan silestone ja "kylmyys" on vain estänyt uuden pyörän asennuksen vaikka liikkeessä se odottaa jo asennusta
![]()
(...sillon kun sinä taputtelit lattialla paskaa, niin minä poljin fillarilla naisiin...)
Järjestyksessä mieleen tulee alhaiset paineet, _tosi_ huonot laakerit, etuvanteen virheellinen asennus tai etupumppujen kiinnitysten löysyys. Jos kaikki nämä on kunnossa, niin sitten se voi kai olla se rengaskin loppuun ajettu. En ole tuollaista sortamista huomannut vanhallakaan loppuunajetulla renkaalla ajettaessa, mutta en mene väittämään, etteikö se mahdollista olisi. Millaisessa tilanteesa sortamisen huomaa? Normaalissa rauhallisessa ajossa, vai jalkatappien lähennellessä maata?
Kiitos kaikille avuliaille!
Rengasta olen itsekin epäillyt, sitä vain unohtaa kuinka dramaattinen onkaan eturenkaan vaihtamisen vaikutus ajo-ominaisuuksiin. Elikä nöyrästi kohti rengaskauppaa, katsotaan sitten jatkoa...
MadMan: rauhallisestihan minä ajelen, ei ne jalkatapit maata raavi...
Mikä on raadin kokemus kuluneen takaiskarin vaikutuksesta etupään ominaisuuksiin? Koko mopo kun on nyt niin kovin levoton, niin lieneekö syynä _erittäin_huono_kombinaatio_ - finaalissa olevat eturinkula ynnä takapumppu?
(Aikani kuluksi työpäivän ratoksi ihmettelee mä)
Joillakuilla on tässä jotain hauskaa...